Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
zahula sanoi:Alakaltevalla penkillä käsipainoilla ja dippi. Noilla saat ainakin sitä rintalihaksen alaosaa treenattua.
rafael30 sanoi:No miksi nuo nyt mielestäsi vaikuttavat eritoten lihaksen alaosaan?
Dippi ottaa ainakin mulla lähinnä pectoralis minoriin.rafael30 sanoi:No miksi nuo nyt mielestäsi vaikuttavat eritoten lihaksen alaosaan?
japadahoe sanoi:kyllähän koko rintalihas altistuu rasitukselle kun tehdään ihan mitä tahansa rintalihasliikettä mutta esim dippi/ alaviisto pena keskittää sitä rasitusta enemmän sinne alaosastoon, minkä tuntee ihan noita liikkeitä tekemällä.
foo sanoi:Kyllähän rintatreeneissä kannattaa antaa huomiota joka kulmalle. Useimmilla ylärinta alkaa jätättää jos rintatreenit on pena painotteisia. Keskustelu asiasta ajautuu useimmiten liian mustavalkoiseksi, tyyliin kyllähän aina koko lihas supistuu ja kasvaa jne.
Itse olen vakuuttunut, että lihas voi kasvaa ja kehittyä myös "epätasaisesti". Mitään aukotonta teoriaa en tähän voi antaa, mutta tuntuu aika järjettömältä väittämä, että esim. kehonrakentajien lihaksien yksityiskohdat ovat tulleet sen kummempia lihaksien eri osiin tunnetta hakien. Väitän siis, että kokenut treenari voi saada venytyksen ja jännitteen lihaksen eri osiin tietyin rajoituksin ja näin saavuttaa myös kehitystä lihaksen eri osiin hiukan eri rytmissä.
Viimeisimmässä body-lehdessä Branch Warren suositteli alarinnan kehittämiseen ristikkäistaljavetoa istuen. "Sen avulla saa tuntuman rinnan ulompaan ja alaosaan, ja oikein tuntee, miten rinnan lihaksiin tulee lisää erottuvuutta." Tämä poiminta siksi, että MONET treenaajat jakavat tämän käsityksen ja olen jo pidemmän aikaa ihmetellyt pakkiksella vallitsevaa suht laajaa konsensusta siitä, että lihas kasvaa tasaisesti ja kulmien ja jännitteiden ym. tuntumien hakeminen olisi lähes turhaa. Noh mä olen eri mieltä, kukin saa treenata miten tahtoo. :piis:
Eiköhän ne yksityiskohdat ole geeneistä kiinni ja siitä, kuinka isot lihakset on.