Renkaasi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuskin mitään ja taisi sullakin pito lähteä korvien välistä. :D
Mullakin oli x-ice 2:t enkä kyllä huomannut mitään kun noi kului pois.

Mä en kyllä usko että tuolla raidotuksella on mitään merkitystä. Se on vaan joku valussa syntyvä tai muuten vaan mainosmiesten juttu. Kun ajattelee niin eihän noin hentoisella raidotuksella voi olla mitään järkevää merkitystä ja tulishan noita renkaita takas takuuna tai reklamaationa jos tuolla olis merkitys pitoon.
No kohta se nähdään kun heitän nuo alle ja ajelen muutaman viikon.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Rengas-onlinesta tilattu pitkällisen harkinnan jälkeen 205/60r16 Bridgestonen nastat MB E-farkkuun. Korkea profiilihan toi on ja kapea rengaskin, mutta mukavuus ennen kaikkea noin talvisin... mutta missä kannattaisi laittaa vanteelle ja tasapainotuttaa? Jotkin liikkeet suhtautuvat aika nihkeästi siihen, että tullaan netistä ostetuilla renkailla ja vanteilla eikä osteta muuta kuin palvelu rengasliikkeeltä. Jotkin liikkeet laittavat tuollaisiin tapauksiin ison hinnan "kostoksi". Osaako kukaan heittää arviota, että missä kannattaisi ko. työ teettää?

En tiedä huomasitko mut Rengas-onlinessahan on tuo asennuspaikan haku toiminto josta näkee hinnat yms. Tiedä sitten miten hyvin pitää paikkaansa noi hinnat mitä tuolla ilmoitetaan.
 
Yhdet Noranzat olleet ja toisia ei tule tai oikeastaan bridgestonea ollenkaan.
Tuo sun koko on yleisimpi ja saa halvemmalla kuin 215/55/16. Äkkiä laskisin että omilla aleilla tuo koko olisi töineen tasan 400€ ja ilman töitä 350€. Jotkut Gt radilalit jopa paljon halvemmalla.

Itsellä aiemminkin ollut Bridgestonet alla ja pelannu hyvin. Myös Blizzak kitkoista vain positiivista sanottavaa. Noi GT Radialin kesärenkaat on tutut ja sanotaanko näin, että hintaansa nähden ihan ok. Talvirenkaaksi en ottaisi, vaikka kuinka halvalla saisi...

En tiedä huomasitko mut Rengas-onlinessahan on tuo asennuspaikan haku toiminto josta näkee hinnat yms. Tiedä sitten miten hyvin pitää paikkaansa noi hinnat mitä tuolla ilmoitetaan.

Tuli hoidettua jo alle... sain yllättäen kaupan päällisenä vannetyön ja määräaikaishuollon+tiivisterempan hoitaneelta firmalta vielä renkaanvaihdon. Ja itseasiassa muuten luin nettifoorumeilta, että kaikki eivät ole olleet oikein tyytyväisiä noihin ilmoitettujen hintojen paikkaansapitävyyteen.

Muutaman kilsan päästelin 205/60/r16 talvirenkailla. On kyllä todella mukavat ajaa... ajomukavuus muuttu oikein toden teolla, kun lähti talviunille 245-leveät 17-tuumaiset kesärenkaat. Tuli huomattua sekin, että noi 245-leveät kuluu sisäsyrjältä ihan siksi, että ovat vaan liian leveät. Kulmien säätö ja paine eivät vaan auta, kun rengas on niin leveä.
 
Bridgestone Noranza 2 nastat 205/60/r16 96 extra load löytyi hintaan 388 € ilman töitä. Vannetyön pystyn teettämään edullisesti korjaamolla, jonne oli muutenkin auton kanssa asiaa... laittaa sitten vaikka itse alle tms.

Hyvä valinta. Itsekin tilasin toiseen autoon taas Noranza 2 evot. Hyvät renkaat. Ovat ainakin helvetisti paremmat kuin michelinit.
 
Toivottavasti Counterfeithin talvirenkaat laitettiin alle rengasliikkeessä tällä kertaa :hyvä:

Motonet on peseestä ja poikittain.
Paskapuhe.

Myyjä väitti että ostamani hylsyt ovat juuri oikeita auton pulttien/muttereiden kiristykseen.
Vitut. (autosta lähti rengas irti). Vein ne takasin liikkeeseen ja sanoin että mitä VITTUA!!
Momenttilukema mikä hylsyssä lukee on oikea mutta myyjä sanoi sitten loppujenlopuksi hieman asiallisesti (en uhkaillut:D:rolleyes:) suostuteltuani että hylsyt eivät kiristä puoliakaan siitä mitä luku antaa olettaa. sittenhän sanoi että mitä jos kiristäisit ensin tällä ja sitten normaalilla hylsyllä? :curs: silloin räjähti. Heitin sen hylsypaketin (tämä vähän kadutti jälkeenpäin) sitä myyjää kohti (väisti sen) ja sanoin että pidä hylsys saatana!
 
Itsellä aiemminkin ollut Bridgestonet alla ja pelannu hyvin. Myös Blizzak kitkoista vain positiivista sanottavaa. Noi GT Radialin kesärenkaat on tutut ja sanotaanko näin, että hintaansa nähden ihan ok. Talvirenkaaksi en ottaisi, vaikka kuinka halvalla saisi...



Tuli hoidettua jo alle... sain yllättäen kaupan päällisenä vannetyön ja määräaikaishuollon+tiivisterempan hoitaneelta firmalta vielä renkaanvaihdon. Ja itseasiassa muuten luin nettifoorumeilta, että kaikki eivät ole olleet oikein tyytyväisiä noihin ilmoitettujen hintojen paikkaansapitävyyteen.

Muutaman kilsan päästelin 205/60/r16 talvirenkailla. On kyllä todella mukavat ajaa... ajomukavuus muuttu oikein toden teolla, kun lähti talviunille 245-leveät 17-tuumaiset kesärenkaat. Tuli huomattua sekin, että noi 245-leveät kuluu sisäsyrjältä ihan siksi, että ovat vaan liian leveät. Kulmien säätö ja paine eivät vaan auta, kun rengas on niin leveä.

Ei kai ne mihinkään kulu jos kulmat oikeasti laitetaan niille renkaille sopiviks eikä vaan ohjearvoihin?
 
Ajelin heinäkuuhun asti hyväkuntoisilla Goodyearin kitkoilla. Uskaltaakohan niitä laittaa enää talveksi alle? Jotkut sanovat että kitkojen käyttö kesällä heikentää niitten pitoa talvella.. Päällisin puolin renkaat näyttävät vielä ihan hyviltä.
 
Millaisia kokemuksia porukalla on kitkarenkaiden kestävyydestä ja pidon säilymisestä nastarenkaisiin verrattuna? Lähinnä nyt kiinnostaa renkaan pito jäällä, eli onko esim. 30 tkm ajettujen kitka- ja nastarenkaiden ero jääpidossa edelleen yhtä suuri nastarenkaan hyväksi kuin uutena vai onko ero kenties tasoittunut nastojen kulumisen myötä?

Itsellä ei siis ole minkäänlaista kokemusta kitkarenkaista mutta nyt kiinnostaisi kokeilla.

Mun mielestä Nokian kitkat "en muista mallia" pilaantuivat vuoden aikana, renkaassa huomasi selvästi "lamelli"kuvioinnin kovettumisen jonka seurauksena renkaista tuli ihan järkyttävän liukkaat, vaihdoin kesken talven samanlaisiin uusiin ja pidossa oli ihan käsittämätön ero. Pinnan puolesta olisi voinut ajaa vielä 1 talven ainakin.
Ajelin tolla uudella sarjallakin vuoden ja totesin että taas on kumi kovettumassa, sit vaihtukin auto...

Eilen kävin ostamaas uudet renkaat ja kallistuin nastoihin, sitten kun tulee kitkat jotka pysyvät edes jotakuinkin hyvinä niin hommaan taas kitkat.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt kun nuo talvinakit sain alle, niin näytäis nuo olevan Nokiat. Joku vanaha malli, joka ei nyt tule mieleen. 235/45/r19 taitaapi koko olla ja kitkat. Liposta, mutta olipa ne nastoilla edelliselläkin autolla. Nopeuestahan tuo on kiinni kuinka luistaa ja luistaahan se.
 
Nyt kun nuo talvinakit sain alle, niin näytäis nuo olevan Nokiat. Joku vanaha malli, joka ei nyt tule mieleen. 235/45/r19 taitaapi koko olla ja kitkat. Liposta, mutta olipa ne nastoilla edelliselläkin autolla. Nopeuestahan tuo on kiinni kuinka luistaa ja luistaahan se.

Ja tuommonen koko nyt ei talvella oo mikään paras mahdollinen pidon kannalta vaikka ois mitkä tahansa tielenkeenteeseen hyväksytyt renkaat alla :D Kai ne on vielä jotku keskieuroopan mallit nokian wr vai mitä niitä nyt onkaan? No ajelee varovammin nii pysyy tiellä :)
 
Ja tuommonen koko nyt ei talvella oo mikään paras mahdollinen pidon kannalta vaikka ois mitkä tahansa tielenkeenteeseen hyväksytyt renkaat alla :D Kai ne on vielä jotku keskieuroopan mallit nokian wr vai mitä niitä nyt onkaan? No ajelee varovammin nii pysyy tiellä :)

Parempi pitohan leveemmässä kumissa on kun enemmän pintaa millä ottaa kiinni tiehen.
 
Parempi pitohan leveemmässä kumissa on kun enemmän pintaa millä ottaa kiinni tiehen.

No kesällä joo, mutta kyllä se talvella tuntuu menevän päin vastoin. Varsinkin kevyessä autossa tuntuu leveällä renkaalla olevan pito vähäistä.


edit. japa ehtikin jo väliin.
 
Zone-sarja -42%
Jep. Ei se leveä rengas ole talvella paras. Esim ralliautoissakin on ihan onnettoman ohkaset renkaat vrt. vaikka renkaisiin mitä käytetään asfaltilla. Kartingissa sateella käytettävät pyörät ovat myös aavistuksen kapeammat ainakin takaa ja painetta lyödään kumeihin enemmän satella oli alla sitten slicsi tai kuvioitu pyörä. Toki tässä haetaan sitä, että rengas saataisiin lämpiämään paremmin ja näin ollen saadaan parempi pito.

Oli muuten mielenkiintoista ajaa ensimmäistä kertaa kitkarenkailla näin ensilumilla. En kyllä oikein päässyt selvyyteen onko noissa pitoa vai ei, mutta onneksi on nastakumit varastossa mitkä menee tässä joskus alle.
 
Ja tuommonen koko nyt ei talvella oo mikään paras mahdollinen pidon kannalta vaikka ois mitkä tahansa tielenkeenteeseen hyväksytyt renkaat alla :D Kai ne on vielä jotku keskieuroopan mallit nokian wr vai mitä niitä nyt onkaan? No ajelee varovammin nii pysyy tiellä :)

Ei se varmasti olekaan, mutta tulivat auton mukana ja pintaa on jälellä, niin ei tarvetta alkaa uusimaan.

Ralliautoissa kait mun käsityksen mukaan on melko tappavat nastat myös niiden kapoisten renkaiden pinnalla, joten ei se varmasti vertauksesta mene.
 
Jos ne on ns. saksan kitkat koossa 19" niin niillä ei kyllä kannata ajaa edes maitokauppaan talvella. Kunnon kitkat asia erikseen mutta noilla keski-euroopan kitkoilla ei tee yhtään mitään.
 
Ei se varmasti olekaan, mutta tulivat auton mukana ja pintaa on jälellä, niin ei tarvetta alkaa uusimaan.

Ralliautoissa kait mun käsityksen mukaan on melko tappavat nastat myös niiden kapoisten renkaiden pinnalla, joten ei se varmasti vertauksesta mene.

Niin sitä meinasinkin että ei varmaan suurta eroa edes ole tuossa koossa sen pidon kannalta onko sielä nyt pirun kalliit uudet renkaat vai ne hyväkuntoset kitkat. Turhaa rahanmenoa vaan ostella hyväkuntosten tilalle uusia aavistuksen paremman pidon takia.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom