Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sähkö-Porschen akusto vaurioitui – vakuutusyhtiön mies kertoo, kuinka paljon lysti tuli lopulta maksamaan
Kevyt 80k€ pelkkä akusto. Mitäs sitten kun alkaa olemaan autolla ikää +5v? Noita kun ei käytetyillä osilla saa korjata käsittääkseni.
Ylen dokkari aiheesta Norjan maalta, tiivistettynä kupletin juoni : sähköautoja menee näköjään lunariin suht helposti kun korjauskulut nousee liian etenkin täyssähköissä huikeiksi. Dokkarissa e-golfin akku about 25k€ uutena. Tuo auto muistaakseni suht paskalla rangella ja silti akusto maksaa noin vitusti. Tosin olihan se outlanderinkin akusto jotain 18k€ luokkaa vaikka rangea 30km luokkaa. Dokkari poistuu tän kuun lopussa areenasta...
klik klik
Sähkömoottori kaikessa yksinkertaisuudessaan on oiva keksintö ja on sinällään ihan jees. Tulevaisuuden lukitseminen yhden kortin varaan taas on idiotismia, tässä tapauksessa käytännössä akkukäyttöisiin kulkuvälineisiin. Niin kauan kun sähköenergian varastointi on lukittu maastalouhittavien mineraalien ja metallien varaan, ollaan hupenevien resurssien äärellä -> käytännössä sama perimmäinen ongelma kuin fossiilisissa energiamuodoissa.Uskaltaisikohan joku ihan omakohtaisesti kertoa, että mikä juuri häntä niin kaihertaa näissä sähköautoissa?
Voit sä periaatteessa sähköäkin itse tuottaa polkien jotain resiinaa joka pyörittää sitten systeemiä joka generoi sähköä.Sähkömoottori kaikessa yksinkertaisuudessaan on oiva keksintö ja on sinällään ihan jees. Tulevaisuuden lukitseminen yhden kortin varaan taas on idiotismia, tässä tapauksessa käytännössä akkukäyttöisiin kulkuvälineisiin. Niin kauan kun sähköenergian varastointi on lukittu maastalouhittavien mineraalien ja metallien varaan, ollaan hupenevien resurssien äärellä -> käytännössä sama perimmäinen ongelma kuin fossiilisissa energiamuodoissa.
Onneksi muutama isompi yritys maailmassa ainakin vielä yrittää löytää vaihtoehtoisia ratkaisuja, vaikka joutuvatkin taistelemaan ideologisia tuulimyllyjä vastaan, paikallisista lainsäätäjistä lähtien.
Kaikesta monimutkaisuudestaan huolimatta, perus bensa auto on ainakin minulle se parhain vaihtoehto, se kun on lopulta verrattain pitkäikäinen, pystyn itse sen huoltamaan/korjaamaan, se toimii aikalailla kaikkialla ja kaikissa olosuhteissa joista minä saatan itseni löytää. Tiukan paikan tullen polttomoottori kun kulkee esim. alkoholin voimin, niin ainakin teoriassa mulla on mahdollisuus valmistaa vaikka itse polttoaineeni, täysin uusiutuvista lähteistä ja mikä parasta, myös varastoimaan sen kohtuu vaivatta myöhempää käyttöä varten.
Hyötyyn nähden vaatii liiaksi työpanosta ja edelleen pitäisi varmaan se energia jotenkin säilöä?Voit sä periaatteessa sähköäkin itse tuottaa polkien jotain resiinaa joka pyörittää sitten systeemiä joka generoi sähköä.
Kokemuksia Tesla Y takavedosta? Tilasin Ioniq 5 takavedolla, mutta toimitus viivästyy vuodella, joten mietin Y:tä. Ja ei, firman autopolitiikan mukaan neliveto Y ei mahdu rajoihin.
Mietityttää, kun kuitenkin iso auto kyseessä, ni mitenhän se käyttäytyy takavedolla. Ioniqissa on pitkä akseliväli, auto on leveä ja matala. Takaveto tuntuu siis luontevammalta.
Muutenki yleisiä kokemuksia takaveto Y:stä kuulisin mielelläni.
Kiitos.
Ens vuonna ei enää etuveto-Polestareja saa vaan se on joko neliveto tai takaveto.Mikset käy koeajamassa Polestaria? Ei ole takaveto edes vajaavetoinen vaihtoehto sillä merkillä ja kokoluokka samaa kuin Y.
TsekPieni auto ku mikä jos Y:hyn vertaa.
Polestar 2 oli selvästi pienempi ku Y ja etuveto ei jostain syystä sytytä vrt. takavetoon. Ei ole edes mitään järkiperusteita tohon. Ehkä takaveto vaan on yksinkertaisesti coolimpiMikset käy koeajamassa Polestaria? Ei ole takaveto edes vajaavetoinen vaihtoehto sillä merkillä ja kokoluokka samaa kuin Y.
Virallisen tiedon mukaan nelivetoinen sähköjärkäle nurkkaa sadan kilometrin paalun 4,5 sekunnin kieppeillä.
Avolavan toimintamatka liikkuu 370–514 kilometrin välissä akkutehoista riippuen.
Sen mitä jenkkilän menoa seurannut, niin ei aivan ongelmaton auto ollut tämä. Melko moni kärsinyt kohtuu vakavista akkuongelmista ja koska kysyntä on tapissa, niin korjaaminen tällä hetkellä aikalailla mahdotonta, koska ei ole varaosia.Kiihtyvyys 0-100 km/h 4,5 s, tehoa 580 hv – Fordin järkälemäinen F-150 on liki väkivaltaisen vahva
Amerikan myydyimmän automallin sähköinen versio F-150 Lightning vieraili Suomessa.www.tekniikkatalous.fi
Tommonen olis komia kuskata skidejä kouluun ja harrastuksiin. Lavalle pyöräteline :D
Vety tulee yllättämäänOnneksi muutama isompi yritys maailmassa ainakin vielä yrittää löytää vaihtoehtoisia ratkaisuja, vaikka joutuvatkin taistelemaan ideologisia tuulimyllyjä vastaan, paikallisista lainsäätäjistä lähtien.
käsitin tästä kommentista "Mietityttää, kun kuitenkin iso auto kyseessä, ni mitenhän se käyttäytyy takavedolla" ettei takaveto maistu.Polestar 2 oli selvästi pienempi ku Y ja etuveto ei jostain syystä sytytä vrt. takavetoon. Ei ole edes mitään järkiperusteita tohon. Ehkä takaveto vaan on yksinkertaisesti coolimpi
Polestar 2 on pienempi kuin Ioniq 5 niin sisätiloiltaan, kuin takaboksiltaan. Jopa suht. merkittävästi. Tällä hetkellä ajan CLA mersua ja se jää pieneksi, kun perheen koko kasvaa. Kyllä P2 takaboksiinkin mahtuu myös lastenrattaat, mut isompi on aina parempi.käsitin tästä kommentista "Mietityttää, kun kuitenkin iso auto kyseessä, ni mitenhän se käyttäytyy takavedolla" ettei takaveto maistu.
Sit ihmettyy vielä tuo, että jos Polestar on liian pieni, mutta Ioniq 5 onkin sit tarpeeksi iso vaihtoehdoksi.