reenaaminen ilman rautaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j.nu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
piti tämmöst kysästä, et jos himas vetelee punnerruksii, vatsoi, selkää ja käsipainoil rannenostoja ja haukkarii, paljon. ni riittääk se vai pitääk mennä salil rautaa kouluttaa..

Tavoitteena ei oo tulla semmoseks pakastimen kokoseks jässikäks. Tämmonen normaali rantaleijona-lookki (sixpägi hyvin esil, selkä kondikses, kohtuu habaki näkyvis... ) Riittääk tommonen himatreeni tohon ja jos jollain ois jottain tohon liittyvää treeniohjelmaa, se ois jees.

Cheers :kippis1:

Rantaleijon-luukki on suhteellinen käsite, mutta joka tapauksessa sanoisin, että ei riitä. Helpommalla pääset kun lähdet salille suosiolla.

Mun mielipide: Ei siellä kotona saa itsestään hirveesti irti; ilmasta tulee paksu, reenaaminen häiritsee mahdollisesti muita ja vähäiset laitteet on heikko porkkana reenaamaan.

Itse olen kyllä vetänyt vaikka mitä himassa, mutta ei sillä pääse hirveen pitkälle... Tänä päivänä ainoastaan venyttelyä himassa.

Liikuntakirjallisuudessa on termi tyyliin "kotivoimistelu", olen kuitenkin skeptinen... Mieluummin voisi kiivetä puuhun.

Originally posted by goodolmob
piti tämmöst kysästä, et jos himas vetelee punnerruksii, vatsoi, selkää ja käsipainoil rannenostoja ja haukkarii, paljon. ni riittääk se vai pitääk mennä salil rautaa kouluttaa..

Tavoitteena ei oo tulla semmoseks pakastimen kokoseks jässikäks. Tämmonen normaali rantaleijona-lookki (sixpägi hyvin esil, selkä kondikses, kohtuu habaki näkyvis... ) Riittääk tommonen himatreeni tohon ja jos jollain ois jottain tohon liittyvää treeniohjelmaa, se ois jees.

Saat salillakin tehdä aikas paljon hommia tohon lookkiin, kotona voi koittaa kyllä esim. maratoonari-lookkia :)

Originally posted by goodolmob

Kyllä sinne salille pitää päässä tai sitten hommaat enemmän välineitä, aluksi levytangon ja vituuusti rautaa.

Mutta jos jätät ne aluksi ostamatta etkä vielä salille halua jostain syystä mennä niin tutustu tässä topikissa kirjoittamaani postaukseen antitraumaattisesta treenistä:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=8206&highlight=antitraumaattinen

Eli lyhykäisyydessään:

1.treenaa koko kroppa noilla mitä sulla on, 3-5 kertaa viikossa läpi
2.tee liikettä monta sarjaa
3.toistoja sarjoissa 8-12
4.palautukset sarjojen välillä alle puoli minuuttia jopa vain 10 sekuntia
5.elä treenaa lihasta totaalisesti hapoille

Jo pelkillä leuoilla, punnerruksilla, vatsarutistuksilla, yhden käden pystyranskalaisella puntilla http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBOneArmTriExt.html
/kickbackillä
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBKickback.html
, selänojennuksilla ja hauiskäännöllä puntilla ja yhden jalan kyykyillä voi saada ihmeitä aikaan kun treenaa tiheän frekvenssin antitraumaattisella ohjelmalla. Periaatteessa et noita ojentajien erikoisliikkeitäkään tartte välttämättä ollenkaan, vaihtelet käsien leveyttä punnerruksissa.

Esimerkkitreeni vois olla vaikka (sarjat x toistot):
Liikkeitä ei tehdä hapoille, eli kun ei enää mene sitä toistomäärää mitä pitäisi, ei tehdä enää seuraavaa sarjaa vaan vaihdetaan liikettä (selänojennuksen jälkeen lopetetaan treeni).

1. yhden jalan kyykky 15x10; pyri siihen, palautukset 10 sek -> jalan vaihto. Kun saat nuo niin tee 15x12 ja sit 15x14 jne.

huili 2min

2. punnerrus 12x10, palautukset 15 sek, kun menee tuo niin tee 12x12, 12x14 jne. Vaihda otetta kapeasta leveään sarjojen mittaan.

huili 2min

3. kapea vastaote leuanveto 8x7, palautukset 25sek. Kun menee 8x8 tee 8x9, sit 8x10 jne

huili 2min

4. vatsarutistus 15x10, palautukset 15sek. Kun menee 15x10 tee 15x12 jne

huili 2min

5. selänojennus - pyydät jotain istumaan jalkojen päällä - 15x10 sama kuin 4.

Tämän teet esim ma ke pe

Tietenkään tuo ei ole ainoa vaihtoehto mutta minun mielestä ehkä paras vaihtoehto kotitreeniin alkuvaiheessa, kunhan vähän on jo pumpannut (min. muutaman kuukauden) ja opetellut liikkeet; kaikki nuo ovat helpohkoja liikkeitä mutta ne pitää tehdä _oikein_ , hyvällä tekniikalla ja muistaa supistus ja venytys ja tarpeeksi hidas suoritus ja painottaa tuntumaa.

Kyllä on vähän nihkeetä ilman punttista ruveta rantaleijonaksi... Mitä huonompi lähtötaso, sitä enemmän auttaa. Jossain vaiheessa tulee kuitenkin lisäpainojen tarve vastaan.

Liikkeiksi ottaisin aika lailla noita Sakkeuksen suosittelemia eli
1. Leuanveto... Selkä kondikseen
2. Etunojapunnerrus (+ variaatiot, esim jalat sängyllä, yhden käden, räjähtäviä silleen että pomppaa ilmaan ja lyö kädet yhteen joka toiston jälkeen)... Kaveri väitti että ottais paremmin tissiin kun sormet osoittaa ulospäin.
3. Kyykkyjä, yhdellä jalalla varmaan kannattaa tehdä
4. Selkäliike... Auttaminen muutossa tai joissain muissa roudaushommissa voi olla kivaa vaihtelua
5. Vatsaliike

Vuoden vanha threadi mutta nyt täytyy sanoa että eräs kaverini on melko lihaksikas ylävartalon osalta ja hänen metodeihinsa kuuluu VAIN ja AINOASTAAN leuanveto ja punnerrus ilman lisäpainoja. Hän sanoo tekevänsä "100 päivässä, jompaa kumpaa"

Ilmeisesti ei kuitenkaan ihan joka päivä.

Totta on!

digging.jpg

Meininkimies sanoi:
Vuoden vanha threadi mutta nyt täytyy sanoa että eräs kaverini on melko lihaksikas ylävartalon osalta ja hänen metodeihinsa kuuluu VAIN ja AINOASTAAN leuanveto ja punnerrus ilman lisäpainoja. Hän sanoo tekevänsä "100 päivässä, jompaa kumpaa"

Bullshit. Tai riippuu, mikä on "lihaksikas".

Kuitenkin kannattaa kokeilla Navy Seals -ohjelmaa

Eiköhän toi kotireeni onnistu noillakin vehkeillä... Sillä pelkillä käsipainoillahan voi treenata olkapäät,ojentajat,hauikset,rinnan,forkut jne. eivätkä liikkeetkään ihan heti lopu kesken... Mutta tietenkin parempi on mennä salille koska sitten on mukavampi treenata ku ei oo mutsi/faija/jokusemmonen kyyläämässä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis perkele! On mulla silmiä päässä ja tiedän miltä suunnilleen näyttää lihaksikas mies. Rintalihakset erottuu kunnolla ja käsivarressa on paksuutta, vatsat erottuu. Äijällä on miehekäs yläkroppa ja naiset tykkää - tähänhän suurin osa pyrkii!

Siispä väitän että kunnon leuanvedolla, otetta tangosta tietysti luovasti vaihdellen ja erilaisilla punnerruksilla (yhdistettynä lenkkeilyyn) voi päästä TERÄKSISEEN fyysiseen kuntoon, mutta ei supermassaksi. Olenko väärässä?

Meininkimies sanoi:

Ilmeisesti ei kuitenkaan ihan joka päivä.

Totta on!

Mullakin on yks kaveri joka on nyt 14 ja sanoo tehneensä pelkkiä punnerruksia ja vatsoja juuri tuommoisia 100-400 toiston luokkaa per päivä. Tuskin on ihan joka päivä tehnyt, mutta noin 6 vuotta sanoo tehneensä ja kyllä on kaveri lihaksikkaassa kunnossa ikäisikseen ja muutenkin. Itse kuitenkin uskon että salilla kehittyy paljon nopeemmin, mutta uskon myös että tuolla menetelmällä voi kehittyä paljon.

KäveleväRuumis sanoi:
Kuitenkin kannattaa kokeilla Navy Seals -ohjelmaa
Hirveä määrä aerobista ja leuanvetoja yms. Menisin veikkaan, että tuolla kertyy enemmälti voimaa ja kestävyyttä, kun lihasmassaa. Vai olenko väärässä? Itse en ainakaan suosittelisi tuota, jos haluaa "isoksi" :)

Lynski sanoi:
Hirveä määrä aerobista ja leuanvetoja yms. Menisin veikkaan, että tuolla kertyy enemmälti voimaa ja kestävyyttä, kun lihasmassaa. Vai olenko väärässä? Itse en ainakaan suosittelisi tuota, jos haluaa "isoksi" :)

Totta, mutta pakkohan sen lihaksen on silti kasvaa.

KäveleväRuumis sanoi:
Totta, mutta pakkohan sen lihaksen on silti kasvaa.
On tietenkin. Taitaavat vaan testotasot laskea jo tuollaisella aerobisen määrällä. Tietenkin kaikki lihasliikkeet kehittää, aivan totta.

Meininkimies sanoi:
Siis perkele! On mulla silmiä päässä ja tiedän miltä suunnilleen näyttää lihaksikas mies. Rintalihakset erottuu kunnolla ja käsivarressa on paksuutta, vatsat erottuu. Äijällä on miehekäs yläkroppa ja naiset tykkää - tähänhän suurin osa pyrkii!

Siispä väitän että kunnon leuanvedolla, otetta tangosta tietysti luovasti vaihdellen ja erilaisilla punnerruksilla (yhdistettynä lenkkeilyyn) voi päästä TERÄKSISEEN fyysiseen kuntoon, mutta ei supermassaksi. Olenko väärässä?

Naisten ja normaali vinkuheinä miesten mielestä lihaksikkaaseen kuntoon voi varmasti päästä kotikonstein. Tosin siihen ei tarvi taas mun mielestä kovinkaan lihaksikas olla. Tietenkin jos tuo kaveri on helvetin lahjakas. Ja kyllähän se tietenkin vähän näkyyki jos useita vuosia vääntää kotona.

Mutta kyllä tuommonen punnerus, vatsa, leuka linja antaa todella hyvät lähtökohdat salille.

Lynski sanoi:
On tietenkin. Taitaavat vaan testotasot laskea jo tuollaisella aerobisen määrällä. Tietenkin kaikki lihasliikkeet kehittää, aivan totta.

En mene takuuseen, mutta ei noissa kovinkaan kauaa kestä. Yksi setti on kuitenkin niin kevyt noissa, että kerkeää varmasti palautumaan nopeasti ja voi ottaa uuden sarjan melkein perään.

Ja aerobisen harjoittelun(juoksu/uinti) voi tehdä vaikka aamusta.

Meininkimies sanoi:

Et ole väärässä. Monet vain luulevat, että on yksi ainoa oikea tapa tehdä asioita, joka tietenkin on se miten he itse tekevät.

On huomattavasti parempi treenata kotona vaikka jopa ilman painoja, kuin olla treenamatta ollenkaan. Kyllä siinä eron normaalin sohvaperunaan huomaa kuka tahansa ja selvästi.

cuscus sanoi:
On huomattavasti parempi treenata kotona vaikka jopa ilman painoja, kuin olla treenamatta ollenkaan. Kyllä siinä eron normaalin sohvaperunaan huomaa kuka tahansa ja selvästi.

Aivan totta ja esim. leuanvedossa saa lisäpainoa helposti käyttämällä reppua ja lataamalla sinne mitä mieleen tulee. Samoin punnerruksia voi tehdä tuolien välissä ja jalat korkeemmalla yms. Ja vatsarutistuksiin nyt riittää pari kolme 5 kilon levyä jo melko pitkälle. Voimapyörä ei myöskään vie tilaa juuri yhtään. Eli kyllä sitä jonkinnäköseen kuntoon pääsee jo kotikonsteinkin, mutta mulla ei kyllä pää kestäs hinkata kovin pitkään tollasia settejä. Mutta varmasti sillä saa hyvät pohjat salille jos ei vielä tunne olevansa halukas sinne lähtemään.

Kirjoitin pitkän tarinan, mutta kun painoin vastaa-nappia, niin "sivua ei voi näyttää". Joten sama uudelleen,lyhennettynä.

Itse treenasin aikoinaan kotona yhdellä käsipainolla, jota pystyi säätämään 0- 32 kg. Sillä pysty treenaamaan kaikkia osa-alueita vähintäänkin kohtuullisen hyvin, ainakin alkuunsa. Sain hyvään ruokavalioon yhdistettynä puolessa vuodessa massaa lisää noin kymmenen kiloa, josta oman arvion mukaan selvästi yli puolet lihasta. Ulkoinen olemus muuttui ainakin aika selvästi positiivisempaan suuntaan.

Joten, kyllä kotitreenilläkin saa tulosta aikaiseksi. Suosittelen silti ehdottomasti aloittamaan samantien kunnon treenin kuntosalilla. Ei tartte sitten harmitella myöhemmin. (Itse pidin silloin periaatteena, että salille ei kehtaa mennä ennen kuin saan 80 kg:lla sarjaa penkistä. Jees, loistava periaate :rolleyes: ).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom