Renkaasi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Laitetaas tännekkin kun kaikki ei varmaan bimmer palstaa lue...
Pitäis hommata E60/M5:seen talvirenkaat/vanteet. Mitäs mieltä olette jos ostais pelkät kitkat ja käyttäis samoja vanteita kesät/talvet?

Tossa kuva tänhetkisestä setupista: http://bayimg.com/hanaeaAci
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hieno bemari, perhana. Ei kannata mennä yksillä vanteilla. Suola pilaa hienot kesävanteet ja kitkarenkaat (hyvät, ei mitkään eurooppakitkapaskat) kuluvat kesällä nopeasti. Mieluummin kesäksi isot ja hianot vanteet, ja talveksi tuuman/pari pienemmät vanteet ja kapeammat renkaat :)

Itsellä mersussa perus 255/40 renkaat ja kesälläkin nuo ovat välillä urissa vitun ärsyttävät. Talvella urissa noin leveillä ei pysy edes tiellä :D
 
Hieno bemari, perhana. Ei kannata mennä yksillä vanteilla. Suola pilaa hienot kesävanteet ja kitkarenkaat (hyvät, ei mitkään eurooppakitkapaskat) kuluvat kesällä nopeasti. Mieluummin kesäksi isot ja hianot vanteet, ja talveksi tuuman/pari pienemmät vanteet ja kapeammat renkaat :)

Itsellä mersussa perus 255/40 renkaat ja kesälläkin nuo ovat välillä urissa vitun ärsyttävät. Talvella urissa noin leveillä ei pysy edes tiellä :D

Taisin ilmaista vähän epäselvästi itseäni. Siis tarkotus olis kesällä heittää kesärenkaat aina alle ja talveksi kitkat, mutta käyttää samoja vanteita.
Ei viittis ostaa uusia vanteita. Ja en asu suomessa, aika vähäistä on suolaus täällä.
 
Taisin ilmaista vähän epäselvästi itseäni. Siis tarkotus olis kesällä heittää kesärenkaat aina alle ja talveksi kitkat, mutta käyttää samoja vanteita.
Ei viittis ostaa uusia vanteita. Ja en asu suomessa, aika vähäistä on suolaus täällä.

No sitten pärjää hyvin yksillä vanteilla. Missä asut? Joissakin maissa eurooppakitkat ovat sitten erittäin pätevä vaihtoehto, vaikka ympärivuotiseen käyttöön. Tosin yksien vanteiden käytössä on se huono puoli vain ,että ne vanteet tosiaan tahtovat kulua siitä jatkuvasta venkslaamisesta ja varsinkin 5v päästä liimapainojen liimaa on jokapuolella vannetta jos niitä ei välillä joku sieltä raavi pois.

Eikö sulla ole vara toisiin vanteisiin vaikka m5:seen on :D Hemmetin hieno auto.
 
Taisin ilmaista vähän epäselvästi itseäni. Siis tarkotus olis kesällä heittää kesärenkaat aina alle ja talveksi kitkat, mutta käyttää samoja vanteita. Ei viittis ostaa uusia vanteita. Ja en asu suomessa, aika vähäistä on suolaus täällä.
Hieno M sulla, itsellä E90 M3. Huolimatta kuvauksestasi ostaisin talvivanteet erikseen. Mulla on talveksi 18 tuuman replica vanteet, setti maksoi alle 600 Eur. Renkaiden vekslaaminen vanteelta toiselle maksaa aikaa/rahaa ja vanteet ottaa vuosien kuluessa helposti hittiä.

IMO tuollaiseen autoon kuuluu parhaat mahdolliset kesägummit alle kesäksi (eurooppakitkat on aika kaukana sellaisista) ja talveksi sitten jotain millä parjää; sijainnistasi riippuen joko noi eurooppakitkat tai sitten oikeat kitkat. Mulla on talvikäytössä 235/40 Hakka-R:t ja nää oli aika helvetin hyvät jopa suomen viime talvena. Elektroniikasta tietenkin maksimi-babysitting käyttöön :) Tuollainen auto ja kompromissigummit alla ympäri vuoden on nounou, ei tuollaisia kastraatioita näille lämminverisille ;)
 
No sitten pärjää hyvin yksillä vanteilla. Missä asut? Joissakin maissa eurooppakitkat ovat sitten erittäin pätevä vaihtoehto, vaikka ympärivuotiseen käyttöön. Tosin yksien vanteiden käytössä on se huono puoli vain ,että ne vanteet tosiaan tahtovat kulua siitä jatkuvasta venkslaamisesta ja varsinkin 5v päästä liimapainojen liimaa on jokapuolella vannetta jos niitä ei välillä joku sieltä raavi pois.

Eikö sulla ole vara toisiin vanteisiin vaikka m5:seen on :D Hemmetin hieno auto.

Kiitti mäkin tykkään! Sveitsissä mennään...
Ei vaan viittis ostaa vanteita, jos/kun auto vaihtuu parin vuoden päästä ei niistä saa mitään takasin. Ja tykkään kovasti noista vanteista joten vois olla kokoajan alla.
 
Hieno M sulla, itsellä E90 M3. Huolimatta kuvauksestasi ostaisin talvivanteet erikseen. Mulla on talveksi 18 tuuman replica vanteet, setti maksoi alle 600 Eur. Renkaiden vekslaaminen vanteelta toiselle maksaa aikaa/rahaa ja vanteet ottaa vuosien kuluessa helposti hittiä.

IMO tuollaiseen autoon kuuluu parhaat mahdolliset kesägummit alle kesäksi (eurooppakitkat on aika kaukana sellaisista) ja talveksi sitten jotain millä parjää; sijainnistasi riippuen joko noi eurooppakitkat tai sitten oikeat kitkat. Mulla on talvikäytössä 234/40 Hakka-R:t ja nää oli aika helvetin hyvät jopa suomen viime talvena. Elektroniikasta tietenkin maksimi-babysitting käyttöön :) Tuollainen auto ja kompromissigummit alla ympäri vuoden on nounou, ei tuollaisia kastraatioita näille lämminverisille ;)

Samaa mieltä, että parhaat kesärenkaat aina alle.
Jakaa mielipiteet aikalailla toi vannejuttu. Käyn tänään rengasliikkeessä juttelemassa ja kyselemässä hintoja.
 
Samaa mieltä, että parhaat kesärenkaat aina alle.
Jakaa mielipiteet aikalailla toi vannejuttu. Käyn tänään rengasliikkeessä juttelemassa ja kyselemässä hintoja.

en jaksanut selata koko ketjua mutta kysyn että onko toiset renkaat (nokia , continental) nopeampia kulumaan nykyään kuin toiset (hankook tai halvemmat) onko halvemmat myös kovempaa seosta kun eivät sitten testeissäkään (mittauksissa) pärjää.
 
Zone-sarja -42%
en jaksanut selata koko ketjua mutta kysyn että onko toiset renkaat (nokia , continental) nopeampia kulumaan nykyään kuin toiset (hankook tai halvemmat) onko halvemmat myös kovempaa seosta kun eivät sitten testeissäkään (mittauksissa) pärjää.

Nokia, Continental, Michelin JA hankook kuuluvat nykyisin samaan kastiin.
Continental ei kestä nykyään mitään. 15-23tkm on ollut keskiarvo mitä olen kysellyt. "Parhaimmillaan" 10-12tkm.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nykyiset kesäkumit 195/60/15. Minkä profiiliset voin ostaa? 65 varmaan käy, mites toiseen suuntaan?
Jos haluat pitää vierintäkehän suurinpiirtein samana, niin 185/65 15 tai 205/55 15. Tosin voihan sinne laittaa vähän korkeammatkin, eli 195/65 15, jos vain mahtuu. Ja vakiokorkuiseen autoon lähes poikkeuksetta mahtuu. Madallettuun ei taas ihan niin vain mahdukaan. Samalla, kun rengas on vähän korkeampi, niin mittarivirhekin vähenee.
 
Parin kuukauden päästä saa jo kesäpalloja ruveta autoon ruuvailemaan:). Sanokaapas ammattilaiset tekeekö noilla Nankangeilla isommissa rengaskoissa mitään? 255/35/19 olisi rengaskoko taakse ja eteen varmaan 235/35/19. n. 400 euroon sais sarjan tuolta Camskillsistä.
 
Täytyypi nyt kysäistä, kun ensimmäistä talvea autolla ajelen, niin minkälaiset paineet olis hyvät n. -5 asteen pakkasilla tälläseen autoon: Opel vectra-97 renkaat 185/65/14 Nokia 7. Ohjekirja vissiin näyttää paineet alakanttiin, joten oon käyttäny 2,5 bar paineita. Eli onko tuo sopiva paine renkaille?
 
Mitenhän tälläiset Falken ZIEX ZE-912 pitää?

Tuli vanteiden mukana 205/40 ja 215/40 koossa ja pintaakin 7mm, joten allehan nuo menee. Kait nuo ihan ok:lta vaikuttas, kun tuli kokemuksia vähän noista luettua.
Radalla tuskin tulee muutamaa kierrosta enempää kesässä vedettyäkään edes.

 
Täytyypi nyt kysäistä, kun ensimmäistä talvea autolla ajelen, niin minkälaiset paineet olis hyvät n. -5 asteen pakkasilla tälläseen autoon: Opel vectra-97 renkaat 185/65/14 Nokia 7. Ohjekirja vissiin näyttää paineet alakanttiin, joten oon käyttäny 2,5 bar paineita. Eli onko tuo sopiva paine renkaille?
2.5 on ihan hyvä tollasiin. Talvella etenkin saa vähän enemmän ollakin.
 
No hyvä. Mikä on muuten yleensä syynä tälläisissä suht uusissa renkaissa, jos rengas kuluu enemmän keskeltä kuin reunoilta? Liian suuret vai pienet paineet?
 
No hyvä. Mikä on muuten yleensä syynä tälläisissä suht uusissa renkaissa, jos rengas kuluu enemmän keskeltä kuin reunoilta? Liian suuret vai pienet paineet?
Liian pienet. Etenkin vetävissä renkaissa alkaa keskusta kuluun, jos rengas pääsee elään liian pienien paineiden takia. Liian suuria paineita ei nykyaikana oikeastaan ole olemassakaan, tai ainakaan raja ei tule kovin äkkiä vastaan.
 
Okei, tuo onkin hyvä pitää mielessä. Tuli vaan mieleen, kun iskän kakkosautossa on renkaat kuluneet jonkin verran keskeltä. Täytyypi sitten sinnekin lisäillä paineita.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom