Koska mulla on.Miks apinoille?
Rs3 oli mopoauto. Bmw oli teinibemari.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Koska mulla on.Miks apinoille?
Vaihdoit teslaan?Koska mulla on.
Rs3 oli mopoauto. Bmw oli teinibemari.
Joo ku bemarilla menin melkolailla vaan sähköllä.Vaihdoit teslaan?
Minkä mallin ostit? Onko ollut hyvä?Joo ku bemarilla menin melkolailla vaan sähköllä.
Karvis model 3. Ei ainakaan ole vielä hajonnut. Halpaa tolla on kyllä ajaa.Minkä mallin ostit? Onko ollut hyvä?
Itsellä ei ole vielä sähköautoa, mutta olen ajatellut sisällyttää kunnon latausaseman asennuttamisen auton hankintabudjettiin. Vaikka periaatteessa normaalista pistorasiasta voi ladata, niin tuntuisi turvallisemmalta käyttää kunnon latauslaitetta.
Alla on Motivan sivuilta asiaa aiheesta:
Turvallinen lataus kotitalouspistorasiasta
Ennen kotitalouspistorasian ottamista latauskäyttöön on syytä tarkastuttaa pistorasia ja sen asennus, jotta varmistetaan pistorasian soveltuvuus latauspisteeksi.www.motiva.fi
Riittääkö 2kW talvella kunnon pakkasella lataamaan yhtään mitään akkuihin? Akuston lämmitys (+lämpöpumppu sisätilan lämmitykseen) taitaa haukata jo useamman kilowatin.Millä työ lataatte sähköautoja? Pelkillä kaupallisilla suurteholatureilla vai kotona latausasemat?
Sähköauton hankkiessa ajatus oli laittaa viimeisen päälle latausasemat, autotalliin tulee kolmivaihe. Mutta pari kuukautta ajaneena en oo kokenu tarvetta tolle. Oon ladannu sukosta 8A virralla, lataa sen 2kw. Päälimmäisenä syynä se että aurinkopaneelit tuottaa 3-4kw joka kattaa hyvin latauksen ja tuottoisaan aikaan ~7h saa 100km rangea, eikä itselle tuu arkiajossa niin paljoa, ei tarvi edes joka päivä ladata. Teen pelkkiä etätöitä. Ja pidemmälle reissulle laitan edellisenä päivänä latautuun täyteen.
Tuollaista katselin, että pitäiskö ostaa varuille jos tarviskin ladata nopeammin joskus. Tai jos pörssisähkö huitelee niin vois ajoittaa halvalle tunnille latauksen.Blaupunkt sähköauton voimavirta-latauslaite säätimellä 8m, Voimavirta-Type 2, 11 kW
Blaupunkt sähköauton voimavirta-latauslaitteella sähköauton lataus voimavirtapistokkeesta suoraan ilman lisälaitteita. Maksimi virrantuotto on 3x16 A eli 11 kW. Latauslaitteen type 2 -latauskaapeli on 8 m pitkä.www.broshop.fi
Riittääkö 2kW talvella kunnon pakkasella lataamaan yhtään mitään akkuihin? Akuston lämmitys (+lämpöpumppu sisätilan lämmitykseen) taitaa haukata jo useamman kilowatin.
Itse en oikein ymmärrä miksi ostaa esim. tuollainen blaupunktin hinnat alkaen laite, joka ei näytä edes sisältävän DC-vuotovirran valvontaa, joka on vaatimus latureille.
Taitaa olla vikavirtasuojakytkin myös korvattu kyseisessä vehkeessä jollain anturilla "Laitteen sisäänrakennettu vikavirtasuoja-anturi suojaa vikavirralta (AC- ja DC-suojaus)".
Sen enempää nyt en jaksa hintoja alkaa tutkimaan, mutta ABB terra 11kW näyttää olevan myynnissä 699€ ja laatu on varmasti moninkertainen esim. tuohon Blaupunktiin verrattuna.
Tuohon 3-vaihepistorasiaan helppo liittää laturi, ei tarvi edes olla kiinteä vaan tulppaliitännällä ja laite siihen viereen.
Naapuri lataa 8A, eli käytännössä juurikin hieman alle 2kW Teslan MY3:sta ja ei ainakaan viime talvena valitellut. Tosin heillä ajoa ei näytä kovin paljoa tulevan.Riittääkö 2kW talvella kunnon pakkasella lataamaan yhtään mitään akkuihin? Akuston lämmitys (+lämpöpumppu sisätilan lämmitykseen) taitaa haukata jo useamman kilowatin.
Itse en oikein ymmärrä miksi ostaa esim. tuollainen blaupunktin hinnat alkaen laite, joka ei näytä edes sisältävän DC-vuotovirran valvontaa, joka on vaatimus latureille.
Taitaa olla vikavirtasuojakytkin myös korvattu kyseisessä vehkeessä jollain anturilla "Laitteen sisäänrakennettu vikavirtasuoja-anturi suojaa vikavirralta (AC- ja DC-suojaus)".
Sen enempää nyt en jaksa hintoja alkaa tutkimaan, mutta ABB terra 11kW näyttää olevan myynnissä 699€ ja laatu on varmasti moninkertainen esim. tuohon Blaupunktiin verrattuna.
Tuohon 3-vaihepistorasiaan helppo liittää laturi, ei tarvi edes olla kiinteä vaan tulppaliitännällä ja laite siihen viereen.
Naapuri lataa 8A, eli käytännössä juurikin hieman alle 2kW Teslan MY3:sta ja ei ainakaan viime talvena valitellut. Tosin heillä ajoa ei näytä kovin paljoa tulevan.
Ensi talvena sitten näkee miten oma möhkö pärjäilee, ei meilläkään kilsoja tule keskimäärin kuin max 60 päivässä. Tarvittaessa sitten toimistopäivinä latailee firman pihassa, melko edullista sähköäkin näyttää olevan tarjolla (15c/kwh).
On kyllä asennettu sellainen pihalatausboxi, meilläkin on edeltävä asukas moisen laittanut. Ja latauspiuha on nätisti ripustettu (kuten meillä) niin, että laturi ei vedä johtoa kummastakaan päästä. TSI teline laturille parilla koukullaKuulostaa kyllä erikoiselta, että joku ostaa teslan ja lataa vain sukosta. Akkuhan taitaa olla noissa 50-80kWh, eli yön yli kun lataat niin saat max 100km.
Sehän tietty riittää suurimmalle osalle päivän ajoihin, mutta suko rasioita kun ei suositella käytettäväksi jatkuvaan lataukseen. Kai siellä naapurilla roikkuu laturin yksikkö rasittamassa pistorasian mekaanisia osia myös?
Kannattaa käydä lukemassa Seskon ohjeistus asiaan. Itse tiedän tapauksen, jossa sähköauton lataaja sai sulatettua kaksi pistorasiaa kahdessa eri kiinteistössä mökkireissulla.
Ns super shuko rasia tuossa, joka kestää jatkuvan 16A käytön. Edullinen ratkaisu.On kyllä asennettu sellainen pihalatausboxi, meilläkin on edeltävä asukas moisen laittanut. Ja latauspiuha on nätisti ripustettu (kuten meillä) niin, että laturi ei vedä johtoa kummastakaan päästä. TSI teline laturille parilla koukulla
Ja tosiaan kyllä meilläkin Audissa riittää tuo etanalataus normiarjessa. Eli riippuu täysin ajoprofiilista millainen kotilataus sopii kellekin. Ilman minkäänlaista kotilaustamahdollisuutta en sähkistä hankkisi ikinä. Tällaisiakin sähkiskuomistajia kuitenkin on.
Tosiaan keskustelu yhtiössä avattu 11/22 kWh kotilatureista.
Tommonen
katso liitettä 254486
Ns super shuko rasia tuossa, joka kestää jatkuvan 16A käytön. Edullinen ratkaisu.
Latauspistorasia sähköauton lataukseen, kojepistorasia
Super-sukopistorasia 16A sähköauton kotilaturille. Sopii latauskäyttöön ja lämmitykseen. Kestää jatkuvaa 16A virtaa. 100% Suomalainen verkkokauppa.www.rakidea.fi