apulus
TheAlphaSquad
- Liittynyt
- 9.5.2009
- Viestejä
- 7 577
Ei 6,2 sekunnin sähköauto silti nopeammalla tunnu ku 4-5 sekunnin polttomoottoriauto.Edellä mainituista syistä sähköauton kiihtyvyys on lukuarvoaan parempi polttomoottoriin verrattuna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei 6,2 sekunnin sähköauto silti nopeammalla tunnu ku 4-5 sekunnin polttomoottoriauto.Edellä mainituista syistä sähköauton kiihtyvyys on lukuarvoaan parempi polttomoottoriin verrattuna.
En mäkään ymmärtänyt miten 6.2 voi tuntua nopeemmalta mitä 4.3. Meni varmaan multa jotain ohi.Ei 6,2 sekunnin sähköauto silti nopeammalla tunnu ku 4-5 sekunnin polttomoottoriauto.
Varmaan sitä ku se voima tulee sähköautossa välittömästi, ei tarvi odotella että ahdin herää tai että kierrokset nousee parhaalle tehoalueelle. Reagointi on välitöntä.En mäkään ymmärtänyt miten 6.2 voi tuntua nopeemmalta mitä 4.3. Meni varmaan multa jotain ohi.
Äänimaailma kyllä sähköautoista puuttuu mutta kyllä se sähkömoottoreiden potku perseelle tehokkaissa sähköautoissa (ei ID.4) on kovempi ku mitä bensaturboissa.Se turbo kun monottaa, niin sitä ei sähköissä koskaan saa kokea. Se intake ääni ja se valtava potku perseelle 3 tonnissa on semmoinen mitä ei sähköllä saa.
Just Puijon mäkeä mietin, että olis kiva katsoa paljonko akun varaus tippuu kun ajaa mäkeä ylös esim 50 kmh ylös ja paljonko varaus nousee kun ajaa samaa vauhtia alas. Olisin veikannu että puolet tulis takas. Satuitko kattomaan paljonko se vajui ylämäen aikana. Tai voiko siitä katsoa kulutuslukeman kWh arvona?Minä ajoin Puijon tornille vievän asvalttitien alas Teslalla regenerative brakingia hyödyntäen ja alhaalla oli akkua 3%-yksikköä enemmän kuin ylhäältä lähtiessä.
En kattonu mutta voisin joku päivä huvikseni käydä kokeilemassa. Voi mitata kulutuksen pelkästään siltä matkalta.Just Puijon mäkeä mietin, että olis kiva katsoa paljonko akun varaus tippuu kun ajaa mäkeä ylös esim 50 kmh ylös ja paljonko varaus nousee kun ajaa samaa vauhtia alas. Olisin veikannu että puolet tulis takas. Satuitko kattomaan paljonko se vajui ylämäen aikana. Tai voiko siitä katsoa kulutuslukeman kWh arvona?
Ja vielä jos olis niin että akku sopivasti vajaa, vaikka max 50%.En kattonu mutta voisin joku päivä huvikseni käydä kokeilemassa. Voi mitata kulutuksen pelkästään siltä matkalta.
Se 6,2 sähköauto voi kiihtyä kaupunkinopeuteen (0-40 km/h) nopeammin kuin 4,3 auto. Kun kiihtyvyyttä vertaillaan 0-100 km/h kiihtyvyyksistä, niin verrataan epäoleellista ominaisuutta joka ei käytännössä ikinä tule arkiliikenteessä eteen. Äänet ym on sitten tietysti asia erikseen.En mäkään ymmärtänyt miten 6.2 voi tuntua nopeemmalta mitä 4.3. Meni varmaan multa jotain ohi.
Totta.En mäkään ymmärtänyt miten 6.2 voi tuntua nopeemmalta mitä 4.3. Meni varmaan multa jotain ohi.
Ymmärrättekö te nyt ollenkaan mistä puhutte? RS3 esim on 40kmh heti, eikä huomenna.Se 6,2 sähköauto voi kiihtyä kaupunkinopeuteen (0-40 km/h) nopeammin kuin 4,3 auto. Kun kiihtyvyyttä vertaillaan 0-100 km/h kiihtyvyyksistä, niin verrataan epäoleellista ominaisuutta joka ei käytännössä ikinä tule arkiliikenteessä eteen. Äänet ym on sitten tietysti asia erikseen.
Kyllä ymmärrän.Ymmärrättekö te nyt ollenkaan mistä puhutte? RS3 esim on 40kmh heti, eikä huomenna.
Ton yleisen potkun takia olis kiva, että jos sähköön siirtyy, olis sielläkin vikkelämpi vekotin. Mutta toistaiseksi valikoima on aika köyhä. Eiköhän se siitä muutamissa vuosissa, Applekin tekemässä autoa. Siitä tulee joko helvetin siisti tai sitten joku hippien kippo.Kyllä ymmärrän.
En ole väittänyt että mikä tahansa sähköauto kiihtyy nopeammin kuin mikä bensa-auto; totesin että näin saattaa olla. Lisäksi totesin että 0-100 kiihtyvyys ei välttämättä korreloi sellaisen arkielämässä tarvittavan 0-40 kiihtyvyyden kanssa.
Aika epäolennaista jaarittelua kiihtyvyyksistä kinastelu on joka tapauksessa. Mä en ole ikinä tarvinnut nopeampaa 0-40 kiihtyvyyttä kuin mitä tuo 100 kw vessa tarjoaa. En arkielämässä enkä huvikseni. 0-100 kiihtyvyyskin on täysin riittävä vaikka moottoritielle liittymiseen. Kyseessähän on täysin mieltymysasia, eikä sitä voi mitenkään perustella käytännön tasolla. Jos joku haluaa nopean auton niin se haluaa sen siksi kun haluaa, ei siksi että tarvitsee.Kyllä ymmärrän.
En ole väittänyt että mikä tahansa sähköauto kiihtyy nopeammin kuin mikä bensa-auto; totesin että näin saattaa olla. Lisäksi totesin että 0-100 kiihtyvyys ei välttämättä korreloi sellaisen arkielämässä tarvittavan 0-40 kiihtyvyyden kanssa.
Juuri näin, ei suurin osa ostaa auton varmaan vain käytännön syistä ja pienempi osa ostaa sen muilla perusteilla.Jos joku haluaa nopean auton niin se haluaa sen siksi kun haluaa, ei siksi että tarvitsee.
Kun niiaa taakse kiihdyttäessä ylös säädettynä.Saanko kysyä, miten se ilmajousitus tuo kiihtyvyyden tuntua?