Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Volvo EX30Mä puhelin liikkeessä vähän siihen suuntaan että saisin hakea BYD Atto 3 testiin ens viikolla.
Dolphinin saisi testata vasta tammikuussa.
Sitten pitäisi miettiä mitä muita koeajais tuossa max 40K hintaluokassa.
On kivan näköinen!Volvo EX30
51kWh ja isompi akkuinen 69kWh .On kivan näköinen!
Jännä kun eksyin käyttöauton sivuille volvoa tsekkaamaan niin mä en ymmärrä kun sähköautoja yritetään myydä niin kaikkea turhaa niistä kyllä kerrotaan mutta esimerkiksi akun kokoa saa etsiä kissojen ja koirien kanssa.
Mun mielestä se on yksi tärkeimmistä tiedoista.
Nyt olisi tarjolla laatu sähkövispilää.
Taitaa yksinään suomesta löytyä satoja takseja jotka yltää tähän "saavutukseen" ja taitaapa näitä takseja tulla vuosittain kymmeniä myös lisää, toki näistä ei uutisia saada aikaiseksi.Juttu Teslasta jolla on ajettu 600 000 km ja ladattu pääasiassa pikalaturilla. Akku edelleen varsin hyvässä kunnossa ja huoltoja on jouduttu tekemään varsin vähän. Auto on tosin Australiassa; en tiedä miten pakkanen kuluttaa akkua - pikalataaminen ainakin kuluttaa - mutta joka tapauksessa 600 000 km ajettu polttomoottoriauto on yleensä aika loppuun ajettu, jos niin paljon edes kestää ennen kuin laitetaan paaliin.
Vuoden 2018 Tesla saavutti 600 000 kilometrin rajan – tässä kunnossa on auton ajoakku
Mitä tapahtuu, kun sähköautolla ajetaan paljon ja sitä ladataan lähes yksinomaan pikalatureilla?www.is.fi
Yhtälailla suurin osa patteriautoista tuskin näkee alkuperäisellä akkupaketilla yli 400tkm. Sähkömoottorit kaikessa yksinkertaisuudessaan toki ovat kestäviä, vielä kun loput siitä kokonaisuudesta saataisiin samalle tasolle.Joo, onhan niitä jopa miljoona kilometriä ylittäneitä autoja, mutta uskallan väittää että valtaosa henkilöautoista ei yllä tuohon 600 000 kilometriin, ja kuten totesin niin ne jotka yltävät, lienevät yleensä melko loppuun ajettuja
Taksikäytössä ei liene montaa autoa joilla noin paljon on ajettu; toki on autoja jotka ovat olleet taksikäytössä mutta sittemmin ne on siirretty yksityiskäyttöön.
Usein akku vaihdetaan jonkin sisäisen vian takia. Esim eristysvika tms. Harvoin kai akku loppuu siihen, että siinä syklit täynnä. Kunhan saavat nuo lapsentaudit sieltä pois ja kotelon pysymään tiiviinä, niin pitäs helposti mennä se lähemmäs miljoona km akun puolesta(Ainakin LFP kemialla). Sama päätee myös sähkömoottoriin ja tehoelektroniikkaan. Ne on kyllä mahdollista tehdä kestämään, jos halutaan.Toki yksittäistapauksia ja jos tuo aussi-Teslan kestävyys olisi normi, niin tuskin yksittäinen auto nousisi otsikoihin. Mutta jotain kuitenkin kertonee, että 600 000 km lähes pelkillä pikalatauksilla ja akku on edelleen varsin hyvässä kunnossa. Ja sähköautoista puhuttaessa nimenomaan akun kestävyys on se, mitä yleensä epäillään.
Kuluttajariitalautakunnan kannan mukaan 300 000 km ajettu auto alkaa olla käyttöikänsä päässä - toki toiset autot kestävät enemmän kuin toiset.
Kuinka kauan käytetyn ajoneuvon tulee kestää?
Autokaupoilla tulee usein eteen se riita, että kauanko voidaan olettaa auton käyttöiän olevan. Kuluttajariitalautakunnan mukaan 300 000 kilometriä alkaa olla jo auton elinkaaren koko mitta. Monien autojen kohdalla auton mitta tuleekin täyteen viimeistään 300 000 kilometrin paikkeilla, mutta...www.autoriitalakimies.fi
Mulla aamulla 30km rangee, auto lämpimäksi ja laturille, mateli 20minsaa semmoista 6kw vauhtia kun niin kylmä akku. Syö ihan saatanasti rangea nää kelit.Hienosti starttasi aamulla -29 asteessa. Latausta vaan ei ottanut sisään kun akut niin jäässä eikä oo esilämmitystä. Prismassa kävin pikalaturilla ja parhaimmillaan latasi 11 kW nopeudella, 12 kWh latasin 1 h 29 min. Lämpimässä hallissa. Onneksi ei ollut aikaperusteinen hinnoittelu
Ilppi huusi ihmeellisesti eikä jaksanut lämmittää. Yön oli laturissa mutta ei ollut ladannut yhtään niin luulin että se hajos. Mutta onneksi virkosi lämpimässäMulla aamulla 30km rangee, auto lämpimäksi ja laturille, mateli 20minsaa semmoista 6kw vauhtia kun niin kylmä akku. Syö ihan saatanasti rangea nää kelit.
No siis tämähän se on kaikkien hyödykkeiden suurin kompastuskivi ja soveltuu täysin myös polttomoottori autoihin. Ei ole pitkässä kaavassa hyvää pisnistä tehdä kestäviä tuotteita, helmpompi säästää euron tiivisteestä 20snt ja samalla pudottaa kokonaisuuden kestävyyttä 60%, samalla varmistaen, että kauppa käy taas 5-10v päästä.Ne on kyllä mahdollista tehdä kestämään, jos halutaan.