Rinnallevedon tulokset nousuun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Isolated
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
Noin 2kk on rinnalleveto pysytelly samoissa painoissa eikä pahemmin oo kehitystä tapahtunu... sarjapainotki on jämähtäny paikoilleen. Yleensä sarjat ovat 4x5 (75kg) tai 3x8 (70). Kerran tai pari viikossa olen yleensä ottanut rv:tä muiden treenien yhteyteen. Yleensä heti aluksi jalkapäivänä. Lämmittelyjen jälkeen tietenkin. 87,5kg nousi noin 10 viikkoa sitten. Ja sen jälkeen olen 90kg pari kertaa yrittänyt mutta haaveeksi on jäänyt.
Painoa on noin 78kg jos se nyt tähä vaikuttaa :) ja tyylin pitäs olla suht hyvin kunnossa. 4,5kk treenannut nyt kunnolla koko kroppaa ja ensimmäisen kahden kuukauden aikana maksimi nousi reilu kymmenen kiloo. Enemmän rinnallevetoa vai lyhyempiä sarjoja?

Pistä ohjelmas tänne? Voi olla että se kusee jostain muilta osin, sitten voi prot täällä neuvoa sua korjailee sitä.

Päivä 1: jalat, selkä, ojentajat
Päivä 2: rinta, olkapäät, hauis
Pari kertaa viikos olis tarkotus vetää läpi. Riippuen lätkätreenien ja pelien määrästä.
Eli välillä tulee vain yhden kierroksen viikkoja

Huono ratkaisu kun selkä ja jalat on samana päivänä! Toinen päivä on huomattavasti raskaampi kuin toinen. Tosin mikä mä olen sanomaan, en tiedä noista kaksjakosista enempää kuin somali Suomen perustuslaista.

Joo! h0h0! sanoisinko että huonompaa jakoa ei olekkaan!! :wall: Ihan ekana vaihdat nickkis!! Se on eka askel kehitykseesi! Ja sitten vaihdat jakoa:

1.päivä: Rinta+olkapäät+ojentajat
2.päivä: Jalat + selkä + hauis

kaksjakoisessa ajattelin pysytellä ja tää ohjelma on ollu kokeilus vaa pari päivää vast ni en osaa sanoo sen haitoist viel... sanokaapa parempi jako... kiitos :)

kuten njamnamie sano, lyhennä sarjoja. kasit on ihan turhia rinnallevedossa. ja käy kattomassa toi mainittu threadi.

RV:n ohjelman tynkää

1. viikko 5*3*70kg
2. viikko 5*3*75kg
3. viikko 5*3*80kg
4. viikko 5*2-3*85kg
5. viikko kevennys
6. viikko max. testaus

Keskity mahdollisimman suureen räjähtävyyteen ja nopeuteen, koska hitautta on turha harjoitella!
Kun sulla on nyt kilpailukausi menossa niin mun mielestä ei kauheesti kannattais tehdä junnaavia pitkiä sarjoja. Lyhyitä ja teräviä sarjoja pääliikkeissä ja apuliikkeet huoltavana.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Joo totta thompson puhuu! Ite entisenä pesäpalloilijana tein sen virheen että kilpailukaudella tein pitkiä sarjoja rinnallevedossa, tempauksissa jne. niin paikat oli niin tukossa että palloa heittämään pystynyt!

Isolatedille (Vittu mikä nick!! :wall: ) tosiaan rinnallevedossa:
4 x 6 x 30% max
ja palautukset 2,5min - 3 min
Eli nopeusvoimaa kun nyt on kausi menossa! Venyttely on tärkeää että paikat ei oo tukossa! Ja perusidea juuri että liike pitää olla räjähtävä ja nopea mutta tekniikkaa ei saa unohtaa ;)

PS. Kiitti oikeesti! :thumbs:

unohda kyl tollaset "pikavoimat". niillä ei tee yhtään mitään, jos aikoo saada maksimia ylös. ihan turha tulla väittämään edes sellasta. tollasilla prosenteilla ei saa mitään aikaan. paremman pikavoimavaikutuksen saa jopa jännehypyillä.

pikavoima perustuu sykliseen voimantuottoon, eikä sillä oo juurikaan käyttöä tässä tapauksessa. sen edut OIKEIN tehtyinä tulee sitten mm. piikatessa nopeutta (mm. juoksunopeus ja hypyt), räjähtävä voima (60-85%) on asyklisenä paljon tuottavampi ja palvelee tekniikkaakin paremmin.

edelleen suosittelen sitä linkkiä eikä toi timpsonin pätkäkään ihan pahalta näytä. lähinnähän se on sellanen maksimisuuntainen perusvoimapiikkaus. tee kaks vetotreeniä viikossa. toinen voimapainotteinen ja toinen nopeuspainotteinen (räjähtävä voima, ei pikavoima). ja katopas nyt kiltisti se linkki.

joo siihe jos sais vähän lisää mielipiteitä :) toi timpsonin setti näytti sopivan mulle hyvin... sen jälkeen sitte jos ei tulosta tuu ni vois kokeilla tota toista ohjelmaa joka oli tuol linkis... kiire täs ei oo.. hiljaa hyvää tulee

YEAH!! Nyt saadaan väittely aikaan! Niin kerroppas jto että miksi sitä maksimia pitäisi saada kilpailukaudella ylös päin? Minusta ei ole mitään järkee siinä että yritetään maksiamia nostaa ja paikat ihan tukossa koska puntin pitää tukee tässä tilanteessa jäkistä eikä toisinpäin. Ja kyllä ne tulokset nousee tuolla mainitsemalla ohjelmallani.

Ainakin näin opetetaan pesäpallossa ja näin esim. Oulun Lipon miehet tekee kilpailukaudella!

bod: 2-jakoisen voi myös erottaa liikeet "työntäviin" ja "vetäviin" liikkeisiin eli työntävät: Rinta, olkapäät, etureidet, ojentajat ja vetävät: Selkä, hauis, takareidet, pohkeet.

Korjatkaa jos olen väärässä tuon vetävien ja työntävien liikkeiden suhteen! Aika n00bie sitä ollaan itekki vielä tässä mutta eiköhän tässä pikku hiljaa opi... :kippis1:

pitääkö siihen nyt erityistä syytä olla että haluaa enemmän rinnalle vetää? :o ja paikat nyt ei ole erityisemmin olleet jumissa hyvän venyttelyn takia. jääkiekko nyt vain on sellasta harrastelua. (ei niin totista) eli sen ei ole tarkoitus niin erikoisesti tukeakaan jäkistä, mutta tuskin siitä haittaakaan on jos kerran paikat ei oo jumissa?

Isolation...No eikö tässä juuri puhuttu maksimin kehittämisestä, eikä mistään pesäpallosta tai lätkästä? Siihen tarkoitukseen (maksimiin)taitaa olla noi pikavoimatreenit turhempia, kuin räjähtävän voiman treenit....

Ok! Eli oon nyt ymmärtänyt väärin. Excusi! Niin jos paikat ei oo jumissa ja maksimia on tarkoitus kehittää niin tuo thompsonin ohje kuulostaa hyvältä! Joo eli pikavoimatreeneillä ei tee mitään jos maksimia halutaan kehittää! Olen vain niin täpinöissäni äsköisestä reenistäni että parempi että olen hiljaa PISTE!

Pikavoimaharjoittelu edellyttää hyvää koordinaatiota. Käytettävien liikkeiden tulee olla sellaisia, että ne osataan ja pystytään tekemään nopeasti. Aikas paljon käytetty menetelmä on 6 toistoa/alle 6 sekunnin.
Liikkeinä voidaan käyttää esim. penkkipunn. (rintapanssarilla), tempaus sylistä,
½ -takakyykky, ½ -kyykky hyppely.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom