Sähköautot ja lataushybridit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simpsa
  • Aloitettu Aloitettu
Mä puhelin liikkeessä vähän siihen suuntaan että saisin hakea BYD Atto 3 testiin ens viikolla.
Dolphinin saisi testata vasta tammikuussa.

Sitten pitäisi miettiä mitä muita koeajais tuossa max 40K hintaluokassa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Volvo EX30
On kivan näköinen!
Jännä kun eksyin käyttöauton sivuille volvoa tsekkaamaan niin mä en ymmärrä kun sähköautoja yritetään myydä niin kaikkea turhaa niistä kyllä kerrotaan mutta esimerkiksi akun kokoa saa etsiä kissojen ja koirien kanssa.
Mun mielestä se on yksi tärkeimmistä tiedoista.
 
On kivan näköinen!
Jännä kun eksyin käyttöauton sivuille volvoa tsekkaamaan niin mä en ymmärrä kun sähköautoja yritetään myydä niin kaikkea turhaa niistä kyllä kerrotaan mutta esimerkiksi akun kokoa saa etsiä kissojen ja koirien kanssa.
Mun mielestä se on yksi tärkeimmistä tiedoista.
51kWh ja isompi akkuinen 69kWh .
 
Juttu Teslasta jolla on ajettu 600 000 km ja ladattu pääasiassa pikalaturilla. Akku edelleen varsin hyvässä kunnossa ja huoltoja on jouduttu tekemään varsin vähän. Auto on tosin Australiassa; en tiedä miten pakkanen kuluttaa akkua - pikalataaminen ainakin kuluttaa - mutta joka tapauksessa 600 000 km ajettu polttomoottoriauto on yleensä aika loppuun ajettu, jos niin paljon edes kestää ennen kuin laitetaan paaliin.

 
Juttu Teslasta jolla on ajettu 600 000 km ja ladattu pääasiassa pikalaturilla. Akku edelleen varsin hyvässä kunnossa ja huoltoja on jouduttu tekemään varsin vähän. Auto on tosin Australiassa; en tiedä miten pakkanen kuluttaa akkua - pikalataaminen ainakin kuluttaa - mutta joka tapauksessa 600 000 km ajettu polttomoottoriauto on yleensä aika loppuun ajettu, jos niin paljon edes kestää ennen kuin laitetaan paaliin.

Taitaa yksinään suomesta löytyä satoja takseja jotka yltää tähän "saavutukseen" ja taitaapa näitä takseja tulla vuosittain kymmeniä myös lisää, toki näistä ei uutisia saada aikaiseksi.
 
Joo, onhan niitä jopa miljoona kilometriä ylittäneitä autoja, mutta uskallan väittää että valtaosa henkilöautoista ei yllä tuohon 600 000 kilometriin, ja kuten totesin niin ne jotka yltävät, lienevät yleensä melko loppuun ajettuja

Taksikäytössä ei liene montaa autoa joilla noin paljon on ajettu; toki on autoja jotka ovat olleet taksikäytössä mutta sittemmin ne on siirretty yksityiskäyttöön.
 
Joo, onhan niitä jopa miljoona kilometriä ylittäneitä autoja, mutta uskallan väittää että valtaosa henkilöautoista ei yllä tuohon 600 000 kilometriin, ja kuten totesin niin ne jotka yltävät, lienevät yleensä melko loppuun ajettuja

Taksikäytössä ei liene montaa autoa joilla noin paljon on ajettu; toki on autoja jotka ovat olleet taksikäytössä mutta sittemmin ne on siirretty yksityiskäyttöön.
Yhtälailla suurin osa patteriautoista tuskin näkee alkuperäisellä akkupaketilla yli 400tkm. Sähkömoottorit kaikessa yksinkertaisuudessaan toki ovat kestäviä, vielä kun loput siitä kokonaisuudesta saataisiin samalle tasolle.
 
Toki yksittäistapauksia ja jos tuo aussi-Teslan kestävyys olisi normi, niin tuskin yksittäinen auto nousisi otsikoihin. Mutta jotain kuitenkin kertonee, että 600 000 km lähes pelkillä pikalatauksilla ja akku on edelleen varsin hyvässä kunnossa. Ja sähköautoista puhuttaessa nimenomaan akun kestävyys on se, mitä yleensä epäillään.

Kuluttajariitalautakunnan kannan mukaan 300 000 km ajettu auto alkaa olla käyttöikänsä päässä - toki toiset autot kestävät enemmän kuin toiset.

 
Joo ja Suomen ulkopuolella 150tkm ajetut on jo loppuun ajettuja autoja. Täällä kun verotus hoitaa sen et suurin osa joutuu ajelemaan paskoilla
 
Toki yksittäistapauksia ja jos tuo aussi-Teslan kestävyys olisi normi, niin tuskin yksittäinen auto nousisi otsikoihin. Mutta jotain kuitenkin kertonee, että 600 000 km lähes pelkillä pikalatauksilla ja akku on edelleen varsin hyvässä kunnossa. Ja sähköautoista puhuttaessa nimenomaan akun kestävyys on se, mitä yleensä epäillään.

Kuluttajariitalautakunnan kannan mukaan 300 000 km ajettu auto alkaa olla käyttöikänsä päässä - toki toiset autot kestävät enemmän kuin toiset.

Usein akku vaihdetaan jonkin sisäisen vian takia. Esim eristysvika tms. Harvoin kai akku loppuu siihen, että siinä syklit täynnä. Kunhan saavat nuo lapsentaudit sieltä pois ja kotelon pysymään tiiviinä, niin pitäs helposti mennä se lähemmäs miljoona km akun puolesta(Ainakin LFP kemialla). Sama päätee myös sähkömoottoriin ja tehoelektroniikkaan. Ne on kyllä mahdollista tehdä kestämään, jos halutaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hienosti starttasi aamulla -29 asteessa. Latausta vaan ei ottanut sisään kun akut niin jäässä eikä oo esilämmitystä. Prismassa kävin pikalaturilla ja parhaimmillaan latasi 11 kW nopeudella, 12 kWh latasin 1 h 29 min. Lämpimässä hallissa. Onneksi ei ollut aikaperusteinen hinnoittelu
 
Hienosti starttasi aamulla -29 asteessa. Latausta vaan ei ottanut sisään kun akut niin jäässä eikä oo esilämmitystä. Prismassa kävin pikalaturilla ja parhaimmillaan latasi 11 kW nopeudella, 12 kWh latasin 1 h 29 min. Lämpimässä hallissa. Onneksi ei ollut aikaperusteinen hinnoittelu
Mulla aamulla 30km rangee, auto lämpimäksi ja laturille, mateli 20minsaa semmoista 6kw vauhtia kun niin kylmä akku. Syö ihan saatanasti rangea nää kelit.
 
Mulla aamulla 30km rangee, auto lämpimäksi ja laturille, mateli 20minsaa semmoista 6kw vauhtia kun niin kylmä akku. Syö ihan saatanasti rangea nää kelit.
Ilppi huusi ihmeellisesti eikä jaksanut lämmittää. Yön oli laturissa mutta ei ollut ladannut yhtään niin luulin että se hajos. Mutta onneksi virkosi lämpimässä
 
Ne on kyllä mahdollista tehdä kestämään, jos halutaan.
No siis tämähän se on kaikkien hyödykkeiden suurin kompastuskivi ja soveltuu täysin myös polttomoottori autoihin. Ei ole pitkässä kaavassa hyvää pisnistä tehdä kestäviä tuotteita, helmpompi säästää euron tiivisteestä 20snt ja samalla pudottaa kokonaisuuden kestävyyttä 60%, samalla varmistaen, että kauppa käy taas 5-10v päästä.
 
Back
Ylös Bottom