Riski tyttö

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Luin uutta B&K lehteä, siinä oli juttu Katariina Tunturista.
Siinä oli kohta missä oli puhetta harjoituspainoista.
Oletteko naiset todella noin riskejä ja minä niin heikko vai oliko
KP kuullut/ kirjoittanut väärin:
Pystypunnerrus käsipainoilla 10x36kg, penkkipunnerrus käsipainoilla 10x40kg.

Katariinahan on jutun mukaan treenannut vuodesta 99 joten periaatteessa nuo painot ovat mahdollisia. Meitsi vuoden treenauksen jälkeen pystypunnerruksessa jollain 16 kg:llä joten jos noususuhtaisena ajattelee treenin kehitystä niin onhan tuo mahdollista.
Toisaalta täytyy myöntää etten ole ikinä nähnyt kenenkään naisen heiluttelevan tuollaisia käsipainoja. Tai siis en ole huomannut kun ei tule niin tarkkaan seurattua muiden salitreeniä. Pitäisiköhän kiinnostuksen vuoksi alkaa tarkkailemaan...

Mitä fitnessnaiset ovat mieltä?

Itsellänikin suu loksahti auki noita Katariinan salituloksia lukiessa! Mutta sitten ajattelin, että kyse voi myös olla yhteispainosta, eli pystypunnerrus 18 kg:n käsipainoilla penkki 20 kg:lla. Aika uskomattomilta noi tulokset muuten kyllä kuulostaa!! Tai sit mä oon vaan kade ;) Upea mimmi kaiken kaikkiaan kyllä on. Vertailun vuoksi Ari Kokkonen tekee pystypunnerrusta 65 kg:n käsipainoilla...

...lisätään viel Tunturin hauiskäännöt 10x30kg.. Ei kerrottu oliko kyseessä käsipainot vai esim. ristikkäistaljas.

Täytyy sanoa, ett luulen painovirhe paholaisen iskeneen. Miehen kans eilen just tsekattiin ettei millään voi pitää paikkaansa.. Tai sitte voi. Mies on kuitenki aikamoinen köntti ja pystypunnerruksen painot ei kovin kauas heitä. Kuitenki lajina Tunturilla on body fitness eikä voimannosto. Pienemmilläki saa tulosta aikaan ja vahinkoriski on pienempi.

Itse teen pystypunnerrusta 15kg käsipainoilla ja kuvien perusteella itseltäni saattaa löytyä enemmän tavaraa olkapäistä kuin Tunturilla. Mutta mun tavoitteet onkin lihaskehityksessä ei tuloksissa...

Ja lisää kommenttia!!

Ironbutt sanoi:
Katariinahan on jutun mukaan treenannut vuodesta 99 joten periaatteessa nuo painot ovat mahdollisia. Meitsi vuoden treenauksen jälkeen pystypunnerruksessa jollain 16 kg:llä joten jos noususuhtaisena ajattelee treenin kehitystä niin onhan tuo mahdollista.
Toisaalta täytyy myöntää etten ole ikinä nähnyt kenenkään naisen heiluttelevan tuollaisia käsipainoja. Tai siis en ole huomannut kun ei tule niin tarkkaan seurattua muiden salitreeniä. Pitäisiköhän kiinnostuksen vuoksi alkaa tarkkailemaan...

Mitä fitnessnaiset ovat mieltä?

Itse olen treenannut kovaa yli 10 vuotta ja itselleni tuollaiset painot eivät missään nimessä ole edes mahdollisia. Parhaimmat tulokset mitä olen treeneissä ottanut viime vuoden puolella: esim. hauiskääntö tangolla 35kg x 8 ja pystypunnerrus smithissä 60kg x 6. Ja treenityylini on bodytyylistä eikä voimanhakuista.

Tuollaisia Tunturin kertomia painoja liikuttelevat vain äijät, joilla on kunnon treenitausta IMHO. :)

Mikäli kyseessä on käsipainojen yhteispaino, niin ei siinä mitään, mutta jos kyse on 36 kg:n ja 40kg:n hantteleista, niin pistää jo epäilemään. Itse olen treenannut 3-4 vuotta kauemmin ja pystypunnertanut parhaimmillaan 25kg:n hantteleilla ja tasapenkillä työntänyt 27,5:illa semmoisia kaseja, ja vaikka en tuota vielä kovin erityisenä pidäkään, niin ajatuskin yli 10kg:n lisäämisestä mietityttää. Toki olen nähnyt parin kehonrakentajanaisen tekevän kolmevitosilla tasapenkkiä, mutta siinä jo näki että kaurapuurossa on ollut se kuuluisa isompi voisilmä. Luulenpa että tuossa jutussa on ollut kyse hantteleiden yhteenlasketusta painosta? Vaikka mikäs minä olen sanomaan :itku:

Helga sanoi:
Itsellänikin suu loksahti auki noita Katariinan salituloksia lukiessa! Mutta sitten ajattelin, että kyse voi myös olla yhteispainosta, eli pystypunnerrus 18 kg:n käsipainoilla penkki 20 kg:lla. Aika uskomattomilta noi tulokset muuten kyllä kuulostaa!! Tai sit mä oon vaan kade ;) Upea mimmi kaiken kaikkiaan kyllä on. Vertailun vuoksi Ari Kokkonen tekee pystypunnerrusta 65 kg:n käsipainoilla...

Joo, kyllä mäkin hetkisen jouduin miettimään, että luinkohan mä ne numerot ihan oikein :) Yhteispainosta on pakko olla kysymys..

fittis sanoi:
Itse olen treenannut kovaa yli 10 vuotta ja itselleni tuollaiset painot eivät missään nimessä ole edes mahdollisia. Parhaimmat tulokset mitä olen treeneissä ottanut viime vuoden puolella: esim. hauiskääntö tangolla 35kg x 8 ja pystypunnerrus smithissä 60kg x 6. Ja treenityylini on bodytyylistä eikä voimanhakuista.

Tuollaisia Tunturin kertomia painoja liikuttelevat vain äijät, joilla on kunnon treenitausta IMHO. :)

En ihmettelis jos Maija Lehtonen tai Pauliina Talus liikuttelis tuollaisia painoja.
Varmasti tekevät isommillakin, mutta heistä näkee kropastakin että se on mahdollista. Jalka liikeissä naiset voi olla yllättävän kovia.

Vaimoni otti parhaillaan kun treenas jonkin aikaa syväkyykkyä lyhyillä palautuksilla 4sarjaa 16x85kg ja lopuksi 6-8x95kg(vapaalla) ja oma paino silloin n.52kg. Ja hän teki silloin samaan aikaan 17,5kg käsipainoilla harteita.
Miehillekin on 36kg käsipainoissa punnertamaista. Itsekkin vaikka parhaillaan
olen tehnyt 8x44kg ja... yleensä teen teen n.30-35kg:lla.

formula7 sanoi:
En ihmettelis jos Maija Lehtonen tai Pauliina Talus liikuttelis tuollaisia painoja.

Aivan varmasti ko. henkilöt liikuttavatkin tuollaisia painoja, koska ovat PRO-tason kehonrakentajia eivätkä fitnesstyttöjä.
Olen nähnyt useamman fitnesstytön treenejä ja niissä käytettäviä painoja, joten eiköhän tässä ole kysymys yhteispainoista. :hyper:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei kai se mitenkään mahdotonta ole, pystypunnerrus 36kg käsipainoilla. Itse tohellan vaihteeksi smithillä, ja 10 toistoa 22.5 kilolla ei ole (olkapäistä huolimatta) ongelma. Ja olen sentään treenannut painoilla vasta vajaat pari vuotta, viimeisen niistä enemmän tosissaan. Ja oletan että treenattuani viisi vuotta rautaa on tangossa vähintään puolet lisää pahemmin yrittämättäkään. Toivon olevani oikeassa. Hauiskääntöjä teen voimanostotangolla (20kg), ja Kraftwerkin laitteella (17.5kg) 10 sarjoissa. Että se siitä 30 kilon ihmeellisyydestä, kun näinkin pieni ja heikko...

Akikonomu sanoi:
Ei kai se mitenkään mahdotonta ole, pystypunnerrus 36kg käsipainoilla. Itse tohellan vaihteeksi smithillä, ja 10 toistoa 22.5 kilolla ei ole (olkapäistä huolimatta) ongelma. Ja olen sentään treenannut painoilla vasta vajaat pari vuotta, viimeisen niistä enemmän tosissaan. Ja oletan että treenattuani viisi vuotta rautaa on tangossa vähintään puolet lisää pahemmin yrittämättäkään. Toivon olevani oikeassa. Hauiskääntöjä teen voimanostotangolla (20kg), ja Kraftwerkin laitteella (17.5kg) 10 sarjoissa. Että se siitä 30 kilon ihmeellisyydestä, kun näinkin pieni ja heikko...

Nyt puhuttiin 36 kilon KÄSIpainoista. Pitää olla aika pro-luokan nainen, että saa tollasia romuja liikkeelle. Vertailupohjana voin käyttää vaikka omaa vaatimatonta penkkitulostani (120 kg) ja multa ainaskin jäis silti tekemättä 10*36 käsipainoilla pystypunnerruksesta. Naisten yläkropan luuston rakenne on kuitenkin sen verran hennompi kuin miesten, että jo se rajoittaa punnerrusliikkeiden kehitystä.

Akikonomu sanoi:

Joo, mäkin oon tehnyt muutaman sarjan hauiksia 25 kilolla ( tangolla ), mutta aika pitkä matka on 25 kilon käsipainoihin :) Haluaisin kyllä nähdä Tunturin tekevän penkkipunnerrusta 40 kilon käsipainoilla ( yht. siis 80 kg.. ). Huh..

Akikonomu sanoi:
Että se siitä 30 kilon ihmeellisyydestä, kun näinkin pieni ja heikko...
Viestiketju (edes se aloitusposti) kannattaa lukea huolellisesti läpi ennen kuin vastaa siihen.

Herra Hera sanoi:
Nyt puhuttiin 36 kilon KÄSIpainoista. Pitää olla aika pro-luokan nainen, että saa tollasia romuja liikkeelle. Vertailupohjana voin käyttää vaikka omaa vaatimatonta penkkitulostani (120 kg) ja multa ainaskin jäis silti tekemättä 10*36 käsipainoilla pystypunnerruksesta. Naisten yläkropan luuston rakenne on kuitenkin sen verran hennompi kuin miesten, että jo se rajoittaa punnerrusliikkeiden kehitystä.

No mulla on penkki jossain 140 tietämillä, en tiiä tarkkaa kun on kokeilusta aikaa, mutta ei tarttis tehdä varmaan kun pari toistoa 36 kilon käsipainoilla. 30 kilosilla oon tehny 8-10 kertaa, en muista tarkemmin. Et aika suurelta kuulostaa fitnesstytön tekemäksi. Kun en oo suurempienkaan kaverien paljoo nähnyt ton kokosia hantteleita pystypunnerruksessa käyttävän.

Juh. Kyllä nuo jotain typoja on.

Itsellä penkki ~115kg ja 35kg:n käsipainoilla tekee sellaisen 7-9 toistoa. Jos Tunturi vetelee pystypunnerruksissa tuollaisia määriä, niin RISKI ON.

pollo sanoi:
Juh. Kyllä nuo jotain typoja on.

Itsellä penkki ~115kg ja 35kg:n käsipainoilla tekee sellaisen 7-9 toistoa. Jos Tunturi vetelee pystypunnerruksissa tuollaisia määriä, niin RISKI ON.

Siis pystypunnerruksen vai penkin käsipainot oli sulla toi 35?? Kyllä itelläkin se 40 kg sarjapainona menee penkissä jos ekana liikkeenä tekee, pystypunnerruksessa toi 30 kg.

Mutta RISKI on todellakin jos kyseisisä painoja heiluttelee, treenas sitten mitä lajia tahansa. Ois kyllä kiva nähdä livenä. :worship:

Timba79 sanoi:
Siis pystypunnerruksen vai penkin käsipainot oli sulla toi 35?? Kyllä itelläkin se 40 kg sarjapainona menee penkissä jos ekana liikkeenä tekee, pystypunnerruksessa toi 30 kg.

Mutta RISKI on todellakin jos kyseisisä painoja heiluttelee, treenas sitten mitä lajia tahansa. Ois kyllä kiva nähdä livenä. :worship:

Penkin, joskin etukäteisväsytys tehtynä vipareilla.

pollo sanoi:
Penkin, joskin etukäteisväsytys tehtynä vipareilla.

No mä jo tuuminkin, että jo on aika saakelin kovassa kunnossa 17-vuotiaan pojan olkapäät, jos pistelee kaseja 35 kilon hantteleilla pystypunnerruksessa. Mutta eipä silti, hyvin pistelet ikäiseksesi meneen ihan noinekin tuloksinesi :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom