Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pito ei kitkarenkaassa muutu yhtä dramaattisestin, kuin kuluneessa nastarenkaassa, koska nastarenkaan pito perustuu juurikin nastoihin ja ne tulevat vuosien varrella kulumaan enemmä tai vähemmän ja pito heikkenee;)Millaisia kokemuksia porukalla on kitkarenkaiden kestävyydestä ja pidon säilymisestä nastarenkaisiin verrattuna? Lähinnä nyt kiinnostaa renkaan pito jäällä, eli onko esim. 30 tkm ajettujen kitka- ja nastarenkaiden ero jääpidossa edelleen yhtä suuri nastarenkaan hyväksi kuin uutena vai onko ero kenties tasoittunut nastojen kulumisen myötä?
Itsellä ei siis ole minkäänlaista kokemusta kitkarenkaista mutta nyt kiinnostaisi kokeilla.
Sama kuin nastalla. Molemmissa on noita ihmeellisyyksiä. En tiedä sitten onko ne siinä "huijaamassa testejä", eli saadaan parempi pito uudelle renkaalle, vai onko silmänlumetta. Aika paljon ihmiset ostaa renkaita sen mukaan mikä näyttää pitävältä. Vai kenties molempia?Katsoin kaupassa Nokian R1 kitkaa ja huomasin että yli puolet renkaan pinta-alasta oli lamellia minkä paksuus oli vain ehkä maksimissaan 1mm. Mitäs kun se 1mm kuluu pois?
Kyllä Michelineissäkin on ihan pohjalle asti. Kaiva joku kuva missä näkyy pääura vähän vinosti. Siinä näkyy. Mutta Huppe tarkoitti varmaan sitä "hämylamellointia", eli ihan pientä tekstuuria renkaan pinnassa, mikä tosiaan kuluu heti pois. Ja joissakin on näitä ihme "lamelliherätteitä" vai miksikä niitä nyt kutsutaankaan. Joku millin pykälä lamellin reunassa ja se ei siinä kauaa säily.Aivan, on siinä varmaan vähän enempi ku milli sitä "lamellointia".
Continentalin kitkoissa se on ihan pohjaan asti, sen takia ne on IMO parhaat kitkat vielä kuluneenakin. Olikohan michelineissä just helvetin vähän tuota lamelointia, tosiaan se kun loppuu niin sittenpä sitä melkein kesärenkaana mennäänkin.
Kyllä Michelineissäkin on ihan pohjalle asti.
Aivan, on siinä varmaan vähän enempi ku milli sitä "lamellointia".
Continentalin kitkoissa se on ihan pohjaan asti, sen takia ne on IMO parhaat kitkat vielä kuluneenakin. Olikohan michelineissä just helvetin vähän tuota lamelointia, tosiaan se kun loppuu niin sittenpä sitä melkein kesärenkaana mennäänkin.
Niin ja erittäin kestävät noi Hakkapeliitan R onSama kuin nastalla. Molemmissa on noita ihmeellisyyksiä. En tiedä sitten onko ne siinä "huijaamassa testejä", eli saadaan parempi pito uudelle renkaalle, vai onko silmänlumetta. Aika paljon ihmiset ostaa renkaita sen mukaan mikä näyttää pitävältä. Vai kenties molempia?
Tuossa Ripeen postissa on muuten "nastauskovaisille" miettimistä. Juuri se juttu mistä mä puhuin aiemmin, että kitkan suorituskyky ei romahda niin jyrkästi kuin nastan. Sitä moni ukkoutunut äijä höpöttää kuinka kitkoilla ei tee yhtään mitään ja itse vetelee puhkinussituilla Hakkapeliitta kympeillä vuodelta 90, kun on sentään perkele nastat.
Huppe trollaa kun on nastamies. Katso edellinen sivu. Riippuu tietysti paljonko ajaa ja millaista ajoa on, mutta harvoin ne yhdessä talvessa saa paskaksi. Olen nähnyt rengashommissa kun taksi oli veivannut Michelinin Xi2:lla 80 tkm ja pintaa lähtenyt 2 mm. Mä oon ajanu omilla kaksi talvea ja niistä on kulunut hädintuskin se pinnan tekstuuri pois. Nyt lähtee kolmas talvi.Aika ristiriitaisia kommentteja. Ripeen mukaan 60 tkm ajetuissa nokian kitkoissa on vielä hyvä pito, kun taas Huppe väittää, että testivoittaja-Michelinit ovat ensimmäisen talven jälkeen vaihtokunnossa. Ota tästä nyt selvää.
Huppe sanoi:TM-testi eiliseltä:
Nastarenkaat:
1. Nokian Hakkapeliitta 8
2. Pirelli Ice Zero
3. Continental IceContact
4. Gislaved Nord Frost 100
5. Goodyear Ultra Grip Ice Arctic
6. Hankook Winter I*Pike RS
7. Bridgestone Blizzak Spike-01
8. Michelin X-Ice North 3
9. BF Goodrich g-Force Stud
10. Toyo Observe G3-Ice
11. Aurora Winter Route Master UW71
12. GT Champiro Ice Pro