Renkaasi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Menee vaikka 305.

Hyvä tietää!

Pitää laittaa jotku välimallin renkaat, saattaa kumi palaa jonnin verran ens kesänä. :)
Kyselin hintoja paikallisesta rengasliikkeestä ja Hankookia tarjosivat, 320€ saisin 2kpl. 275/35/19 siis... Ei paha hinta.
 
Taas olis aika keväästä, että tarvii uudet kumit hommata. 500sen bemun alle pitäis löytää, 9x18" vanteet. 245/45/18 taitaa olla aika passeli kierros?
 
Kiitoksia, eikun mietin vaan että onko tossa jotain ongelmia sitten esim. katsastuksessa. Eka auto ja ekat renkaat ostan niin siks en näistä vielä oo ihan kärryillä. :)
 
Kerrotko vielä mikä auto on kyseessä?
Noilla 205/40x17 renkailla on nimittäin niin perseestä ajaa ettei oo tosikaan, lyhtypylväät kun tekee tiehen varjon ja niiden yli ajaa niin tuntuu ratissa :lol2:
 
Kerrotko vielä mikä auto on kyseessä?
Noilla 205/40x17 renkailla on nimittäin niin perseestä ajaa ettei oo tosikaan, lyhtypylväät kun tekee tiehen varjon ja niiden yli ajaa niin tuntuu ratissa :lol2:
Mitä vielä,
nuohan on vielä paksut donitsit:hyper:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jee jee, kävin ostamassa rengasliikkeestä uudet renkaat alle asennettuina (continental contipremium contact 2) ja kotona huomasin, että DOT-merkintä on 4407. Onko nuo nyt sitten jo vanhat? Ärsyttää jos liikkeessä kustaan kintuille..
 
Voiko oikeasti vaeltaa auto näin paljon? Tilasin uudet vanteet briteistä ja sain ikään kuin kaupan päälle (lue: tosi halvalla) Marshall:n renkaat. Edessä 225/45/18 ja takana 255/35/18 ja ei saakutti tunnu auto menevän suoraan, ei sitten millään. Saa kylllä pitää ratista kiinni muuten auto vatkaa omalla kaistalla laidasta laitaan. Autona on bmw Z4 ja olen kuulluut, että bemarit olisivat tarkkoja rengastuksen suhteen... Talvirenkaat olivat 205/??/17 eikä mitään vetelyä ollut havaittavissa.

Eli mitkä renkaat tuohon kannattaa laittaa kunhan saan nämä poltettua pois?
 
Tuntus että vika on siinä että vanteissa on todella pieni ET.
Eli jos ET on helvetin paljon pienempi ku se alunperin on niin sillä saa kyllä tuhottua ajo-ominaisuuksia aika totaalisesti. Epäilen suuresti että renkaista johtuis.
 
Tuntus että vika on siinä että vanteissa on todella pieni ET.
Eli jos ET on helvetin paljon pienempi ku se alunperin on niin sillä saa kyllä tuhottua ajo-ominaisuuksia aika totaalisesti. Epäilen suuresti että renkaista johtuis.
Vanteet m6 replicat, enkä tiedä ET:tä mutta myytiin sopivan mm. tuohon autoon. Lukeeko tuo ET noissa vanteissa jossain, ei jaksais alkaa mittailemaan? Istuvat kyllä autoon hyvin, eli eivät tule liika ulos tai jää kaarien sisäänkään.

Edit: ai niin tuli yöllä kännipäissään unohdettua mainita, että autossa on tällä hetkellä 1 cm liian pitkät takajouset ja cambereissa loppui säätövara. Eli camber-kulmat ovat viturallaan tuo varmaan vaikuttanee tuohon vetelyyn, vai? Oikeat jouset on tilattu ja tämän jäkeen on auto kiikutettava taas suuntaukseen...
 
Vanteet m6 replicat, enkä tiedä ET:tä mutta myytiin sopivan mm. tuohon autoon. Lukeeko tuo ET noissa vanteissa jossain, ei jaksais alkaa mittailemaan? Istuvat kyllä autoon hyvin, eli eivät tule liika ulos tai jää kaarien sisäänkään.

Edit: ai niin tuli yöllä kännipäissään unohdettua mainita, että autossa on tällä hetkellä 1 cm liian pitkät takajouset ja cambereissa loppui säätövara. Eli camber-kulmat ovat viturallaan tuo varmaan vaikuttanee tuohon vetelyyn, vai? Oikeat jouset on tilattu ja tämän jäkeen on auto kiikutettava taas suuntaukseen...

Siinäpä se olikin:D
 
Jos alustasta on camberin säätövara lopussa, kannattaa harkita pienien modauksien tekemistä/teettämistä. Muutoin joutuu herkästi ostelemaan aika tiuhaan uusia renkaita. Tuo alusta säädättäminen on mun mielestä turhaa rahanmenoa, jos kulmia ei voi saada kuntoon.

Tässä linkissä pientä osviittaa miten rengaskoko vaikuttaa alustan käyttäytymiseen. Ja ettet ihmettele, E46:ssa on suurin osin samanlainen alusta kuin Z4:ssä. Tuolta forumilta löytyy kyllä ohjeet miten rengaskulmat saa takuulla kuntoon.
 
. Ja ettet ihmettele, E46:ssa on suurin osin samanlainen alusta kuin Z4:ssä. Tuolta forumilta löytyy kyllä ohjeet miten rengaskulmat saa takuulla kuntoon.
Tästähän se perkele johtuukin se cambereiden säätövaran loppuminenkin. Se pieni osa mikä ei ole samanlaista on mm. juuri nuo jouset. E46:ssa on 1 cm pidemmät jouset ja tämän sain selville vasta kun olin laittanut E46:sen vakio jouset alle. Mutta kuten jo mainitsin, uudet jouset tulee (oikeat) jouset tulevat ensi viikolla ja kunhan saan ne alle niin pitäisi cambereissa riittää sitten se säätövarakin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom