Rintakipuja penkistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja macro
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
On tälläinen ongelma , että rintapäivän jälkeen on alkanut vasen puoli rinnasta särkemään. Kyseessä ei siis ole lihassärky (ainakaan sen perinteisessä merkityksessä. Kipu reagoi kehon asennon muutoksiin ja mikä kamalinta, hengitykseen. Kun vetää keuhkot täyteen ilmaa tai nauraa alkaa kipu tuntumaan. Itse veikkaan, että kyseessä olisi joitakin jänteitä kylkiluiden välistä. Nyt tapahtuneesta on kolme päivää ja kipu yhä tuntuu, joskin paljon vähempänä. Muistelen, että noin vuosi sitten oli samoja oireita. Kylkiluitani on ollut murteilla pariin otteeseen, mutta muistaakseni oikealta puolelta. Kipu tulee kuitenkin myös paljon ylempää, sydämen kohdilta noin, eikä pallean kohdilta (mistä luita on siis ollut murteilla).

Onko kellään samoja ongelmia ja mistä ongelmat voisi johtua? Liian vähän lämmittelyä? Painot eivät ole järin suuria. Viimeksi viimeinen sarja meni penkissä 85kiloon.

On ollut samoja ongelmia ja on välillä vieläkin...
Itse asiassa tällähetkelläkin pistelee :D
mulla se johtuu onnistuneesta rintatreenistä :)

En usko että on syytä huolee. Joillakin saattaa olla sellasia ongelmia (yhdellä kaverilla on ) että sillä o kylkiluiden päät ikään kuin murtuneet tai jotenki kulunu, ni ne tulee aina välillä kipeeks

Frodo sanoi:
On ollut samoja ongelmia ja on välillä vieläkin...
Itse asiassa tällähetkelläkin pistelee :D
mulla se johtuu onnistuneesta rintatreenistä :)

En usko että on syytä huolee. Joillakin saattaa olla sellasia ongelmia (yhdellä kaverilla on ) että sillä o kylkiluiden päät ikään kuin murtuneet tai jotenki kulunu, ni ne tulee aina välillä kipeeks

Tuo kipu on "tuoreena" siis todellakin niin paha, ettei voi maata vasemmalla puolella jne. Koko ajan pieni ahdistus päällä hengittämisen suhteen. Ja kyseessä ei ole kylkiluiden päät, vaan kipuu tulee tuolta ulompaa.

Tietenkin lääkärillä käynti olisi yksi vaihtoehto:)

Minkäslainen tekniikka sulla on penkatessa? Ainoastaan kerran olen törmännyt vastaavanlaiseen tapaukseen ja silloinkin penkkaaja veti hirveetä pomppua rinnalta. Tango suorastaan rakasteli rintalastaa hirveellä jumputuksella ja pompulla. Oikeen pahaa teki. Kaverin vaihdettua puhtaampaan nostotyyliin ei rinta ole enää samalla tavalla kivistellyt.
:)

macro sanoi:
Onko kellään samoja ongelmia ja mistä ongelmat voisi johtua? Liian vähän lämmittelyä? Painot eivät ole järin suuria. Viimeksi viimeinen sarja meni penkissä 85kiloon.
Mulla on vastaavia kipuja joskus, mutta ne ovat lähteet pois yksinkertaisella keinolla. Olen mennyt mahalleni makaamaan ja vaimoni on painanut käsillä tuosta lapaluiden kohdalta/välistä melko kovaa, jolloin jotain naksahtanut paikalleen ja ahdistus rinnassa loppunut. Luultavasti johtuu huonosta venyttelystä. Kyseessä ei siis ole olleet tavalliset lihaskivut, vaan juuri kuvailemasi kaltaiset kivut.

onion sanoi:
Minkäslainen tekniikka sulla on penkatessa? Ainoastaan kerran olen törmännyt vastaavanlaiseen tapaukseen ja silloinkin penkkaaja veti hirveetä pomppua rinnalta. Tango suorastaan rakasteli rintalastaa hirveellä jumputuksella ja pompulla. :)

Ei sentään tälläinen tekniikka ole kyseessä:)

Minulla on myös ollut samanlaista kipua rinnassa. Eikä se käsittääkseni ole johtunut rintatreenistä. Kipu on todella inhottava ja luulotautisena alkaa jo epäillä vaikka mitä. Mutta yksi konsti on auttanut yllättävän hyvin. Eli vaikka sisäänhengitys tuntuu melko inhottavalta, olen silti vetänyt keuhkot täyteen ilmaa muutaman kerran ja pidätellyt hengitystä. Kipu on lauennut ainakin joksikin aikaa. Olisi vain kiva tietää, mistä kipu johtuu. Onko vika jossakin jänteessä/lihaksessa vai mikä sen aiheuttaa?

Samanlaisia kipuja ollut joskus. Oli pakko käydä lääkärissä, kun rupesi sattumaan niin paljon että pelkäsi hengen puolesta. ;) Mitään vikaa ei kuitenkaan löydetty. Nyt ei ole yli vuoteen kipuja tullut, joten kaipa ne ajan kanssa menevät ohi?

Corleone sanoi:
Mulla on vastaavia kipuja joskus, mutta ne ovat lähteet pois yksinkertaisella keinolla. Olen mennyt mahalleni makaamaan ja vaimoni on painanut käsillä tuosta lapaluiden kohdalta/välistä melko kovaa, jolloin jotain naksahtanut paikalleen ja ahdistus rinnassa loppunut. Luultavasti johtuu huonosta venyttelystä. Kyseessä ei siis ole olleet tavalliset lihaskivut, vaan juuri kuvailemasi kaltaiset kivut.

Sama juttu, paitti että käyn aukomassa noi jumit hierojalla n. kerran kuukaudessa. Jotain fasettilukkoja vissiin ovat.

Mulla käy kanssa välillä vähän samalla tavalla. Rintalastan vasemalle puolelle tulee kipu ja aina ei voi kunnolla edes hengittää. Lääkärissä sanottiin että kylkiluu hyppää tavallaan vähän paikoiltaan. Kun se naksahtaa paikoilleen niin kipu lähtee heti. en saa naksautettua kun menee roikkumaan johonkin tankoon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
selkä voipi olla jumissa. mulla oli joskus samoja ongelmia kun treenasin selän rintapäivää edeltävänä päivänä.. ongelma hävisi heti kun vaihtoi päiviä :thumbs:

Itselleni ei ikinä penkatessa tai mistään muustakaan ole vastaavanlaisia kipuja tullut, mutta silloin tällöin tulee sellainen ahdistava olo ja sydämen kohdalla tuntuu sellainen viiltävä kipu. Sydän kyllä lyö normaalisti, mutta kun vetää syvään henkeä, sattuu vielä enemmän. Onneksi se menee yleensä aika nopeasti ohi, eikä se kipu niin kamala ole. Ja kipu on osa elämää :)

Itellä on tullu joskus todella tympeitä rintakipuja(vastaa hengitykseen) ku on tehnyt käsipainoilla rintaa(levityksiä).Ei tuu enää nykyään sitä tehtyä, mutta ei oo niin väliksikään ku en muutenkaan pidä liikettä mitenkään erikoisen hyvänä/kehittävänä.

Mulla on kans kokemusta tosta penkkipäivän jälkeen. Joku lukkotila se oli ja pisti rintaan kyllä aika ikävästi. Ite kävin urheiluhierojalla, joka rusautti sen auki, mutta toi Corleonen kotikonstikin toimii. Penkkitekniikassa ei tartte olla mitään vikaa, voi kuulemma mennä päätä kääntämälläkin. Venyttelyyn kannattaa panostaa, on auttanut ainakin mulla.

Tuli syksyllä törmäiltyä säbäpelissä vastapalloon ja mulle tuli myös noita hengitys- ja asentokipuja. En sitte tiiä, oisko sieltä ollut kylkiluita hajalla (tai noita mainitsemiasi jänteitä), 2 kk kesti parantua täydellisesti.

Timba79 sanoi:
Sama juttu, paitti että käyn aukomassa noi jumit hierojalla n. kerran kuukaudessa. Jotain fasettilukkoja vissiin ovat.

Niitä sanotaan fasettilukoiksi, mutta eihän ne oikeita nikamalukkoja ole. Jos se nikama oikeasti on lukossa niin kipu on perkeleellinen.

Force sanoi:
Niitä sanotaan fasettilukoiksi, mutta eihän ne oikeita nikamalukkoja ole. Jos se nikama oikeasti on lukossa niin kipu on perkeleellinen.

Näinhän se taitaa olla. Toi fasettilukko vaan taitaa olla "punttikansan" kielellä noita lapojen välisiä jumeja, jotka hieromalla saa hyvin avattua...

neutraali sanoi:
Itellä on tullu joskus todella tympeitä rintakipuja(vastaa hengitykseen) ku on tehnyt käsipainoilla rintaa(levityksiä).Ei tuu enää nykyään sitä tehtyä, mutta ei oo niin väliksikään ku en muutenkaan pidä liikettä mitenkään erikoisen hyvänä/kehittävänä.

Sain näköjään itsekin rintalastan keskelle kipeän pisteen kun tein pumppisarjoja peckdeckillä. Sisäänhengitys sattuu vähän siihen kohtaan missä rintalihas kiinnittyy rintalastaan. Pitää kokeilla lähteekö kipu pois kun saan jonkun avulla rasautettua selän auki, ja jos ei niin pitää käsitellä mobilatilla.

eccu sanoi:
Minulla on myös ollut samanlaista kipua rinnassa. Eikä se käsittääkseni ole johtunut rintatreenistä. Kipu on todella inhottava ja luulotautisena alkaa jo epäillä vaikka mitä. Mutta yksi konsti on auttanut yllättävän hyvin. Eli vaikka sisäänhengitys tuntuu melko inhottavalta, olen silti vetänyt keuhkot täyteen ilmaa muutaman kerran ja pidätellyt hengitystä. Kipu on lauennut ainakin joksikin aikaa. Olisi vain kiva tietää, mistä kipu johtuu. Onko vika jossakin jänteessä/lihaksessa vai mikä sen aiheuttaa?

Juuri tuommoista minullakin ollut! Ja samoilla keinoilla olen sitä aina yrittänyt poistaa. Tuntuu kyllä äärimmäisen ilkeältä ja heikottamaan rupeaa kun luulee että loppu lähestyy. Usein siis olen siitä eroon päässyt tuolla keuhkojen täyteen vetämisellä & hengityksen pidätyksellä. Joskus tuo ei auta, vaan pitää yksinkertaisesti maata sängyssä hiljaa paikallaan ja koittaa hengitellä rauhallisesti.

Tilanteita jolloin moinen kipu iskee (viimeksi ~joulukuussa): Syönyt paljon suolaista (<-- empiiristen tutkimusten perusteella pelkästään tuo ei tuo kipuja) JA sen lisäksi juonut kohtuu hyvät määrät vettä. Iltaisin, väsyneenä, vielä jalkeilla palloillessa voi jo etukäteen olla tunne, että nyt se saattaa taas iskeä päälle.

Koskaan ei moista kipua ole tullut missään rasitustilanteissa. Vain ylikylläisenä & tukkoisella ololla kotona hengaillessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom