Rekrytointikokemuksia

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meitsi kävi joskus Mikkelissä karjaportin lihajalostamolla/teurastamolla kyselemässä kesäduunia. Haastattelija tahtoi tietää tarkkaan koulutuksen ja mm. ylioppilastodistuksen kaikki arvosanat :jahas:
Nauratti jo silloin. Ei, en päässyt töihin, kirjoitin muistaakseni vain C:n paperit :lol2:
Eipä ton jälkeen oo kukaan ylioppilasarvosanoja kysellytkään... Minä kun luulin että maksalaatikoiden purkittajat ovat matalasti koulutettua sakkia, taisin olla väärässä...

Noniin johan tuli vastaus siihen, miksi en saanut ko. duunipaikkaa. Ns psykologisen testin tehnyt yritys oli antanut lopputuloksekseen lausunnon "emme suosittele". On se vaan kumma että ovat tälläiseen tulokseen päätyneet 10 min kestävässä testissä, jossa kaikki kysymykset olivat tyyliin, valitse a,b,c tai d-vaihtoehto. Ja tämäkin piti tehdä hätäisesti.

Sen pystyn kyllä sanomaan, että tulokset ovat täyttä paskaa. Ja ihmeellistä, että firma sitten päättää tuollaisen perusteella olla palkkaamatta..siivoojan työhön.:hyper:

Testiyritys on nimeltään PERFORMIA. En tiedä onko tuolla edes psykologeja töissä, vai onko vain joku pilipalifirma. En ole ko. firmasta mitään koskaan kuullut, eikä tuo yritys myöskään ole missään suositeltavia psykologiyrityksiä esittelevissä listoissa mukana. Enivei sain aika hyvät päivän naurut ainakin itse!
:rock:

Raportti....

En tiedä huomasiko kukaan käydä sivuilla, mutta taitaa olla erään lahkon "teknologioihin" perustuvia testejä. Varmasti erittäin luotettavia. Sorry jos joku jo postasi asiasta.

http://fi.performia.info/

Linkin "tietoa meistä" takana kerrotaan ainakin Ron Hubbardin teknologioista

Lisäksi "Toimistot" takaa löytyy tietoa muista saman ketjun firmoista ja googlaamalla paljastuu seuraavaa:
http://scientologyinfo.eu/wiki/index.php/Sweden:WISE_Companies

Eli onko tässä joku ns. Audintointi tehty. Tästä voisi spekuloida kaiken näköistä, mutta jätän sen muille.

Varsin mielenkiintoista, en ehkä itse haluaisi "firmaan" töihin joka käyttäisi kyseisiä evaluaatioita. Mutta toisaalta olen puolueeton asian suhteen, antaa kaikkien kukkien kukkia :)

Viimeksi muokattu:
Saako työvoimatoimisto lähettää työpaikoille toimintasuunnitelmaa ilman mitään lupia jos työpaikka sitä pyytää? Ja ei ollut mikään työhönosoitus/paikka myös.

Tietääkö kukaan, miten PV:llä on tapana ilmoittaa päätöksistään? Yks "kaveri" haki opetusaliupseerin virkaa puolustusvoimista:D

Tietääkö kukaan, miten PV:llä on tapana ilmoittaa päätöksistään? Yks "kaveri" haki opetusaliupseerin virkaa puolustusvoimista:D

Esim. soittavat ja kyselevät milloin olisi valmis tulemaan haastatteluun. Meni sen pari kuukautta hakemuksen lähettämisestä, kun mulle soittivat. Kävin sitten haastattelussa ja tein testit, ja viime viikolla kyselivätkin sitten jo millon oisin valmis aloittamaan.

Tuosta Performian sivuista ja "tietoa meistä" -sivun takana -jutuista tulee kieltämättä mieleen, että kuinka pieni se ihminen onkaan pelinappulana yritysten "jaloissa".

Nostetaas tätä kun työpaikan vaihtamisidean pohjalta tuli pari kutsua rekrytointitätejä katsomaan. En muista tiedä, mutta itse kammoksun näitä tilanteita joissa pitää jotenkin tehdä vaikutus johonkin kukkamekkotätiin joka keittiöpsykologin taidoilla tekee sinusta syvällisen analyysin vartin jutustelun pohjalta. CV ja hakemus on erittäin kilpailukykyiset, eli haastatteluillahan näistä valitaan eteenpäin.

Onko jengi kokeillut dopingia näissä asioissa? Betasalpaajia kokeilin kerran (sain paikan) ja toisella kerralla olin tramadolipöllyissä (sain paikan) erään onnettomuuden jäljiltä. Anyway, ajattelin kehitellä jotkut peruspätevät vastaukset suomeksi,ruotsiksi ja englanniksi paperille ja isken ne aina pöytään. Onko porukalla ideoita?

Kokemuksia Accenturen haastattelusta?

Kenelläkään kokemuksia Accenturen haastatteluista? Oliko yllättäviä käänteitä? Pitikö tehdä caseja?

Troynpaluu: saitko sen lakitoimistopaikan silloin 2008?

Näköjään tämäkin aloittamani ketju herätetty henkiin.

Ei ole onneksi tullut aloituspostini mukaisia tilanteita haastatteluissa eteen.

Viimeisin haastattelu oli oikein miellyttävä. Johtaja ja tuleva työkaveri istuivat pöydän toisella puolella. Johtaja jutteli kivoja ja toinen lähinnä tarkkaili.

Harmi vain etten koskaan muista, että tämä toinen tosiaan tarkkailee minua. Alkuun ihmettelin ajatuksissani, että mitäs hittoa tuo tuossa kyylää joka ilmettä. Haastattelun jälkeen muistin. Noh onneksi ei jäänyt siitä kiinni ja paikka tuli.

Mitä isompi ja tunnetumpi yritys kyseessä, sitä paremmin kyllä nuo haastattelutkin sujuvat. Vuokrausfirmat ovat nyt aivan sysimmästä reiästä kotoisin. Niissä harvoin on asiantuntevia konsultteja. Esimerkiksi voisin sanoa erään firman, mutta ei taida saada täällä sanoa. Alkaa yrityksen nimi kuitenkin A-kirjaimella. Ja ei, seuraava kirjain ei ole d.

Typeräksi mennyt tämä rekrytouhu nykyään, kun pyöritetään ihmisiä liian monella kierroksella. Tyttöystävä kävi neljällä haastattelukierroksella. Siis kuukauden ajan joka viikko piti mennä tunnin ajaksi eri ihmisen tentattavaksi toimistolle.

Itse en enää hae paikkoihin/jättäydyn pois jos siellä on joku rekrytointikonsultointitoimisto. Ja syy on juuri tuo, ei kiinnosta uhrata kuukausikaupalla aikaa moiseen. Ihan vittuilua moinen :)

Itse en enää hae paikkoihin/jättäydyn pois jos siellä on joku rekrytointikonsultointitoimisto. Ja syy on juuri tuo, ei kiinnosta uhrata kuukausikaupalla aikaa moiseen. Ihan vittuilua moinen :)

Ongelma vaan et kyl monella alalla on suuri osa näitä orjakauppiaiden välittämiä mestoja.. Imee kyllä meisseliä mennä eka sinne, sitten jossain vaiheessa itse asiakasyrityksessä vielä monta paikkaa.
Sen lisäksi ainakin yhdellä yrityksellä taitaa olla joku musta lista etteivät kutsu enää haastatteluun :D Ja ei en ole mitenkään kussu omasta puolestani juttuja sinne.. Tosin ei sillä väliä. On noita muutama hyväkin narikka, nimiä en täällä sano mutta olen yksi tai kaksi onnistunuttakin paikkaa saanut orjakauppiaiden kautta kuten nykyisenkin. On toi vaan perse touhua silti, ennen käveltiin vaan sisään firmaan tai laitettiin työkkärin kautta hakemus.

Huh, itsellä edessä pian päivän mittaiset soveltuvuustestit. Täytyy tunnustaa, että hieman hirvittää. Kyseessä on paikka, jonka todellatodella paljon tahtoisin ja kokemusta tuollaisista testeistä ei ole.

Tuppaan myös olemaan umpirehellinen kaikissa vastauksissani ja nyt hieman epäröinkin, että kuinka avoin ja rehellinen tuolla kannattaa olla?

Tämän nykyisen työpaikani työhaastattelun hoidin istumalla sohvalla boxerit jalassa ja siemailin ennen haastattelua kylmää sidukkaa.

Eli työhaastattelu oli puhelimitse englanninkielellä ja vastapuolella oli puhelimesta kaiutintoiminto päällä, jotta 3 muutakin jamppaa kuulivat.
Meinasi alkuun hiukan stressata, kun ei oikein saanut selvääkään kysymyksistä ja englantia olin viimeeksi puhunut noin 10 vuotta sitten lukiossa harvakseltaan.
Mutta kyllä ne enklantia äidinkielenä puhuvat ymmärtää huonommastakin kielenkäytöstä, kunhan vain latoo suurinpiirtein oikeita sanoja peräkkäin.

Huh, itsellä edessä pian päivän mittaiset soveltuvuustestit. Täytyy tunnustaa, että hieman hirvittää. Kyseessä on paikka, jonka todellatodella paljon tahtoisin ja kokemusta tuollaisista testeistä ei ole.

Tuppaan myös olemaan umpirehellinen kaikissa vastauksissani ja nyt hieman epäröinkin, että kuinka avoin ja rehellinen tuolla kannattaa olla?

Niissä tsykologisissa testeissä pystyy kyllä vetämään kotiinpäin jos haluaa jotain luonteenpiirrettä peittää/tuoda esiin. Itse olen onnistunut oikein mainiosti tuossa aikoinani :D. Kokonaan ei varmaan pysty huijaamaan, mutta jotain ominaisuutta voi tuoda kyllä enemmän esille, jos siihen on tarve.

Noista testaistä on olemassa oma lirpake. Koita löytää se.

Viimeksi muokattu:
JN: Varmaan riippuu hakeeko varastomiehen vai esim. tilintarkastajan paikkaa.

Yleensä noissa kysytään niin monta kertaa ja eri tavalla se sama juttu, ettei voi "muokata" luonnettaan antamatta ristiriitaista tulosta.

Edit: Niin en siis pidä HR-tradenomiblondeja juur minään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom