Renkaasi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Rengas-onlinesta tilattu pitkällisen harkinnan jälkeen 205/60r16 Bridgestonen nastat MB E-farkkuun. Korkea profiilihan toi on ja kapea rengaskin, mutta mukavuus ennen kaikkea noin talvisin... mutta missä kannattaisi laittaa vanteelle ja tasapainotuttaa? Jotkin liikkeet suhtautuvat aika nihkeästi siihen, että tullaan netistä ostetuilla renkailla ja vanteilla eikä osteta muuta kuin palvelu rengasliikkeeltä. Jotkin liikkeet laittavat tuollaisiin tapauksiin ison hinnan "kostoksi". Osaako kukaan heittää arviota, että missä kannattaisi ko. työ teettää?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nokian Hakkapeliitta 5:set alla ja ei ihan vakuuta Nokian laatu jos osa nastoista on poikki (?) ja yhdessä renkaassa kyljessä pullistuma.

Tuohan ei kerro renkaasta mitään vaan siitä edellisestä omistajasta. Eli revitellyt ne nastat vituiksi ja törmäillyt luultavasti katukivetyksiin ja saanut tuon pullistuman aikaan.

Ray Lewis @ Soita pariin liikkeeseen (johonkin perus nyrkkipajaan, isot lafkat ottaa pikku hommasta naurettavia hintoja).
 
Ray Lewis @ Soita pariin liikkeeseen (johonkin perus nyrkkipajaan, isot lafkat ottaa pikku hommasta naurettavia hintoja).

Just kuulin tossa, että kaverin kaverilla on konttorin vieressä huoltoasema, jossa renkaiden suhteen kaikki pelit ja pensselit... ei pitäis olla mikään sikahintanen... edes netistä renkaansa ostaneelle, koska tekevät katteensa muutenkin muilla keinoin, kuin renkaita myymällä.

EDIT: TUHAT POSTAUSTA TÄYTEEN. Tuhat viestiä takana... pääosin liittyen autoihin, NFL:ään, myyntityöhön, politiikkaan ja naisiin.:puntti:
 
välttäsin kun ruttoa pajaa jota en tunne rengasasioissa! Jonkun verran puljannut renkaita autoon ja ehdoton edellytys on ammattitaitoinen henkilö tekemään työ. Tämäkään ei tuo onnea ilman kalibroitua tasapainotuskonetta. Tahtoo pikkulafkoilla olla noi koneet "sinnepäin". Bemarit, audit on ainakin pirun tarkkoja että tasapainotus on just eikä sinnepäin. 15g oli parhaimmillaan heittoa pikkupuljun ja uuden koneen välillä kun ei tullut tasapainoon renkaat. Itse vierestä katsoneena kuinka pikkupuljun kone näyttää vihreää ok valoa ja renkaat täristää kun ajaa liikkeestä ulos. Sen jälkeen ei jaksanut säätää niiden kanssa vaan oikeaan paikkaan missä sekä henkilö, että kone on ajanmukaiset. mielenkiintoista katsoa kun kone näyttää 15g ja just tasapainotetut. Turha läpistä et ois rengas pyöriny vanteel tms. Ne oli pyörinyt jo kuukauden alla. Tärinä hävisi ja omistaja oli kokemusta viisaampi.
 
Zone-sarja -42%
välttäsin kun ruttoa pajaa jota en tunne rengasasioissa! Jonkun verran puljannut renkaita autoon ja ehdoton edellytys on ammattitaitoinen henkilö tekemään työ. Tämäkään ei tuo onnea ilman kalibroitua tasapainotuskonetta. Tahtoo pikkulafkoilla olla noi koneet "sinnepäin". Bemarit, audit on ainakin pirun tarkkoja että tasapainotus on just eikä sinnepäin. 15g oli parhaimmillaan heittoa pikkupuljun ja uuden koneen välillä kun ei tullut tasapainoon renkaat. Itse vierestä katsoneena kuinka pikkupuljun kone näyttää vihreää ok valoa ja renkaat täristää kun ajaa liikkeestä ulos. Sen jälkeen ei jaksanut säätää niiden kanssa vaan oikeaan paikkaan missä sekä henkilö, että kone on ajanmukaiset. mielenkiintoista katsoa kun kone näyttää 15g ja just tasapainotetut. Turha läpistä et ois rengas pyöriny vanteel tms. Ne oli pyörinyt jo kuukauden alla. Tärinä hävisi ja omistaja oli kokemusta viisaampi.

Aamen. Joskus pistettiin jossain kumit alle ja kyselin sitten tosta tasapainotuksesta. Riittää kuulemma kun 10-15gr väliin sattuu, sillon sitä ei enää huomaa jos täristää.
 
Niin se riittääkin (tai riittäiSIKIN. silti harva jättää), vähintään tuonverran siellä helposti on heittoa sitten muutenkin kun sinne tulee hiekkaa ja lunta ynnä muuta skeidaa ja tasapainoheittoa sinne tulee ajankanssa muutenkin, silti harva käy tasapainottamassa uudelleen.

Että ihan huoletta vaan Lewis. Ellei siellä tosiaan ole joku sitä liimanpuhdistusainetta päivät haisteleva spede tekemässä sitä hommaa jonka osaa koulutettu gibbonikin, niin voit ihan itse valita maksatko "ammattilaisten" tekemänä siitä 10-15min hommasta 90-100e vai 40-60e.
 
woot? Siis tasapainotus ei maksa kyl kun max 50 euroa. Renkaan vaihdot sit eri juttu. Mut ei sitä hommaa kädetön apina osaa tehdä. Ekana uusi kone kiristää renkaan sekä pulteista että keskiöstä. Nää 20 vuotta vanhat koneet joita seisoo joka korjaamon nurkalla kiristää keskiöstä ja ameeba asentaja pistää sen vielä metallikartiolla hiukan kieroon kiinni koneeseen ni tulos on naarmuja vanteessa ja epäkeskona pyörivä rengas tasapainotettu päin honkia. Osaava kaveri pystyy kyllä kiristää renkaan oikein muovikartiolla, mut se ei siltikään voi koneen virheelle mitään. kantapäänkautta opittu enkä ikinää enää säästä tässä asiassa.
 
woot? Siis tasapainotus ei maksa kyl kun max 50 euroa. Renkaan vaihdot sit eri juttu. Mut ei sitä hommaa kädetön apina osaa tehdä. Ekana uusi kone kiristää renkaan sekä pulteista että keskiöstä. Nää 20 vuotta vanhat koneet joita seisoo joka korjaamon nurkalla kiristää keskiöstä ja ameeba asentaja pistää sen vielä metallikartiolla hiukan kieroon kiinni koneeseen ni tulos on naarmuja vanteessa ja epäkeskona pyörivä rengas tasapainotettu päin honkia. Osaava kaveri pystyy kyllä kiristää renkaan oikein muovikartiolla, mut se ei siltikään voi koneen virheelle mitään. kantapäänkautta opittu enkä ikinää enää säästä tässä asiassa.

Enhän minä mistään tasapainotuksen hinnasta ole missään vaiheessa puhunutkaan?
Vaan koko paketista eli rengastyö+tasapainotus(+allelaitto?). Niin siis tuo mainitsemasi "uusi" tapa laittaa rengas kiinni koneeseen menee keneltä tahansa vasemmalla kädellä ja silmät sidottuna yhdellä jalalla seisten, samalla laulaen.
 
Auton vaihduttua nyt onNokian Hakka Blackit kesäkumeina, 225/55 - 17, talveksi samaa kokoa Nokian Hakkapeliitta seiskat. Aiempiin Goodyear Eagle F1 verrattuna nää Blackit on ihan eri planeetalta ajettavuuden, hiljaisuuden ja mukavuuden saralla, vaikka Goodyearit oli 205/55 - 16. Meikäläinen laittaa rahansa kyllä Nokialaisiin, pysyy tiellä ja hyväksi havaitut. Toki hyviä on varmaan muitakin (ja halvempia), mutta talvirenkaat on kuitenkin niin iso turvallisuuskysymys että parempi pelata varman päälle. Goodyearit veteli ihan minne sattuu, Blackit menee kuin sukkasillaan. Onneksi noissa kumeissa on molemmissa reilusti pintaa, katsoin että melkein tonnin maksaa ton kokosia setti:D
 
Niin siis tuo mainitsemasi "uusi" tapa laittaa rengas kiinni koneeseen menee keneltä tahansa vasemmalla kädellä ja silmät sidottuna yhdellä jalalla seisten, samalla laulaen.
Juu ja onnistuu vähän tyhmemmältäkin. Kai se voi ulkopuolisesta näyttää hankalalta, mutta ei se rengashomma mitään rakettitiedettä ole. Kyllä voin vähän pahasti sanoa, että renkaiden maailmaa sisäpiiristä monta vuotta katseltuani olen vakaasti sitä mieltä, että missään muussa ammatissa ei ole pääsääntöisesti niin hidasta porukkaa. Puolet on alkoholisteja ja apinoita ja puolet muuten vain apareita. Sinne väliin mahtuu promillen osuus tavallisia ihmisiä ja puolikas promille fiksuja. Joo vähän kärjistin, mutta sitä on aikoinaan kaverin kanssa naureskeltu millaista ihme viheltäjää sitä on tullut nähtyä. Niitä on tullut ja mennyt ja suurimmasta osasta huomaa että taitaa vähän kytkin luistaa. Siinä teille ammattimies.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joskus kontakteista hyötyä. 215/55/16 michelin x-ice 2 löyty hintaan 450€ töineen. En jaksanu enempi etsiä tai edes itse tehdä töitä noille.
 
Nankang NS2 ultra sport tms. renkaat meni yhdessä kesässä vaihtoon. Takarenkaat kului sisäsivusta liikaa väärien kulmien takia ja ainakin toisesta meni runko(?) rikki ja patti nousi pintaan. 20 tonnia niillä ehdin rallatella. Edestä kulmat säädetty kesän aikana kaksi kertaa ja sielläkin jo samaa vikaa. Tosin "parhaissa" kohdissakaan ei ole pintaa kuin max. 4 mm, joten eivät nekään ole alla enää ensi kesänä. Taakse tuli tilalle kaupan halvimmat, eli Fullwayt. Jos talven tuloon asti toimivat, niin kelpaa.
 
Mulla tuli auton mukana hakkapeliitta 5 ja suht hyvässä kunnossa. Nastoja ei äkkivilkaisulla puuttunut ja kun oikein tarkasti katsoi niin 8mm merkistä näkyi vielä kohta missä on ollu. Saa nuo ainakin tämän talven mennä, ehkä seuraavankin :) 2011 paistetut eli kahden vuoden päästä voi hyvillä mielin vaihtaa uudet, vaikka pintaa oliskin.
 
Kuvassa Michelin X-Ice3. Sanokaapas viisaammat mitä tapahtuu kun tuo alle 1mm syvyinen kuvio (eli tuo hento raidoitus) kuluu pinnasta pois? Ainakin omalla kohdallani pito menetettiin tällöin täysin, kun alla oli X-Ice2 renkaat.

misukka.jpg
 
Kuvassa Michelin X-Ice3. Sanokaapas viisaammat mitä tapahtuu kun tuo alle 1mm syvyinen kuvio (eli tuo hento raidoitus) kuluu pinnasta pois? Ainakin omalla kohdallani pito menetettiin tällöin täysin, kun alla oli X-Ice2 renkaat.
Tuskin mitään ja taisi sullakin pito lähteä korvien välistä. :D
Mullakin oli x-ice 2:t enkä kyllä huomannut mitään kun noi kului pois.
 
Joskus kontakteista hyötyä. 215/55/16 michelin x-ice 2 löyty hintaan 450€ töineen. En jaksanu enempi etsiä tai edes itse tehdä töitä noille.

Bridgestone Noranza 2 nastat 205/60/r16 96 extra load löytyi hintaan 388 € ilman töitä. Vannetyön pystyn teettämään edullisesti korjaamolla, jonne oli muutenkin auton kanssa asiaa... laittaa sitten vaikka itse alle tms.
 
Kuvassa Michelin X-Ice3. Sanokaapas viisaammat mitä tapahtuu kun tuo alle 1mm syvyinen kuvio (eli tuo hento raidoitus) kuluu pinnasta pois? Ainakin omalla kohdallani pito menetettiin tällöin täysin, kun alla oli X-Ice2 renkaat.

Mitä tapahtuu? Sä vaihdat auton, koska etuvetosella ei tee mitään.
 
Bridgestone Noranza 2 nastat 205/60/r16 96 extra load löytyi hintaan 388 € ilman töitä. Vannetyön pystyn teettämään edullisesti korjaamolla, jonne oli muutenkin auton kanssa asiaa... laittaa sitten vaikka itse alle tms.

Yhdet Noranzat olleet ja toisia ei tule tai oikeastaan bridgestonea ollenkaan.
Tuo sun koko on yleisimpi ja saa halvemmalla kuin 215/55/16. Äkkiä laskisin että omilla aleilla tuo koko olisi töineen tasan 400€ ja ilman töitä 350€. Jotkut Gt radilalit jopa paljon halvemmalla.
 
Vielä kerkee Huppe vaihtaa nelivedon alle, lumen tultua etuvetosta ei huoli vaihdossa kukaan;)

Pitää vaihtaa seuraavaksi samanlaiseen mutta 4x4 -malliin. Kunhan niitä joskus saa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom