Ruotsalaista salielämää...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja heinis
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

heinis

Banned
Tämä täytyi lukea kahteen kertaan ja sittenkin oli vaikea uskoa.

http://www.getbig.com/boards/index.php?topic=114576.0

Ei taida olla rahasta pulaa jos tavan salitreenaajia testataan summassa ja mikäli ymmärsin oikein, niin tämäkään ko. tapauksen julkituoja ei ollut mikään massamonsteri vaan sattumoisin paikalla. Koskahan meillä tulee doping-poliisit salille treenaajia kusettamaan?

mä en ainakaan kusis purkkiin jos joku tulisi salilla kysymään. Kusemattomuuden takia ei varmaan kellään oo oikeatta salilta bannata

mä en ainakaan kusis purkkiin jos joku tulisi salilla kysymään. Kusemattomuuden takia ei varmaan kellään oo oikeatta salilta bannata

Ilmeisesti tuohon kyseiseen ketjuun liityttäessä on allekirjoitettava joku paperi missä lukee että voivat testata jos huvittaa. Siis näin ymmärsin kun lueskelin tuota getbig-foorumia.
Muuten tämä kusettaminen on aivan ahterista.

No huhhuh:hyper: aika:david: menoo tuolla naapurimaassa.
Ja naapurimaan meiningillä on tapana siirtyä tänne ennemmin tai myöhemmin. :rolleyes:

No, jos tuollainen meno yleistyy, niin eiköhän kemian keinoin onneen pyrkiville kehity omat salit. Kukaanhan ei estä perustamasta saleja, joita markkinoidaan "täältä löytyy painot joka lähtöön eikä kuppiin tarvitse kusta" tyyliin.

Testejä saavat tehdä rauhassa, mutta jos mennään linjalle "käsipainot on max 20 kiloon", niin taitaa mennä oma sali hankintaan.

Aika uskomatonta touhua kyllä... ilmeisesti viesti oli kiiriny kumminkin roinaajien korviin ennen WADAn "iskua" ->
"Evreybody was gone (The Big ones) It was only me and my friend at the gym that day. Then these guys came in.."

Mieleniintosta puuhastelua joka tapauksessa... käyvätköhän seuraavaksi WADAn kaverit esim uimahallissa testaamassa tavallisia kuntouimareita... :)

Eikös Suomessa ole jo muodostunut vastareaktiona näille kaikenmaailman kuntoklubeille ja jumppasaleille, joilla on monikymmensivuiset jäsensopimukset ja pakolliset personal trainerit, ihan perinteisiä "no bullshit äijäsaleja" kuten esim. tää uusin Classic Gym -franchise.
Taisiis ainahan niitä on ollut olemassa, mutta enemmän underground.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
jos tää punttisali muoti menee yhtään samallalailla kuin muut muotihömpötyksen niin toivottavasti jossain vaiheessa noi parkettilattialla varustetut kuntoilustudiot alkaa kuivumaan kasaan ja suurin osa saleista muuttuu taas jälleen sellaisiksi millaisiksi ne on alunperin tarkoitettukin, eli treenaamista varten suunnitelluiksi.
Luulisi ainakin että muotibodarit eivät ole yhtä pitkäjänteisiä kuin sellaiset jotka oikeasti treenaavat tosissaan ja yrittävät saada jotain tulosta aikaiseksi

Mulle on ihan sama onko noita trendisaleja vai ei, itse en kusekaan niihin päin. Enkä kyllä ymmärrä miksi joku tosiaan treenaava ihan oikeesti viittis edes tuollaisella käydä, eihän siellä ole painojakaan tarpeeksi saatikka että saisi ees mankkua käyttää. Kyllä kunnon salin jossa voi purkkiin kusematta treenata aina jostain löytää, jos ei muuten niin pakkikselta kysymällä...

Minulla on teoria siitä miksi näitä "kuntoklubeja" on alkanut putkahdella perinteisten salien kustannuksella.
Nimittäin väitän, että tällä on jotain tekemistä naisten kuntosalivillityksen kanssa. Kuntoilevien naisten määrä on oman arvioni mukaan moninkertaistunut tässä reilun kymmenen vuoden aikana ja salikulttuuri on muuttunut naisystävällisempään suuntaan.
Mitäs valtaosa näistä muotiliikkuja naisista sitten hakee salilta? No tottakai aerobiccejä, spinningejä, kuntohumppanyrkkeilyhyppelyitä, bodypumppeja ja mitä kaikkia näitä nyt onkaan. Tietenkin viihtyisä sisustus tulee myös olla sekä paljon teknisiä hilavitkuttimia, joissa voi istuskella ja juoruta ystävien kanssa lehteä lueskellen. Henkilökohtaista ohjausta tulee tottakai löytyä myöskin, koska itse ei osata tai jakseta perehtyä.
Ja kaiken tämän lisäksi tällätavalla muodikkaasti reenaava nainen on moninkertaisesti tuottavampi asiakas (säännöllistä ohjattua liikuntaa, personal trainereita, solariumeja, urheilutuotteita yms. oheispalveluita...) kuin pelkästään itsekseen puntteja nosteleva örisevä äijä. Tästä on suoraa seurausta, että esimerkiksi täälläpäin parikin suurta perinteistä salia on muuttunut ladies-only (joko virallisesti tai käytännössä asiakaskunnaltaan) täydenpalvelun kuntoklubeiksi ihan muutaman vuoden sisällä.

itse olin pakotettu vaihtamaan nuorempana salia muistaakseni 7 kertaa juuri sen takia kun kaikki kaikki käsipainot kuskattiin pois ja tilalle tuli tekokukkia ja diskopalloja.
Muistan vielä kun olin koulussa 9 luokalla ja kävin legendaarisessa tapiolan xl-gymissä (joka varmasti oli yksi suomen parhaiten varusteltuja saleja oikeasti treenaavia varten). Sitten satsi osti xl-gymin ja hinnat nousi siinä mukana. Ensimmäinen vuosi minulle, vanhalle asiakkaalle ja alaikäiselle, olisi tullut maksamaan yli 4700mk, yritä nyt sitten viikkorahoista maksaa tollasia summia. Tota jäsenyyttä tyrkytettiin mulla sanomalla että "tällä samalla kortilla pääset sitten norjassa treenaamaan". Just joo. :thumbsdown:

siitä ei ole pelkoa että nykyinen salini tekisi tollasen kurssinvaihdoksen.

Kuka katto maikkaria tiistaina klo 22.26. Mun salilla kuvattu mainos tuli ekaa kertaa telkkarista :)
Siinä teille mallia miltä punttisalin pitää näyttää

"Salinhoitajan" kanssa jutustellessani tuli ilmi todella ikävä juttu: Uimahallin- ja siinä samassa siis salin johtaja sunnittelee nykyisen salin muuttamista naisten saliksi, nostolava purettaisiin ja tilalle tuotaisiin kuntopyöriä ja muita aerobic laitteita! :( . Kun koko lavan purkamis idea oli torjuttu, oli hän alkanut suunnittelemaan että lavasta otettaisiin puolet pois! Se lava on nytkin jo niin pieni että 2 jannua ei mahu samaan aikaan tekemään mitään ja muutenkin kaikki isot kässärit on siinä lavalla.
Salille oli myös tuotu uuden karhe juoksumatto, MUTTA sen takia olivat päättäjät vieneet dippitelineen pois koksa ei kuulemma ollut tarpeeksi tilaa! :jahas: . Paikallinen voimanostaja oli käynyt sanomassa johtajalle että menkööt juoksemaan vittu vaikka ulos jos on pakko, mutta noin perus jutuista kun dippiteline, ei aleta tinkimään, tai on monella väistämättä salin vaihto edessä, ja niin se teline tuli takasin :D .

Noinkohan vaan Suomessa olis mahdollista? Luulisin, että jos salien sopimuksissa olisi doping testiin sitova osallistuminen, niin laillisesti ei olisi pätevä. Jos saisi kenkää salista voisi nostaa kanteen ja saada rahaa.

Vaikka en itse käytä dopingia, niin vituttaisi jos joku tuli pyytämään kusitestiä salilla. Samahan on esim. HIV-testin kanssa. Jos firman esimies esim. tulisi sanomaan, että HIV-testiin, niin periaatteessa en menisi. Kenkää ottaisin ennen kun menisin testiin. Hakisin kyllä myös oikeusteitse rahat sitten jokaista penniä myöten takaisin.

Suositut

Back
Ylös Bottom