Sähköautot ja lataushybridit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simpsa
  • Aloitettu Aloitettu
Oletan, että autot suunnitellaan tietyn asiakassegmentin tarpeisiin, ja ominaisuudet ovat aina kompromissi. Sellaisia malleja tulee ensin markkinoille, joille uskotaan olevan eniten kysyntää.

Kyllä niitä pienempien asiakaskuntien autojakin varmaan jossain vaiheessa tulee...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko tossa joku tekninen juttu, vai mikä tää vammainen sähköautojen kehitys on? On kahdenlaisia sähköautoja, todellisia lussuja pikkuautoja kuten Leaf jne, sitten hirvee skippi ja seuraavat tehokkaat autot on sitten vitun laivoja, monta metriä pitkiä edustusluokan saatanan kalliita autoja. Missä ihmeessä on GTI, RS, AMG luokan hatchbackien kokoiset tehokkaat sähköautot? Vaatiiko se niin ison akun ettei tehoa saada pienempään tilaan?

Ajatelkaa nyt 1M BMW, Rs3 Audi, R Golf sähköisenä, missä helevetissä ne on?
https://www.cupraofficial.fi/cars/cupra-range/born.html

Cupralla tuo yksi malli joka ei mikään varsinainen laiva ole, tehoa sais toki olla vähän enemmän mutta sinne päin jo.
 
Miksei noissa piememmissä ole koskaan potkua?
Pieneen lienee vaikea asentaa sitä akkua tarvittava määrä, jonka se tehokas moottori vaatisi. Tai sit pitäisi tyytyä johonkin 150km toimintamatkaan, jolloin se vähäinenkin asiakaskunta jättänee tötterön kauppaan. Toisaalta jos se pikku sportti alkaa painamaan 2000+ kg, niin mennään kyl senkin osalta jo metsään.

Tosin eikös se Tesla ole sitä Roadsteria tekemässä, vai meneekö tuo jo sit ns. urheiluauto luokkaan?
 
Onko tossa joku tekninen juttu, vai mikä tää vammainen sähköautojen kehitys on? On kahdenlaisia sähköautoja, todellisia lussuja pikkuautoja kuten Leaf jne, sitten hirvee skippi ja seuraavat tehokkaat autot on sitten vitun laivoja, monta metriä pitkiä edustusluokan saatanan kalliita autoja. Missä ihmeessä on GTI, RS, AMG luokan hatchbackien kokoiset tehokkaat sähköautot? Vaatiiko se niin ison akun ettei tehoa saada pienempään tilaan?

Ajatelkaa nyt 1M BMW, Rs3 Audi, R Golf sähköisenä, missä helevetissä ne on?
VW ID.3 GTX on tulossa, samaten Fiat-Abarth 500e.

Nykyisistä autoista varmaan Tesla Model 3 Performance ja Polestar 2 Performance menee lähimmäksi sedan-mallisen RS3:n kokoluokkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tesla pitäis uutena ostaa ja myydä 6kk välein koska ei niistä varmaan enemmän käytettynä pääse eroon ikinä ellei myy viidellä eurolla. Muut merkit ei kärsi tosta inflaatiosta niin pahasti. Sit Teslan hinnat sukeltaa historiallista vauhtia alas tosi lyhyessä ajassa. Ja saako niitä edes käytettynä menemään eteenpäin kun niitä on tuhat lojumassa myynnissä, ei varmaan yksikään autokauppa ota vaihdossa. Eli ostat yhden ja elä sen kanssa lopun elämää. Jotenkin kaikesta luetusta päätellen olis iso kasa paskaa käsissä jos Teslan ottais. Aivan sairaat määrät huonoja kokemuksia siitä. Toki jos ei väliä paljonko siinä rahaa hukkuu kun vaihtaa, niin siten ihan sama, mut mulle riitti kun S3 kadotti uuden hinnasta 35 tonnia puolessatoista vuodessa, niin ei kiinnosta kadottaa 50% hintaa puolessa vuodessa. Menee koko idea edullisesta autosta sähkönä jos vaihdossa tulee turpaan ovista ja ikkunoista ja sitä kautta ajaminen 5 kertaa kallimpaa mitä RS3. RS3 pudotti melkein 3 vuodessa alle 15k hintaansa.
 
Viimeksi muokattu:
VW ID.3 GTX on tulossa, samaten Fiat-Abarth 500e.

Nykyisistä autoista varmaan Tesla Model 3 Performance ja Polestar 2 Performance menee lähimmäksi sedan-mallisen RS3:n kokoluokkaa.

Ei paljoo lämmitä jos autot on tuon näkösiä. Kurkkasin kuvat noista kahesta. Hyi vittu
 
Nyt kun itsellä on ollut vuoden bmw 330e xdrive ja se on ollut 4 kertaa pajalla, niin en voi suositella autoa. Jokainen toki tekee rahoillaan mitä huvittaa mutta itselle tuo auto on ollut pettymys kolmen Audin jälkeen. Samoin huolto: audin huolto 4/5, bmw 2/5

Toimiessaan toki ihan kiva auto.
 
Nyt kun itsellä on ollut vuoden bmw 330e xdrive ja se on ollut 4 kertaa pajalla, niin en voi suositella autoa. Jokainen toki tekee rahoillaan mitä huvittaa mutta itselle tuo auto on ollut pettymys kolmen Audin jälkeen. Samoin huolto: audin huolto 4/5, bmw 2/5

Toimiessaan toki ihan kiva auto.

Paljos on kilometrei autos ja mitä vuosimallia?
 
Ajat 30 tonnia vuodessa stadissa bensalla, niin maksat eka vitusti bensasta veroa, sitten maksat vielä 3000 euroa vuodessa ajoista veroa. Ja kaikki tämä että saadaan elätettyä mamuja.
Joo.. kaikki tämä jotta elätetään mamuja. Verorahoja kun ei käytetä mihinkään muuhun. Oli harvinaisen juntti kommentti. Ja vielä sähköauto-ketjuun.
 
Volkswagen on ilmeisesti nyt virallisesti muuttanut suunnitelmia ja ID.2 niminen härveli jää kokonaan pois. Tilalle tulee ID Golf, josta huhujen mukaan tulossa myös GTI versio ja mahdollisesti myös R versio.
Eli sieltä on ehkä tulossa jotain siihen suuntaan mitä @Mike tuossa aiemmin kaipasi. Ja jos Volkkari, niin eiköhän myös Audi jossain vaiheessa.
Tuon pitäisi myös olla sähköautoksi suht kevyt, eli jotain 1700-1800kg luokkaa.
 
Volkswagen on ilmeisesti nyt virallisesti muuttanut suunnitelmia ja ID.2 niminen härveli jää kokonaan pois. Tilalle tulee ID Golf, josta huhujen mukaan tulossa myös GTI versio ja mahdollisesti myös R versio.
Eli sieltä on ehkä tulossa jotain siihen suuntaan mitä @Mike tuossa aiemmin kaipasi. Ja jos Volkkari, niin eiköhän myös Audi jossain vaiheessa.
Tuon pitäisi myös olla sähköautoksi suht kevyt, eli jotain 1700-1800kg luokkaa.
Vähän hassua; sitten on e-Golf ja ID Golf; hieman sekavaa. Tietysti voi olla että e-Golfin tekeminen lopetetaan, mutta kuitenkin niitä on pitkän aikaa rinnakkain.
 
Volkswagen on ilmeisesti nyt virallisesti muuttanut suunnitelmia ja ID.2 niminen härveli jää kokonaan pois. Tilalle tulee ID Golf, josta huhujen mukaan tulossa myös GTI versio ja mahdollisesti myös R versio.
Eli sieltä on ehkä tulossa jotain siihen suuntaan mitä @Mike tuossa aiemmin kaipasi. Ja jos Volkkari, niin eiköhän myös Audi jossain vaiheessa.
Tuon pitäisi myös olla sähköautoksi suht kevyt, eli jotain 1700-1800kg luokkaa.
2026 tai jotain pitäis tulla A3 Audilta täysin sähköisenä ja sitä mukaa RS versio.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom