Ravintola-gallup :)

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Mie harvemmin käyn ravintoloissa, mutta jos käyn niin sitten esim. Rossossa tai Martinassa. Rossoa tosin nyt välttelen, ku uudet listat on niin persiistä. Edellisiin listoihin oli jo miun lempiruoka muutettu ja näiden uusimpien listojen myötä kallistu myös hinnat! Ei kiitos. :curs:

Lappeenrannassa Kardemumma on sulonen pieni paikka, jos ihan vaan esim. työlounaalla haluaa käydä. :)

Tampereen WokWok. :haart: Taivaallista wokkia ja isot annokset. Saa muokattua annoksen käytännössä ihan niin omituiseksi kuin haluaa. :)

Miehen kanssa ollaan suunniteltu hotelliviikonloppua Tampereelle (saa muuten hotelleistakin antaa vinkkejä!) ja oltais hyvää ruokapaikkaa etsitty. Katselin noita paikkoja, joita oli kehuttu, mutta olisin vielä kysynyt, että olisiko Tampereella jossain buffet-tyylistä ravintolaa tai ruokapaikkaa (muita kuin rax)? Tai jotain, missä ois isot annokset järkevään hintaa? :) Jotkut paikat, joita kehuttiin kun vaikutti hieman kalliilta... Kaikki vinkit otetaan vastaan :)

Me käymme yleisesti ottaen todella tiheään ulkona syömässä... Miehelle jos vihjaakin asiasta, niin on jo toinen käsi auton ovenkahvassa. Onkohan mun ruoat muka noin huonoja?:nolo: Ei vaan... Luulenpa että se on se helppous, kun ei tarvitse ite nähdä mitään vaivaa. Meillä kun keittiöhommat on suht tasaisesti jakautuneet molemmille. Meidän 6vuotiaallakin on jo oma "lempiravintola". Tämäkin kertoo varmaan jotain siitä, että ulkona on tullut syötyä.:rolleyes:
Emme kuitenkaan, vaikka lapsiperhe olemmekin, syö missään mäkeissä tai heseissä. Ajatuskin läsöhampurilaisista puistattaa. Hrrrh.
Syömme aika vaihtelevasti erilaisissa paikoissa. Thai-ruoka ja kiinalainen on hyvää. Lahdessa (jonka lähellä asumme) myös Santa Fe ja Torero ovat mukavia ruokapaikkoja. Indian Gardenkin on hyvä, pääsee lähelle aitoa intian tunnelmaa...

Mutta nyt ovat nyörit tiukentuneet! Heh. Olemme pian lomamatkalle ja teimme yhteisen päätöksen olla syömättä ulkona kertaakaan ennen sitä. Lomallahan se on sitten yhtä ulkona syömistä koko homma. ;)Mitenköhän onnistuu?

Miehen kanssa ollaan suunniteltu hotelliviikonloppua Tampereelle (saa muuten hotelleistakin antaa vinkkejä!) ja oltais hyvää ruokapaikkaa etsitty. Katselin noita paikkoja, joita oli kehuttu, mutta olisin vielä kysynyt, että olisiko Tampereella jossain buffet-tyylistä ravintolaa tai ruokapaikkaa (muita kuin rax)? Tai jotain, missä ois isot annokset järkevään hintaa? :) Jotkut paikat, joita kehuttiin kun vaikutti hieman kalliilta... Kaikki vinkit otetaan vastaan :)

Ainakin asematunnelin päässä eli rautatieasemalla on yks kiinalainen jossa puffa päivisin muistaakseni klo 15 asti jotain 8e, tosi hyvää ruokaa. Launtaisin se on 10e. En muista nyt nimee mut ei voi erehtyä:)

acromion sanoi:
Ainakin asematunnelin päässä eli rautatieasemalla on yks kiinalainen jossa puffa päivisin muistaakseni klo 15 asti jotain 8e, tosi hyvää ruokaa. Launtaisin se on 10e. En muista nyt nimee mut ei voi erehtyä:)

Kim Long? En muista itekään varmaksi.

May:

Se on siinä kauppakeskus Weeran luona. Sellanen pien kahvila...Vieressä taitaa olla hautaustoimisto ja joku "karjala-puoti"...Ennen toi oli ihan vaan kahvila ja sielt sai sämpylöitä tms. mut nyt se on muuttunu enemmän lounasravintolaks.

Kahvila Kardemumma on kyllä ihana paikka :) Noutopöydästä voi kasata itse salaatin ja tarvikkeita on paljon, yleensä löytyy myös hyvin proteiinipitoisiakin juttuja. Ja lisäksi siellä on myös keittoja, nams :) Ja olikohan salaattilounaan hinta vain 7,5e, ei paha.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Tampereen thaimaalaisissa ravintoloissa on myös lounasbuffetit. Yllättävän toimivaa. Thai Na Khon on Hämeenkadulla, lähellä Hämeenpuistoa ja toinen (nimi?) Koskipuistossa Cumuluksen vieressä ja kolmas siis Ideaparkissa Lempäälässä.

Kalax kalaravintolassa on myös seisova pöytä. Suosittelen kaikille kalan ystäville, hyvä hinta-laatusuhde. Olen käyttänyt myös juhlissa cateringia. Sijaitsee Kaupun urheilupuiston laidassa, lähellä keilahallia.

Itse käyn nykyään päivittäin ulkona syömässä lounastauolla, kun saan niin hyvät korvaukset työnantajalta. Yleensä käyn hakemassa tuosta Anttilan Cafe Charlotasta jonkun ruokaisan salaatin tai käyn siellä lounaalla, mutta nyt oon ihan rakastunut thaimaalaiseen ruokaan :kuola: Jonel thai on ihan bueno! Lounasannokset on meikäläiselle just eikä melkein sopivan kokoisia ja siihen kuuluu raikas salaattipöytä. Lounaslistalta löytyy aina jotain terveellistä syötävää ja annosten ruoka-aineet on koottu tasaisesti, esim. 1,5dl riisiä, 100-200g kanaa chili-/currykastikkeessa ja haudutettuja kasviksia. Saa nähdä milloin alan kyllästyä :D

Niin ja muuten ravintoloista... Omat suosikit täällä Lahdessa on ehdottomasti Colorado ja SantaFe (ja tietty se Jonel Thai ;))

Mä pidän itse enemmän Kauppahallin thaikusta, siel on enemmän thaimaalaisempaa se ruoka. Jonelissa ruoka on jotenki valmistettu enemmmän suomalaiseen makuun ja aika surkeeta.

Aijaa... mä en oo käynykään siinä Kauppahallin thaipaikassa... Kiitos vinkistä, pitänee käydä siellä ;)

Juu Kim Long on sen Kiinalaisen ravintolan nimi Treen rautatieasemalla...

Nyt kun on ihan ammattilainen paikalla, niin kiinnostuneena kysyisin, off topic tietenkin :D, että miten pitkälle ravintoloissa, esim. juuri s-ryhmän ravintoloissa ruoka-ainekset tulevat valmiina? Meinaan siis, että onko kokin tehtävä vain lämmittää teollisesti tuotettu kastike ja lämäistä se mahdollisimman edustavasti lautaselle, vai onko toivoa siitä, että joskus annos olisi oikeasti koostettu tuoreista raaka-aineksista?

Aika moneen paikkaan tulee melko valmiina tuotteita: kermaperunat, lihapullat, kastikkeet, kypsennetyt naudansuikaleet jne. Olin eräässä Tradekan paikassa työharjoittelemassa tässä joitakin vuosia sitten, niin siellä tuntu et kaikki meni mikron kautta pöytään ... olihan ne ihan hienoja annoksia. Ei monesti ravintoloissa keretä tehä kaikkia, joten nämä valmistuotteet ovat todella näppäriä. Kaikessa säästetään ja yksi on kokkien työaika: ei sitä parissa tunnissa kerkeä tehdä hirmu sakille alusta asti. Meilläkin parhaana päivänä käy pelkästään lounasta syömässä 1200 henkilöä + sitten annokset päälle ... lähemmäksi 1800 henkilöä per kiirepäivä ... siinäkin saa jo hiki hatussa väsätä ruokaa. Lisäämällä työaikaa aamusta ja illasta saataisiin pöytiin enemmän ravintolassa tehtyjä ruokia, mutta ... se on nykypäivänä suurimmassa osassa ravintoloista sama juttu ... käytetään valmista siellä missä mahollista.

Tuli eilen testattua tuo Tampereella sijaitseva WokWok . Tykkäsin kyllä todella paljon ja suosittelen lämpimästi! :) Isot ja maukkaat annokset.

Viimeksi muokattu:
Tuli eilen testattua tuo Tampereella sijaitseva WokWok . Tykkäsin kyllä todella paljon ja suosittelen lämpimästi! :) Isot ja maukkaat annokset.
Joo, tuo on ihan kiva paikka! Tosin siitä on jo vähän aikaa, kun siellä viimeksi kävin. Tampereen New Yorkista saa muuten maailman parasta kanawokkia.:) Ja Saha on monipuolisuutensa vuoksi hyvä paikka myös. Extraplussaa siitä, että ovat merkinneet kalorit annoksiin näkyviin.:thumbs: Nykyisessä kotikaupungissa Lahdessa oon käynyt ainoastaan Rossossa, Coloradossa ja Torerossa syömässä ja noista kolmesta suosittelisin tuota Toreroa. Melko monipuolinen menu ja ainaskin mun lohi perunamuusilla oli hirmusen hyvää.

Sushi on mun pahe numero yks. Sitä on itekseen pikkuyksiössä niin vaivaloista väsätä, että mieluummin satsaa hyvin tehtyyn. Kabuki on suosikki, mutta yleensä Zen Sushissa lounas. Pitääkin huomenna mennä pitkästä aikaa!

Aika harvoin muuten tulee syötyä ulkona. Jos nyt kaupungilla nälkä iskee niin syön sitten milloin missäkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom