Ite pitäs antaa vissiin Raku Yalle uus mahdollisuus. Kerran käyny siellä, ja silloin palvelu oli aika surkeaa ja yleistunnelma aika nihkeä. Toivat alussa tilatun saken vasta jälkiruoan jälkeen ja tilaamamme temakit jäi tarjoilijalta tuomatta kokonaan. Saimme toki saamatta jääneet temakit poistettua loppulaskusta, mutta mitään anteeksipyyntöjä tai hyvityksiä ei kuulunut.
Itse arvosteluihin:
Kabuki (lounasaikaan, pöytävarauksella)
Tilasimme kaverini kanssa molemmat lounasmenusta sushilajitelman, sashimi+yakiniku -setin ja ruokajuomaksi vihreää teetä.
Saimme alkuun sashimit(kaksi siivua makrillia, kolme siivua tonnikalaa, kolme siivua lohta) ja misokeitot, sekä vihreän teen. Sashimit olivat loistavia ja misokeitto ihan normaalia, mutta tavallisen vihreän teen sijasta saimme genmaichaa(vihreän teen ja paahdetun ruskean riisin sekoitus, maistuu tosiaan paahdetulta riisiltä, ei oikein mun makuun), mihin olin vähän pettynyt.
Seuraavaksi saimme eteemme sushilajitelmat. Nigirejä oli japanilaisella munakkaalla, lohella, tonnikalalla sekä ravunpyrstöllä. Makeista toinen rulla oli lohella ja toinen kurkulla sekä seesaminsiemenillä. Nigirit oli varsin hyviä, mutta makit olivat hieman epäonnistuneita. Hieman huonosti leikattuja, joten joukkoon sattui pari jämäpalaa, joista puuttui kolmannes palaan kuuluvasta riisistä. Saimme sushit syötyä ja jouduimme odottelemaan yakinikua vielä parikymmentä minuuttia. Aika pitkä odotusaika siihen nähden, että olimme kuitenkin paikalla lounasaikaan. Yakiniku(tällä kertaa naudanlihasiivuja ja paprikaa/purjoa(tms.) suolaisessa soijantapaisessa liemessä) oli hyvää, muttei mitenkään erikoista. Liha oli erittäin hyvälaatuista, mutta liemeen olisi voinut panostaa enemmän.
Palvelu oli jossain määrin välinpitämätöntä ja tylyä. Muutama japanilainen herrasmies tuli ruokaillessamme tiedustelemaan tarjoilijalta, että olisiko yhtään tyhjää pöytää vapaana. Tarjoilija vastasi jotain tyyliin "We're fully booked, so it won't happen." Tarjoilija ei myöskään osannut kysyä asioita, kuten haluaisimmeko laskun/katsoa jälkiruokalistaa/maistuiko ruoka. Ei myöskään löytynyt sen vertaa sosiaalisia taitoja, että olisi osannut edes leikkiä kohteliasta ja sanoa "ole hyvä". Merkityksettömiä asioita ehkä joillekin, mutta oma ravintolakokemus muodostuu kokonaisuudesta, joten tuollainen ei tee ollenkaan hyvää.
30€/naama meni rahaa, olisi olettanut saavansa hyvää palvelua ja huolella tehtyä ruokaa, kerta Chez Dominiquestakin irtoaa lounasmenu kolmeenkymppiin ja se on sentään kahden Michelin-tähden ravintola.
:2:
En tiedä onko tuo päivästä kiinni vai mitä, mutta mielestäni Kabuki on jo pari vuotta sitten karistanut paikkansa Helsingin parhaana japanilaisena. Voi mennä hetki ennen kuin uskallan taas astua Kabukiin. Omien kokemusten perusteella edelle menee ainakin Tokyo 55 sekä Yume. eat.fi -sivustolla oli useampikin valitellut Kabukin huonosta palvelusta.
Rivoletto
Menimme ravintolaan ilman pöytävarausta arkipäivänä iltapäivällä neljän aikaan. Pöytä löytyi heti ja palveluakin saimme nopeasti. Tilasimme pastaruokia, itse otin Spaghetti, chorizomakkaraa, kermaa ja munankeltuainen ja kaksi muuta seurueessa ollutta tilasi Fusillipastaa, grillattua kananpojanrintaa, paprikaa, kalamata -oliiveja ja gorgonzolakastiketta.
Alkupalaksi talo tarjosi vaaleaa leipää kera oliiviöljyn, balsamicon sekä jonkinlaisen maustevoin. Aika mukava alkupala - yksinkertainen, mutta hyvä. Saatuamme ruoat pöytään tarjoilija kysyi, että saako olla parmesania. Toki halusimme parmesania, joten toinen tarjoilija tuli parmesanmyllyn kanssa jauhamaan jokaisen lautaselle sopivan määrän raastetta. Oma pasta oli hyvä, höyryävän kuuma ja sopivan mausteinen. Oletin chorizon tulevan jonkinlaisina palasina, mutta se olikin murennettu spaghettin sekaan. Taisi ollakin parempi niin
Annos oli sopivan kokoinen ja vei nälän. Fusillia kera kananpojanrinnan kera syöneillä ei myöskään ollut annoksestaan mitään pahaa sanottavaa. Ruokajuomana toimi vesi. Hintaa tuli 15.8€/henkilö. Palvelusta ei pahaa sanottavaa.
:5: