Sähköautot ja lataushybridit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simpsa
  • Aloitettu Aloitettu
Ei voi kyllä käsittää miten voi mennä noin tunteisiin. Mun puolesta lataa vaikka AA pattereilla omaa autoa. Ei se sitä faktaa muuta mihinkään, että 8A ei yhtään kovemmalla pakkasella lataa juurikaan akkua. Kannattaa mennä vänkäämään sinne taloyhtiön kokoukseen, että suko lataus riittää eikä niitä 11kW tarvita mihinkään.
Mun osalta tää oli tässä
Kyllä se 8A:llakin lataa riittävästi keskimääräiseen suomalaisen päivän ajosuoritteeseen kovillakin pakkasilla.

Me vietetään puolet talvesta mökillä jossa ladataan 8 ampeerin virralla suko-pistokkeesta autoja ja ei ole ongelmia ollut.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkohan Teslat täällä pohjoisessa kaikki rikki, kun kaikki edellä ajavat ja vastaan tulevat vaikuttavat matelevan 70-80km/h satasen alueella. Tänäänkin ohitin tunnin sisällä 4kpl Kemi-Rovaniemi välillä. Näistä 3kpl oli model 3:sia ja yksi model Y.
 
Onkohan Teslat täällä pohjoisessa kaikki rikki, kun kaikki edellä ajavat ja vastaan tulevat vaikuttavat matelevan 70-80km/h satasen alueella. Tänäänkin ohitin tunnin sisällä 4kpl Kemi-Rovaniemi välillä. Näistä 3kpl oli model 3:sia ja yksi model Y.

Kyllä täällä etelässä tuntuu olevan kaikki muutkin automerkit rikki ku vittu ei onnistuta ajamaan edes sitä sallittua nopeutta. Onneks tällä 460hp koneteholla ohitus onnistuu mukavasti. Ei ole kylläkään tesla
 
Mikä malli?
Ihan karvalakki.
Onkohan Teslat täällä pohjoisessa kaikki rikki, kun kaikki edellä ajavat ja vastaan tulevat vaikuttavat matelevan 70-80km/h satasen alueella. Tänäänkin ohitin tunnin sisällä 4kpl Kemi-Rovaniemi välillä. Näistä 3kpl oli model 3:sia ja yksi model Y.
Mä vähän veikkaan että pihtaavat sähköä.
 
Mä vähän veikkaan että pihtaavat sähköä.
Näin minäkin toki arvelin, ainakin alkuun, mutta taitaa ainakin Teslat olla täällä pohjoisessa ihmisille joilla on ylimääräistä aikaa. Sopii sit kuluttaa sitä joko matelemalla paikasta toiseen tai odottelemalla töpselin nokassa. Noh onneksi tuo oma kusinen Honda menee 140 hevosen siivittämänä heittäen ohi, niin ei nuo liiaksi ole haitolla. Kiinnitti vaan huomion ku sattui useampi samalle pätkälle.

EDIT: toki nyt pisti mietityttään, et miksi niissä tesloissa on sit joku alkaen 300hp, ku selkeästi vähempi riittää:unsure::whistle:
 
Mä ajoin (bensa Volvolla) kylläkin vaan Ouluun ja about Kalajoelta ylöspäin oli niin mukava ajella kun kaikki autot ajoi reippaasti 110 km/h ainakin. Toisin kuin lakeuksilla missä ajetaan 20 km,/h alle sallitun. Siinä saa sitten sähköautolla ohitella koko ajan
 
Näin minäkin toki arvelin, ainakin alkuun, mutta taitaa ainakin Teslat olla täällä pohjoisessa ihmisille joilla on ylimääräistä aikaa. Sopii sit kuluttaa sitä joko matelemalla paikasta toiseen tai odottelemalla töpselin nokassa. Noh onneksi tuo oma kusinen Honda menee 140 hevosen siivittämänä heittäen ohi, niin ei nuo liiaksi ole haitolla. Kiinnitti vaan huomion ku sattui useampi samalle pätkälle.

EDIT: toki nyt pisti mietityttään, et miksi niissä tesloissa on sit joku alkaen 300hp, ku selkeästi vähempi riittää:unsure::whistle:
Autot herättää joissain kyllä hassuja tuntemuksia. Ne on vaan autoja, en nyt lähtis ehkä tekeen psykoanalyysejä auton omistajasta riippuen mikä merkki on. Tesloissa akkua syö rotan lailla jos polkee kokoajan. Mä viime Loviisan pelireissulla en jaksanut pysähtyä superille lataan 10minuutiksi, niin auto sanoi että jos ajat 95kmh, niin pääset perille. No mä vedin 95km 120kmh alueella ku mummo. Ja pääsin perille. Ei ollut kiire, niin ei paljoo kiinnostanut kun en kenenkään tukkeena ollut.
 
Autot herättää joissain kyllä hassuja tuntemuksia. Ne on vaan autoja, en nyt lähtis ehkä tekeen psykoanalyysejä auton omistajasta riippuen mikä merkki on.
Juu, mulle auto on nimenomaan kulkuväline. Pääasia että matka sujuu mahdollisimman nopeasti ja silloin ku se mulle sopii.

En silti menisi tässäkään tapauksessa psykoanalyyseistä huutelemaan, kokee termi pian inflaation, varsinkaan kun ei olla teorian tai terapian äärellä.
 
Muistan lukeneeni @Mike ettet aiemmin tykännyt yhtään Teslasta, varsinkin ulkonäkö sai rankkaa kritiikkiä. Mikä sai mielen muuttumaan ja päätymään sähköautoista juuri Teslaan?
 
Ite myin oman Y:n eilen, 3300 km oli mittarin loppulukema. Vaikka en autosta tykännyt niin oli mukava tutustua sähköautoiluun. Ehkä isoin miinus oli tosiaan melu kovemmilla nopeuksilla, ajomukavuus ja huono audio mutta jollekin toiselle tuo voisi olla se unelmien auto. Napakka kiihdytys, paljon tekniikkaa, tilaa yms.

Saan ylihuomenna Ferrari 296:sen. Pitkälle on tultu kun syrjäytyneenä parikymmentä vuotta sitten hain proteiinipatukan pakkiskaupalta, pelattiin änäriä Miken kanssa ja menin muutamaksi tunniksi iltakouluun. Illalla puntti ja sitten yöllä pakkotoiston irkkikanavalla powwowt Mik99:sen, WhiteExorcistin sekä ZeiZein kanssa. Useampi vuosi siinä vierähtikin vähän vauhtia haettiin mutta onhan se bodibildinkikin hidastempoista hommaa. Lopputulos merkitsee :puntti:
7f7eb3ad-b0f1-4ea6-b347-fa7bc9aa70d1.jpg
 
Muistan lukeneeni @Mike ettet aiemmin tykännyt yhtään Teslasta, varsinkin ulkonäkö sai rankkaa kritiikkiä. Mikä sai mielen muuttumaan ja päätymään sähköautoista juuri Teslaan?
En tykännyt aikanaan Rotting Christ bandista kun sillä oli tyhmä nimi, ne kerkes julkaisemaan helvetisti levyjä ennenkuin kuuntelin ja tajusin että sehän on hyvä bändi. Mun mieli voi muuttua monessa asiassa ja sähköautoidea tuli siitä 580 euron kuukausittaisesta bensalaskusta Audilla. Ja ID3 oli hirvein auto missä olen ikinä ollut, siis aivan kamala tekele, niin eipä tossa jääny ku Tesla ja ihan hyvä on.

ID3 aiheutti semmoisen efektin mitä ei koskaan elämäni aikana ole tapahtunut. Se oli vastemielisin auto missä olen istunut, miten voikaan olla niin luontaantyöntävä auto, penkit aivan kamalat, ratti ku polkuautossa ja tuntui että istui vakuutusyhtiön aulassa penkillä ja katseli ulos. En käsitä miten ne ovat tommoisen onnistuneet tekemään. Teslassa sentään tuntuu että istuu kunnon penkillä ja musatkin on kohdallaan. Sisältä simppeli ja mukava ajaa, toisin kuin se saatanan puhelinkoppi, jossa itketti koko matka. Osa autoista sopii vain ihmisille, joille on ihan sama missä istuu, kunhan se vaan kulkee.

Teslan premium audiot on kyllä yllättävän hyvät. Huomattavasi paremmat mitä BMW mutta ei ihan B&O tasolla mitä Audissa. Parempi silti mitä vokkariin laitettava Dynaudio.
 
Viimeksi muokattu:
En tykännyt aikanaan Rotting Christ bandista kun sillä oli tyhmä nimi, ne kerkes julkaisemaan helvetisti levyjä ennenkuin kuuntelin ja tajusin että sehän on hyvä bändi. Mun mieli voi muuttua monessa asiassa ja sähköautoidea tuli siitä 580 euron kuukausittaisesta bensalaskusta Audilla. Ja ID3 oli hirvein auto missä olen ikinä ollut, siis aivan kamala tekele, niin eipä tossa jääny ku Tesla ja ihan hyvä on.

ID3 aiheutti semmoisen efektin mitä ei koskaan elämäni aikana ole tapahtunut. Se oli vastemielisin auto missä olen istunut, miten voikaan olla niin luontaantyöntävä auto, penkit aivan kamalat, ratti ku polkuautossa ja tuntui että istui vakuutusyhtiön aulassa penkillä ja katseli ulos. En käsitä miten ne ovat tommoisen onnistuneet tekemään. Teslassa sentään tuntuu että istuu kunnon penkillä ja musatkin on kohdallaan. Sisältä simppeli ja mukava ajaa, toisin kuin se saatanan puhelinkoppi, jossa itketti koko matka. Osa autoista sopii vain ihmisille, joille on ihan sama missä istuu, kunhan se vaan kulkee.

Teslan premium audiot on kyllä yllättävän hyvät. Huomattavasi paremmat mitä BMW mutta ei ihan B&O tasolla mitä Audissa. Parempi silti mitä vokkariin laitettava Dynaudio.

Joo ymmärrän hyvin. Silti vielä kysyn kun kiinnostaa tää aihe, miksei jäänyt muuta kuin Tesla - oliko budjetista kyse? Onhan noita vaihtoehtoja jo jonkin verran.

Tota ID3sta kävin kans katsomassa kerran liikkeessä ja lähinnä nauratti kun istui sinne sisään. Aivan kaamee. 😅

Itsellä Mersun EQC ja on mulle käytännöllinen, oon tykännyt. Jos pärjäisin pienemmällä niin varmaan Mersun EQE, tai Audin E Tron GT ja jos ois varaa laittaa työautoon nii paljon ni sit Porsche Taycan.
 
Tommoisia suht vikkeliä ei vain ole, enkä enää halua maksaa autoista helvetisti.
Joo toi on kyl totta. Tahtoo olla kyl kovin kalliita noi sähköautot, jotka on yhtää vikkelämpiä.
 
Itsekin jos ja kun sähköautoon vaihdan niin tesla, ainakin tällä hetkellä edellä muita.
Aika paljon noilla ajellut, vw, seat, audi, tesla, mersu, polestar ainakin.
Tesla aika pelkistetty ja vähän häirinny kun ei fyysisiä kytkimiä kun kai siihen kosketusnäyttöön tottuu.
Volkkarit selkeesti laiskempia ja kuitenki teslan hinnoissa.
Mersu ja polestar laadukkaan tuntuisia mutta hintaa on, samaan hintaan ottaisin tesla plaidin koska tehot.
 
Itsekin jos ja kun sähköautoon vaihdan niin tesla, ainakin tällä hetkellä edellä muita.
Aika paljon noilla ajellut, vw, seat, audi, tesla, mersu, polestar ainakin.
Tesla aika pelkistetty ja vähän häirinny kun ei fyysisiä kytkimiä kun kai siihen kosketusnäyttöön tottuu.
Volkkarit selkeesti laiskempia ja kuitenki teslan hinnoissa.
Mersu ja polestar laadukkaan tuntuisia mutta hintaa on, samaan hintaan ottaisin tesla plaidin koska tehot.
Siihen nappulattomuuteen tottuu aivan hullun nopeeta.
 
Back
Ylös Bottom