Rekrytointikokemuksia

Tuon perusteella en missään nimessä vaihtaisi. Vähintään 6kk jäät tappiolle matkojen verran ja jos palkka joskus nousee tuon 300 niin se kattaa vasta nuo matkat. Noihin palkankorotuslupauksiin en ikinä uskoisi jos niitä ei kirjata sopimukseen. Ja pitkä työmatka vie myös aikaa, eli sulla menee 2-3 työpäivän verran enemmän kuukaudessa autossa istumiseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käven tiistaina henkilöstöpalvelun haastattelussa. Kerroin palkkatoiveeni ja ne kysyi jos olen valmis tekemmän töitä pienemmällä palkalla 3kk ennen kuin siirryn työnantajan palkkalistoille ja sanoin kyllä. Pääsin eilen juttelemaan työnantajan kanssa ja tänään soitettiin minulle että paikka on minun mutta mun pitäisi tehdä töitä pienemällä palkalla 6kk ja sitten "katsotaan jos ne on tyytyväisiä niin palkka nousee". Tuntuu vähän siltä että mua on pissattu linssiin. Palkka alussa olisi samma kuin minulla on nyt ja myöhemmin 300e isompi mutta kilometrejä tulisi 60km enemmän kuin nyt. Kannattaako? Työ ei oikein kiinnosta eikä nykyinenkään työpaikka kiinnosta, tuntuu vähän siltä että riski on liian iso kuin olen ollut samassa paikassa nyt 5v ja työmatka on lyhyt. Järki sanoo ei, periaatteessa se tarkoittaisi +300€/kk ja + 60km työmatkaa

60km suunta vai yhteensä per työpäivä?

Noilla tiedoilla jäisin vanhaan. 300€ ei nettona paljoa tunnu, varsinkin jos veroprosentti nousee. Samalla menetät vapaa-aikaa matkoihin.

Yhteensä 60km. Vapaa-aikaa en juuri menetä kuin pääsisin aikaisemmin. Vaihtaisin heti jos työmatka olisi sama mutta vituttais puolen vuoden jälkeen jos sitä korotusta ei tulisi.

Aseta tarjottu työ ja tehtävä tulevaisuuden tavoitteisiisi ja mieti, että auttaako se eteenpäin. Jos, niin kannattaa vaihtaa, jos ei tai ihan sama, niin ei.

Henkilöstövuokraus on hyvä tapa saada jalka oven väliin jos on isosta firmasta kyse. Tavallisella prosessilla ei välttämättä pääsisi edes haastatteluun.

Mun mielestä pitäisi elää tulojen mukaan myös opiskelijan. Hieman epäilyttävää se, että 20m2 luukussa ei voi ihminen asua tai että autohan nyt aina tarvitaan. Kulut tulojen mukaan ja jos hienompaa haluaa niin sitten duuniin. Mun moraalin mukaista on "tyytyä" siihen mitä voi saada tai sitten tehdä duunia että saa parempaa. Yhteiskunnan pitää sitten mahdollistaa tuo työperäinen sosiaalinen nousu. Pummausperäinen sosiaalinen nousu ei kuulu mun arvomaailmaan.

Itse valmistuin 2008 juuri ennen suurta finanssikriisiä joten olen onnekkaassa asemassa moniin sen jälkeisiin. Sen myönnän. Toisaalta moni mua vanhempi on vetänyt Nokia-rahaa vuosia ilman että ovat oikeasti mitään tehneet ansaitseekseen sen, joten aina löytyy joku jolla mene paremmin. Näin taitaa maailma toimia..

Päivärahakuvio mua ihmetyttää. Itse maksan palvelusta useamman satasen vuodessa ja sillä luvataan 500 pv fyrkkaa jos saan kenkää. Mikäli palveluntuottaja on hinnoitellut tuotteen väärin ja en saa luvattua palvelua, niin rahat takaisin tai sitten lopetan asiakkuuden tähän päivään, ja etsin itselleni uuden tuotteen jolla saan vastaavan turvan. Mielestäni myyjän vastuulla on toimittaa luvattu palvelu. Tässä tapauksessa se on toki koplattu julkiseen rahoitukseen mutta tämä on tuotteen myyjän ongelma ja hänen se tulisi ratkaista.

"Ilmainen" koulutus on hieno ja arvostettava asia missäpäin maailmaa tahansa, siitä tuskin kukaan on eri mieltä. Verorahoilla kotimaassa tapahtuva koulutus kuitenkin pääosin katetaan, joten koulutusjärjestelmässämme ilmaisuus on vain näennäistä. Tyhjästä ei tule mitään, ei leveää selkää, euroja, koulutusta saati hyvinvointiyhteiskuntaa. Tai jos tulee, niin lähden sinne samantien enkä tänne kirjoittele ;)

Ai ei 12 k€ lyhentäminen päivärahoilla tunnu missään? Kyllä se vaan tuntuu, jos ei ole iskä ja äiti maksamassa senttiäkään. Jos ei sielläpäin tunnu, niin sähän voitkin heittää mulle tuosta vaikka kymppitonnin, niin saan maksettua velat pois, tilinumeron toimitan privana heti ja rahat voit siirtää seuraavana pankkipäivänä. Katotaan kumman lompakossa tuntuu sen jälkeen. Työnsaanti joka alalla on 99% tuurista kiinni ;)

Freelance-verokortti on hyvä idea. Ainoo vaan, et siinä pitäis tietää koko kalenterivuoden tulot ennakkoon arviolta, mitä nyt verokarhun sivuilta vilkaisin kortin ehtoja pikaisesti. Tällainen tuloarvio on vaikea tehdä palkansaajana, joka on toisen palveluksessa ja työtuntien määrä vaihtelee ennalta-arvaamattomasti sen mukaan, miten työkeikkoja sattuu tulemaan täysin sattumanvaraisesti. Toimii varmaan parhaiten y-tunnuksella työskentelevillä henkilöillä, joilla on selkeä kohde/urakkatyö tietyissä jaksoissa.

Mun käsittääkseni jokaisessa verokortissa tulee arvioida vuoden tulot ja sitä sitten muutetaan riippuen siitä, tuleeko sitä palkkaa enemmän vai vähemmän kuin on odotettu (tai odotetaan mätkyjä/palautuksia).

Voin sanoa, että ei mullakaan ole iskä tai äiti maksamassa senttiäkään mun veloista tai koulutuksesta, molemmat kun on työttömänä. Itse olen selvinnyt +60k€ koulutuksesta 20k€ lainoilla, ihan sen vuoksi että olen tajunnut säästää ja tehdä helvetisti työtä ennen kun kouluun olen lähtenyt. Mun mielestä se, että olet joutunut ottamaan opintolainaa, etkä nyt pysty niitä lyhentämään, on ihan oma mokasi. En mäkään ole tällä hetkellä oman alan hommissa, mutta silti teen töitä ja pystyn siksi lyhentämään tuota lainaa ja samalla jopa säästämään rahaa.

Viimeisimpänä oli konsuttifirmalle ulkoistettu työhaastattelu, ja oli muuten todella asiantunteva ja alan osaava. Nimenomaan niihin faktoihin ja osaamiseen keskittyvä eikä mitään diipadaapa-supliikkitouhua. Koulutukseen saati arvosanoihin ei kiinnittänyt juuri huomiota vaan pääasiassa kokemukseen ja kykyyn vastata asioihin joita työtehtävässä vääjäämättä tulee. Esim. maisterintutkintoa suurempana meriittinä piti microsoftin sertifikaatteja jonka kolme koetta maksoivat yht. 450e. Piti totisesti olla osaaminen sillä tasolla mitä papereihin kirjoitti. Esimerkiksi vaihtoi lennosta yhtäkkiä haastattelukieltä sellaiseen jonka olin hakemuksessa maininnut osaavani. Ja osaamista käytiin läpi ihan nippelitiedoista laajempiin kokonaisuuksiin... tuli mieleen suullinen tentti enemmän kuin työhaastattelu.

Paikka heltisi ja sillä tiellä ollaan edelleen.

Kaupunki
Tampere
En tiedä huomasiko kukaan käydä sivuilla, mutta taitaa olla erään lahkon "teknologioihin" perustuvia testejä. Varmasti erittäin luotettavia. Sorry jos joku jo postasi asiasta.

http://fi.performia.info/

Linkin "tietoa meistä" takana kerrotaan ainakin Ron Hubbardin teknologioista

Lisäksi "Toimistot" takaa löytyy tietoa muista saman ketjun firmoista ja googlaamalla paljastuu seuraavaa:
http://scientologyinfo.eu/wiki/index.php/Sweden:WISE_Companies

Eli onko tässä joku ns. Audintointi tehty. Tästä voisi spekuloida kaiken näköistä, mutta jätän sen muille.

Varsin mielenkiintoista, en ehkä itse haluaisi "firmaan" töihin joka käyttäisi kyseisiä evaluaatioita. Mutta toisaalta olen puolueeton asian suhteen, antaa kaikkien kukkien kukkiPyt
Ei liity tähän lankaan mitenkään, mutta onko tällä sivustolla mahollista laittaa yksityisviestiä? Allekirjoittaneen pitäs saada yhteys tähän käyttäjään yhteen aiempaan postiin liittyen.

Ei liity tähän lankaan mitenkään, mutta onko tällä sivustolla mahollista laittaa yksityisviestiä? Allekirjoittaneen pitäs saada yhteys tähän käyttäjään yhteen aiempaan postiin liittyen.
Taitaa vaatia "Vip" jäsenyyden että onnistuu yksityisviestien laitto. Ihan en hengitystä pidätellen odottaisi vastausta, kun kyseinen käyttäjä ollut viimeksi 2008 kirjautuneena.

Taitaa vaatia "Vip" jäsenyyden että onnistuu yksityisviestien laitto. Ihan en hengitystä pidätellen odottaisi vastausta, kun kyseinen käyttäjä ollut viimeksi 2008 kirjautuneena.
Totta, näistä vastauksistakaan ei ilmeisesti tuu sähköpostiin ilmotusta niin veikkaan että peli on menetetty.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom