Renkaasi?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joo ja talvella leveillä renkailla uraisella tiellä ajaminen on yhtä helvettiä.

Kyllä se on kesälläkin yhtä tuskaa. Yhdessä audissa oli renkaat mallia "19 tuumaa vannetta, leveyttä puoli metriä ja kumia puoli senttiä ympärillä". Oli tiessä ihan huomaamattomat urat, mutta se auto kulki niitä pitkin ku juna 60 vauhdissa. Mutta pääasia että näyttää hyvältä :face:
 
Kyllä se on kesälläkin yhtä tuskaa. Yhdessä audissa oli renkaat mallia "19 tuumaa vannetta, leveyttä puoli metriä ja kumia puoli senttiä ympärillä". Oli tiessä ihan huomaamattomat urat, mutta se auto kulki niitä pitkin ku juna 60 vauhdissa. Mutta pääasia että näyttää hyvältä :face:
Ei tämäkään asia ole ihan niin yksinkertainen, että leveä rengas on aina uraherkkä. Aina kun näin ei ole. Siihen vaikuttaa renkaan rakenne, paineet ja pyöränkulmat nyt ainakin. Joskus joku ihan normaalikokoinen 205/55-16 voi olla hyvä ajaa ja toinen samankokoinen vetelee niin saatanasti. Leveä matala rengas on myös tarkempi oikeille pyöränkulmille, etenkin camberille, koska kumi ei jousta alla ja hae oikeaa asentoa niin hyvin kuin korkea kapea rengas. Ja liiallinen camberhan aiheuttaa vetelyä ja uraherkkyyttä.

Ja kyllä. Pääasia todellakin on, että näyttää hyvältä. Kukin tehköön niin kuin haluaa ja mä otan mieluummin siivun ajomukavuudesta pois ja parannan ajotuntumaa ja ulkonäköä kuin ajelen vittuuntuneena vempuloilla papparenkailla.
 
tilattu 225/45 18" hakkapeliitat nastoilla. Ens talvena nähdään millaset noi on, mut ego ja pieni muna ei antanut muuta vaihtoehtoa kun pistää edes vähän kunnollisen kokoista rengasta myös talveksi:D. Noihan on oikeat sekasikiöt. Levee rengas nastoilla. En mä tiedä itekään mitä mä hain tuolla. Pitoa talven asvalttikeleillä vai jäällä vai lumella. Noi ei sovellu oikein mihinkään kunnolla:D. Mut hitto kitkoja ei uskaltanut sit ostaa vaikka kovasti meinasin. Akkakii ku ajelee joskus tuolla. Mut kyl noi talvirenkaat levenee vaan. Mitä rengaskaupassa juteltiin. Toi on ihan basickokoo uusiin autoihin. Tosin hinnan ne muistaa kyl pistää...ku on nii leveet ja monta tuumaset.
 
Zone-sarja -42%
Ja tuommonen koko nyt ei talvella oo mikään paras mahdollinen pidon kannalta vaikka ois mitkä tahansa tielenkeenteeseen hyväksytyt renkaat alla :D Kai ne on vielä jotku keskieuroopan mallit nokian wr vai mitä niitä nyt onkaan? No ajelee varovammin nii pysyy tiellä :)

Kattelin nyt että mitkä neon, niin jotkut nimenomaiset WR3:set. :D Hyvin nuo tuntuu piettävän ku ei kaasuun koske.
 
tilattu 225/45 18" hakkapeliitat nastoilla. Ens talvena nähdään millaset noi on, mut ego ja pieni muna ei antanut muuta vaihtoehtoa kun pistää edes vähän kunnollisen kokoista rengasta myös talveksi:D. Noihan on oikeat sekasikiöt. Levee rengas nastoilla. En mä tiedä itekään mitä mä hain tuolla. Pitoa talven asvalttikeleillä vai jäällä vai lumella. Noi ei sovellu oikein mihinkään kunnolla:D. Mut hitto kitkoja ei uskaltanut sit ostaa vaikka kovasti meinasin. Akkakii ku ajelee joskus tuolla. Mut kyl noi talvirenkaat levenee vaan. Mitä rengaskaupassa juteltiin. Toi on ihan basickokoo uusiin autoihin. Tosin hinnan ne muistaa kyl pistää...ku on nii leveet ja monta tuumaset.
Paljon tuon kokoisista laaturenkaista joutuu maksamaan?
 
No mut ne leveät renkaathan on rumimpia. :) Ei jotenkin nappaa ulkonäköä "parantavat" muutokset jotka heikentää ajettavuutta. Ens talvena uudet talvirenkaat. En edes muista mitkä nyt alla, jotkut goodyearin gripithän ne. Pirellit kiinnostaa yhä.

Näimpä. Kyllä niille leveillekin funkiota löytyy lähinnä takavetoisista ja rata-ajosta. Mutta jokainen tekee autolleen mitä lystää. Kyllä ne ulkonakönsä puolesta urheiluautoihin sopii.

Mulla on puhelimessa kuva etuveto golffista, jossa takarenkat tulee jonku 3 senttiä takakaaresta ulos :lol2:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Haussa kitkat koossa 195/65 R15. Ehdotuksia hinta/laatusuhteeltaan keskinkertaisista/hyvistä renkaista. Maksimihinta 400 € kotiin toimitettuna, asennus hoituu kyläsepällä halvalla.
 
Haussa kitkat koossa 195/65 R15. Ehdotuksia hinta/laatusuhteeltaan keskinkertaisista/hyvistä renkaista. Maksimihinta 400 € kotiin toimitettuna, asennus hoituu kyläsepällä halvalla.

En ole varma hinnasta, mutta mulla oli yhdessä autossa Michelinin X-Ice XI2:t, kokokin taisi olla sama. Todella hyvät ja hiljaiset kitkat, ja käsittääkseni juurikin siitä keskihintaluokasta.
 
Continental Conti Ice Contact 235/45/18. Hyvältä vaikutaa näin pikaisesti. Reilun 1ke kiekka + originaalit M-vanteet reilun 1ke myös. Elämä on...
 
Haussa kitkat koossa 195/65 R15. Ehdotuksia hinta/laatusuhteeltaan keskinkertaisista/hyvistä renkaista. Maksimihinta 400 € kotiin toimitettuna, asennus hoituu kyläsepällä halvalla.

Noin 400€:lla saa jo ne uudemmat Misukan X-ice XI3:tkin. Itseasiassa tuon summan melkein pitäisi piisata allelaitettunakin (eikö kyläsepällä ole diilejä rengastoimittajien kanssa??). Just lueskelin jotain vertailua missä mukamas halvinta oli tilata suomalaisista verkkokaupoista, vaan halvempiakin on, ihan kivijalkaliikkeissä. :)
 
Auton mukana tuli muutama vuosi sitten sarja saksalaisia kitkarenkaita. Ne oli melkein ajamattomat ja nyt jouduin sattuneesta syystä vaihtamaan ne alle. Mitä mieltä asiantuntijat on noiden soveltuvuudesta Suomen talveen? Ton hiljattain olleen lumimyräkän aikaan pienen pätkän pääsin sohjossa ajamaan ja siinä olin kyllä ihan tyytyväinen niiden käyttäytymiseen. Muutama tuttu vaan arveli että voi olla sellasta kumiseosta ettei välttämättä ole tarkotettu kovemmille pakkasille
 

Liitteet

  • renkaat.webp
    renkaat.webp
    64,6 KB · Katsottu: 522
Kitkat sopii kärsivälliselle vai miten se oli :D kyllä huonommillakin renkailla yhden talven ajaa. Hyvässä kunnossahan noi on, että ei ainakaan siitä oo kiinni. Kyllä hyvätkin renkaat muuttuu huonoksi -35 asteen jälkeen.

Edit. Unohimpas ihan hehkuttaa omia renkaita. Goodyear Ultra Grip 500. En tiiä onko hyvät vai huonot, mutta kirkkaasti parhaat renkaat mitä mulla on koskaan ollu. Ottaen huomioon, että noilla renkailla autolle jäi hintaa 500-600 :D
 
Outoa, mm. tässä sanotaan että h tai v nopeusluokan renkaat eivät voi olla ns. pohjoismaisia kitarenkaita. Esimerkiks michelin XI3 "pohjoismaisiin oloihin suunniteltu" kitka minkä hintoja tossa kattelin on mun autoon sopivan kokoisena aina H nopeusluokalla.

Kaiken huipuks H luokan maksimi on 210km/h ja kyllähän useat autot menee nykyään yli 210, pitäiskö ohjaamossa tosiaan olla tarra ettei renkaat kestä huippunopeuksia?
 
Mika1979 kysymykseen, jos noi kitkat on tarkoitettu lämpimämpään ilmastoon huomaat sen kyllä kunnon pakkasten tultua.. Kesärenkaillakin on huomattavasti enemmän pitoa silloin.

- - - Updated - - -

Outoa, mm. tässä sanotaan että h tai v nopeusluokan renkaat eivät voi olla ns. pohjoismaisia kitarenkaita. Esimerkiks michelin XI3 "pohjoismaisiin oloihin suunniteltu" kitka minkä hintoja tossa kattelin on mun autoon sopivan kokoisena aina H nopeusluokalla.

Kaiken huipuks H luokan maksimi on 210km/h ja kyllähän useat autot menee nykyään yli 210, pitäiskö ohjaamossa tosiaan olla tarra ettei renkaat kestä huippunopeuksia?

Joku sata vuotta sitten mulla oli yhdistelmä gti corolla ja barumin 20markan talvirenkaat käytettynä ostetut tietty.. Losotin kotia kohti kun eteen ilmestyi tuningki bemari ja tuli sitten ajettua joku 50km 180-200 mittarissa, viikon sisään tästä oli jokainen noista barumeista vaihdettu, renkaiden runko ei kestänyt kaahaamista jonka seurauksena renkaiden ulkopintaan alkoi ilmestyä pullistumia.
 
Auton mukana tuli muutama vuosi sitten sarja saksalaisia kitkarenkaita. Ne oli melkein ajamattomat ja nyt jouduin sattuneesta syystä vaihtamaan ne alle. Mitä mieltä asiantuntijat on noiden soveltuvuudesta Suomen talveen? Ton hiljattain olleen lumimyräkän aikaan pienen pätkän pääsin sohjossa ajamaan ja siinä olin kyllä ihan tyytyväinen niiden käyttäytymiseen. Muutama tuttu vaan arveli että voi olla sellasta kumiseosta ettei välttämättä ole tarkotettu kovemmille pakkasille
Ei ne ole sitä mitä meillä kitkarenkaat edes tarkoittaa. Vesilintua voi liukkailla ja kylmillä keleillä niillä kyllä nakata.

Noissahan siis on jo kuviointikin erilainen kuin tänne tarkoitetuissa kitkoissa. Ja kumiseos on kovempaa, mikä nostaa noiden renkaiden nopeusluokkaa, Saksassa kun saattaa olla tarpeellista saada ajella talviaikaankin nopeammin.
Onhan nuo nyt kesärenkaita paremmat talvikeleillä, mutta..

Ja onhan Saksan tiet sen verran vähemmän jäisiä / lumisiakin, että pehmeä kumi kuluu siellä toista vauhtia kuin täällä voisi olettaa kuluvan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom