Renkaasi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse muutaman viikon tappelin rengaspuljun kanssa takuuasioista, mutta yhtä tyhjän kanssa... Selitystä tuli jos minkälaista ja jutut muuttui välillä aivan täysin.. väsyin ja annoin sitten asian olla.. menipähän kyseinen pulju mustalle listalle..
Tässä tapeltiin kuitenkin suoraan Michelinin kanssa. Hauskinta on se, että Peltsii ja täten minäkin ollaan rengaspuljussa töissä, joka on vielä Michelinin alainen pulju. Tästäkään huolimatta ei tulla yhtään vastaan, vaan pestään kädet koko hommasta. Pystyi äijä vielä jauhamaan sellaista paskaa rengasmiehelle. Ei mene ikinä läpi.
 
Itse muistan hyvin samanlaisen tapauksen kuin tuossa powerhousun tapauksessa.

Auto oli siis iso ja tehokas audi, renkaat oli 235/45x17 merkkiä kumho.
Takarenkaat kuluivat viikkoon samalla tavalla sileäksi eli , ulkoreunalla täydet pinnat ja mitä sisempään menee niin sitä sileämpi rengaskin oli. Eipä siinä, Nokiat alle, ja täysin sama ilmiö toistui. Tuskin oli siis renkaissa vikaa? En sano että teidän tapauksessa näin olisi ollut mutta sekin on kai mahdollista. Laittamalla toiset renkaat alle sen sitten näkee.

Noissa takuuhommissa on hirveitä eroja eri firmojen kanssa. Michelin on tunnettu tuosta "haistakaa apinat paska" asenteesta mutta esim continentalin renkaissa kun kävi kerran niin että oikeasta eturenkaasta lähti normiajossa pieniä paloja irti niin oli hieman eri ääni kellossa. Kokonaan uusi setti tilalle (vaikka yksi rengas oli siis viallinen), todellakin oli mies pahoillaan tapahtuneesta ja tais antaa vielä jotain extraa päälle.

Noin se kuuluiskin tehdä, pitää huoli siitä maineesta...
 
Itse muistan hyvin samanlaisen tapauksen kuin tuossa powerhousun tapauksessa.

Auto oli siis iso ja tehokas audi, renkaat oli 235/45x17 merkkiä kumho.
Takarenkaat kuluivat viikkoon samalla tavalla sileäksi eli , ulkoreunalla täydet pinnat ja mitä sisempään menee niin sitä sileämpi rengaskin oli. Eipä siinä, Nokiat alle, ja täysin sama ilmiö toistui. Tuskin oli siis renkaissa vikaa? En sano että teidän tapauksessa näin olisi ollut mutta sekin on kai mahdollista. Laittamalla toiset renkaat alle sen sitten näkee.

Autona BMW 535, eli kyllä siellä kanssa vähän on löylyä pellin alla, ja madallettu on, eli camberiakin löytyy, mutta auraus jne on kunnossa, ja kyllähän noi talvirenkaat kesti:thumbs: Tuossa kuitenkin mulla kävi niin, että ei vetävät pyörätkin on vähän kuluneet.. Mutta mitäpä sitä itkemään, eihän noi renkaat maksanu kun 200egee kappale!!:rock:
 
Autona BMW 535, eli kyllä siellä kanssa vähän on löylyä pellin alla, ja madallettu on, eli camberiakin löytyy, mutta auraus jne on kunnossa, ja kyllähän noi talvirenkaat kesti:thumbs: Tuossa kuitenkin mulla kävi niin, että ei vetävät pyörätkin on vähän kuluneet.. Mutta mitäpä sitä itkemään, eihän noi renkaat maksanu kun 200egee kappale!!:rock:

Audissa oli täysin sama homma eli talvirenkaat kesti ihan normaalisti, mutta kesärenkaat ei kestäny, laitto mitä tahansa..
 
Kyseisestä pintamallista ei ole mutta en ole KENENKÄÄN suusta kuullut positiivista kommenttia kyseisestä merkistä..

Joo ei noihin halpiskumeihin taida olla sekaantumista. Bridgestonen Turanzat tuli ostettua kun halvalla sai (reilu 100e koko sarja).
 
Itsellä talvirenkaina nyt Hakkapeliitta 5:set, ei ole moitteen sijaa ollut toistaiseksi. Joku puhui, että kitkoista ei vaihdeta takaisin nastoihin, mutta kyllä ainakin itse tein aivan tietoisen valinnan, että kitkojen jälkeen seuraavat renkaat ovat nastat. Omat kitkani olivat kyllä erittäin kuluneet ja ilmeisesti muutenkin huonot, mutta se kitkoille ominainen täydestä pidosta suoraan nelipyöräluisuun -ominaisuus alkoi nyppimään, enkä viitsinyt riskeerata. Varsinkin kun tiellä oli jäinen kohta, tuntui että auto lähtee omille teilleen hetkenä minä hyvänsä, ja ajaminen oli huonoilla keleillä sellaista seitsemänkympin kieli keskellä suuta -säätämistä.

Hiukan ikävää noissa nastoissa on nyt tosin se, että ajan talvisin melkein pelkästään asvaltilla, ja usein vielä sulalla sellaisella, joten en tiedä miten nuo nastat kestävät. Noiden H5:sten karhuntassuissa on kyllä aikamoinen se kanta, joten eivät varmaan irti lähde kovin helpolla, mutta se tiehen osuva osa nastasta kulunee kyllä asvaltilla ajettaessa.
 
se kitkoille ominainen täydestä pidosta suoraan nelipyöräluisuun -ominaisuus alkoi nyppimään, enkä viitsinyt riskeerata.
Niin mille kitkoille? Mulla oli viime talven alla puolipintaiset Nokian RSI:t ja niissä ainakin oli toooodella leveä pidon ja luiston raja. Oli oikein mukava ajaa kun kertaakaan ei tullut yllätyksiä. Jäällähän ne ei mitään pitäneet, mutta aika harvoin oli sellaisia kelejäkään. Itse en ainakaan ikinä nastoja enää alle laita.
 
Niin mille kitkoille? Mulla oli viime talven alla puolipintaiset Nokian RSI:t ja niissä ainakin oli toooodella leveä pidon ja luiston raja. Oli oikein mukava ajaa kun kertaakaan ei tullut yllätyksiä. Jäällähän ne ei mitään pitäneet, mutta aika harvoin oli sellaisia kelejäkään. Itse en ainakaan ikinä nastoja enää alle laita.

Itsellä oli samoin RSI:t viime talven ja suoraan sanoen hämmästyin pitoa. Edelliset continentalin winter contact: oli todella huono pitoiset Rsi:n verrattuna. Kuitenkin stadissakin oli se alun toista kymmentä päivää jolloin kitkoilla nimenomaan vain "pärjäsi" eli hissutellen pääsi perille. Ehkä jos pakkoajot jatkuu, niin katselee ensi talveksi jotain nastakalustoa.
 
Niin mille kitkoille? Mulla oli viime talven alla puolipintaiset Nokian RSI:t ja niissä ainakin oli toooodella leveä pidon ja luiston raja. Oli oikein mukava ajaa kun kertaakaan ei tullut yllätyksiä. Jäällähän ne ei mitään pitäneet, mutta aika harvoin oli sellaisia kelejäkään. Itse en ainakaan ikinä nastoja enää alle laita.

En muista merkkiä, olivat kyllä loppuunajetut.
 
Niin mille kitkoille? Mulla oli viime talven alla puolipintaiset Nokian RSI:t ja niissä ainakin oli toooodella leveä pidon ja luiston raja. Oli oikein mukava ajaa kun kertaakaan ei tullut yllätyksiä. Jäällähän ne ei mitään pitäneet, mutta aika harvoin oli sellaisia kelejäkään. Itse en ainakaan ikinä nastoja enää alle laita.

Mulla pyörii vielä RSI:t alla, eikä ne nyt ihan hirveän loistavat ole olleet, muuten kuin aivan uutena.

Pakkaantuneella lumellahan pitoa on hämmästyttävän paljon, mutta löysässä lumessa tai jäällä ovat hieman arvaamattoman tuntuiset. Märällä assulla pito on suoraansanottuna paska.
Eipä siinä, pintaa taitaa olla juurikin vaihtoon oikeuttavat 5mm, joten loppuun asti ei tarvitse ajaa.

Vaikkakaan eivät ole olleet päätähuimaavan hyvät, taitaa seuraava talvirengaskerta olla myöskin RSI...

Mikäs muuten olisi sellainen sopivan tahmea kesärengas kokoon 205/55R16?
Mielessä kävi ne Pilot Sport Cupit tjsp, mutta Powerhousun kertomuksen jälkeen taitaa Michelinit jäädä.
Sellanen rengas siis hakusessa, joka kestäisi suht' aktiivista ajoa ainakin yhden kesän :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänää tuli rengasliikkeestä haettua itelle ekat Continentalit,Premium Contact 2:et..
Ajettu vasta muutama kilsa mut toivottavasti toimivat ja kestävät alla...
 
Mikäs muuten olisi sellainen sopivan tahmea kesärengas kokoon 205/55R16?
Mielessä kävi ne Pilot Sport Cupit tjsp, mutta Powerhousun kertomuksen jälkeen taitaa Michelinit jäädä.
Sellanen rengas siis hakusessa, joka kestäisi suht' aktiivista ajoa ainakin yhden kesän :)

Pilot sporteja ei saa noin pienessä koossa, eikä varsinkaan pilot sport cup+ renkaita.

Itse voisin valita tuohon kokoluokkaan Nokian Hakka V?:thumbs:
 
Kuinka kauan noilla kitkoilla uskaltaa ajaa vielä tätä kevättä, ennen kuin pinta alkaa mennä piloille? Ostin ne syksyllä ja tarkotus olis ajaa niillä vielä hetken aikaa, kunnes saan kesävanteet hommattua. Vanhat ja viisaat on sanonu, että kesäajo tappaa kitkoista pinnan ja talvella ne ei enää pidä. Pitääkö kutinsa?
 
Kuinka kauan noilla kitkoilla uskaltaa ajaa vielä tätä kevättä, ennen kuin pinta alkaa mennä piloille? Ostin ne syksyllä ja tarkotus olis ajaa niillä vielä hetken aikaa, kunnes saan kesävanteet hommattua. Vanhat ja viisaat on sanonu, että kesäajo tappaa kitkoista pinnan ja talvella ne ei enää pidä. Pitääkö kutinsa?

Ainakin meillä perheessä on pitänyt tuo väite paikkansa sekä se rengas viellä kuluu epätaisaisesti. Itse alkasin jo harkita niiden kitkojen pois vaihtoa, sillä epäilen että tuon renkaan väärään käyttäymiseen on osallisena lämpö eli kun tienpinta lämpiää ja rengas niin vaikuttaa siihen kulumiseen.

Bridgestonen Turanzat 215/55/16 alla. Ovat ainakin paremmat kuin hakka4. Hieman kahdenvaiheilla että pitäisikö tuohon autoon hankkia alut ja sitten 245/45/17 alle.
 
Ainakin meillä perheessä on pitänyt tuo väite paikkansa sekä se rengas viellä kuluu epätaisaisesti. Itse alkasin jo harkita niiden kitkojen pois vaihtoa, sillä epäilen että tuon renkaan väärään käyttäymiseen on osallisena lämpö eli kun tienpinta lämpiää ja rengas niin vaikuttaa siihen kulumiseen.
Jep, täytyy siis pistää vähän vauhtia niiden kesärenkaiden hankintaan. Tarkoitus olisi kuitenkin ajaa niillä vielä ensi talvenakin.
 
Tarjosivat kesänakkeja:

245/40/R18

Continental Sport Comfort 3 93Y, 197e/kpl
Continental Sport Comfort 3 93Y Runflat, 254e/kpl
Hankook S1 EVO Y, 169e/kpl
Hankook S1 EVO Y Runflat, 189e/kpl


Kehui kovasti Hankookia mm. paremman kulutuskestävyyden vuoksi, mitäs raati on mieltä? Ajelu pääasiassa autobaanalla Saksassa...
 
Contit on hiljaisemmat ja pitävämmät IMO mutta continentalissa ei ole kulutuskestävyys ihan parhaasta päästä. Eli jos paljon tulee ajoa niin ota hankookit.
 
Itellä renkaina Bfgoodrichin All terrainit 215/75/15.. Mietin Mud Terraineja mutta tulee tielläkin ajettua :D
 

Suositut

Back
Ylös Bottom