Renkaasi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
225/45R17 Michelin 470e (ei uskonut vaikka sanoin että ihan paskat ja kohta sileät..
Mikähän testi se nyt olikaan, jossa Michelin hakkasi kilpailijat ihan tuhat nolla kulutuskestävyydessä? Taisi olla Primacy HP se rengas. Ehkä. Continental jäi puoleen siitä matkasta. Ja onhan energy savereissakin treadwear muistaakseni 400, joka ei ihan pienimmästä päästä ole. Ja ihan standarditestin mukaan sekin määritetään, ettei se mikään valmistajan hihasta ravistama ole. Ja hyvin ne on mun mielestä kestäneetkin, kun on juttuja kuunnellut. Tosin teikäläinen on joskus väittänyt muuta, mutta ihmettelen kyllä vähän mistä tällainen mielikuva on tullut. Maanantaimallin rengas, väärät paineet, vääränlainen käyttö, väärät kulmat...? Ei nopea kuluminen kyllä Michelinin ongelma ole. Ennemminkin päinvastoin.

E: Paskuuteen en sitten ota kantaa. Se kun on vähän mielipidekysymys noin muuten. Ja taisi muuten olla kahdessakin eri testissä samansuuntaista juttua kulutuskestävyydestä. Pomo puhui yhdestä ja työkaveri vahvisti väitteen viittaamalla toiseen testiin, jossa tulos oli hyvin samanlainen. Täytyy selvittää asia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mikähän testi se nyt olikaan, jossa Michelin hakkasi kilpailijat ihan tuhat nolla kulutuskestävyydessä? Taisi olla Primacy HP se rengas. Ehkä. Continental jäi puoleen siitä matkasta. Ja onhan energy savereissakin treadwear muistaakseni 400, joka ei ihan pienimmästä päästä ole. Ja ihan standarditestin mukaan sekin määritetään, ettei se mikään valmistajan hihasta ravistama ole. Ja hyvin ne on mun mielestä kestäneetkin, kun on juttuja kuunnellut. Tosin teikäläinen on joskus väittänyt muuta, mutta ihmettelen kyllä vähän mistä tällainen mielikuva on tullut. Maanantaimallin rengas, väärät paineet, vääränlainen käyttö, väärät kulmat...? Ei nopea kuluminen kyllä Michelinin ongelma ole. Ennemminkin päinvastoin.

No ei nyt PASKAT asian varsinaisessa merkityksessä.... :D
Kys kaveri suositteli mulle joskus michelinejä ja mulla kului takarenkaat 9500km aikana sileäksi. Ja ei todellakaan tullut reviteltyä. Seuraavat continentalit kestivätkin sitten minun ajossa 15tkm jonka jälkeen auto meni tutulle joka ajoi niillä vielä 15tkm. Ja sen jälkeiset contit kestivät 12tkm :D

Vittumaisia eroja noissa erissä...

Itse en kyllä kesärenkaaksi mitään ns. uber merkkirengasta enää laita. Auto on niin hiljainen ettei kuulu edes nastarenkaiden ääni kun kuivalla asfaltilla ajaa, joten ainoa kriteeri joka minulla on kesärenkaille on se ,että eivät täristä.

Sanotaan nyt michelinistä vaikka näin että... Hintaansa nähden överiyliarvostettu rengas.
Silloin kun energy saverit tuli myyntiin, mitattiin niitä ja niissä oli pintaa 6-7mm :wtf:
Siinähän se kulutuskestävyys - hyöty sitten meneekin kun renkaissa on millitolkulla vähemmän pintaa kuin muissa... :D

Mitkä on hiljaisimmat kesärenkaat? Ilmeisesti energy saverit on ainakin parhaasta päästä?

Alla Astra J (5-ov) ja pääasiassa 1-3 päällä ajelua tulee. Mitkä paineet sopisivat? 0.2 yli ohjearvon taisin lykätä nuo talvirenkaat viimeksi, olisiko ollut sitten 2.5

Kesärenkaat Hankook Ventus S2: 215/50 R17

Talvirenkaat Hakka 7: 205/60 R16

Kuinka paska ylipäätänsä kitkoilla on ajella kesällä? Ajattelin ajella nyt kitkat loppuun kesällä ja kyseessä jotkut Falkenin kitkat siis.

Kuinka paska ylipäätänsä kitkoilla on ajella kesällä? Ajattelin ajella nyt kitkat loppuun kesällä ja kyseessä jotkut Falkenin kitkat siis.

Ainakaan ns. eurooppakitkoilla ei ole sen kummempaa ajella kesällä. Ja nyt puhuu kokemuksen syvä rintaääni koska olen ajanut jopa kaksilla Hankookin eurooppakitkoilla kesällä :D Joku nokian pohjoismaisiin olosuhteisiin soveltuva kitka on varmaan aika erilainen (paskempi) kesällä.

Zone-sarja -42%
Alla Astra J (5-ov) ja pääasiassa 1-3 päällä ajelua tulee. Mitkä paineet sopisivat? 0.2 yli ohjearvon taisin lykätä nuo talvirenkaat viimeksi, olisiko ollut sitten 2.5

Kesärenkaat Hankook Ventus S2: 215/50 R17
Sanotaanko nyt vaikka näin, että vähintään 2.5 bar. Jotkut käyttää samanlaisissa jopa kolmea. Että jotain siitä välistä on ihan kiva varmaan. Sen paineen kanssa ei ole oikeasti hirveän tarkkaa, kunhan se ei ole liian pieni. Liian pieni paine on paljon pahempi asia, kuin liian korkea. Jos itselläni olisi samanlaiset, niin ravistaisin hihastani 2.8:n barin paineet. Tai tässä vaiheessa ehkä 2.6 - 2.7, koska ilma on vielä aika kylmä ja kun kesään päästään, niin painekin on nousseet ilman lämpenemisen johdosta.

Ei varmaan kovin paska. On ainakin hiljaiset, pehmeät ja mukavat. Mutta turvallisesta ne on aika kaukana kesäkelillä. Ja ne tulee sulamaan alle.

Laitoin itse tänään kesärenkaat alle. Ihan uudet Nankangit laitoin. Ihan samanlaiset, kuin mitkä autossa ennen olikin. Koko 215/35-18 ja paineena käytän kolmea baria. Kyllä oli taas aikamoinen siirtymä Michelinin "normaalin kokoisista" kitkoista mataliin kesärenkaisiin. Nyt jyrisee jo viidessäkympissä pahemmin, kuin kitkoilla satasessa. Tarttee hankkia ne peltorit. Mutta ohjaustuntuma on kyllä taas ihan eri luokkaa. Auto menee just eikä melkein sinne minne käskee, eikä muljuile sinne tänne.

Älkääkä ymmärtäkö väärin tota melua. Se ei ole renkaan vika, vaan tuon kokoinen rengas kovilla paineilla pitää järkyttävää meteliä, oli sitten merkki mikä tahansa. Mutta mä oon niin pinnallinen, että ulkonäön takia uhraan kuuloni.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Näillähän sitä mennään

michelin-pilot-sport-cup-tyres.jpg

Sanotaanko nyt vaikka näin, että vähintään 2.5 bar. Jotkut käyttää samanlaisissa jopa kolmea. Että jotain siitä välistä on ihan kiva varmaan. Sen paineen kanssa ei ole oikeasti hirveän tarkkaa, kunhan se ei ole liian pieni. Liian pieni paine on paljon pahempi asia, kuin liian korkea. Jos itselläni olisi samanlaiset, niin ravistaisin hihastani 2.8:n barin paineet. Tai tässä vaiheessa ehkä 2.6 - 2.7, koska ilma on vielä aika kylmä ja kun kesään päästään, niin painekin on nousseet ilman lämpenemisen johdosta.

Kiitoksia! Samanlaisia ajatuksia itselläkin oli.

Käyttöautossa on talvella 285/45-22 ja kesällä 305/35-24 ja kesäautossa 245/40-18 ja 295/35-18. Edellisestä autosta jääneenä ja ylimääräisenä = myynnissä 245/30-20 ja 295/25-20. Renkaina Bridgestonea, Kumhoa, Michelin ja Continental Sport Contact 3.

Autoon laitettiin alle Hankook Ventus prime 2, onko noista mihinkään? Hitto kun on työsuhdeauto niin ei saanut itte valkata, itsehän vannon Nokialaisten nimeen.

Nykyiset talvirenkaiden vanteet on niin huonossa kunnossa, että tarkoituksena olis ostaa kesärenkaille uudet vanteet ja vaihdattaa kesävanteet talvirenkaille. Nyt onkin sitten ongelmana se, että ostaako 16" vanteet nykyisille kesärenkaille vai esim. 17" vanteet uusilla renkailla. Nykyisissä kesärenkaissa kulutuspintaa on jäljellä ihan reippaasti, joten olisi tarpeetonta ostaa uusia renkaita, mutta kun lapsen tekee mieli vaihtaa isompaan vanteeseen.

Mistäs niitä edullisia vanteita ja renkaita saa? Edullinen vannesarja omalla kohdalla on alle 500€.

Oulussa kun asustellaan ja Haaparantaan on muutenkin asiaa, niin sieltä olen alustavasti kysellyt Enzon vanteita. Nuo olis budjetin puolesta sopivan hintaiset vanteet, mutta merkistä ja mallista ei ole mitään kokemusta.

Toinen vaihtoehto on tilata esim. Zero ZE05 Black, jotka olisi tyyliltään enemmän omaan mieleen. Ehkä hieman simppelimmät voisivat olla, mutta mustat vanteet kromireunuksilla näyttävät omasta mielestä hyvälle.

Onko kellään suositella hinta-/laatusuhteeltaan järkeviä renkaita 17" vanteiden kaveriksi? Koko varmaan jotain luokkaa 205-215/45-50?

Autona Volvo S60 2001, eli pulttijako 5x108, ET 43 ja keskireikä 65,1.

Nykyiset talvirenkaiden vanteet on niin huonossa kunnossa, että tarkoituksena olis ostaa kesärenkaille uudet vanteet ja vaihdattaa kesävanteet talvirenkaille. Nyt onkin sitten ongelmana se, että ostaako 16" vanteet nykyisille kesärenkaille vai esim. 17" vanteet uusilla renkailla. Nykyisissä kesärenkaissa kulutuspintaa on jäljellä ihan reippaasti, joten olisi tarpeetonta ostaa uusia renkaita, mutta kun lapsen tekee mieli vaihtaa isompaan vanteeseen.

Mistäs niitä edullisia vanteita ja renkaita saa? Edullinen vannesarja omalla kohdalla on alle 500€.

Oulussa kun asustellaan ja Haaparantaan on muutenkin asiaa, niin sieltä olen alustavasti kysellyt Enzon vanteita. Nuo olis budjetin puolesta sopivan hintaiset vanteet, mutta merkistä ja mallista ei ole mitään kokemusta.

Toinen vaihtoehto on tilata esim. Zero ZE05 Black, jotka olisi tyyliltään enemmän omaan mieleen. Ehkä hieman simppelimmät voisivat olla, mutta mustat vanteet kromireunuksilla näyttävät omasta mielestä hyvälle.

Onko kellään suositella hinta-/laatusuhteeltaan järkeviä renkaita 17" vanteiden kaveriksi? Koko varmaan jotain luokkaa 205-215/45-50?

Autona Volvo S60 2001, eli pulttijako 5x108, ET 43 ja keskireikä 65,1.

Pakko kysyä, miksi et katsele volvoforumeilta tai nettivaraosasta jotain oikeasti järkevän näköisiä volvon orkkisvanteita? Ainakin mun mielestä orkkisvanteet on aina hienommat ja sopivamman näköiset kun jotkut ankeat halpistarvikevanteet. Sitäpaitsi käytetyt hyväkuntoisetkaan vanteet tuskin maksaa ainakaan enempää kuin halvimmatkaan uudet.

Tietty jos haluaa nimenomaan mustat ja kromireunaa niin sitten on volvon kiekoissa vaihtoehdot aika vähissä.

Pakko kysyä, miksi et katsele volvoforumeilta tai nettivaraosasta jotain oikeasti järkevän näköisiä volvon orkkisvanteita? Ainakin mun mielestä orkkisvanteet on aina hienommat ja sopivamman näköiset kun jotkut ankeat halpistarvikevanteet. Sitäpaitsi käytetyt hyväkuntoisetkaan vanteet tuskin maksaa ainakaan enempää kuin halvimmatkaan uudet.

Tietty jos haluaa nimenomaan mustat ja kromireunaa niin sitten on volvon kiekoissa vaihtoehdot aika vähissä.

Oon mä tonkinut suurimman osan Volvo-foorumeista ja varaosakaupoista/nettikaupoista läpi, mutta pukkaa olemaan joko A)perkeleen rumaa/vanhaa orkkisvannetta tai B)ne on jo valmiiksi ajettu pilalle. Hintataso hyväkuntoisilla vanteilla tuntuu olevan samaa luokkaa kuin nuo vaihtoehdot mitä olen katsellut, joten ennemmin hankin käyttämättömät. En mitenkään älyttömän nirso ole, mutta eipä oo yhtään hienoa Volvon orkkisvannetta tullut vielä vastaan. En tiedä eikö niitä oo atm käytettynä myynnissä vai eikö niitä ole olemassakaan...

Anyway, missään nimessä en osta kuitenkaan mitään tusinavannetta lähimarketista, vaan auton ulkonäkö on ensisijalla ja valinnat tehdään sen mukaan. Jos ei lompakko ja vannemalli natsaa tällä hetkellä, niin pitää kattoa sitten syksymmällä asiaa uudestaan. Pitää illalla vielä kahlata noita vanteita läpi.

Oma mielipiteeni on, että tommoset vähän erikoisemman näköiset 17" vanteet näyttävät aika onnettomilta S60:n alla (etenkin jos on vakioalusta). 16-17" orkkikset vielä menee, mutta jos on kromireunaa ym. niin sitten 18"-->

Orkkisvanteissa ei pahemmin vaihtoehtoja ole, jos ei halua niitä tusina-ärriä.

paine kysymyksia lisää: Mikäs sopis Michelinin 225 50 17R kesäkumien paineiksi? 2,5 sanottiin rengasfirmalla, mutta onko liian vähän, kohtuu paljon ajoa tre-helsinki välillä.

Suositut

Back
Ylös Bottom