Sähköautot ja lataushybridit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simpsa
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Volkkarit selkeesti laiskempia ja kuitenki teslan hinnoissa.

20tkm ajettu Id3 on "merkittävästi" halvempi mitä model 3. Useamman tonnin. Suoraan tehtaalta tulevista en tiedä.
Ja onhan tuo id3 hirveä laitos kun vertaa EQC. Vielä hirveämpi jos vertaa EQS 500! Mutta ei 35k€:llä parempaa n. 2v/ 20tkm autoa saa. Rahalla saa toki parempia.

Järkeilin model 3 ja id3 välillä, kun ei ollu käteistä parempaan, mutta omilla kriteereillä ei tarvinnu kauaa miettiä:
- Ehkä tärkein ominaisuus oli se että id3 autoon mentäessä istuu ylöspäin 😄. Model 3 istuu alaspäin. Sama takapenkille lapsia laittaessa. Vekslaan useamman 5-10km matkan joka päivä niin ittelle tärkeää autoon meno ja pois tulo. Miten tuo 5km taajamamatka sujuu ei niin väliä. Eikä silläkään kiihtyykö 7s vai 5s koska nuorempi istuu selkä menosuuntaan. Ei voi kiihdytelläkkään ettei taitu niskat. Harvemmin tulee ajettua matkaa, ehkä kerran kuussa 250km siivu. Sekin taittuu omaan mieleen mukavasti,
- keskikokoinen koira usein mukana, jota ei voi laittaa model 3 konttiin. Eikä takapenkille lastenistuinten väliin. Id3 perään menee.
- Täällä periferiassa on vw huolto joka toimii hyvin ja aikoja on. Siltä varalta jos tarvii.

Ymmärrän toki miks suurimmalle osalle model3 on parempi.
 
ID3 on varmaan ihan passeli autona, jos ei ole sillai autoihminen ollenkaan. Mutta se oli kyllä kamalin kokemus ikinä kun sinne istuin. En voinut ymmärtää miten autosta voi tulla niin vastemielinen fiilis ja aika monessa autossa olen istunut.
 
20tkm ajettu Id3 on "merkittävästi" halvempi mitä model 3. Useamman tonnin. Suoraan tehtaalta tulevista en tiedä.
Ja onhan tuo id3 hirveä laitos kun vertaa EQC. Vielä hirveämpi jos vertaa EQS 500! Mutta ei 35k€:llä parempaa n. 2v/ 20tkm autoa saa. Rahalla saa toki parempia.

Järkeilin model 3 ja id3 välillä, kun ei ollu käteistä parempaan, mutta omilla kriteereillä ei tarvinnu kauaa miettiä:
- Ehkä tärkein ominaisuus oli se että id3 autoon mentäessä istuu ylöspäin 😄. Model 3 istuu alaspäin. Sama takapenkille lapsia laittaessa. Vekslaan useamman 5-10km matkan joka päivä niin ittelle tärkeää autoon meno ja pois tulo. Miten tuo 5km taajamamatka sujuu ei niin väliä. Eikä silläkään kiihtyykö 7s vai 5s koska nuorempi istuu selkä menosuuntaan. Ei voi kiihdytelläkkään ettei taitu niskat. Harvemmin tulee ajettua matkaa, ehkä kerran kuussa 250km siivu. Sekin taittuu omaan mieleen mukavasti,
- keskikokoinen koira usein mukana, jota ei voi laittaa model 3 konttiin. Eikä takapenkille lastenistuinten väliin. Id3 perään menee.
- Täällä periferiassa on vw huolto joka toimii hyvin ja aikoja on. Siltä varalta jos tarvii.

Ymmärrän toki miks suurimmalle osalle model3 on parempi.
Kattelin mielenkiinnosta ni ID3:a saa 27donaa vähän ajettuna, model kolme muutaman tonnin enemmän mutta satkun ajaettuna.
Toki jos koiraa niin varmaan farmarimalli toimii paremmin.
Sit taas se tehopuoli niin onhan nuo teslat tykkejä ihan karvalakkimallitkin.
Väittävät fiksummat että tesla olisi useamman vuoden edellä akku ja sähkömoottoreissa, tiedä sit.
 
Eiköhän tuo ole liikennevakuutus ja kasko yhteensä.
Hankala arvailla.

Vähä kuin kysymys "paljonko maksaa lounas" ja vastataan "siellä 7,90 ja tuolla 12,90", kertomatta yhtään mitä se sisältää.

Kun jo "täyskasko" tarkoittaa eri yhtiöillä eri asiaa.
 
Hankala arvailla.

Vähä kuin kysymys "paljonko maksaa lounas" ja vastataan "siellä 7,90 ja tuolla 12,90", kertomatta yhtään mitä se sisältää.

Kun jo "täyskasko" tarkoittaa eri yhtiöillä eri asiaa.

Eiköhän kaikki ota suht uusiin autoihin liikenne + täyskasko
 
Ai hybridin akku 17keur? Kuulostaa aika kalliilta. Ja miksi toi puhuu sähköautoilijan arjesta kun auto on hybridi?
Hybridit ei kyllä ole sähköautoja nähnytkään. Ne on 90% polttomoottoriautoja, joissa kusinen akku, joka auttaa ehkä vähän. Bemari oli iso vitsi, pienen akun lataaminenkin kesti 5 tuntia ja sai 35km rangee. Sit niissä on se täysin järjenvastainen battery charge moodi, jossa polttomoottoria käytetään lataamaan akkua, en ole keksinyt millä logiikalla se ikinä oli hyvä juttu. Se päällä kulutus pomppas jonnekin 15L/100km. En osaa edes laskea kuinka hullun kallista olis ollut ladata koko akku täyteen sillä moodilla ottaen huomioon moottorin kulumisen myös.
 
Hybridit ei kyllä ole sähköautoja nähnytkään. Ne on 90% polttomoottoriautoja, joissa kusinen akku, joka auttaa ehkä vähän. Bemari oli iso vitsi, pienen akun lataaminenkin kesti 5 tuntia ja sai 35km rangee. Sit niissä on se täysin järjenvastainen battery charge moodi, jossa polttomoottoria käytetään lataamaan akkua, en ole keksinyt millä logiikalla se ikinä oli hyvä juttu. Se päällä kulutus pomppas jonnekin 15L/100km. En osaa edes laskea kuinka hullun kallista olis ollut ladata koko akku täyteen sillä moodilla ottaen huomioon moottorin kulumisen myös.
Ylimenokauden kuolevaa tekniikkaahan nuo hybridit on. Minkäslaiset latauskuviot sulla muuten nyt täyssähkön kanssa on? Muistelen että olit aika skeptinen siitä, miten kaupunkiasuja pystyy lataamaan järkevästi.
 
Ylimenokauden kuolevaa tekniikkaahan nuo hybridit on. Minkäslaiset latauskuviot sulla muuten nyt täyssähkön kanssa on? Muistelen että olit aika skeptinen siitä, miten kaupunkiasuja pystyy lataamaan järkevästi.
Mä pääsen siis parkkihallissa laittaan kiinni, niin mulla ei hätää, mut jos ylistyy, niin ei noita latauspisteitä nyt lisääkään näytä tulevan.
 
Back
Ylös Bottom