Rinta aina ensin??

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Hulkki
Viikon kierrolla treenaavat voivat hyvinkin hyötyä tästä tiedosta laittamalla vaikka jalkatreenin maanantaille, jolloin saa 99 prosentin todennäköisyydellä käyttää kyykkypaikkaa aivan vapaasti. Minä tahansa muuna viikonpäivänä tuo todennäköisyys on vain noin 95 prosenttia.

Itse treenailen kanssa ohjelmalla, jossa ei ole vakiopäiviä ja kun joskus sattuu työntötreeni maanantaille niin on pakko mennä normaalia aikaisemmin salille (ennen klo16:sta siis) jos haluaa käyttää penkkiä tai vinopenkkiä. Loppuviikosta kyllä löytyy tilaa ja varsinkin perjantaina samaan aikaan on koko sali miltei tyhjillään. Penkkipunnerruksen ylivertaisuutta kuvaa myös se, että "mun" salilla on penkkejä 3 ja kyykkypaikkoja samaten 3, mutta koskaan ei ole tarvinnut jonottaa kyykkypaikalle ja useimmiten on saanut oikein valita minkä paikan ottaa, kun taas penkkiä on mahdotonta päästä tekemään ma-ke klo 16-20.

Maanantaina jalat, niin koko loppu treeniviikko tuntuu kevyemmältä. Yritin muutaman viikon sellaista ohjelmaa jossa jalat olivat torstailla mutta pää ei kestänyt, koivet on hoidettava pois kiusaamasta heti treenikierron aluksi.

"Jalkapäivä, juhlapäivä" :poltetuskaoksennustahdonvoimatreeni:

- JjP

PS. Ja joo, oli se mullakin joskus rintapäivä maanantaina :)

Originally posted by Mikk0
näin ohimennen, teen ite just samalla jaolla ja tuntunut mulla niin hyvältä ettei tahtoisi edes vaihtaa pois! :worship:

Hyvältä tuntuu täälläkin!! Enkä ihan helpolla kyllä pois vaihdakkaan!! Vaikka aattelinkin vaihtelun vuoksi ja kokeilun ilosta kokeilla kakspäivästä reeniä, mutta siinäkiin reenaan joka toinen päivä ja koko kroppa menee näin kahteen kertaan 8 päivän kierrolla...mutta katotaan nyt milloin jaksan sitä testata...

Edit: ja on toi jako aika monen kokeilun ja säätämisen tulos, nimittäin näistä nelijakosista...

Aamutreenaajan näkökulmasta maanantai on salipäivistä kaikkein vittumaisin. Viikonloppuna on nukkunut aina unirytmin pilalle, joten riittäköön että töihin jaksaa lähteä, sali saa jäädä suosiolla.

Tiistai - torstai - lauantai ovat jumiutuneet salipäiviksi, vaikka kuinka yrittää käydä joka toinen päivä. Lauantaina voi nukkua hieman pidempään ja syödä aamupalan ennen treeniä, joten silloin kokeillaan ykköset jos haluaa tietää missä mennään.

Mulla ollut nyt pitemmän aikaa että selkä maanantaina, tosin joskus ennen tuli rintaa ja kumppaneita tehtyä silloin... Jalat treenaan aina viikonlopulla (nykyisin kahdessa osassa) koska näin voi koko päivän vain suunnitella ja valmistautua sekä keskittyä, rakentaa päivä ohjelman treenin ympärille.

Enpä kyllä keksi mitään muuta hyvää syytä tuolle, että "penkki ensin" kuin sen että sitä on kiva tehdä...Okei, myönnetään, pidän tärkeämpänä isoja rintalihaksia kuin jalkoja :nolo:

Mutta ei sillä, että jalat jätettäs treenaamatta :)

Kyllä kyllä!!! Mulla näköjään taitaa reeniohjelma olla tämän näköinen nyt kun on pari päivää taas miettinyt!!!
Eli joka toinen reeniä ja joka toinen lepoa...

Ma (jalka/vatsa)
Ti
Ke (Rinta/hauis)
To
Pe (Selkä/ojentaja)
La
Su (Olka/hartia)

Tietenkin tämän kelpoisuuden näkee vasta sitten kun on kokeiltu vaikka kuukauden verran!!!
Minkälaiset (sarja/toistot) teillä yleensä on???
Ennen oli esim. talja (eteen) 4x10, taakse 4x10, alatalja 4x10...
Nyt aattelin että, talja eteen 2x10, taakse, alatalja 3x10...
Eli mitenkä teillä?? Ja itestä tuntuu että tossa on liian vähän sarjoja, mutta onkohan sittenkään??

Itselläni maanantai on rintapäivä, koska rinta ei ole mikään hirmu iso lihasryhmä, niin sen saa viikonloppu-unisuudenkin kanssa vedettyä läpi. Eikä oikein innosta ruuhkapäivänä ruveta tekemään selkää, kun joutuu yhteen laitteeseen odottelemaan jonkun aikaa. :(

Originally posted by Pitkätukka
Maanantai on ainoa oikea penkkipäivä

-Täh? Jalkapäivä se maanantai on..! Ikinä tehny rintaa maanantaina. Oikeesti ikinä, voin tarkistaa treenipäiväkirjoista vuoteen '93 asti..! Okei okei, jos olisin siitä asti määrätietoisesti treenannut, niin olisin sikaiso ja sikavahva mutku intti. :nolo:

Minulla menee treenit niin, että 2 treeniä ja 1 lepo. Hyvin on tähän mennessä toiminut, eikä ole ylikuntoa edes pukannut. Treenit on jaettu seuraavasti:
rinta+olkp.
selkä
kädet
etureidet ja pohkeet
takareidet ja vatsat

Tuossa on hyvänä puolena se, että pystyy aina treenaamaan ilman, että paikat olisivat mitenkään kipeänä edellisestä treenistä. Ottaa vaikka rinta päivän seuraavana jalka ja lepopäivän jälkeen voikin tehdä kädet jo ihan täkyllä.

Näin se homma etenee!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rinta on näköjään mullakin ensimmäisenä.

Jako on nyt:

1. rinta, olkapää
2. jalat
3. kädet
4. selkä

Tota ennen jako oli:

1. rinta, hauis
2. jalat
3. ojentaja, olkapää
4. selkä

Originally posted by yajo

Jako on nyt:

1. rinta, olkapää
2. jalat
3. kädet
4. selkä

Tota ennen jako oli:

1. rinta, hauis
2. jalat
3. ojentaja, olkapää
4. selkä
Sama mutt toisin päin. Nyt rinta/haba, ennen rinta/olkapäät... :joulu6:

Originally posted by yajo

Jako on nyt:

1. rinta, olkapää
2. jalat
3. kädet
4. selkä

onko sulla tossa 3 ja 4 päivän välissä välipäivä? jos ei oo niin sitten hauikselle tulee ensin suoraa treeniä ja sitten seuraavana päivänä epäsuoraa treeniä:(

Originally posted by Fixxxer
Kyllä kyllä!!! Mulla näköjään taitaa reeniohjelma olla tämän näköinen nyt kun on pari päivää taas miettinyt!!!
Eli joka toinen reeniä ja joka toinen lepoa...

Ma (jalka/vatsa)
Ti
Ke (Rinta/hauis)
To
Pe (Selkä/ojentaja)
La
Su (Olka/hartia)

sinuna fixxxer siirtäisin nuo ojentajat olkapäiden kanssa samaan reeniin... selkä on kuitenkin sen verran iso lihasryhmä että ainakaan itselläni ei puhti riitä enään selän jälkeen jonkun muun lihasryhmän(esim.ojentajien) reenaamiseen.:arvi:

itselläni ollut tälläinen jako nyt n.4kk ja hyvin on toiminut.

maanatai:selkä
tiistai:olkapäät/ojentajat
keskiviikko:lepo
torstai:jalat/vatsat(joskus kun jaksaa)
perjantai:rinta/hauis
launtai:lepo
sunnuntai:lepo

ja kierto alusta...:joulu3:

Originally posted by janne321
onko sulla tossa 3 ja 4 päivän välissä välipäivä? jos ei oo niin sitten hauikselle tulee ensin suoraa treeniä ja sitten seuraavana päivänä epäsuoraa treeniä:(
On. Treenaan 8- päivän kierrolla.

Nämä jutut on kyllä jo tuolla absoluuttinen ohjelma "säikeessä", mutta mutta... Mulla ohjelma menee näin:
su: kyykky
Ma: penkki ja ojentaja
Ke: lepo
To selkä
Pe: vähän rintaa(ei penkkiä) ja olkapäät
La: Lepo

Jää sopivasti selälle aikaa palautua kyykyn ja varsinaisen selkäpäivän välille.

hm ja joka kerta kun uutta ohjelmaa tekemässä niin aina siihen 1. päivään tulee se rinta laitettua. en tee siis viikonpäiviin perustuvalla ohjelmalla (epäsäännöllisistä tekemisistä johtuen) vaan ihan vaan että 3-4 eri treeniä ja ne tehdään sitten sillein sopivasti.

pointtina silti että aina päivällä nro 1. on rinta :rolleyes:

Siis kyllähän tässä nyt taas siitä lähetään että se rinta tehdään PERJANTAINA!!!! muita vaihtoehtoja ei oikeestaa edes voi harkita!:joulu4:

No sen rinnan minäkin olen jättänyt perjantaille ja tarkoitus olisi siellä se myös pitää (hauiksen kanssa)...
sinuna fixxxer siirtäisin nuo ojentajat olkapäiden kanssa samaan reeniin... selkä on kuitenkin sen verran iso lihasryhmä että ainakaan itselläni ei puhti riitä enään selän jälkeen jonkun muun lihasryhmän(esim.ojentajien) reenaamiseen
Kyllä minulla itellä on riittänyt vielä selän jälkeen voimaa tehdä jotain muuta ja tässä tapauksessa ojentajat siis, mutta kyllä sinä oikessa olet siinä että kannattaisi selkä tehdä ihan omana päivänään!!! Eli taidan kuitenkin siirtään ojentajat vaikka olan ja hartian joukkoon tai jotenkin!!?

Saa nähä onnistuko tuo lainaus mitenkä mutta varmaan Tuulimuna tajuaa että siltä otin ton!

Originally posted by maxmussel
-Täh? Jalkapäivä se maanantai on..! Ikinä tehny rintaa maanantaina. Oikeesti ikinä, voin tarkistaa treenipäiväkirjoista vuoteen '93 asti..! Okei okei, jos olisin siitä asti määrätietoisesti treenannut, niin olisin sikaiso ja sikavahva mutku intti. :nolo:
Ja jalathan treenataan lauantaina tai sunnuntaina, niin ei oo koulut tai työt sotkemassa. Jos launataina kupille, niin vasta kyykkypaikan kautta. Sunnuntai ja maanantai menee sitten kankkusessa. Eikä maanantaina treenattais muutenkaan. Riittää että töihin/kouluun ittensä saa, niinkun joku tuossa sanoikin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom