Reisineuvoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RRKalle
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

RRKalle

Team Hymykuoppa
Pääasiassa voimailua harrastavana en ole paljon muotoihin kiinnittänyt huomiota, mutta nyt aion ruveta ennaltaehkäisevästi treenaamaan kroppaa vähän tasaisemmin. Olkapäät on helppo juttu, käsissä isompi on parempi, piste. Rintakin tiedetään ja selkä kun kasvaisi vaan pirusti niin muulla ei väliä.

Mutta ne jalat onkin vaikeampi. Liikkeinä on käytössä Hack ja prässi, sekä kaikki vapailla painoilla suoritettavat. Mitään vehkeitä ei ole, ala- ja ylätalja on. Tällä hetkellä alkaa olemaan reidet ylhäältä vähän isommat, alaosa takareisistä ja etureisien sviippi ovat aika olemattomat.Reisi on nyt yli 70 senttinen, rasvat korkealla, mutta reidet eivät itselläni kerää erityisesti rasvaa eikä perse, joten olen aika tietoinen millaista lihaa sinne on muodostumassa. Persekin kasvaa aika helposti, joten nykyisen voimanostosyklin jälkeen en pahemmin takakyykkäile, ajattelin otta kolmen viikon välein vain kyykkyä ja ehkä joskus taas jollain voimakaudella.

Seuraavaa treeniohjelmaani en ole kiveen hakannut joten nyt kaipailisin vinkkejä erityisesti takareiden alaosan ja etusviipin kehittämiseen alkeellisilla vehkeillä. En todellakaan luule että näillä suuria eroja on, mutta jos tässä vielä vuosia tosissaan painetaan, uskon että ainakin itse huomaan eron. Pääasiassa haen voimaa, mutta kuka helvetti haluaisi sellaiset päärynäreidet että ylöspäin suurenee helvetisti? Minun järkeeni ainakin kävisi se että ne osat jotka helposti kehittyvät saavat tarpeeksi ärsykettä isoista liikkeistä, kun taas tuollaisia vaikeammin kasvatettavia kohti kannatttaa erikseen hinkata.

Olisiko etukyykystä apua, tuohon etureiden eristämiseen?

Tomi sanoi:
Reisiojennuksia 4-5 x 15-20 alkuun ja sen jälkeen teet sun normaalin jalkatreenin.

Varmasti toimii hyvin, mutta ei ole tuota ojennuslaitetta. Voisin toki käydä treenaamassa eri salilla jalat, mutta tuokaan ei vielä ratkaise takareisiongelmaa. Tämän lisäksi en treenaa erityistä jalkapäivää tällä hetkellä, ehkä sitten ensi jaossa treenaan ja käytän etukäteisväsytystä.

Mutta kaikille jotka vinkkejä antavat, voitte antaa vinkkejä jotka perustuvat mihin vaan jakoon, HST, WSB, 1/2/3/4/5-jakoinen, jokapäiväkyykky tai ihan mikä vaan. Melkein kaikkia meinaan joskus kokeilla. Ja vehkeet ovat tosi askeettiset.

Tomi sanoi:
Reisiojennuksia 4-5 x 15-20 alkuun ja sen jälkeen teet sun normaalin jalkatreenin.

Mä taas paukutan nuo vasta lopussa.

Viime jalkatreeni tässä:
-Kyykky
-Prässi
-Reidenojennus
-Reidenkoukistus
-Pohkeet istuen ja seisten.

Joka toinen kerta Hack-kyykky, joka toinen kerta peruskyykky. Joskus korvaan kyykyt esim. hullulla 10x10 prässisessiolla. Vaihtelua!

Tomi sanoi:

Itse muutin etureisitreenin juuri näin. Ensiksi teen n. 5-8 sarjaa reidenojennuksia keskimäärin n. 15 toistoa ja mahdollisimman pienillä palautuksilla, n. 1-2min.(mulle aika pieni palautus). Tämän jälkeen vasta siirryn muihin "perusliikkeisiin" eli mm. mikä tahansa kyykky ja erilaiset prässit. Näitä muita sarjoja tulee n. 5 sarjaa. Aaah.. ja toimii.

Jos et meinaa kunnon kyykkyä tehdä niin kannattaa ehdottomasti tehdä vajaita isommilla romuilla(juuri ja juuri sen verran vajaita ettei joudu tekemään mainittavasti töitä muilla kuin etureisillä)... Mulla kasvoi reidet aika hyvin kun tein noita vajaita kyykkyjä(nyttemmin harmittaa ky tulos on niin huono kun ei tottunut tekemään syviä)
Mulla on etureidet ainoa "hyvä" alue kropasta eli ne on ~70cm ja rasvan määrä on pysynyt niissä about samana diettasi tai bulkkasi...

Itellä jalat alkanu tällä tyylillä kasvaa ihan kivasti, mutta tosin jalat on nykyisin kipeet about 5-6 päivää putkeen.
Kyykky toistot 8x3
Etukyykky toistot 10-12x3
Suorinjaloin mave 6-8x3

Takareidet ovat yhä takana, mutta etureisiin on tullu tässä 2kk aikana huomattavasti kokoa.

Ei kannata tuijottaa sitä mittanauhaa sitten liikaa. Kireä 65-senttinen reisi on paljon kovemman näköinen kuin löysä 70-senttinen. Tuossa esim omat 67-senttiset.

Liitteet

• Picture 45.webp
    Picture 45.webp
    10,3 KB · Katsottu: 1 165

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
hyvän mallinen "löysä" 70senttinenkin voi olla hyvän näköinen, siis paremman näköinen mitä esim huonon mallinen kiree 65cm IMO, malli(eli mihin kohtaan reittä se liha on pakkaantunut) on tässäkin lihasryhmässä lienee se ratkaisevin tekijä.

Tomi sanoi:
Ei kannata tuijottaa sitä mittanauhaa sitten liikaa. Kireä 65-senttinen reisi on paljon kovemman näköinen kuin löysä 70-senttinen. Tuossa esim omat 67-senttiset.

Tomi, voisitko kirjoittaa muutaman sanan jalkatreenistäsi? Tahi antaa muutamia hyviä jalkatreeni vinkkejä?

Onko tuo mitta muuten otettu reiden paksuimmasta kohtaa? Ei voi muuta sanoa kun että komeat on reidet!

wiliraj sanoi:
Tomi, voisitko kirjoittaa muutaman sanan jalkatreenistäsi? Tahi antaa muutamia hyviä jalkatreeni vinkkejä?
Toki.

Etureisille:

- reisiojennus 4-5 x 12-15
- pysty- tai heiluri-hack 4 x 10-12
- jalkaprässi 2 x 10-15
- reisiojennus 1 x 20-25

Pohkeille helvetisti kaikkea pari kertaa viikossa. Takareidet omana päivänä, toki pohkeiden kanssa.

Tuun nyt sotkemaan toisten threadia, mutta kiinnostaa vaan ihan yleisesti mitä ootte mieltä naisten jalkatreeneistä. Pitäiskö kiinnittää huomiota enemmän joihinkin alueisiin tai tehdä eri liikkeitä?

Mulla on ongelmana se, ettei etureisiin tule kaarta - polven yläpuolelle etureiteen on alkanut tulla pattia, mutta yläosa on aivan olematon eikä pyöreyttä ole nimeksikään. Sama vika takareisien kanssa. Aiemmin tein jalkatreenissä kyykyn, ojennuksen, koukistuksen, haarakyykyn ja SJMV:n (tuossa järjestyksessä). Nykyään teen ensin ojennuksen ja koukistuksen, sitten jonkun ison liikkeen (prässi, smith-kyykky -> 3 pitkää sarjaa, 2-3 lyhyttä sarjaa tms.) ja loppuun hackia aivan pohjasta pari sarjaa ja koukistusta maaten pari pitkää väsytyssarjaa. Reidet on kyllä treenin jälkeen monta monituista päivää kipeät, monesti ihan kosketusarat, mutta merkittävää kehitystä en oo huomannut. Tällä hetkellä tosin olen kyllä dieetannutkin jo melko pitkään, että ehkäpä sitä kehitystä ei kamalasti voi olettaakaan tulleen. Nuo ongelmat mitä tuossa luettelin on kyllä olleet olemassa pluskaloreilla treenatessakin...

Jos siis löytyy vinkkejä miten näistä kintusta saisi mallikkaammat, niin kiitollisena otan vastaan :)

Tomi sanoi:
Toki.

Etureisille:

- reisiojennus 4-5 x 12-15
- pysty- tai heiluri-hack 4 x 10-12
- jalkaprässi 2 x 10-15
- reisiojennus 1 x 20-25

Pohkeille helvetisti kaikkea pari kertaa viikossa. Takareidet omana päivänä, toki pohkeiden kanssa.

Ja tämä systeemi todellakin toimii! Siis että ensin tehdään nuo reisiojennukset ja sitten vasta prässätään/kyykätään tai mitä ikinä etureisille tekekään.

Olen jo varmaan reilun vuoden tehnyt tällä systeemillä ja reidet kasvaneet ihan kivasti. :thumbs:

Niin ja Tompalta tämän joskus aikoinaan kopioin. ;)

Tomi sanoi:
Etureisille:

Skeitataan tässä thredissä ku on niin paljo asiaa jo...

Mites takareidet? Ovat nimittäin tosiaankin takana meikäläisellä... :rolleyes:

Takareisille oma treenini:

Taljassa pakarat/takareidet 2x12-15 (ilman taukoa, todella puhtaita)
Reisikoukistus 4x10-12 (minuutin palautuksella)
SJMV/Good morning 1x8 1x10 2x12 (1-2 min palautuksella)
Reisikoukistus 1x15-20

Siis 11 sarjaa.

Älkää nyt tätä kopioiko, en ole guru. Kunhan ilmaisin itteäni.

Cockton sanoi:
Skeitataan tässä thredissä ku on niin paljo asiaa jo...

Mites takareidet? Ovat nimittäin tosiaankin takana meikäläisellä... :rolleyes:

Tomi treenaa takareidet eri päivänä, kuten minäkin. Ja niille on vähän vastaava setti. Siinä liikkeinä on minulla koukistukset ja SJMV, Tomin treeniä en tarkemmin muista. Mutta kylläpä hän varmasti tulee ja sen meille kertoo. ;)

Timba79 sanoi:
Tomi treenaa takareidet eri päivänä, kuten minäkin.

Millainen jako teillä on? Itellä nykyään nelijakoinen ja olen suunnitellut etu- ja takareisien treenaamista eri päivinä, mutta en ole hokannut, että missä välissä. Ratkaisuna olen nyt tehnyt jalkapäivänä ensin takareidet ja sitten vasta etupuoli. Lähinnä ennen on ongelmana ollut se, ettei jaksanut täysillä enää takareisia etureisijumpan jälkeen. Tää tsydeemi on auttanut siihen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom