Ravintola-gallup :)

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Weeruskassa on tosiaan aivan mielettömän hyvät safkat. Mulla on aika paljon kokemusta ulkona syömisestä ja olen sitä mieltä, että Weeruska on yksi parhammista ruokaravintoloista, jossa olen syönyt.

www.weeruska.com

Kallion ruokapaikoista myös Flemarin Cellassa ja Bullmanissa on hyvät ruuat.

olen sitä mieltä, että Weeruska on yksi parhammista ruokaravintoloista, jossa olen syönyt.

Mä olen samaa mieltä! Eilen nimittäin Helsingin vierailun päätteeksi tuli testattua kyseinen paikka ja mulle jäi siitä tosi positiivinen kuva. Ystävällistä palvelua, leppoisa ilmapiiri ja ne ruuat oli tosiaan ihan taivaallisen ihania! Annoskoot myös sellaisia, että nälkä lähtee varmasti. Pitkään mietittiin tuon ja Old Sophien välillä, jonka listat vaikuttaa kans aika päteviltä.:)

Täällä Tampereella mun tämänhetkinen suosikkini on New York ja sen ihana kanawokki.:haart: Sitä on niin kivaa syödä puikoilla, vaikka mä en oikein täysin osaakaan...:rolleyes: El Toron piffejä pitäis kyllä päästä maistelemaan joskus!:)

Kyllä sitä aika usein tulee käytyyn ravintoloissa. Kiinalaisessa käyn pari kolme kertaa kuukaudessa. Mäkissä ja hesessä tulee myös käytyä paljon, mutta niissä syön yleensä vaan jonkun salaatin. Ja sit välillä kebabia riisillä tai fetasalaatilla :)

Jyväskylässä Passionissa saa aina kuolata niiden herkkuannosen perään:kuola: En tosin ole vielä käynyt maistelemassa.

Ja sitten asiaan: Onko Helsingissä raflaa, joka tarjoaisi lounasta myös viikonloppuisin (ja siis myös lounashintaan :))? Yleensähän nuo lounaslistat rajoittuvat ma-pe.

Mä annoin Passionille monta mahdollisuutta, on tullu syötyä salaattia, wingsejä, purilaisia, ribsejä..mut ei.. hampparit kylmiä ja kastike ei maistu millekään, ja sitä on ihan pirusti. ( sama ongelma myös amarillossa ja memphiksessä.) Muu ruoka mautonta, ja mä en ole kovin nirso tapaus, yleensä ketjumätöt uppoaa ihan hyvin. Mutta nyt näiden kolmen mainitun paikan taso on vajonnu ( no, passions on ihan uus, joten kahden) ALAS :curs: Eilen kävin amarillossa, ja hampurilainen oli kummallakin kylmä, pihvit mustia, samoin 20 euron pihvi: kärtsätty!! Ja nämä vaan kiltisti veti nassuun. Pitää opetella valittamaan, ehkä se tasokin siitä nousee. Meni :offtopic: Mutta Pub Katseen kanaleipää voin suositella, IHANA lime-curry ( muistaakseni )-kastike ja hullun iso!

Tampere: Lotus Garden (parasta kiinalaista), Frankly (joskus vähän nenänvartta pitkin tulevaa palvelua, tosin), perinteiset Pancho Villat ja sen sellaiset, Manhattan Steakhouse eli LIHAA.

Edit: makuasioista voi kiistellä, mutta muutaman kerran Haraldissa käyneenä ja mutu-tuntumalla: karmea paikka. Ylihinnoiteltua ruokaa (en halua lautaselleni jalkapallon kokoisia punajuuria), hidas palvelu ja hitautta yritetään korvata tuputtamalla lisää viinaa pöytään.

Viimeksi muokattu:
Manaatti sanoi:
Edit: makuasioista voi kiistellä, mutta muutaman kerran Haraldissa käyneenä ja mutu-tuntumalla: karmea paikka. Ylihinnoiteltua ruokaa (en halua lautaselleni jalkapallon kokoisia punajuuria), hidas palvelu ja hitautta yritetään korvata tuputtamalla lisää viinaa pöytään.

Sama. Mulle riittää kaksi kertaa tuolla paikassa. Toisella kerralla valitinkin palvelusta, kun ruoka-annoksen tullessa "ystävällinen" tarjoilijaneiti töksäyttää: "Siinä." :rolleyes: "Joo, kiitti..."

Syön aika usein "ulkona"... koska olen ammatiltani ravintolakokki ja meiltä lähtee päivittäin ruokaraha ... joten pakko on syyä :) Ite käyn näissä s-ryhmän paikoissa jo sen tähen ku saan niistä sen henkilökunta-alennuksen ... 15 %. En kauhein usein, sillä mielestäni se on kuitenkin irtiotto arjesta :D ... ja mieluiten syön sellaisia ruokia mitä töissä en tee.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Syön aika usein "ulkona"... koska olen ammatiltani ravintolakokki ja meiltä lähtee päivittäin ruokaraha ... joten pakko on syyä :) Ite käyn näissä s-ryhmän paikoissa jo sen tähen ku saan niistä sen henkilökunta-alennuksen ... 15 %. En kauhein usein, sillä mielestäni se on kuitenkin irtiotto arjesta :D ... ja mieluiten syön sellaisia ruokia mitä töissä en tee.
Nyt kun on ihan ammattilainen paikalla, niin kiinnostuneena kysyisin, off topic tietenkin :D, että miten pitkälle ravintoloissa, esim. juuri s-ryhmän ravintoloissa ruoka-ainekset tulevat valmiina? Meinaan siis, että onko kokin tehtävä vain lämmittää teollisesti tuotettu kastike ja lämäistä se mahdollisimman edustavasti lautaselle, vai onko toivoa siitä, että joskus annos olisi oikeasti koostettu tuoreista raaka-aineksista?

Tampereella mukavia paikkoja ovat Frankly (ihana karitsan potka), Grill (loistava ankka-annlos) ja Tillikassakin on ihan ok ruokaa, esim. lampaan ulkofileannos. Thaimaalaiset, Thai Na Khon (ja sisarravintolat; myös Ideaparkissa) ovat tosi hyviä, samoin intialaiset Nanda Devi ja sisarensa Swagath. Rongankadun kiinalainen oli myös kiva.

Hella ja Huone on vaihtanut ilmeisestikin omistajaa ja kokkia, joten pitää käydä kokeilemassa (sama omistaja nyt kuin Villa Hakkarilla Lempäälässä, Arto Rastas, palkittukin joskus). Ja Näsineneulan (on myös ihana!) entinen keittiömestari on nyt Henriks'sissä.

Pancho Villassa olen syönyt kerran, enkä oikein pitänyt, kun ruoka ei mielestäni ollut meksikolaisen oloista, ei edes texmexiä vaan siitäkin suomalaisempi viritys.

Mäkin olen käynyt Tampereen Pancho Villassa, ja koko ruokakokemus oli negatiivinen. En voisi suositella.

Mä olen lähiaikana tykännyt eniten La Bodegasta Helsingissä, mielettömän hyvä pippuripihvi, mutta paras juttu koko aterioinnissa oli ehdottomasti rikas suklaa-pistaasikakkupala jälkiruoka. Voi jeesus se oli mainio! Sinne taas kiristelyjen jälkeen syömään.

Tuli mieleen Tampereella paikka jossa kävimme syömässä, josta pidin todella paljon. Googletin sen, se on Bodega Salud :D Onkohan kaikki Bodega-nimiset mun mielestä sitten erinomaisia paikkoja. Tosi hyvää ruokaa!!

että miten pitkälle ravintoloissa, esim. juuri s-ryhmän ravintoloissa ruoka-ainekset tulevat valmiina? Meinaan siis, että onko kokin tehtävä vain lämmittää teollisesti tuotettu kastike ja lämäistä se mahdollisimman edustavasti lautaselle, vai onko toivoa siitä, että joskus annos olisi oikeasti koostettu tuoreista raaka-aineksista?

En ole kokki, mutta pientä kommentia aiheeseen kuitenkin. Olin viime kevään ja kesän töissä pikaruokaravintolassa, joten tuli tutustuttua melko läheisesti Kespron Menu-tukkutuotteisiin (kastikkeet, juustot, lihapullat, pihvit.. salaatit ja tomaatitkin tulivat valmiiksi pilkottuina jne.). Samana kesänä käväisin myös syömässä Huviretki-ketjun ravintolassa, ja ei oikein napannut Menu-salaattisekoituspohjaan tehty äyriäissalaatti, jonka kylkeen oli lyöty Menu-chilimajoneesia..:rolleyes:

Ja vastaus varsinaiseen kysymykseen.Tykkään, tai ainakin tykkäsin, Martina-ketjun ravintoloista. Tuoreen oloista ja hyvää perusravintolaruokaa. Tampereen ketjupaikoista Scandicin Piazza Foodfactoryn annokset uppoavat, samoin pidän Sahasta ja Astorista. Parhaat ravintolakokemukset on kuitenkin helsinginreissuilta: Lasipalatsia ja Bar Vespaa ei voita mikään..

Mä en kyllä usein käy ulkona syömässä. Kiinalainen menee aina, Töölössä oli joku huippumestakin mutta nimi on nyt unohduksissa.
Duunissa yleensä syön omia eväitä, mutta joskus haen Picnicistä kana- tai paahtopaistisalaatin :haart:

Kävisin mieluusti vaikka kuinka usein ulkona syömässä, mutta opiskelijabudjetilla ei oikein voi. Tampereella ainakin The Grill, New York ja Pancho Villa ovat mielestäni hyviä, samaten Saha, tosin siellä tuppaa olemaan vähän hidas palvelu. Myös perus Amarillo menee ihan hyvin, samoin Manhattan ja kiinalaiset (etenkin Lotus Garden!). Hintavammista sitten Salud. :kuola:

e. Niin ja tuli vielä mieleen, jos joku kaipailee perus lounaspaikkaa, niin Edun Herkkukeidas Tullinaukiolla on aivan loistava! Edulliset hinnat, hyvää kotiruokaa, sujuva palvelu ja ruokaakin lapataan lautaselle niin paljon kuin asiakas haluaa. :thumbs: Pitäisikin taas joskus käydä..

Tuli mieleen Tampereella paikka jossa kävimme syömässä, josta pidin todella paljon. Googletin sen, se on Bodega Salud :D Onkohan kaikki Bodega-nimiset mun mielestä sitten erinomaisia paikkoja. Tosi hyvää ruokaa!!

Salud on kyllä ihan ykköspaikka. Ihania juustoja ja tosi hyvät pihvit.

Lappeenrannan Tassoksessa viime sunnuntaina söin aivan ihanaa merianturaa, nami. Suosittelen lämpimästi, annoskin oli hyvän kokoinen, eli riittävän suuri :D Kreikkalainen ruoka on muutenkin herkkua. Kiinalainen ei oikein miulle uppoa: se on aina saman makuista, ja natriumglutamaatista tulee masu kipeäksi. Rosson uusille listoille kiitosta!

Minä joudun lähes joka päivä säätämään tuon lounaan jossain ulkona.Onneksi nykyisen toimiston lähellä on anttila sokos joista saa ihan hyvää(ja terveellistä)perus safkaa.Toi sokoksen salaattiannoskin on aikas hyvä kun kaikis on joko riisiä tai pastaa eli ei mitään rehuja pelkästään ja kastikkeeksi jotain kermaviilistä.

Niin ja sitten aiheeseen.Olin kaksi vuotta raintola-alalla ja ei oikein uppoa tuo mättö enään.Korkeitaan kiinalainen tai thaimaalainen,ne on kyl herkkua:kuola:Jos nykyään käyn ulkona syömäs eli ehkä kerran kuus jos sitäkään niin kyllä siel uppoo se pihvi:kuola:Ravintola-alalla tui tosiaan vedettyä välil aamupalasta iltapalaan sitä safkaa kun päivtäkin sil alal saattaa olla 12 tuntisia.Nyt onneksi päiväduuni ja tasasen tappavat omat väsäykset menussa:D

Mun täytyy kyllä sanoa, että useamman kerran TURUN Haraldissa käyneenä, voin vain kehua paikkaa ja ruokaa!
JKL:ssä uusi Passion on ainakin hinta-laatusuhteeltaan loistava mesta ja Väinönkadun kiinalaisen (Genhiskan?) noutopöytä on jo legenda. Huviretkeen oon kanssa ollut aina tyytyväinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom