Renkaasi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on bmw:ssä edessä 245/?/19 ja takana 295/?/19 ostin jostain tamperelaisesta liikkeestä minkä mainoksen näin autopokkari lehdessä, hyvät renkaat 19" vanteilla ei maksanut kuin ~2300e

Hyi v*ttu mitä hintoja. Onnea vaan. Itellä mielessä hiukan kohtalaisemman kokoset ja hintaset. Onneks omaan autoon ei ton kokosia edes tunkemalla saa sopimaan.
 
Mikä olisi tällä hetkellä "hyvä hinta" Contin PremiumContact 2:sta? Koko 195/60 R15.

Mitä tossa nyt kattelin, 350-380 välillä löysin netistä hintoja, mutta mahtaako noissa olla vielä ilmaa?
 
Minkälaisia/kokoisia renkaita suosittellaan BMW Z4:seen? Lähinnä vaihtoehtoja olisi 18-19'' ja leveys 225-265...

Toinen kyssäri olisi sitten, että mistä saisi edullisesti renkaita/vanteita Suomesta. Mitä nyt on tullut netistä ulkomaisilta saiteilta katsottua niin hinnat ovat melko suolaisia täällä meillä.
Esim.
http://www.bmtown.com/Z4.htm
tuolla olisi melko edullisesti 18'' ja 19 '' valssit. Eivät kyllä mielytä silmää läheskään yhtä paljoa mitä nämä
http://www.autostyling.se/m6.html
mitkä niin ikään ovet melko edulliset Suomen hintoihin nähden. Toisaalta tuo koko vähän epäilyttää... eli meneekö tuollainen 9,5'' leveä liian leveäksi tuohon Z4:seen. Tuolla samaisella sivulla näyttää olevan rengaspaketti jossa noilla vanteilla olisi 265 leveät nakit.

Edit: tämä lienee ajettavuuden kannalta järkevin vaihtoehto
http://www.autostyling.se/type4.html
noihin tulee 225-40-18 maxxissin renkaat mukaan hintaan 740 €.

Tilasin sitten briteistä replica M6 18'' tuuman valssit http://www.bmw.com/com/en/newvehicl...006/allfacts/_shared/img/equipment_wheels.jpg
olivat sen verran halvat, että oli pakko tilata. Päälle tuli setti joitain Marshall:n sportti renkaita. Varmaan jotain kuraa mutta paketille tuli hintaa vähemmän kuin Suomessa pelkille kumille joten menkööt. Mun ajot tapahtuvat 95%:sti kehä I sisäpuolella kaupunkinopeuksilla joten melkeinpä sama se on mitkä pallot siellä alla pyörivät. Otin eteen 225/40/18 ja taakse 255/35/18. Tyretest.comin käyttäjäkokemuksien perusteella renkaiden ei kuitenkaan pitäisi olla edes kovinkaan huonot. Noh, sen näkee sit kesällä millaiset ovat.
 
Onks luikkaat talvikelillä? Vai pelkkiin kesän rata-ajeluihin käytössä?

Kesäkäytössä auto vain ja katukäyttöön nuo hankittu. Vielä en ole päässyt kokeilemaan. Viimekesänä oli alla mt et street radialit, mutta niistä jouduin luopumaan kun laillisuus oli varsin näennäistä. Pitoa kyllä riitti, mutta vaihtoväli oli noin 3-5tkm. Sen verran pehmeät. :)
 
Mulla oli myös tuollaiset M/T:t, mutta myin ne poies. Ei ainakaan katsastuksessa ollut mitään ongelmia, onhan niissä kuvio...
Yokohama Advan A048 olis varmaan hjuva rengas jos meinaa kanttaillakin.
 
Kyllä kai ne lailliset pitäis olla, mutta poliiseilta tuli huomauttelua paikoitellen. Oliko minkälaiset kovemmissa nopeuksissa? Itsellä alkoi renkaat "huojua" kovemmissa nopeuksissa aikatavalla renkaan löysän sivuvallin vuoksi.
 
Kovia nopeuksia ei tullut ajettua pitkiä matkoja, ainoastaan sen mitä vartilla saa kelattua. Siihen käyttöön mainiot, en huomannut mitään erikoista käytöksessä. Onhan noilla ajettu vartilla isossa maailmassa seiskan puolelle ja silloin vauhtia on jo melko reippaasti yli 300.
Löysäthän ne on, eli mutkaan en kovalla vauhdilla menis kokeilemaan. Rungon löysyyden huomaa mutkissa helposti, mutta sekin riippuu renkaan profiilista. Noita renkuloita on joissain keveissä autoissa käytetty jopa rata-ajossa edessä, ja sillon profiili on ollut matala.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
TM:n uusimman testin 6 parasta kesärengasta + Wanli. Suosittelen Wanlia :dance:


Continental ContiPremium Contact 2


■ CONTINENTALin parasta
antia on sen kympin arvoinen
ajettavuus märällä ja
kuivalla. Rengas ohjautuu
tarkasti, ja hallittavuus on
helppoa kaikissa tilanteissa.
Voimakkaassa väistössä
Continentalin pito ei irtoa,
vaan esteen ohitus ja omalle
kaistalle paluu onnistuu
jouhevasti. Continental on
myös varsin hiljainen ja mukava
ajettava, mutta sen vierinvastus
on korkeintaan
keskitasoa. Tämä on tehtaalta
tietoinen valinta ja
tehty märkäpidon ja ajettavuuden
hyväksi. Continental
on kevään ykkösrengas
hyvää pitoa ja ajettavuutta
arvostavalle.
HYVÄÄ
Ajettavuus märällä ja
kuivalla
Pito kaikilla keleillä
HUONOA
Keskinkertainen
vierinvastus
Yleisarvosana 9,3

Goodyear OptiGrip

■ GOODYEAR toimii märällä
kuin tauti. Sen jarrutuspito
on huippuluokkaa, ja
vesiliirtokokeessa rengas oli
koko testin paras. Goodyear
on vaivaton ajettava. Sen
ohjaustuntuma on tarkka,
eikä rengas aiheuta ylimääräisiä
kuvioita ohjausvirheen
seurauksena, vaan auton
perä pysyy tiessä kiinni
vakaasti ja varmasti. Goodyear
on mukava matkarengas,
mutta sen vierinvastus
on korkea. Sateista kesää
odottavalle Goodyear on
eräs markkinoiden ykköstuotteista.
HYVÄÄ
Vesiliirto-ominaisuudet
Pito märällä asfaltilla
HUONOA
Vierinvastus
Yleisarvosana 9,1

Nokian Hakka H

■ NOKIAN on hiljainen rengas,
joka pitää erinomaisesti
märällä tiellä. Se on tunnokas
ajettava niin märällä
kuin kuivallakin kelillä ja varoittaa
kuljettajaa ennen pidon
menetystä. Rajuimmissa
väistöissä rengas ohjautuu
johdonmukaisesti, eikä
esteen ohitus tuota vaikeuksia.
Omalle kaistalle palatessa
takarenkaiden pito säilyy
mallikkaasti ilman tarvetta
korjauksiin. Huonolla tiellä
pinnan epätasaisuudet
tuntuvat autossa selvästi.
Paremmalla tiellä Nokian on
mukava ja hiljainen ajettava,
ja renkaan vierinvastus
on hyvällä tasolla.
HYVÄÄ
Pito märällä asfaltilla
Melutaso
HUONOA
Keskinkertainen
ajomukavuus
Yleisarvosana 9,0

Michelin Energy Saver

■ MICHELIN on erinomainen
rengas. Se on onnistunut
vaikeassa tehtävässä:
poikkeuksellisen matalan
vierinvastuksen yhdistämisessä
hyvään märkäpitoon.
Michelin on rauhallinen ja
varma ajettava. Rajuissakin
väistöissä se ohjautuu esteen
ohi hallitusti, menettämättä
pitoaan missään
vaiheessa. Urheilulliseksi
Micheliniä ei voi sanoa, koska
renkaan ohjaustuntuma
on pehmeä ja hieman epätarkka.
Matka-ajo on Michelinillä
mukavaa ja hiljaista.
Renkaan ainoana miinuksena
on sen korkeintaan keskinkertainen
suorituskyky
vesiliirrossa.
HYVÄÄ
Vierinvastus
Ajettavuus
HUONOA
Vesiliirtoominaisuudet
Yleisarvosana 8,9

Bridgestone Turanza ER300

■ BRIDGESTONE hävisi kärkisijat
rinnanmitalla. Rengas
toimii kaikissa keleissä hyvin,
mutta sen jarrutuspito
on astetta heikompi. Bridgestone
on helppo ajettava,
eikä se yllätä kuljettajaa tiukoissakaan
tilanteissa. Rengas
ohjautuu märällä kelillä
nopeasti hitaasta ja epätarkasta
vasteesta huolimatta,
mutta kuivalla renkaalta kaipaisi
nopeampaa reagointia.
Takarenkaiden pito sen
sijaan säilyy mallikkaasti.
Bridgestone on erittäin hiljainen
ja mukava rengas, jos
kohta sen vierinvastus on
turhan korkea.
HYVÄÄ
Ajettavuus märällä
asfaltilla
Rengasmelu
HUONOA
Vierinvastus
Yleisarvosana 8,7


Kleber Dynaxer HP2


■ KLEBERISSÄ näkyy emoyhtiö
Michelinin vaikutus.
Renkaan vierinvastus on alhainen,
ja ajo on rauhallista.
Väistöissä Kleberin pito ei
märällä tiellä tahdo riittää,
vaan rengas puskee helposti
suoraan. Myös takarenkaiden
pito saattaa yllättäen irrota
nopeimmissa tilanteissa.
Matka-ajossa Kleber on
keskinkertainen. Renkaan
melu ei suuremmin häiritse,
vaikka kuulukin muun
ajomelun takaa. Epätasaisuudetkin
tuntuvat ajomukavuudessa
useimpia kilpailijoita
selvemmin.
HYVÄÄ
Vierinvastus
Jarrutuspito märällä
HUONOA
Ohjautuvuus väistöissä
märällä
Yleisarvosana 8,5

Wanli S-1088

■ WANLI on eräs huonoimmista
renkaista, joka koskaan
on kesärengastesteihin
osallistunut. Rengas on kesäisellä
maantiellä mukava
ajettava, mutta siihen kehut
loppuvat. Renkaan pito on
olematon ja käytös varsinkin
märällä kelillä suorastaan
vaarallista. Jo pelkästään
surkean jarrutuspitonsa takia
Wanlin myynti pitäisi kokonaan
kieltää. Renkaan vierinvastus
on korkea, ja kokonaisuuden
kruunaa pahin
rengasmelu, jonka olemme
koskaan kesärengastesteissä
tavanneet. Suljetulla radalla
Wanli herättää lähinnä
hilpeyttä, liikenteeseen sitä
ei pitäisi päästää.
HYVÄÄ
Ajomukavuus
HUONOA
Pito kaikissa
olosuhteissa
Ajettavuus
Yleisarvosana 5,2



■ KESÄRENGASTESTIN parhaat
ovat todellisia laatutuotteita. Ne
tarjoavat tasaiset ominaisuudet kaikissa
ajo-olosuhteissa, eikä niiden
kesken valitseva yleensä pety.
Hinnaltaan keskikastin renkaissa
on joissain ominaisuuksissa aina
säästetty. Astetta halvemman
renkaan valinta on usein järkevä
ostos, varsinkin jos tietää, mitä on
ostamassa ja missä ovat renkaan
mahdolliset puutteet.
Kaikkein halvimpien renkaiden
kohdalla on sen sijaan syytä olla
tarkkana. Jos rengas on saanut yhdestäkin
osakokeesta nelosen, eivät
sen ominaisuudet ole hyväksyttävät,
eikä renkaan osto missään tapauksessa
suositeltavaa. Wanli sai
nelosia tässä vertailussa kolme.
 
Jos on ostamassa vähänkään kookkaampia tai erikoisen kokoisia kumeja, täällä löytynee reilusti alle suomen hintojen: www.camskill.co.uk
Itse tilasin Falken 452 225-40/18 n. 360€ postikuluineen. Kesti 1.5-2 viikkoa tulla, sai seurantanumeron josta oli mukava seurailla kumien reissua pitkin poikin Tanskaa myöten.
 
En laittais micheliniä alle omaan autoon. Nimi maksaa sen 200 noissa renkaissa.
Miten michelin oli TM:n mukaan erinomainen rengas kun AUTOBILDIN testissä se oli vain tyydyttävä :rolleyes:
 
Vanteet ja kesägummit kolme viikkoa sitten hankin ja allekin laittoivat samantein. 20" vanteet 8,5" leveät ja ET35 sellaiset musta/kromi puolaiset kirkkaalla huulella ja falken 452 kumit koossa 245/35/20. Ihan ok tuntuu olevan ajossa...no ainakin pirun kivan näköset. Ajomelua on enemmän kovassa vauhdissa kuin 225/50/17 talvirenkaissa.
 
10,5" vanteisiin pitäis saada hyvät kesägummit... Meneekö tuohon kuinka leveä rengas?
Viimekesäiset olivat kokoa 275/35/19.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom