Renkaasi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
245/45 R 20 ei nokialla ole mutta 245/50 R 20 löytyy.

Lähtöhinta 642e (ovh=) kappale nokian HKPL SUV 5.
Siitä sitten laskeskelemaan. Jos perus ale% on 50 niin hinnaksi jää liikkeelle sisäänostona 1291,4e + rengastyöt + kate. eli 1291e+50e+30-50e. Ei ihan halpaa lystiä:D

Olen ostamassa erästä autoa jossa on kitkarenkaat. Ennen olen ajellut vain nastarenkailla. Mitä kitkarenkailla ajelessa kannattaa huomioida? Jäällä pito huonompi kuin nastoissa, mutta vastaavasti lumella parempi pito? Liikennevaloista lähtö verrattuna nastoihin? Mitä etuja kitkoissa on nastoihin nähden?

Tosissaan kitkoista ei ole minulla minkäänlaista kokemusta, ainoastaan essonbaari juttuja.

Olen ostamassa erästä autoa jossa on kitkarenkaat. Ennen olen ajellut vain nastarenkailla. Mitä kitkarenkailla ajelessa kannattaa huomioida? Jäällä pito huonompi kuin nastoissa, mutta vastaavasti lumella parempi pito? Liikennevaloista lähtö verrattuna nastoihin? Mitä etuja kitkoissa on nastoihin nähden?

Tosissaan kitkoista ei ole minulla minkäänlaista kokemusta, ainoastaan essonbaari juttuja.

Missään tilanteessa kitkarenkaiden pito ei ole ainakaan testien mukaan varsinaisesti parempi. Itse ajelin edelliset 8v nastoilla talvet, ja nyt vaihdoin uusiin ja hyviin kitkoihin, eikä kaduta pätkääkään. Pääosan ajasta ne pitävät käyttäjän näkökulmasta riittävällä tarkkuudella yhtä hyvin kuin nastarenkaat. Paljaalla jäällä taikka vesijääkelillä kitkarenkaat pitävät tietysti huonommin. Eli huomioitavaa on se, että ennakoida tarvii enemmän. Se on toki talviajossa muutenkin suotavaa, oli alla mitä tahansa.

Niin ja voi pojat että on muuten hiljaista ajoa kitkarenkailla, VARSINKIN asfaltilla.
Moni kyrvähtää niihin nastoihin eikä uskalla vaihtaa , edes kokeilla kitkoja ja väittää silmät kirkkaana että ne on paskoja vaikka eivät olisi kokeilleetkaan. Tai sitten on tehty eka kitkakokeilu joillain paskoilla joilla ei tee mitään. 100 kertaa olen sen nähnyt että kun KUNNON kitkat on alle laitettu niin sieltä ei ole paluuta ollut nastarenkaisiin.

Kitkoilla kannattaa vaikkapa kaupunkialueella risteykseen tullessa nousta pois spoorista, niin pito on parempi. Ennakoida kannattaa muutenkin talvisilla keleillä hieman.

Saksassa alkoi rengasrumba kun lumet tuli maahan. Aamulla jonottelin renkaanvaihtoon 30min ennen avautumista. Ukot ryysti kahvia vielä 8:58 ja avasivat ovet tasan 9:00. No 34 minuuttia noilla meni renkaita vaihtaessa, siis ihan vain vaihtaessa, ei mitään vanteita irroteltu tai muuta aikaa vievää :hyvä:

On muuten jonninverran painavat tommoset 18" runflatit Bemarin aluvanteilla. Mitähän heittäisin 35-40kg/kpl? Jessus mikä roudaaminen oli noissa.

36e muuten maksoi vaihto + tasapainotus.

Bemarista tuli Volvo samantien kun pisti 2" pienemmät pehmeät kumit alle :lol2:

Juu, painavat ihan saatanasti. Sulla ei ole silti käsitystä 255/50R19 runflatit erikoiskestävillä maasturin vanteilla. Mitähän heittäisin. 50kg?:D

Onko kokemuksia Maxxis maz1 tai mav1 renkaista? Ilmeisesti ovat tehneet polkupyörän ja prätkän renkaita iät ja ajat mutta entäs nämä auton renkaat?

Kesärenkaat keskilaatua kulmat kuluu yleensä renkaasta molemmilta puolilta vaikka aurauskulmissa ei vikaa olisikaan. Maxxiksen kitkoista olen kuullut pelkkää huonoa ja maxxiksen talvirenkaita ei taida (luojan kiitos) kovin moni taho suomeen toimittaakkaan.

Minkälaisia/kokoisia renkaita suosittellaan BMW Z4:seen? Lähinnä vaihtoehtoja olisi 18-19'' ja leveys 225-265...

Toinen kyssäri olisi sitten, että mistä saisi edullisesti renkaita/vanteita Suomesta. Mitä nyt on tullut netistä ulkomaisilta saiteilta katsottua niin hinnat ovat melko suolaisia täällä meillä.
Esim.
http://www.bmtown.com/Z4.htm
tuolla olisi melko edullisesti 18'' ja 19 '' valssit. Eivät kyllä mielytä silmää läheskään yhtä paljoa mitä nämä
http://www.autostyling.se/m6.html
mitkä niin ikään ovet melko edulliset Suomen hintoihin nähden. Toisaalta tuo koko vähän epäilyttää... eli meneekö tuollainen 9,5'' leveä liian leveäksi tuohon Z4:seen. Tuolla samaisella sivulla näyttää olevan rengaspaketti jossa noilla vanteilla olisi 265 leveät nakit.

Edit: tämä lienee ajettavuuden kannalta järkevin vaihtoehto
http://www.autostyling.se/type4.html
noihin tulee 225-40-18 maxxissin renkaat mukaan hintaan 740 €.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minkälaisia/kokoisia renkaita suosittellaan BMW Z4:seen? Lähinnä vaihtoehtoja olisi 18-19'' ja leveys 225-265...

Toinen kyssäri olisi sitten, että mistä saisi edullisesti renkaita/vanteita Suomesta. Mitä nyt on tullut netistä ulkomaisilta saiteilta katsottua niin hinnat ovat melko suolaisia täällä meillä.
Esim.
http://www.bmtown.com/Z4.htm
tuolla olisi melko edullisesti 18'' ja 19 '' valssit. Eivät kyllä mielytä silmää läheskään yhtä paljoa mitä nämä
http://www.autostyling.se/m6.html
mitkä niin ikään ovet melko edulliset Suomen hintoihin nähden. Toisaalta tuo koko vähän epäilyttää... eli meneekö tuollainen 9,5'' leveä liian leveäksi tuohon Z4:seen. Tuolla samaisella sivulla näyttää olevan rengaspaketti jossa noilla vanteilla olisi 265 leveät nakit.

Edit: tämä lienee ajettavuuden kannalta järkevin vaihtoehto
http://www.autostyling.se/type4.html
noihin tulee 225-40-18 maxxissin renkaat mukaan hintaan 740 €.

Itse laittaisin juurikin tuon 225/40R18.

Mitkäköhän olisi oikeat rengaspaineet 205/55R16 Nokian hakkapeliitoille? Honda Accordista (-06 S-type sedan) löytyy suosituspaineet ainoastaan 225/45R17 nakeille (2,2 eteen, 2,1 taakse) eli kesärankaille, mutta näille talvirenkaille ei ollut suositusarvoja. Kattelin tuossa että paineet olisi liian alhaalla ja niinhän ne olikin, alle 2 joka renkaassa. Laitoin nyt 2,2 eteen ja 2,1 taakse. Ylimääräistä lastia ei yleensä ole eli 1-2 matkustajaa ja normaalikäytössä ei painavaa tavaraa kyydissä.

Mitkäköhän olisi oikeat rengaspaineet 205/55R16 Nokian hakkapeliitoille? Honda Accordista (-06 S-type sedan) löytyy suosituspaineet ainoastaan 225/45R17 nakeille (2,2 eteen, 2,1 taakse) eli kesärankaille, mutta näille talvirenkaille ei ollut suositusarvoja. Kattelin tuossa että paineet olisi liian alhaalla ja niinhän ne olikin, alle 2 joka renkaassa. Laitoin nyt 2,2 eteen ja 2,1 taakse. Ylimääräistä lastia ei yleensä ole eli 1-2 matkustajaa ja normaalikäytössä ei painavaa tavaraa kyydissä.
Sen verran isohko auto kuitenkin kyseessä, että laittaisin ihan huoletta 2,5bar eteen ja taakse, vaikkakin painotusta kannattaa vähän harkita sen auton ohjepaineiden mukaan, eli jos ohjeena on vaikka se 0,1bar enemmän eteen kuin taakse, niin toteuttaa sitä tuossakin. Yleensä varsinkin talvirenkailla ajetaan liian pienillä paineilla ja niille suositellaankin 0,2-0,3bar ohjearvoja suurempia paineita.

Tänään ilmestyi taloon toinen kierros viking pro-tech II renkaita koossa 225/47 17, hintaa 380e. Erinomainen rengas, contin valmistama sekä erittäin edullinen, suosittelen.

Sanokaas joku joka tietää, että tekeekö tyfoonin renkailla mitään? Kesärenkaat 225/45/17 pitäs hommata, onko ihan perseestä tämä merkki?

Sanokaas joku joka tietää, että tekeekö tyfoonin renkailla mitään? Kesärenkaat 225/45/17 pitäs hommata, onko ihan perseestä tämä merkki?

Jälleen, kysy Tyfoonia. rengas on mukavan pehmeä,hiljainen ja IMO hinta/laatu suhteeltaan ihan kärkipäätä. Kerrotko rengaskoon niin sanon mitä se rengas saisi maksaa?:D

Mulla on Tyfoonit koossa 195/65/15. Hyvä hinta/laatu-suhde ainakin. Jos olet budjetilla liikenteessä niin varmasti hyvä rengas. Parempia renkaitakin löytyy mutta ei välttämättä samaan hintaan.

Prayer varmaan valaisee sua paremmin onko hyvä rengas juuri tuossa koossa.

Mistä ootte hommannu isompia renkaita, esim. jotain 225/40/18" tapaisia? Pari vuotta sitten rengas-online oli muistaakseni melko suosittu paikka...tosin jotkut on saanu sieltä ilmeisesti "vanhoja" renkaita.

Mistä ootte hommannu isompia renkaita, esim. jotain 225/40/18" tapaisia? Pari vuotta sitten rengas-online oli muistaakseni melko suosittu paikka...tosin jotkut on saanu sieltä ilmeisesti "vanhoja" renkaita.

Mulla on bmw:ssä edessä 245/?/19 ja takana 295/?/19 ostin jostain tamperelaisesta liikkeestä minkä mainoksen näin autopokkari lehdessä, hyvät renkaat 19" vanteilla ei maksanut kuin ~2300e

Paljon maksaa pelkästään vanteiden tasapainoitus?
Vai tuleeko samanhintaiseksi kun vaihtaa sitten samalla autoon vanteet alle ja sanoo että kesävalssit häätyy tasapainottaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom