Rinta aina ensin??

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Niin miksiköhän rinta tulee tehtyä aina ensimmäisellä kerralla kun reeniviikko alkaa??! Kun luulisi että olisi hyvä tehdä ennen rinta-päivää selkä,ojentaja,hauis,olat ja niin pois päin!!! Ite aattelin laittaa rinta/(ojentaja)-päivän vasta ma,ti,to, PERJANTAILLE?!?!
Van mitä te olette asiasta mieltä?!
Niin ja muuten reeni menis näin (ei järj): selkä/hauis, olka/hartia, jalat/vatsa, ja sitten rinta/ojentaja tai ainakin suurinpiirtein noin!!

Joo no oon minäkin tota miettinyt ja ratkaisuna löytyi nelipäiväinen jako 8 päivän kierrolla, eli joka toinen päivä punttia...

Jako on:

Rinta-Hauis
Jalat
Olkapäät-Ojentajat
Selkä

tolla systeemillä kun tekee niin ei oo viikon ekaa ja vikaa reeniä...tämä on hyvä jos pystyy käymään myös viikonloppusin...

Tuo yleinen "maanantai = rinta- eli penkkipäivä" -ajattelu on osin perinteistä rintahauispelleilyä kun sitä penkkiä pidetään universumin tärkeimpänä liikkeenä ja tietysti sitä treenataan sitten aina treenikierron ensimmäisenä päivänä (olettaen että suurin osa ihmisistä treenaa viikonpäiviin perustuvalla kierrolla) ja loppuviikon treeneistä (selkä ja jalat) voidaankin sitten tarpeen tullen (baari-ilta tai kaksi) tinkiä, sillä selkä ja jalat ovat toissijaisia lihaksia joihin ei tarvitse panostaa läheskään yhtä paljon kuin siihen penkkiin joka on todistetusti kehon tärkein lihasryhmä. :david:

Osittain homma on perinne; melkein kaikki ovat aina treenanneet rinnan maanantaina joten maanantaita pidetään luonnollisena penkkipäivänä.

Jos halutaan muodostaa viikonpäiviin perustuva ohjelma järkevästi, tulisi ensimmäisenä treenata mahdollisimman vaativa lihasryhmä (selkä tai jalat) sillä yleensä viikonpäiviin perustuvissa kierroissa viikonloppuna levätään ja kerätään voimia seuraavan viikon treenejä varten.

Itse treenaan 8 päivän kierrolla joka toinen päivä, joten treenit osuvat milloin millekin viikonpäivälle. Sen olen kyllä huomannut että maanantaisin ei useimmilla saleilla löydä yhtään vapaata penkkiä / vinopenkkiä / rintatreeniin käytettyä välinettä / hauistreenivälinettä. Toisaalta tämä ei haittaa koska en tee penkkiä.

Viikon kierrolla treenaavat voivat hyvinkin hyötyä tästä tiedosta laittamalla vaikka jalkatreenin maanantaille, jolloin saa 99 prosentin todennäköisyydellä käyttää kyykkypaikkaa aivan vapaasti. Minä tahansa muuna viikonpäivänä tuo todennäköisyys on vain noin 95 prosenttia.

Asiaa!!!
No kyllähän minulla periaatteessa on mahdollisuus käydä salilla viikonlopuunakin mutta kun on musiikinteon makuun päässyt niin ei kehtaisi viikonloppuna reenata muuta kuin soittamista... Mutta eihän siihen reeniin menisi kuin yhdestä päivästä (8 päivän kierrola) sunnuntaista jokunen pari tuntia (ei paljon).... Mutta ajattelin että MA (selkä,rinta) Ti (olka,hartia) Ke (lepo) To (jalat,vatsa) Pe (rinta,ojentaja)... tietenkin vielä vähän hakusessa nuo lihasryhmien vuorot mutta kuitenkin!!!
Eli kumpaa suosittelisitte?!? Eli penkkiin olisi kaikki lihakset tehtynä sitten ja kädet oisi vähän jo levänneet koska jalat ennen rintaa!!!!?!?!?!?!?!? Niin jos tuo on hyvä niin hyvä juttu!! mutta jos nuo lihasryhmät on sekaisin niin miten ne olisi sitten paremmin?!!:thumbs:

Originally posted by Fixxxer
no miten keskiviikkopenkkaajat on laatinut ohjelmansa?!?
ja edelliseen vielä ootan vastauksia!!!!!

kesk: penkki olkapäät ojentajat
perj: kyykky/mave
sunnuntai:kapea penkki/variaatio yläselkä ja hauikset

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Pitkätukka
Maanantai on ainoa oikea penkkipäivä :arvi:

Näin on!

Originally posted by Hulkki
selkä ja jalat ovat toissijaisia lihaksia joihin ei tarvitse panostaa läheskään yhtä paljon kuin siihen penkkiin joka on todistetusti kehon tärkein lihasryhmä.

Hulkkiseni, olet ymmärtänyt asiat todella hyvin. :thumbs:

Vakavasti puhuen, maanantaina kannattaa tosiaan reenata se lihasryhmä johon haluaa panostaa. Oli se sitten penkki tai ei, minulle se on. Mutta jos nyt päätän kokeilla kehonrakennusta, niin vilahtaen lentää maanantaille selkäpäivä(ja jos näin käy anelen anteeksipyyntöä kaikilta pyhiltä penkkipunnerruspaikoilta), sillä siellä on eniten kehittämistä. Ja toi kyykkyjuttu oli ehkä liioiteltua, uskoisin että joka salilla todennäköisyys muina päivinä kuin maanantaina on yli 95%.

Originally posted by timba79
Joo no oon minäkin tota miettinyt ja ratkaisuna löytyi nelipäiväinen jako 8 päivän kierrolla, eli joka toinen päivä punttia...

Jako on:

Rinta-Hauis
Jalat
Olkapäät-Ojentajat
Selkä

tolla systeemillä kun tekee niin ei oo viikon ekaa ja vikaa reeniä...tämä on hyvä jos pystyy käymään myös viikonloppusin...
näin ohimennen, teen ite just samalla jaolla ja tuntunut mulla niin hyvältä ettei tahtoisi edes vaihtaa pois! :worship:

Originally posted by Pitkätukka
Maanantai on ainoa oikea penkkipäivä :arvi:

juu niin on tähänki asti tehty ja eteenpäin mennään samalla systeemillä..ja eikä takapakkia ole liiemmin tullut..:thumbs:

Tässä yksi keskiviikkopenkkaaja lisää...:D

Ohjelma on samoilla linjoilla Forcen kanssa. Kyykkyä joskus maanantaina kevyesti, mutta harvemmin...

MA: Veto + keskivartalo
KE: Penkki + olkapäät
PE: Yläselkä + takaolkapäät
SU: Kevyt penkki + ojentajat

Totuushan on se, että lauantaisin tulee usein vedettyä kunnon kännit ja sunnuntai on sellaista vähäravinteista hikoilua. Tällöin luultavasti maanantainakin on vielä hieman puhti pois.

Minulla on ainakin ongelmia toipua penkin tekemiseen kovan selkätreenin jälkeen parissa päivässä, joten se aina penkkipäivän jälkeen. Samoin kyykkyä on ikävä tehdä kun selkä on jumissa ja selkää kovan jalkatreenin jälkeen. Niiden väliin siis välimatkaa.

Vastaus on siis että jalat ma-ti (riippuen krapulasta), penkki keskiviikkona ja selkä perjantaina. Kädet jossain välissä jos ehtii.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom