Ravintola-gallup :)

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Mulla on sellane muistikuva, et Hämeenkadulla(puiston päässä) on ravintola nimeltä Thai Na Kong Restaurant.
Nimi voi kyllä mennä metsään:nolo:

Hyvää ruokaa ja niin ihana palvelu+tunnelma.

Kiitos tiedosta, tuonne täytyy mennä syömään. Tampereelle tulos perjantaina ja ruokapaikkaa etsin kun dieetillä oon (sopivasti syömäpäivä).

Harvoin tulee käytyä...
Mulla on selkeästi jokin broileripasta-villitys.
Rillon ja Rosson pastat :kuola: :kuola:

Jos meniskin vkonloppuna ulos syömään..
Joo! :D

Ravintoloissa tulee hiukan sellainen olo, että se ruoka on likaista. Vaikka olisi kuinka tasokkaasta kyse. Se on vaan vieraitten räpylöitten tekemää ja sillä siisti (tai siis likainen). Onko muita yhtä rajoittuneita?:nolo:

Syön kyllä ulkona ystävien kanssa silloin tällöin, mutta mitään erityisherkkua se ei ole.

Mä tiedän Tampereella kaksi Thaimaalaista. Toinen on juuri tuo minkä Ärrä sanoi. Mä en ole ikinä käynyt siellä, kun ihastuin niin täysin tähän toiseen.

Se mun suosikki on Näsilinnankadulla, paikka nimeltä Thai & Laos! Loistavaa ruokaa, hyvä palvelu ja ihanan tunnelmallinen paikka. :haart:

Näsilinnankatuhan on Hämeenkadun poikkikatu eli ihan keskustassa on tääkin...

Mie haaveilein vaa koko ajan Amarillosta,mein kaupungis ku ei moista ole ni harvoin tulee käytyä. Rossoon on vähä jo kyllästyny vaik niitten pannupizzoja ei voita mikään. Subway oli ainakii jenkeis jees,kanasetillä,mut tääl en oo kokeillu.Siellä tuli parit footlongit maistettua :)

Ruuasta muuten ni nyt on suunnitteilla juusto ja muuta mukavaa dippaus iltaa kavereiden kesken,mmmm, ei malttais oottaa millään:hyper:

Tietääkö kukaan Turusta jotain hyvää thaimaalaista ravintolaa? Tällä hetkellä en itse keksi ainuttakaan ja kiinalaisen ruuan jälkeen on aina pettynyt, kun oikeasti haluaisi thai-ruokaa.

Niin, ja onko joku testannut intialaista Hannibal-ravintolaa (sekin Turussa)? Intialainen ruoka kun on niii-in herkkua...

Pakko vielä pröystäillä, että onneksi on lähipiirissä ehkä paras amatöörikokki (taso on ammattimaista, mutta ruuanlaitto on vain harrastus)! Viikonloppuna tuli syötyä Titanicin viimeisen illallisen mukainen 10 ruokalajin illallinen 10:llä eri viinillä :D Voi luoja, että oli hyvää!! Tämä oli 60-vuotislahja poikaystäväni isälle koko perheeltä, ja täytyy sanoa, että mielestäni on vaikea keksiä kellekään parempaa lahjaa kuin vaivalla ja huolella ja rakkaudella laitetut illalliset ym. Puheet, erinomainen ruoka ja juomat varmistivat sen, että juhla oli ikimuistoinen niin päivänsankarille kuin kaikille vieraillekin.

Tosi harvoin tulee ulkona syötyä. Ehkä noin 1-2x kahdessa kuukaudessa. Ja useimmiten se on mulla rosso, mäcci, hese tai lähipitseria. Hyvää ruokaa laitan kotona (vaikkakin aika peruspuntti safkaa, sehän on parasta:hyper: ), joten sitten jos ulkona syön, niin se on tuota hamppari ja pitsa -linjaa. Tosin rosson pastat on ihania:rock:

Kerran kuukaudessa tai kahdessa. Jos olis enempi rahaa niin tulis enemmän käytyä.
Rosso oli lempipaikka kunnes ihana isäukko, joka on elintarviketarkastaja, vihjasi ettei kannattais käydä. Noh nyt se on vielä säpissäkin. Melkeen kaikista ravintoloista joissa kuljin oli löytynyt korkeita bakteeripitoisuuksia, vanhoja elintarvikkeita, huonoa hygieniaa.. :(
Nyyh.. Sitten onkin paikat vähentyny. Vaikka kyllähän niitä bakteereita on joka puolella.. Mut vähentää ruokahalua kun tietää..

Tampereen Colorado on aivan mahtava ja siellä tulee käytyä aina kun on maisemissa.

Ulkona syöminen on kausittaista, vaihteluvälinä ehkä kerta viikossa - kerta kuussa. Ajoittain uppoavat myös läheisen Pizzataxin pitsat, hampurilaiset tai kebab, mutta puhutaan nyt "oikeista" ravintoloista.

Ulkona maistuu useimmiten texmex (Cantina West eräs lemppari ja fajitakset yleensä, samoin Chico'sin Chico's Plate tai yleensäkin combo-annokset) tai iso häränlihapihvi. Kanaa ja/tai pastaa tulee syötyä muuten niin paljon, etten niitä ravintoloissa tilaa.

Etnisistä tykkään myös, en vain ole Suomesta löytänyt suosikkeja. Oslolaista Hai Cafe'ta ja sen annosta 23A (chilikastikkeessa kanaa, paprikaa, sipulia ja cashew-pähkinöitä) muistelen usein kaiholla, vaikka sen olen kymmeniä kertoja syönytkin :kuola:

Mulla kanssa ravintolassa syöminen vaihtelee jopa parista kerrasta viikossa parin kuukauden väleihin.
Lasten kanssa tulee käytyä hampurilaispaikoissa tai sit jossain suht halvoissa pihvipaikoissa, muuten pidän etnisistä. Muutaman viime vuoden aikana on tullut käytyä aika usein nepalilaisessa ravintolassa. Helsingissä on pari hyvää, ainakin mun mielestä:)
Noi ketjut tyyliin Rosso ei iske ollenkaan. Raxissa en ole ikinä käynyt. Pizzaa tulee ostettua italialisista pizzerioista ennemmin kuin kebab-paikoista. Pikkuisen tunnustan olevani ruokasnobi, mutten pahasti ;)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Ihan liian harvoin tulee ulkona syötyä. Viimeksi tainnut marraskuussa hääpäivänä käydä ja tavoitteena olisi taas päästä silloin syömään johonkin kivaan ravintolaan. Ennen lapsen syntymää tuli toki käytyä useammin, ehkä noin kerran kuukaudessa.

Huviretki ja Fransmanni on sellaisia paikkoja, että niistä on aina saanut todella hyvää ruokaa ja myöskin palvelua. Ja tosiaan silloin, kun saa syödä jonkun muun laittamaa ruokaa, niin en mieti kaloreita. Yleensä jotain kana- tai kasvisruokaa tulee otettua. Ainakin Jyväskylän Huviretkessä saa todella taivaallisen hyvin valmistettuja kasviksia.

MInä myös käyn melkoise harvoin ulkona syömässä. Tosin tämäkin on hyvin kausittaista, joskus kertoja mahtuu parikin kuukauteen. Usein kuitenkin ehkä joka toinen kuukausi. Tykkään Rossosta, Amarillosta ja SubWaysta. Yleensä ulkona syöminen liittyy juhlaan tai sitten matkusteluun. Harvoin käyn pitseriassa tai hampurilaispaikassa.

Tosi kausittaista täälläkin. Jossain vaiheessa tuli syötyä päivittäin lounas jossain keskustan ravintolassa (Santa Fe, Spagetheria di Giovanni, Teatteri) ja käytyä kerran pari iltaisin jossain edullisessa korttelikapakassa tyyliin Ysibaari tai Tori. Mempparissakin kävin kyllästymiseen asti. Nykyään kun harjoittelen vielä "kunnolla" syömistä raahaan omat safkat töihin mukaan, ja säästän ravintolakäynnit erikoistilanteisiin. Linja on se, että käydään poikaystävän, perheen, kavereiden tms. kanssa kerran kuukaudessa jossain astetta paremmassa paikassa ja syödään sitten kolme ruokalajia viineineen kaikkineen. Näitä käyntejä jaksankin sitten suunnitella viikon etukäteen ja kuolata netissä ruokalistoja! :kuola: Nykyisiä suosikkeja ovat mm. Henri'x, Gastone, Johan Ludvig, Saslik ja Mecca.

Omalla kohdallani ravintolasyöminen on melko harvinaista (pari kertaa kuussa) mutta sekin vähä melkein poikkeuksetta kiinalaista tai thai-ruokaa. Se vaan on niin suosikkia :haart:. Tässä joku muukin kyseli, onko kellään tietoa, millaisia aineksia (lähinnä rasvaosasto?) kyseiset ravintolat käyttävät - itsellänikään ei ole kovin kattavaa käsitystä asiasta... Kiva olisi tietää tarkemmin, mutta toisaalta, mä varmaan söisin chinese-herkkuni kuitenkin, oli miten oli. :rolleyes:

Muussa tapauksessa listalta tulee sitten valituksi salaattia tai kanaa, siispä näin Oulun näkökulmasta katsottuna mieluisia vaihtoehtoja ovat Olimpoksen sikaisot kreikkalaiset salaatit ja Amarillon kanavaihtoehdot. :)

Tosi kausittaista täälläkin. Jossain vaiheessa tuli syötyä päivittäin lounas jossain keskustan ravintolassa (Santa Fe, Spagetheria di Giovanni, Teatteri) ja käytyä kerran pari iltaisin jossain edullisessa korttelikapakassa tyyliin Ysibaari tai Tori. Mempparissakin kävin kyllästymiseen asti. Nykyään kun harjoittelen vielä "kunnolla" syömistä raahaan omat safkat töihin mukaan, ja säästän ravintolakäynnit erikoistilanteisiin. Linja on se, että käydään poikaystävän, perheen, kavereiden tms. kanssa kerran kuukaudessa jossain astetta paremmassa paikassa ja syödään sitten kolme ruokalajia viineineen kaikkineen. Näitä käyntejä jaksankin sitten suunnitella viikon etukäteen ja kuolata netissä ruokalistoja! :kuola: Nykyisiä suosikkeja ovat mm. Henri'x, Gastone, Johan Ludvig, Saslik ja Mecca.

Ihanaa! Olin jo menettää toivoni, että täällä kaikki liputtaa vain Amarillon, Rosson yms. puolesta!;) Oikeasti, luulisi mimmien makunystyröiden arvostavan ja haluavan myös tasokasta ravintolaruokaa, varsinkin, kun muuten pidetään niin tiukkaa linjaa rahka-raejuustosettien kanssa. Itse en ainakaan haluasi "tuhlata" herkkupäivääni (tai rahojanikaan sen puolesta) esim. Rosson pitsaan, kun tiedän, että maailmassa on niin paljon hyviä ja erilaisia ravintoloita, joissa ruuanlaitto on kunnia-asia ja siihen halutaan panostaa.

Aika harvoin käymme ulkona syömässä (en laske itse mitään hampurilaisia/känkkyjä tms. ravintolassa syömiseksi), mutta sitten, kun menemme, niin aika harvoin päädymme mihinkään ketjupaikkaan. Tampereella olemme ehtineet käydä vasta viikinkiravintola Haraldissa (lihaa... LIHAA... :kuola: ) sekä 2h+k:ssa, mikä olikin aika viehättävä pikkupaikka, ja ruokakin hyvää. :thumbs:

Suosituksia Treen ravintoloista otetaan kyllä vastaan, sillä haussa olisi sellainen ravintola, mihin voisi mennä vanhempien ja sisarusten kanssa syömään ns. juhlavasti.

Ihanaa! Olin jo menettää toivoni, että täällä kaikki liputtaa vain Amarillon, Rosson yms. puolesta!;) Oikeasti, luulisi mimmien makunystyröiden arvostavan ja haluavan myös tasokasta ravintolaruokaa,

Ihan hyvä pointti, jos asuu esim. Tampereella tai Hesassa. Täällä Jykylässä esimerkiksi ei turhan monta kivaa ravintolaa ole, jos ei etnisistä niin välitä. Ja kun mä maksan itseni kipeäksi sisäfilepihvistä (jonka syön raakana), mä todella haluan tietää että se liha on aina yhtä pehmeää ja mureaa. Jos ekalla kerralla pihvi on sitkeä (tai KYLMÄ!) niin miksi ihmeessä menisin kokeilemaan toista kertaa? Tällä systeemillä moni rafla tippuu äkkiä pois laskuista, ja tosi on että eräät ketjuravintolat panostavat siihen lihaan ja saan joka kerta yhtä maukkaan ja lämpimän raa'an pihvin eteeni.

juu meidän kaupungissa ei liikaa ole noita ravinteleita,kaksi sellaista kivaa ketjujen ulkopuolelta,et vähän on tyydyttävä tarjontaan!! Ja toinen noista on selkeästi kalliimpi ku esim. Rosso. Sen puoleen en tietenkään vieraassa kaupungissa mihinkään rossoon halua mennä...

Tampereella omia suosikkejani ovat jo mainitut Thai Na Khon (todella hyvää thaimaalaista) ja Harald (hyviä liharuokia reiluilla lisukkeilla; tykkään juureksista ja hapankaalista yms.). Star & Moonlight on hyvä, mutta intialaisista pidän enemmän Swagathista ja sen sisarravintolasta, jonka nimeä en nyt muista... Gastropub Tuulensuussa on kohtuuhintaista, keskieurooppalaista ruokameinikiä ja kivoja viinejä. Huippu on varmaan tällä hetkellä Näsinneula, jossa kävisin useammin jos rahat riittäis. Grill, jossa on mainio terassi, on myös hyvä liharuokapaikka, grillattu liha on hyvää (suosittelen lammasta). Ristorante Perla on parasta italialaista (siellä ei ole listalla ollenkaan pizzaa) mutta aika hintava.

Eilen muuten just mietin, kun olin lounaalla kauppahallin Pyörykkäbaarissa, että sitä kannattaisi suositella Pakkiksella; maukasta proteiiinia. Kauppahallissa on myös ihana Neljä vuodenaikaa, jonka kalakeitto on parasta, mitä olen koskaan syönyt.

Tää aihe inspiroi....:kuola:

Helsingissä suosikki on Sundmansin Krog.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom