Ravintola-gallup :)

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ihan hyvä pointti, jos asuu esim. Tampereella tai Hesassa.
Onkohan Suomessa edelleen niin ettei Helsingin ulkopuolella arvosteta ulkona syömistä kun muissa kaupungeissa ei kovinkaan paljon ole ei-ketjuun kuuluvia ravintoloja, paitsi niitä etnisä. Jos vertaa Keski-Eurooppaan niin siellä on joka tuppukylässäkin jokin aivan ihana perheravintola. Italia on oikein huippu, siellä saa gourmet-ruokaa vaikka menet ties minne vuoren rinteelle kökkimään minne on vain muutama tuoli ja pöytä kannettu, ruokalistaa ei ole edes olemassa, ja sitten valitset tarjoilijan suullisesti kertomista päivän annoksista itsellesi parhaimman kuuloisen. Joka kerta taivaallista!

Gillylle: Tampereella tulee vierailtua avecina (korruptiomatkoilla ;) ) ja hyvää ruokaa olen saanut ainakin The Grill Bar & Restaurantissa ja Saludissa.

Ja pihveistä: medium miinus sen vähintään olla pitää! :kuola:

Mistä se nyt tuli tuo Helsinki - muu maa -erottelu? Kyllä Turussa ja Tampereella on ihan hyvin ei-kejullisia ravintoloita.

Mistä se nyt tuli tuo Helsinki - muu maa -erottelu? Kyllä Turussa ja Tampereella on ihan hyvin ei-kejullisia ravintoloita.

No musta ei niiden kokoon ja asukaslukuun nähden ole erityisen paljon (vrt. muut maat) -en sanonutkaan, etteikö olisi lainkaan. Ja muutamia Tampereelta mainitsinkin, voisin luetella Turustakin. Ja omasta mielestä yksi parhaista Suomessa olevista ravintoloista löytyy Kirkkonummelta. Kummastelin vain määrää.

Eilen muuten just mietin, kun olin lounaalla kauppahallin Pyörykkäbaarissa, että sitä kannattaisi suositella Pakkiksella; maukasta proteiiinia. Kauppahallissa on myös ihana Neljä vuodenaikaa, jonka kalakeitto on parasta, mitä olen koskaan syönyt.

Hei, hienoa että mainitsit tuon Kauppahallin!:) Sitä vaan aina tulee sokeena mentyä niihin samoihin paikkoihin, kun ympärillä ois niin niin niin paljon muitakin kiinnostavia paikkoja. En koskaan oikeastaan oo tullut ajatelleeksikaan, että Kauppahallissakin vois käydä enemmänkin kuin kahvilla vaan...:rolleyes:

Hmm, tulevana viikonloppuna muuten kalamarkkinat Laukontorilla...;) hih.

Tampereella noiden jo mainittujen lisäksi maistamisen arvoisia musta on Frankly Hallituskadulla (semmoinen tasokas, pieni ja simppeli ja aivan taivaallista ruokaa, jos listalta löytyy vielä suklaakakkua ja ruokavalio antaa myöden, niin suosittelen :kuola: ) ja Antika Väinölänkadulla (aivan ihanaa kreikkalaista ruokaa).

Helsingissä olen syönyt elämäni parasta pizzaa Dennisissä Kansakoulukadulla (vuohenjuustoa, pestoa, ilmakuivattua kinkkua jne... :kuola: ). Tosin Tampereen Bella Roman pizzat vievät nekin kielen mennessään.

Kalaruoan ystäville voin suositella Helsingissä ravintolaa Fishmarket. Siellä on sellainen äyriäisbaari, jossa voi nautiskella vaikka ohimennen pari osteria shamppanjan kera. Ei kuitenkaan mikään liian muodollinen paikka, vaan siellä voi ihan rauhassa ähertää rapujen avaamisen kanssa :) .

Mutta ihan liian harvoin sitä tulee käytyä missään. Kun mua ei nähtävästi viedä syömään, niin kai sitä on sitten itse otettava ohjat käsiin.

Äh, tulipas nälkä, kun muisteli näitä kaikkia ravintoloita... Onneksi täytetty kesäkurpitsa on juuri valmiina otettavaksi uunista!

No musta ei niiden kokoon ja asukaslukuun nähden ole erityisen paljon (vrt. muut maat) -en sanonutkaan, etteikö olisi lainkaan.

Joo, kyllähän täällä voisi enemmänkin olla tasokkaita ravintoloita. On Helsinki suhteessa asukaslukuun ravintolarikkaampi kaupunki. Toisaalta ainakin yksi kehuttu on vielä kokeilematta. Laukontorilla on Alsace -niminen elsasilaisen ruuan paikka.

Helsingissä olen syönyt elämäni parasta pizzaa Dennisissä Kansakoulukadulla (vuohenjuustoa, pestoa, ilmakuivattua kinkkua jne... :kuola: )

Joo tuolla on hyvää ja melkein vielä parempaa pizzaa yhtä "eksoottisilla" täytteillä saa Zio Pepestä Lapinlahdenkadulta:)

Sit vietiin mun amerikanserkku kesällä syömään Gastoneen Korkeavuorenkadulle, aivan loistavaa ruokaa (mutta suht koht kallista, no ei mitenkään mahdoton kuitenkaan;) )

Kohta lähden tästä kaverin luokse syömään omenapiiarakkaa:D

Ennen (kun oli vielä asunto- ym. kulut pienemmät) käytiin ainankin joka toinen viikonloppu ravintolassa syömässä, nykyisin varmaan kerran kahdessa kuussa. Silloin ei sitten rahassa pihistellä! Mun suosikkeja Tampereella on The Grill ja Frankly. Grillissä ei todellakaan nälkä jää, ruoka on hyvää, tunnelma sopivan rento ja palvelu myös erinomaista! Myös Salud vaikutti hyvältä paikalta kun kerran olin siellä työn merkeissä syömässä. Silloin tosin oli valmis menu, eli ei päässyt itse valitsemaan. Parhaat pizzat saa Napolista, listalla on sata pizzaa :kuola:. Paljon on vielä Tampereella ravintoloita kokeilematta!

Mä en hirveesti välitä tästä Rosso-linjasta, se on aika keskinkertaista ruokaa mun mielestä. Toki tulee käytyä joskus, lähinnä jos tarvii äkkiä nälissään päättää että minne mennään. Itseasiassa ruoka ei siellä ole edes hirveän paljon halvempaa kuin mitä sitten tasokkaammissa ravintoloissa. Myös palvelussa on ollut yleensä parantamisen varaa kun olen siellä käynyt (vaikka itse en todellakaan ole mikään tympeä asiakas).

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mun thai suosikit täällä Hesassa ovat: aito thaamaalainen keittiö töölössä nimeltä Kok Thai, edulliset hinnat (opiskelija budjetille sopiva) ja erittäin hyvää ruokaa :kuola: , oikeasti tulista jos sitä kaipaa =) Annankadulla on Mai Thai, ja sitten hieman hienompi/ kalliimpi ravintola Villa Thai.

Nepalilainen ravintola Pikku Nepal myös hyvä, sijaitsee Mai Thain vieressä!

Ja tottahan toki minäkin kuulun Cantina Westin kannattajiin, on hyvä aloituspaikka samalla. Tulee nälkä, kun näitä miettii...

Joo, ravintola-alan ihmisenä en hirveästi arvosta Rossoa, Ricoa tai Amarilloa, ne on niitä paikkoja mihin mennään lounastamaan ja syömään perusmättöä, ei oikeasti herkuttelemaan ja nautiskelemaan.

Turussa on paljon ihania ravintoloita, toiset vähän hienompia ja toiset vähän vähemmän hienoja. Lemppareihini kuuluu mm.
-Blanko (hyviä pastoja ja kanacashewkookos-wok on ihan ehdoton!, myös hyvä lounas),
-Ravintolalaiva Svarte Rudolf (hyviä pihvejä, kalaruoat mahtavia ja erikoisuutena silakat!),
-Enkeliravintola (enkeleitä joka puolella, ruokalistalta löytyy muun muassa Amorin osuma, ja kuka osaa arvata mikä jälkiruoka on Langennut enkeli... No suklaakakku tietenkin! ;) ),
-Viikinkiravintola Harald on erikoinen, hyvää ruokaa viikinkiajoilta,
-Ja pakko kai tässä on mainostaa omaa ravintolaa, Ravintola Auroraa, jossa on ihania italialaisia ruokia ja kaupungin parhaat pihvit! :)

Sevilla on pakko mainita mahtavan lounassalaattipöydän takia! Muutenkin ihan ok ruoat.

Salaatin ystäville tiedoksi, humalistonkadulle on avattu pieni salaattibaari, Delianna Gourmet House, jossa hintaan 6,90 saa 45 eri salaattivaihtoehtoa ja salaattiin voi valita yhdeksästä vaihtoehdosta kaksi täytettä (kana, tonnikala, kinkki jne.) En ole vielä itse päässyt testaamaan, mutta toivottavasti pian! :)

Tampereelta Näsinneula on kyllä ehdottomasti kokemisen arvoinen paikka. Ruoka oli aivan taivaallista. :kuola:

Tammelassa sijaitsevasta Antikasta saa aivan ihanaa kreikkalaista ruokaa ja viinit on myös erinomaisia. Knossos on oikein kiva lounaspaikka. :rock:

Komppaan starfishia: Näsinneula on tosi hyvä, mutta hinnakas. Knossos on hyvä lounaspaikka, mutta muutoin yliarvostettu (terassi kuitenkin yksi kaupungin upeimmista). Antikankin terassi on kesäisin loistava ja ruoka hyvää. Ketjuravintolat ovat yleensä ottaen aika tylsiä; paras on kokemusteni mukaan Sevilla, jonka Turun versiota Ayla kehui. Asiakasomistajaviinitarjoukset ovat kiva juttu, kun usein ravintoloissa viini on ihan järjettömän hintaista, pyydetää 30 euroa viinistä, joka Alkossa kustantaa 8 euroa.

Tampereelta Coussica on kokemisen arvoinen. Pihvit ihan älyttömän hyvät, sisustus ehkä ei niinkään, mutta ei se mua ole häirinnyt. Tosi suosittu paikka, eli pöytävaraus tarpeellinen etenkin iltaisin.

Tää on kyllä mun suosikkiaihe... :) mutta tekee vaan mieli myös kommentoida.

Coussica on ihan mukava paikka minustakin. Se on jotenkin hauskan 70-lukulainen, kun listalta löytyy vielä vanhoja klassikoita, kuten lankkupihvi ja lautasen kokoinen vasikan(?)leike. Sisustuskin on hieman 70-lukulainen. Se on mun miehen vanhempien suosikkipaikkoja, joten aika usein on tullut käytyä. Sit jos kahdestaan lähdetään, niin käydään mieluummin jossain muualla vaihtelun vuoksi.

^ hieman OT, mutta sulla on assis erinomainen maku :thumbs: RAAKA pitää pihvin olla, ehdottomasti! :kuola:

Niinpä. :D Oot kyllä ainoa kuka syö raakaa lihaa minun lisäkseni. Kypsä pihvi on jotenkin, pilalla?

Tuli kai siitä, kun joku sanoi ett kiva kun joku arvostaa ei-ketjuravintoloitakin, mihin mä totesin ett pikkukaupungeissa ei juuri ole valinnanvaraa. Turku ja Tampere ei oo vielä mitään tuppukyliä... Kyllä mäkin kävisin yksityisissä rafloissa jos täällä ois!!! Siis jos olisi hyviä yksityisiä pihvipaikkoja. Tampereella on about sata kertaa enemmän ravintoloita ku Jykylässä, vaikka muuten aika täydellinen paikka onkin.

Mä rakasta Amarilloa! Voisin käydä siellä vaikka joka viikko, mutta kun yksin ei viitsi ja kaverit on kummallisen kalorikammoisia, niin aika harvoin tulee käytyä. Fransmannikin on kiva, samoin Torero ja Pannu Oulussa. Kyllä Rossokin menettelee, kun sieltä saa bonusta :)

Mulle sopii hyvin nuo maanläheiset ketjuravintolat, kun niissä ei tarvi turhia hienostella.

Kun ravintolaan lähden, se on miltei aina Rosso. Muitakin voisi kokeilla, mutta se kun on niin näkyvä, ja se löytyy (lähes) jokaisesta vähänkään isommasta kaupungista. Pihvin tai ruispizzan yleensä tilaan, mutta olen joskus kokeillut pastojakin sekä härkää ruukussa, kerran otin lohta. Naapurikaupungissa taas käyn yleensä Kotipizzassa, vaikkei se oikea ravintola olekaan. Miekään en pikaruokaketjuja (Mäkkäreitä, Hepsburgereita, Rollseja ym.) tue.

Nostanpa tätä ketjua ylös. Eli Helsinkiin olisin tulollaan tässä parin viikon sisään, joten olisiko punttimimmeillä suositella jotain hyvää ravintolaa keskustasta, kun Hki:ssä mielelläni kävisin jossain mitä ei kotipaikkakunnalta löydy (täällä susirajalla mennään kyllästymiseen asti pizza-kebab-linjalla)? Eli ei mitään Rossoa (yök, boikotoin), Amarilloa tms., samaa hintaluokkaa tosin voi olla. Kaikki käy ;), etninen myös. Tarkoituksena syödä lähinnä aikavälillä klo 12-17 ja mahdollisimman terveellisiä ja maukkaita ruokavaihtoehtoja etsiskelen, ei siis tosiaan mitään rasvassa tiristettyä. Ajattelin, että täältä jos mistä löytyy ihmisiä, jotka osaavat auttaa :worship:.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom