Rintalihakset eri kokoiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manuel
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joku muistaakseni joskus kyseli, kun oli latsit eri kokoiset, mutta sitä threadia en löytäny ja en muista sisällöstä mitään.

Eli oikea rintalihas on isompi kuin vasen. Ei nyt mitenkään näkyvästi vielä, mutta selvän eron ainakin itse huomaan.

Voimataso on jokatapauksessa sama molemmissa. Kaikki rintalihasliikkeet tulevat tasapainosesti, kun kaverilta kerran kysyin katsomaan.

Pitäisikö vaan yrittää tehdä vaikka yksi sarjan enemmän esim. ristivetotaljaa toiselle puolelle vaan ja keskittyä mahdollisimman hyvin tuntumaan. Voimataso silti tuskin kasvaisi tuossa toiselle puolelle kovemmaksi, kun massatreenistä on kysymys... No jotain vinkkiä.

Manuel sanoi:
Eli oikea rintalihas on isompi kuin vasen. Ei nyt mitenkään näkyvästi vielä, mutta selvän eron ainakin itse huomaan. .

Oletko ajatellut että syynä voisi olla ryhtivirhe joka painottaa toista puolta kropasta enemmän? Toimistoduunarina mulla on selkeästi hiirikäden puoli rinnan puolelta kireämmällä ja se aiheuttaa sen että esim. trapsit on vähän eri kokoisen näköiset kun olkapää istuu vähän eri paikassa kuin toisella puolella.

edit: eli sivusta katsoen, onko olkapäät samalla linjalla ja onko solisluun yläpäät samalla korkeudella?

Ihminenhän ei ole täysin symmetrinen olio. Parhaiten tuota epäsymmetriaa näkee abseissa, aika harvassa on kilpabodarit joilla sixpäkki on täysin symmetrinen. Hauis on toinen yleinen, sitä kun ihminen tekee useimmat hommat aina toisella kädellä.

Mitä osaisitte neuvoa, kun mulla tuppaa kyykyssä kroppa pyrkimään kieroon? Sitä nousee kyykystä ikäänkuin toinen kylki edellä, jos ei tietoisesti yritä vängätä vastaan.

D.Yates sanoi:
Mitä osaisitte neuvoa, kun mulla tuppaa kyykyssä kroppa pyrkimään kieroon? Sitä nousee kyykystä ikäänkuin toinen kylki edellä, jos ei tietoisesti yritä vängätä vastaan.

Kannattaa kokeilla eri seisomisleveyksien lisäksi erilaisia jalkaterien kulmia. Oma yläkehoni lähtee nousemaan suoraan, kun vasen jalkaterä harittaa aavistuksen verran enemmän vasemmalle (alunperin keskikeho meinasi hakeutua hieman vasemmalle).

Minulla taasen on kropan oikeanpuoleiset lihakset pienemmät(ainakin hauiksessa ja rinnassa huomaa eron).

Mulla menee niin, että olkapäistä vasen on suurempi, kun taas rintalihaksista oikea. Tiedä sitten, mistä johtuu... loogisempaa kai olisi, jos toisen puolen (mulla oikeakätisenä siis oikeanpuoleiset) lihakset olisivat suuremmat kuin toisen.

JSmith sanoi:
eli sivusta katsoen, onko olkapäät samalla linjalla ja onko solisluun yläpäät samalla korkeudella?

Kyllä näyttäisivät olevan.

Turha tässä varmaan on vielä mitään huolehtia. Johtunee varmaan tuosta symmetrisyydestä tämä homma. Monihan tulikin jo tänne kommentoimaan, että ei ole kaikki lihasten koot tasapainossa, joten aika normaalia varmaan, jos hiukan heittää.

Pitää vaan keskittyä tekee tarkasti liikkeet, niin ei ero ainakaan pahene.

Nostetaanpas vanha topicci...

Mulla on noi epäkkäät ihan eri kokoset, vasemmanpuoleinen on aika mitätön, kun taas oikeessa on vähän sitä kokookin. Mitenkähän kannattais treenata, ja mitä liikkeitä, et sitä kokoeroo sais vähän tasotettua?
Teen nykyään vipareita ja olankohautuksia, 2 kertaa viikossa...

Lisää olankohautuksia sinne toiselle puolelle järkyttävillä painoilla. On ainakin mun mielestä aivan paras liike saada epäkkäät kasvamaan. Ite olen vähän jarrutellut jo niiden treenausta ettei kokonaisvaikutelma muutu liian epätasapainoiseksi. Isot epäkkäät saavat rinnan näyttämään pienemmältä kuin se todellisuudessa on. Toisaalta onhan ne isot epäkkäätkin aika tyylikkäät omalla tavallaan, tulee dinosaurus -efekti :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minulla on myös oikea rintalihas hitusen vasenta isompi. Vasen puoli on kuitenkin voimakkaampi kuin oikea. Tuppaa isompia painoja nostettaessa tulemaan vähän ennen oikeaa puolta ylös aina.

Isompi ero on kuitenkin reisissä, joista oikean jalan reisi on selkeästi isompi. Huomaa hyvin istuessa kun reisi menee ns. kasaan. Oikealla puolella lihaa paljon enemmän. Oikea jalkani kun on myös vähän pidempi kuin vasen niin useat jalkaliikkeet pyrkivät menemään enemmän oikealle jalalle. Tämä on harmittanut jo pidemmän aikaa, mutta en oikein tiedä mitä sille tekisi. Auttaisikohan lisäpohjallinen vasurin alla tjs.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom