Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä on juuri meidän käyttöcase. Auto Audi Q5 TFSI e 55 quattro (saiskohan vielä pidemmän rimpsun) jonka sähkörange kesällä n. 45km. Airkiajossa meillä bensankulutus keskimäärin 1l/100km.Tilastojen mukaan suurin osa suomalaisista ajaa päivittäin alle 50 km, jolloin hybridin range riittää. Lataaminen ei myöskään vaadi kovin paljon aikaa. Tällaiseen käyttöön hybridi toimii ihan hyvin, mutta kuitenkin voi tehdä myös mökkireissuja Lappiin ilman että tarvitsee huolehtia lataamisesta.
Kirjoittaja ei suuremmin taida autoista tietää. Odotin noilla puheilla Audin hinnaksi ~50k€, mutta totuus tietenkin ihan jotain muuta.Koeajo | Audi teki sähköauton, joka kiihtyy melkein kuin F1-auto, mutta hinta on tehoon nähden maltillinen: https://www.hs.fi/autot/art-2000008941361.html?share=b92d8f73418f594b38f3ebffbc93565c
Näytä toki mikä :D Uutena tottakai, eikä mikään Keravan tuning. Ei sillä, mä tykkään bensavehkeistä. GT-R taitaa mennä alle 3sec, mutta sitä ei ainakaan tolla hintaa taida saada. Ja Audi E-Tron GT RS 50 tonnilla, oikeesti, mitä sä tiedät autoista ylipäätänsä? Onko sulla minkäänlaista käsitystä autojen ja Audien hinnoista? Näyttää ettei vitun hajuakaan. Jos siis luulee, että Audin nopein 2022 vuoden sähköato maksaa noin 50k, niin missä vitun maailmassa sä elät? Audilta saa tuurilla A3 uutena alle 50k, bensana, kusisella moottorilla. Jumalauta Kiatkin maksaa uutena enemmän ku 50k.Tuon Audin hinnalla saa nopeammin kiihtyvän polttomoottoriauto
GT-R oli mielessä joo.Näytä toki mikä :D Uutena tottakai, eikä mikään Keravan tuning. Ei sillä, mä tykkään bensavehkeistä. GT-R taitaa mennä alle 3sec, mutta sitä ei ainakaan tolla hintaa taida saada. Ja Audi E-Tron GT RS 50 tonnilla, oikeesti, mitä sä tiedät autoista ylipäätänsä? Onko sulla minkäänlaista käsitystä autojen ja Audien hinnoista? Näyttää ettei vitun hajuakaan. Jos siis luulee, että Audin nopein 2022 vuoden sähköato maksaa noin 50k, niin missä vitun maailmassa sä elät? Audilta saa tuurilla A3 uutena alle 50k, bensana, kusisella moottorilla. Jumalauta Kiatkin maksaa uutena enemmän ku 50k.
Audi RS e-tron GT -sähköautossa on tehoa niin paljon, että kiihtyvyys on lähes F1-tasoa. Yhtä tehokas polttomoottoriauto maksaisi 100 000 euroa enemmän.
Ainakin sähköautoissa akun katsotaan olevan vaihtokunnossa kun range on pudonnut 70 prosenttiin alkuperäisestä. Tämä kestää niin kauan, että auto alkaa olla muutenkin tiensä päässä (sanaleikki tarkoitukseton) - ainakin jos akkua ei ole pilattu vääränlaisella lataamisella. Mutta kai se selviää koeajossa, ja kai auton tietokonekin osaa kertoa, paljonko sillä on sähköajoa tarjolla?
Toi on siisti kiesi.Tuli tilattua Polestar 2 BST Edition 270.
En tiedä yhtään mitä sillä teen mutta vuoden vaihteessa tuollainen tulee pihaan.
Jos ei omaan käteen sovi niin myyn tuon pois ja jos sopii niin myyn jomman kumman Teslan pois.
Valitettavan hidas vaan sekä kiihtymään että lataamaan ja sisustan osalta ei oo mitään optioita valittavissa.Toi on siisti kiesi.
4.4 s, 476 hv. Jo on aikoihin eletty, jos toi on hidas.Valitettavan hidas vaan sekä kiihtymään että lataamaan ja sisustan osalta ei oo mitään optioita valittavissa.
Riippuu mihin vertaa. Kahteen vuoteen mulla ei oo ollu käyttöautoa jolla 0-100 vie yli 3,3sek ja tuo Polestarin 150kW pikalataus mun nykyisen käyttöauton 250kW pikalataukseen verrattuna on hidas.No ei ole hidas joo millään mittarilla.
Se on ihan siitä kiinni mihin on tottunut.Ei se hidas ole, se on vain hitaampi kuin osa. Alle 5sec alkaa olemaan yleisesti jo nopeaan kiihtyvä auto. Mieti jos joku sanoo sun autoa hitaaksi kun se painaa bensa GT-R:llä alle 3sec. Ymmärrät varmaan.
Arvelinkin, että tässä on kyseessä tällainen "vertailuharha" ja kommentti hitaudesta oli hieman provokatiivinen. Onhan ne sun Teslatkin ihan mopoja jos verrataan top fuel dragsteriin. Mutta jos ihan yleisesti ajatellaan, niin ei ne hitaita ole, vaan helvetin nopeita. Ja niin on tuo Polestarkin.Riippuu mihin vertaa. Kahteen vuoteen mulla ei oo ollu käyttöautoa jolla 0-100 vie yli 3,3sek
Noin niinkuin vähän provolla sanoen, heivaa vittuun ne sähkövatkaimet jos sä fiilistä haet. GT-R Nismo alle, niin kiihtyy ja samalla pitää upeeta ääntä eikä mitään vitun vikinää. Ihan vain huomiona, että sulta jää autoissa se moottoriurheilun äänimaailma kokonaan pois, ainoa mitä tunnet, on kiihtyvyys. Sitten kun downshiftissä puskee kauheet pamaukset perästä, kierrokset nousee ja auto huutaa, siinä se vasta fiilis on. Nää voittaa kaikessa sähkövempaimet.MULLE nopea auto on sellainen joka saa MINUSSA jotain tuntemuksia aikaiseksi kiihdyttäessä ja niitä tuntemuksia pitää hakea aina vaan nopeammista autoista
Noin niinkuin vähän provolla sanoen, heivaa vittuun ne sähkövatkaimet jos sä fiilistä haet. GT-R Nismo alle, niin kiihtyy ja samalla pitää upeeta ääntä eikä mitään vitun vikinää. Ihan vain huomiona, että sulta jää autoissa se moottoriurheilun äänimaailma kokonaan pois, ainoa mitä tunnet, on kiihtyvyys. Sitten kun downshiftissä puskee kauheet pamaukset perästä, kierrokset nousee ja auto huutaa, siinä se vasta fiilis on.
View: https://youtu.be/4UEiwipJysI
Loistavaa, arvostan, siis en nyt sillai ihmisenä, vaan ajattelumaailmana. En mä mittaa ihmisiä autojen kautta muta tässä yhteydessä pitää antaa pisteet sulle. Sä ymmärrät mitä toi bensan käry oli joskus.Mulla on polttomoottoriautoja jotka pitää meteliä
Todellakin ymmärrän ja niille on aina paikkansa, ne on mulle ollu rakas harrastus vuosia ja tulevat olemaan jatkossakin. Oon just sitä fast & furious -sukupolvea joka on kasvanut haaveillen Suprista ja Skylineista ja edelleen pidän niitä upeina autoina.Loistavaa, arvostan, siis en nyt sillai ihmisenä, vaan ajattelumaailmana. En mä mittaa ihmisiä autojen kautta muta tässä yhteydessä pitää antaa pisteet sulle. Sä ymmärrät mitä toi bensan käry oli joskus.
Ootko ikinä käynyt Japanissa? Se on makeeta miten niiden autokulttuuri on sen kansanauton lisäksi armottomat upeet Honda NSX, Lambo Diablo jne tyylistä meininkiä. Siellä lähes jokainen superauto on vielä bensavehke, ainakin viime kerralla vielä oli. Muistan aina kun Shibuyan risteyksen keskelle pysäytti Hello Kitty teipattu Lambo, joka vetäs välikaasut siinä paikallaan. Siinä ympärillä on valtavia rakennuksia ja se ääni oli massiivinen kun se kaikui siinä yhdessä maailman vilkkaimmissa risteyksissä.Todellakin ymmärrän ja niille on aina paikkansa, ne on mulle ollu rakas harrastus vuosia ja tulevat olemaan jatkossakin. Oon just sitä fast & furious -sukupolvea joka on kasvanut haaveillen Suprista ja Skylineista ja edelleen pidän niitä upeina autoina.
Vaikka sähköautoja pidän käyttöautoina ylivoimaisina, koen että on tavallaan jopa sääli mitä sähköautot ovat tehneet urheiluautomaailmalle, sen kolmensadan tonnin superauton tai raskaalla kädellä viritetyn japsisportin suorituskyvyn kun saa nykyään samalla kun ostaa alle sadan tonnin perheauton.