Rinnan "vihlominen"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Proteos
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
44
Muutama päivä sitten alkoi jännästi "vihlomaan" satunnaisesti rinnasta sydämen kohdalta molemmilta puolilta. Kyseinen tunne tulee melko harvoin, kestää noin nanosekuntin eikä vaikuta käytännössä millään tavalla normaaleihin touhuihin. Tunnetta ei voi kuvailla kivuksi koska se ei varsinaisesti satu (=viileä tunne?). Enemmän on tuntunut vasemmalla puolella. Sydänvaivoihin en jaksa uskoa, koska tuntuma vaihtelee eikä vaiva vaikuta siltä. Kävin reenaamassa eilen ja itseasiassa reenin aikana tunne hävisi...

Onko kenelläkään ollut vastaavaa tai tietäisi oireet mikäli kyseessä on ylikunto tms.? Ylikuntoa en tosin usko oikein itse koska olen pitänyt taukoa sopivasti reenien välillä..

:offtopic: En oletakaan pakkotoistossa olevan mitään ilmaisia lääkäreitä tms. vaan haluaisin tietää onko muilla ollut vastaavaa... Oireiden pahentuessa menen lääkäriin :thumbs:

Mulla on joskus ollu vastaavaa, yleensä tulee kausissa ja pysyy poissa sitten pidemmän aikaa.
Outoa tossa on se, ettei mullakaan treenatessa tunnu mitään, vaan vaikkapa sohvalla saattaa iskeä sisäänhengittäessä semmonen viiltävä kipu. :(

On ollu!!.. ja menny..
Välillä noita tulee ja kuulemma pitäs olla vaan lihaksista johtuvaa.... tulee esim jos on mahassa ilmaa ni pistelee sillai jännästi ja useesti just siltä sydämen puolelta ei pitäs olla kuulemma vakavaa???

Jorkka sanoi:
On ollu!!.. ja menny..
Välillä noita tulee ja kuulemma pitäs olla vaan lihaksista johtuvaa.... tulee esim jos on mahassa ilmaa ni pistelee sillai jännästi ja useesti just siltä sydämen puolelta ei pitäs olla kuulemma vakavaa???
Joo voisi olla tota luokkaa... Koitin miettiä mitä on tullut syötyä nyt ja tosiaan muutama päivä menny (normaalista poiketen) aika pitkälti lähes pelkkien lisäravinteiden avulla.. ei ole ehtiny oikein kunnolla syömään muuten.

Monesti kyseessä voi olla ruuansulatusvaivat jotka aiheuttaa satunnaista rintakipua. Mulla on ollut tätä. Jos kuitenkin syy on ylikunnossa niin sitten ei auta muu kuin lepo. Itsellä on vielä satunnaisia sydämen lisälyöntejä jotka ei kuitenkaan täytä virallisen rytmihäiriön kriteerejä eli hanaa vaan ja lepoa sitten jos pistelee.

Mulla ollut joskus semmonen, että tuolla rintakehän sisällä tuntuu niinku puukolla viiltäs, tulee ihan yhtäkkiä. Noita on ollut niin harvoin et melkein sormilla varmaan pystys laskeen jos ne muistas, mutta siis joskus ihan pienenäkin on ollut. Sitten kun asentoo jotenki vaihtaa niin se vihlasee uudestaan mut jos on ihan hiljaa paikallaan nii menee ohi. Mitä lie onkaan.

gotto sanoi:
Mulla on joskus ollu vastaavaa, yleensä tulee kausissa ja pysyy poissa sitten pidemmän aikaa.
Outoa tossa on se, ettei mullakaan treenatessa tunnu mitään, vaan vaikkapa sohvalla saattaa iskeä sisäänhengittäessä semmonen viiltävä kipu. :(

Sama juttu, ihan ilman syytä ja joskus viikon sisällä useampan kertana. Nyt ei taas ole pariin kuukauteen ollut oireita.

Lääkäriltäkin kysyin, ei kuulemma ole sydänperäistä jos se kipu reagoi hengitykseen, sydän on kuulemma kyseessä jos se on tasainen "puristava" kipu riippumatta hengittääkö sisään/ulos.

En jaksa turhaan huolestua, sitä on ollu jo 15 veestä asti, ja lääkärikin sanoi että no worries.

On mullakin noita vihlasuja tossa sydämmen tienoilla ollut. Tulee hyvin harvoin ja lähtee heti pois. Oikeestaan jos mulla tulee noita niin pyrin aina jotenkin venyttämään työntämällä rinnan mahdollisimman ulos ja vetämällä keuhkot täyteen ilmaa. Mitään haittaa näistä ei ole ollut jo senkin puolesta kun tulee niiiin harvoin, mutta aina tommonen vähän herättää jos sydämmestä vihlasee

Proteos sanoi:
Joo voisi olla tota luokkaa... Koitin miettiä mitä on tullut syötyä nyt ja tosiaan muutama päivä menny (normaalista poiketen) aika pitkälti lähes pelkkien lisäravinteiden avulla.. ei ole ehtiny oikein kunnolla syömään muuten.

Kokemusta löytyy vastaavanlaisista rintakivuista, satunnaisia pistoksia ja vihlaisuja rinnan alueella, yleensä tulevat itsekseen ilman mitään ennakkovaroituksia tai loogista selitystä. Meikällä oireet aiheuttaa refluksitauti ja ruokatorven tulehdus. Tuo vaiva generoi niin mystisiä oireita, että gastrokirurgikin arveli että vika on pumpussa.

Jos on taipumusta tuohon vatsahappojen nousemiseen ruokatorveen, niin muutamankin päivän epäsäännöllinen ruokailu voi hyvinkin tilannetta sen verran pahentaa, että alkaa noita oireita esiintyä. Jos esim. närästys on tuttua, niin kannattaa tuotakin teoriaa miettiä.

Sattui meikäpojallakin oleen tuommosia, no eipä niistä mitään tietenkään välittänyt vaan eteenpäin 100 lasissa. Sitten yllättäen yks yö kipu kävi niin kovaksi että pakko oli lähteä sairaalaan ja siellähän se sitten selvisi sydänlihastulehdus :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitoksia vastauksista! Vaivat tuntuu olevan nyt mennyttä eikä eilen tuntunut enää mitään vaivoja.

Toi sydänlihastulehdus-juttu on paska homma tosiaan jos kohdalle sattuu. Tulee pitkä tauko...

Mulla on nyt jonkin aikaa esiintynyt vasemmassa rintalihaksessa tuossa lähellä kainaloa semmonen jännä tunto penkkiä tehdessä. Se siinä vaan on, että ei se mikään kipu oikein ole. Voisko lihas varotella, että kaikki ei oo kohallaan ja jos vaan tekee, niin voi tulla vaikka revähdys? Vai onko syytä huoleen?

Manuel sanoi:
Mulla on nyt jonkin aikaa esiintynyt vasemmassa rintalihaksessa tuossa lähellä kainaloa semmonen jännä tunto penkkiä tehdessä. Se siinä vaan on, että ei se mikään kipu oikein ole. Voisko lihas varotella, että kaikki ei oo kohallaan ja jos vaan tekee, niin voi tulla vaikka revähdys? Vai onko syytä huoleen?

Saattaa ollaa vaan jänteet todella tiukilla. Itsellänikin lähti tuolta kainalosta etenemään sellainen hemmetin kipeä jänne joka oli todella tiukilla rasituksesta. Meni ohi kun oli viikon tekemättä mitään punttitreeniä ja vähän venytteli siinä joka päivä.

Amerikan Jeesus sanoi:
Saattaa ollaa vaan jänteet todella tiukilla. Itsellänikin lähti tuolta kainalosta etenemään sellainen hemmetin kipeä jänne joka oli todella tiukilla rasituksesta. Meni ohi kun oli viikon tekemättä mitään punttitreeniä ja vähän venytteli siinä joka päivä.

No se tuntuisi olevan oikea selitys. Pitää venytellä ja tunnustella nyt kuinka tuntuu ja mahdollisesti pitää taukoa. Kiitos.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom