Mikä ajatus tällaisen ostoksen takana?
Veikkaus, se on pajalla suurimman osan ajasta, niin menee vara-teslalla. Surulinen merkki kyllä kaikinpuolin, onkohan kukaan omistanut Teslaa joka olis ehkä edes pari vuotta? Ja siis aivan brutaalia settiä googlella laatuongelmista, ei mikään tesla-viha siis kyseessä. Mä en usko kenenkään Tesla-miehen/naisen sanoja, että heidän auto ei ole ollut rikki, ne nyt ei myönnä vaikka ratti ja renkaat irtois. Musk itse on myöntänyt sen laadun ongelmat.
@Lonewolf hetken mielijohde, ei sen kummempaa. Aika harvinaiseksi jäävä auto jolle uskon löytäväni ostajan. Ja jos siitä yllätyksekseni pidänkin (tai jos vaimo pitää) niin sit se jää taloon.
@Mike nyt oli kyse Polestarista, ei Teslasta. Ja sun veikkaus oli väärä.
Meillä on ollut neljä Teslaa joilla ollaan yhteensä ajettu 110-120tkm.
Model 3 Performance 1/2020, vaihdettiin takuuseen takavaloumpio (päästi kosteutta sisäänsä) ja vasen etuylätukivarsi (narisi). Nämä hoituvat rangerin toimesta kotipihassa. Kustannukset 0e, korjaamoreissut 0 kpl. Vaihdoin kun oli takuu loppumassa.
Model X P100D Ludicrous+ 1/2017 - tässä oli oikeasti vikoja ja auto joutui olemaan kerran yön yli korjaamolla. Takuuseen vaihdettiin sisäinen laturi ja ohjausvaihde. Kustannukset 0e, yhden yön oli korjaamolla. Vaihdoin kun oli takuu loppumassa.
Model 3 Performance 8/2020, vaihdettiin takuuseen työpaikan pihassa takavaloumpio, päästi kosteutta sisäänsä. Kustannukset 0e, korjaamoreissut 0 kpl. Lähtee uuden tieltä pois.
Model S Raven Performance, ei vikoja. Lähtee uuden tieltä pois.
Tesla ei ole laadukkain auto, se on selvä juttu. Valtaosa vioista (kuten vuotavat umpiot ja narisevat ylätukivarret) ovat sellaisia lastenvikoja jotka kaiken järjen mukaan pitäisi olla helppo korjata, mutta Tesla ei ole niitä korjannut vaan samat viat toistuvat yksilöstä toiseen.
Siitä huolimatta pidän Teslaa kokonaisuutena parhaimpana autona mitä mulla on ollut. Voimalinja ja infotainment ovat ihan omaa luokkaansa.
Muita merkkejä joita olen omistanut viimeisen 7 vuoden aikana:
Alfa Romeo
Audi
BMW
Fiat
Ford
Hyundai
Kia
Mazda
Nissan
Toyota
Volvo
Ja ajanut olen lähes jokaisen Suomen markkinoilta löytyvän nelivetoisen sähköauton, myös mm. MB EQS:n, BMW i4 M50:n ja iX:n, Audi e-tron GT RS:n ja Porsche Taycan Turbo S:n.
Mitään syytä mulla ei olisi Teslalla ajaa jos en siitä pitäisi ylitse muiden. Jos tykkäisin enemmän MB EQS:stä tai Porsche Taycan Turbo S:stä, ajaisin jommallekummalla. Mutta ku en tykkää.