Ravintola-gallup :)

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Muutama viikko sitten käytiin Tampereen Viikinkiravintola Haraldissa. Oli kyllä niin hyvää ruokaa :kuola: Toinen suosikki on Salud. Ihastuin siellä siihen juustotarjontaan.

Onko kukaan törmännyt raflaan, jossa menuun olisi kirjoitettu kalorit (paitsi mäkki)?

Pikkaisen viiveellä vastaus, mutta parempi kai myöhään jne...

Eli itse totesin tässä yksi päivä että Saha on laskenut ainakin osaan annoksistaan kalorit, vieläpä protskut/hh/rasvat hienosti eriteltyinä. Lisää tällaisia :thumbs:

Omia suosikkipaikkoja Tampereelta ehdottomasti Salud (jos haluaa syödä hienommin), 2h+k (ne etanat :kuola:), lounasaikaan Bistro Venlan salaatit. Speak Easyn wingsit kiekuraperunoilla maistuu kans, sekä American Dinerin burgerit, jos ei niin kevyttä tee mieli :D

Eli itse totesin tässä yksi päivä että Saha on laskenut ainakin osaan annoksistaan kalorit, vieläpä protskut/hh/rasvat hienosti eriteltyinä. Lisää tällaisia :thumbs:

Jep, tuollasta lisää!:) Mä en olekaan Sahassa kertaakaan ehtinyt vielä käymään, vaikka niin monen monta kertaa on pitänyt mennä. Ja eikös WokWok myös ilmoittanut ainakin joidenkin annostensa kalorimäärät? En oo aikoihin käynyt, joten en tiedä, mikä tämän hetkinen tilanne on...

no tällänen kun wrong-noodle bar on jossakin keskustassa ( en tiedä tarkalleen missä) espoon versioissa oon syönyt ja erittäin herkullisia ja varmasti suhteellisen kevyitäkin wokkeja saa mm. riisistä,noodelista,kanasta,katkaravuista,kasviksista,yms..
Melkeen suosittelen et laitat johki eniroon hakusanaks helsingin ravintolat ja selaile sieltä uniikkeja tapauksia ;) mukavaa hesan reissua :)!

no tällänen kun wrong-noodle bar on jossakin keskustassa ( en tiedä tarkalleen missä) espoon versioissa oon syönyt ja erittäin herkullisia ja varmasti suhteellisen kevyitäkin wokkeja saa mm. riisistä,noodelista,kanasta,katkaravuista,kasviksista,yms..
Melkeen suosittelen et laitat johki eniroon hakusanaks helsingin ravintolat ja selaile sieltä uniikkeja tapauksia ;) mukavaa hesan reissua :)!

Juuuu onhan sitä jo hyvinkin selailtu hesarin todella kattavaa ravintolaopasta, on aina vaan kivempi jos joku olisi jo käynyt ja tietäisi kertoa kokemuksistaan vaikka ihan omasta kantapaikastaan. Moni paikka kun paperilla näyttää hyvältä, totuus voi olla toinen.

mä käyn ulkona syömässä kavereiden kanssa aika usein ja usein paikkana on tampereen pancho villa! OMG sen kanasalaatti on niin jumalattoman hyvä, ettei tosikaan... No hyvä on, kyllä ideaparkin martina-ravintolan kanasalaatti on kanssa tosi hyvä ^^ mmm... kanaaaaa :kuola: täytyyki joskus mennä sahaan kerta sielä ei o koskaan tullu käytyä :) Kuukauden päästä on muutto Helsinkiin edessä ja sieltä ei löydy pancho villaa! mä en kestä... :eek:

Oiskos niitä Helsingin hyviä ravintoloita suositella? Kukaan?:)
Minkä tyyppistä ruokaa saisi olla? Jos intialainen kiinnostaa, niin aivan ehdottomasti parasta tarjoaa Maharaja Mannerheimintiellä, lähellä Töölön kisahallia. Toi on sellainen varma nakki, jossa KAIKKI on loistavaa (kuhaa voin ja kerman kanssa, vink vink :)), vaikkei aivan halvimmasta päästä olekaan.

Viikko sitten testattiin varsin kohtuuhintainen kinkki: NanKing Kalevankadulla. Aivan mainiot olivat ainakin meidän annoksemme.

Mitäs vielä.. Noista Wrong Noodle Barin wokeista, niin ainakin mun mielestä se nuudeli/liha-suhde kusee aika huolella. Onhan ne ihan herkullisia juu, mutta lihaa/kanaa/rapuja löytyy annoksesta korkeintaan muutama ja nuudelia sitten aivan törkeästi :down: Itse tekee parempaa :D

Kohta palkkapäivänä olisi tarkoitus mennä testaa Bulevardilla sijaitseva vähän fiinimpi italialainen mesta, Serata. Olen kuullut ylistyksiä siitä.

Ai niin, jos haluaa loistoruokaa kivassa paikassa hyvän palvelun kera, niin Fredalla sijaitseva Kynsilaukka on aivan ehdoton. Siinä kahden hengen ikkunapöydässä tuli viime syksynä tunnelmoitua hyvän ruuan ja viinilasin kera :haart: Valkosipulin ystävillehän toi on vielä parempi :)

Helsingissä on muutama suosikki:

-Dick Tracy, nyk. Morrison's Grill&Green -> törkeen hyvä lehtipihvi (jos tykkää "junttiruuasta" :D), en ole tosin uudessa käynyt mutta ainakin vuosia sitten oli ihan super
-Omenapuu -> kaikille löytyy jotain sopivaa
-Grande Grill -> hyvää pihviä yms :)
-Gusto -> mahtava salaattibaari, ihania keräilysalaatteja joihin itse saa valita sisukset
-Iguana -> pastat ihania, salaatitkin hyviä, tää on hyvä peruspaikka (ja edullinen)
-Ming Inn -> paras kiinalainen EVER!!! :haart:

Ulkona tulee syötyä ehkä kerran kuukaudessa tai sit joka toinen kuukausi.. opiskelija olen, ei juuri rahaa ole käydä. Mutta Jkl:n paras kinkkiravintola EHDOTTOMASTI on Hong Kong City! Mielettömän ihana palvelu, naminamiruokaa ja opiskelijoille oma huokeampihintainen lista..nannaa :) Salsa Orkideassa olen käynyt joskus muinoin ja söin pihviä, herkkua oli sekin :D

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Oiskos niitä Helsingin hyviä ravintoloita suositella? Kukaan?:)

Olen itse vege, mutta tässä kuitenkin kokemuksia joistakin testatuista ravintoloista, huomioiden siis seurueen muutkin syöjät.

-Grande Grill: hyviä pihvejä ja itse olen aivan koukussa vuohenjuustosalaattiin, joka on parasta stadissa
-Vespa: hyvää ruokaa ja etenkin pizzat (vaikken niitä muutoin syökään) ovat täällä aivan erinomaisia. Italialaistyyppinen paikka.
-La Famigilia: toinen italialaistyyppinen paikka, ruoka ollut hyvää, muttei välttämättä mitään maata järisyttävää
-Samrat: hyvää intialaistyyppistä ruokaa
- ?: nepalilaispaikka, joka sijaitsee nykyään tennispalatsin kupeessa. Nimeä en nyt muista, mutta aivan erinomaista etnistä ruokaa. Nam.
-Memphis,Amarillo,etc. kaikki ihan ok ruokapaikkoja ja listoilta löytyy varmaan jokaiselle jotain

Sitten muutama, jotka ovat osoittautuneet jonkinlaisiksi pettymyksiksi:

-Loiste: suppea ruokalista, huono palvelu, hinta-laatusuhde ei kohdillaan
-La Casa: sinänsä ihan ok ja kuten edellisessäkin sijainti hyvä, mutta ruoka oli pienoinen pettymys
-La Cocina: ainakin lounasaikaan vegetaristin painajainen, mutta seurueen muut jäsenet kyllä pitivät kovasti. Taitaa vain olla hieman kalliimpi paikka.

Nyt ei tule muuta mieleen.. Kerro, jos mielessä on jotain erikoista.

Niin, ja jos sää on hyvä, niin pistäydy vaikka yhdellä Tornin Ateljee-baarissa, josta on aivan loistavat näkymät. Mukavaa reissua!

Ulkona tulee syötyä viikoittain, enään ei uppoa chikosit ja amarillot eikä liiemmin muutkaan american club burger räpellykset...

Hyviä paikkoja:

-Teatteri
-Belge
-New Bamboo centter
-Vespa

Isoon nälkään ja isommille miehille suosittelen alla olevia paikkoja, halpaa ja hyvää kotiruokaa isoine annoksin.

-Tori
-Sea Horse
-Bali Hai

Kiitokset vastauksista, tässähän on tullut jo sen verran mielenkiintoisia paikkoja, että taitaa mennä ulkona syömiseksi koko reissu :D. Grande Grill kuulostaa sopivan rennolta mestalta, itse tykkään kauheasti intialaisesta, mutta avokki on usein saanut (se ei ole harjoitellut tarpeeksi) vatsan väänteitä intialaisesta (en tiedä miksi, mulla ei mtn ongelmaa), joten jokin paikka, josta saa miehelle tarpeeksi suuria ja täyttäviä ja mulle sopivan ei-rasvaisia ja yhtä suuria ;) annoksia. Ja Ben&Jerry's jätskibaariin sitten jälkkärille, täältä kun ei (ihan tosi!) saa 150 km säteellä sitäkään herkkua.

Heippa!

Sellaista kyselisin, kun ollaan isän kanssa menossa sunnuntaina ravintolaan, että mitä alle laitetun linkin listoista kannattaisi valita? Meinasin lähinnä tuolta Health puolelta ottaa sen grillatun kananrinnan, mutta olisiko joku muu hyvä vaihtoehto? Tai jos pyytää esim. eri lisäkkeillä? Punaista lihaa en syö ollenkaan (nauta, possu, lammas tms.) mutta kana ja kala uppoavat ilman muuta. Eli haussa mahdollisimman hyvin punttaavalle mimmille sopiva ruoka-annos :) On nyt tullut viime aikoina syötyä ravintoloissa aika useastikin, että valitsisin ihan mieluusti jotain mistä ei mene maha loppupäiväksi ihan sekaisin, eli olisi kiva jos joku helppisi ja vinkkaisi tuolta jotain kivaa ^^ Tai sitten jos toi grillattu kananrinta on ihan jees.

http://www.scandickeittio.fi/unit.php?unit=14&page=menu&theme=scandinavian

Pakko muuten vielä lisätä, että tuolta Grande Grillistä saa nykyään jälkkäriksi B & J`s jäätelöä.;) Mutta tietty tuolla Kampissa on paremmat vaihtoehdot. Itse suosittelen etenkin tuota Peace of Cake (mansikkajuustokakku-hässäkkä) -jäätelöä.

Mayflower: jos itse lihaa söisin, niin valitsisin varmastikin juuri tuon kanarinta-vihannessalaattiannnoksen. Kuulostaa ainakin hyvältä ja tervelliseltä vaihtoehdolta. Mutta jos vatsa ei oireile, niin ennemminkin syö hyvin, miettimättä sen tarkemmin tervellisyyttä ja nautiskele hyvästä ruuasta.:)

- ?: nepalilaispaikka, joka sijaitsee nykyään tennispalatsin kupeessa. Nimeä en

Tarkoitatko Satkaria? Se on ainakin muuttanut Fredalle, Tennarin viereen jokin aika sitten ja sieltä saa älyttömän hyvää ruokaa.

Kalliimmista vaihtoehdoista täytyy suositella ravintola Postresia (Pos3). Syötiin siellä menu Samuli & Vesa hinta 69e. Aivan mielettömän hyvää ruokaa :kuola: , mutta kyllähän sen pitääkin olla tuolla hinnalla.

Heippa!

Sellaista kyselisin, kun ollaan isän kanssa menossa sunnuntaina ravintolaan, että mitä alle laitetun linkin listoista kannattaisi valita? Meinasin lähinnä tuolta Health puolelta ottaa sen grillatun kananrinnan, mutta olisiko joku muu hyvä vaihtoehto? Tai jos pyytää esim. eri lisäkkeillä? Punaista lihaa en syö ollenkaan (nauta, possu, lammas tms.) mutta kana ja kala uppoavat ilman muuta. Eli haussa mahdollisimman hyvin punttaavalle mimmille sopiva ruoka-annos :) On nyt tullut viime aikoina syötyä ravintoloissa aika useastikin, että valitsisin ihan mieluusti jotain mistä ei mene maha loppupäiväksi ihan sekaisin, eli olisi kiva jos joku helppisi ja vinkkaisi tuolta jotain kivaa ^^ Tai sitten jos toi grillattu kananrinta on ihan jees.

http://www.scandickeittio.fi/unit.php?unit=14&page=menu&theme=scandinavian

Jos sitä söisit, suosittelisin tuota Health-annoksista grillattua karitsanfilettä quinoasalaatilla ja yrttijogurtilla, söin sitä Marskissa ja se oli mainiota. Eiköhän se broilerikin maukasta ole!

Helsingin ruokapaikoista punttaajille tulee mieleen yksi paikka jossa en ole itse käynyt mutta tarkoitus olisi - nimittäin Right Wing Sports Bar, entisen pakkiskaupan vieressä Kalevankadulla. Jostain luin että siellä valmistetaan safkat rasvaa käyttämättä jollain... laitteella :D pitää käydä testaamassa.

Jyväskylässä hyviä Kauppakadun uusi kiinis, jota XairaX jo mainostikin eli Hong Kong City. Myös Sohwilla on hyvää ruokaa, isot annokset ja maltilliset hinnat.

Oma vakipaikkani Helsingissä on Alppilassa sijaitseva Weeruska. Aivan mahtavan hyviä kaikki sapuskat mitä on tullu kokeiltua. Sellasta perusruokaa kuten poronkäristystä ja tosi hyviä pastoja, hyviä kana-annoksia, paistettuja muikkuja ja ihanaa kana-caesaria. NAminam! Myös aina tuoretta leipää ja aivan törkeen hyvää valkosipulilevitettä. :kippis1:

Keskustassa tulee mieluiten suunnattua Rautatientorin vieressä sijaitsevaan Mayaan. Sellaista kreoli-meksiko-jne. henkistä sapuskaa. Ihania alkupaloja ja hyviä kanaruokia.

Pitsaa jos haluaa ni tuo keskustan Dennis oli loistava ja Rosson pannupitsa <3

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom