Renkaasi?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Laittaa noihin kumit päälle ja asentaa ne autoon. Toimivat ikään kuin pyörinä sitten.

Ne on ne ratapelit erikseen, perus autossa ei mitään merkitystä mitkä vanteet siellä pyörii alla. (Nyt sitten odotetaan kun bensalenkkarit tulee selittää, että BBS on ainoa oikea ja muut murtuvat alta. Hah, paskapuhetta.)
Korjattu. ;) Kumet ei ole mikään sana. Renkaat on renkaat, vanteet on vanteet ja näiden yhdistelmä on pyörät. BSR piti varmaan olla BBS? Se on se joka Bemariteinin suosikkimerkki.

Ja jos saivarrellaan niin ei se ihan sama ole mitkä siellä alla pyörii. Ihan halpojen vanteiden sisälläkin noissa on aika paljon painoeroa. Mulla oli yhdet mitkä painoi kuin synti ja sen huomasi heti polttoaineenkulutuksessa ja kiihtyvyydessä ja vähän jousituksessakin kun jousittamaton massa oli suuri. Ne meni kieroon (Tiellä oli asfaltti leikattu auki eikä merkitty millään. Meni niin pahasti kieroon, että yhdestä pakeni ilmat siinä samassa.) niin hankin melkein yhtä halvat, mutta puolet kevyemmät, niin kas kummaa kun oli ihan kuin toinen auto. Ihan sama se on siinä mielessä mitkä siellä on alla, niin niiden kanssa pitää ajella sen mukaan, tai muuten ne on ekan viikon jälkeen kierot.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Korjattu. ;) Kumet ei ole mikään sana. Renkaat on renkaat, vanteet on vanteet ja näiden yhdistelmä on pyörät. BSR piti varmaan olla BBS? Se on se joka Bemariteinin suosikkimerkki.

Ja jos saivarrellaan niin ei se ihan sama ole mitkä siellä alla pyörii. Ihan halpojen vanteiden sisälläkin noissa on aika paljon painoeroa. Mulla oli yhdet mitkä painoi kuin synti ja sen huomasi heti polttoaineenkulutuksessa ja kiihtyvyydessä ja vähän jousituksessakin kun jousittamaton massa oli suuri. Ne meni kieroon (Tiellä oli asfaltti leikattu auki eikä merkitty millään. Meni niin pahasti kieroon, että yhdestä pakeni ilmat siinä samassa.) niin hankin melkein yhtä halvat, mutta puolet kevyemmät, niin kas kummaa kun oli ihan kuin toinen auto. Ihan sama se on siinä mielessä mitkä siellä on alla, niin niiden kanssa pitää ajella sen mukaan, tai muuten ne on ekan viikon jälkeen kierot.

Kyllä ja riippuu tosipaljon autosta tosiaan. Jos on joku todella pieni bensakone ja muutenkin heppoinen auto,niin varmasti huomaa heti jos laittaa vähän "jytkympää" sinne alle.
 

renkaat1.jpg
 
Zone-sarja -42%
Ensi viikolla vaihtuu 205/60r16 -> 225/50r17. Tarviiko tehdä pyöränsuuntaus, kun levenee rengas? Vai onko tuo vielä niin pieni muutos, että sen itsensä vuoksi ei tarvi suuntausta tehdä. Ongelmia ei ole tällä hetkellä; 205/60r17 renkaat eivät ole kuluneet mitenkään toispuoleisesti tai puoltaneet tms.
 
Jos pyörät on oikein suunnattu, ei niitä yleensä tarvitse uudelleen suunnata renkaan koon muuttuessa, varsinkaan jos renkaan halkaisija suurenee samassa suhteessa leveyden kanssa. Leveä rengas voi vaatia hieman enemmän aurausta, suurentuneen kitkan vuoksi. Mikäli suuntaukselle on tarvetta, niin huomaat sen siitä että auto menettää suuntavakauden ja hakee tiellä, etenkin kovasti jarrutettaessa. Jos auto kulkee ja pysähtyy sen kummempia hakematta niin aurausta ei tarvitse lisätä. Testaa ja päättele siitä, tarvitsetko pyöränsuuntausta. Hankala sanoa vaikuttaako tuo muutos kuinka merkittävästi, aurausarvot kun annetaan tietylle välille (ohjearvo esim. 1-3mm aurausta) ja jos tällähetkellä säädöt ovat aivan tuossa rajalla pienemmän aurauksen suuntaan saattaa renkaan leveys jo saada auton hakemaan enemmän mikäli vain leveys suurenee ja halkaisija pysyy samana. Toisaalta laskujeni mukaan renkaasi halkaisija tippuu tuohon 225/50r17 kokoon mentäessä 1,11 cm verrattaen tuohon 205/60r17 renkaaseen. Tällöin on hyvin mahdollista että uusi rengas saa auton hakemaan sillä kokonaishalkaisija pienenee ja leveys ja sitäkautta kitka suurenee. Suosittelen testaamaan ja jos tuntuu väärältä niin käytä sitten suuntauksessa.
 
Toisaalta laskujeni mukaan renkaasi halkaisija tippuu tuohon 225/50r17 kokoon mentäessä 1,11 cm verrattaen tuohon 205/60r17 renkaaseen.

225/50R17 halkaisija 65,7cm
205/60R17 halkaisija 67,8cm.
~ 2,1cm.

e: aaaa 205/60R16 oli puhe. (205/60R16->225/50R17 eroa halkaisijassa 0,5cm.)

Joo, ei todellakaan tarvii tehdä mitään suuntauksia teoriassa 2cm leveämmän renkaan takia. Todellisuudessa tuo leveysero ei välttämättä ole edes sitä. Olen mitannut renkaita joissa on 225 kyljessä, ja saanut leveyksiä 204-232mm väliltä.
 
Uudet kesärenkaat pitäis hommata ja nuo nettikauppojen hinnat vaikuttaa houkuttelevilta. Jos ostan renkaat netistä niin vittuileeko ne rengasliikkeessä, kun vien ne laitettavaksi vanteille sekä tasapainotettavaksi?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Uudet kesärenkaat pitäis hommata ja nuo nettikauppojen hinnat vaikuttaa houkuttelevilta. Jos ostan renkaat netistä niin vittuileeko ne rengasliikkeessä, kun vien ne laitettavaksi vanteille sekä tasapainotettavaksi?

No ei vittuile, ja jos vittuilee niin haistata pitkät ja mene viereiseen liikkeeseen.
 
Mutta hinnoittelu voi olla hyvin huima.

Mitäköhän luokkaa? Pienin löytämäni ero netistä tilatulle rengassarjalle (ilman postikuluja) ja rengasliikkeen rengassarjalle asennettuna oli 82 euroa netistä tilatun hyväksi. Eli tuolla 80 kympillä pitäis saada kumit vanteille ja tasapainotettua, että kannattais. Äkkiä katsottuna aika tiukille menee.
 
Mitäköhän luokkaa? Pienin löytämäni ero netistä tilatulle rengassarjalle (ilman postikuluja) ja rengasliikkeen rengassarjalle asennettuna oli 82 euroa netistä tilatun hyväksi. Eli tuolla 80 kympillä pitäis saada kumit vanteille ja tasapainotettua, että kannattais. Äkkiä katsottuna aika tiukille menee.

Siis joskus on ainakin markkinoitu jotain 30-50 euron hintaa (vannetyö + alle laittaminen), jos samasta pajasta ostaa renkaat. Sen sijaan muualta tilattujen renkaiden vannetyö+alle laitto on ollut jotain satasen luokkaa. Tämä toki vain sen perusteella, mitä on osunut silmään. Varmasti tutkimalla ja kyselemällä löytyy hyvä vaihtoehto.
 
Mitäköhän luokkaa? Pienin löytämäni ero netistä tilatulle rengassarjalle (ilman postikuluja) ja rengasliikkeen rengassarjalle asennettuna oli 82 euroa netistä tilatun hyväksi. Eli tuolla 80 kympillä pitäis saada kumit vanteille ja tasapainotettua, että kannattais. Äkkiä katsottuna aika tiukille menee.
Kyllä se etenkin jossain "merkkirengasliikkeessä" on äkkiä 20€ pala ja ehkä enemmänkin. Peran pajalla voi saada puoleen hintaan tuosta.
 
Mitäköhän luokkaa? Pienin löytämäni ero netistä tilatulle rengassarjalle (ilman postikuluja) ja rengasliikkeen rengassarjalle asennettuna oli 82 euroa netistä tilatun hyväksi. Eli tuolla 80 kympillä pitäis saada kumit vanteille ja tasapainotettua, että kannattais. Äkkiä katsottuna aika tiukille menee.

Laskin päin persettä eli todellisuudessa hintaero on mun tapauksessa 106 euroa. Nyt huomioitu postimaksut ja se, että allelaittokulut olivat rengaskohtaiset eikä sarjakohtaiset.

Unohdin kuinka ihanaa rengasliikkeiden kanssa asioiminen on, mutta se palautui mieleen, kun pyysin tarjousta rengasliikkeestä, jonka hinnaston perusteella olin tuon paketin laskenut. Tarjous nimittäin oli noin 30 euroa kalliimpi kuin liikkeen listahinta renkaalle + liikkeen hinnoittelema työ.:hyper::face:
 
Laskin päin persettä eli todellisuudessa hintaero on mun tapauksessa 106 euroa. Nyt huomioitu postimaksut ja se, että allelaittokulut olivat rengaskohtaiset eikä sarjakohtaiset.

Unohdin kuinka ihanaa rengasliikkeiden kanssa asioiminen on, mutta se palautui mieleen, kun pyysin tarjousta rengasliikkeestä, jonka hinnaston perusteella olin tuon paketin laskenut. Tarjous nimittäin oli noin 30 euroa kalliimpi kuin liikkeen listahinta renkaalle + liikkeen hinnoittelema työ.:hyper::face:

Vinkkinä sellaista, että jokin renkaiden myynnin sijasta enemmänkin autohuoltopalveluihin painottava firma voi tehdä tuon renkaiden vannetyön edullisestikin, jos laitteet ja osaamista löytyy renkaisiinkin liittyen.
 
Ei ne vittuile, vaan ne ryöstää sut :)

Kuten sanoin:

Unohdin kuinka ihanaa rengasliikkeiden kanssa asioiminen on, mutta se palautui mieleen, kun pyysin tarjousta rengasliikkeestä, jonka hinnaston perusteella olin tuon paketin laskenut. Tarjous nimittäin oli noin 30 euroa kalliimpi kuin liikkeen listahinta renkaalle + liikkeen hinnoittelema työ.

Eli niiden käsitys tarjouksesta on, että hinta nousee listahinnoista.

Yks vakio harmi noiden kanssa on, että kun menet ostamaan sitä ok hinnoiteltua, jotenkin testissä pärjännyttä perusrengasta perusperheautoosi niin ne on aina loppu ja tilalle löytyy vain samaa mallia, joka on Fefessä vakiona tai sitten sitä halpista, mikä ei kelpaa mihinkään vakiona.

Sitä kun oikeasti haluaisi suosia pientä suomalaista kivijalkayrittäjää, mutta kun tuntuu, ettei se halua suosia pientä suomalaista yksityisasiakasta... (Ja tän voi laajentaa pois pelkistä rengasliikkeistä)
 
Yks vakio harmi noiden kanssa on, että kun menet ostamaan sitä ok hinnoiteltua, jotenkin testissä pärjännyttä perusrengasta perusperheautoosi niin ne on aina loppu ja tilalle löytyy vain samaa mallia, joka on Fefessä vakiona tai sitten sitä halpista, mikä ei kelpaa mihinkään vakiona.

Noissa merkkirenkaissa on huonommat katteet kuin halvemmissa. Merkkirenkaat maksaa ihan homona ostaa sisään, ja sitten jos niitä yrität myydä edes kohtuu katteella, niin menee hinnat taas liian kovaksi. Sitten monelle asiakkaalle vaikka kokoa 195/65R15 oleva sarja maksaa jossain liikkeessä hinnan a merkkiä y. Toisessa liikkeessä merkki x maksaa hinnan b. = sama asia.
Eli tullaan liikkeeseen, kysytään kys. koolle hinta. Ja kun se kuullaan niin sanotaan "vittu mitä ryöstöä, naapuriliikkeessä maksaa niin ja niin paljon vähemmän". Vaikka tosiasiassa se naapuriliike myi kiinalaista ja itse annoit hinnan nokian renkaalle.

Nuo seikat huomioon ottaen ei ole mikään yllätys että siellä liikkeessä on tarjolla sitä halpaa rengasta. Suuri osa ihmisistä ostaa sitä halpaa, pieni osa sitten sitä laadukasta. Sitä "hyvää ja halpaa" kyselijää taas on vaikka kuinka paljon. Kysyntä määrää tarjonnan, ja kun paskaa kysytään ja se kauppansa tekee, niin paskaa sitten tarjolla onkin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom