Ravintola-arvostelut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MHK
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo Raku Ya on mukava ja ne hush puppies -tossut mukavat, vaikka kerran astuinkin niihin koristelammikoihin moisilla.

Sushimestoista suosittelisin etelärannan kauppahallin sushilaa ja Kämp-gallerian Zen sushia. Esim. ensimmäisessä kymmenen lohirullaa maksaa naurettavat kuutisen eekua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä hemmettiä nuo suklaamousset&pannacotat tekee japanialaisen ravintolan ruokalistalla.
Muuten kivan näköstä settiä ja sitten lopetus tommonen perusplöräys eikä edes ravintolan teeman mukainen.Raku Ya siis.

Ite pitäs antaa vissiin Raku Yalle uus mahdollisuus. Kerran käyny siellä, ja silloin palvelu oli aika surkeaa ja yleistunnelma aika nihkeä. Toivat alussa tilatun saken vasta jälkiruoan jälkeen ja tilaamamme temakit jäi tarjoilijalta tuomatta kokonaan. Saimme toki saamatta jääneet temakit poistettua loppulaskusta, mutta mitään anteeksipyyntöjä tai hyvityksiä ei kuulunut.

Itse arvosteluihin:

Kabuki (lounasaikaan, pöytävarauksella)

Tilasimme kaverini kanssa molemmat lounasmenusta sushilajitelman, sashimi+yakiniku -setin ja ruokajuomaksi vihreää teetä.

Saimme alkuun sashimit(kaksi siivua makrillia, kolme siivua tonnikalaa, kolme siivua lohta) ja misokeitot, sekä vihreän teen. Sashimit olivat loistavia ja misokeitto ihan normaalia, mutta tavallisen vihreän teen sijasta saimme genmaichaa(vihreän teen ja paahdetun ruskean riisin sekoitus, maistuu tosiaan paahdetulta riisiltä, ei oikein mun makuun), mihin olin vähän pettynyt.

Seuraavaksi saimme eteemme sushilajitelmat. Nigirejä oli japanilaisella munakkaalla, lohella, tonnikalalla sekä ravunpyrstöllä. Makeista toinen rulla oli lohella ja toinen kurkulla sekä seesaminsiemenillä. Nigirit oli varsin hyviä, mutta makit olivat hieman epäonnistuneita. Hieman huonosti leikattuja, joten joukkoon sattui pari jämäpalaa, joista puuttui kolmannes palaan kuuluvasta riisistä. Saimme sushit syötyä ja jouduimme odottelemaan yakinikua vielä parikymmentä minuuttia. Aika pitkä odotusaika siihen nähden, että olimme kuitenkin paikalla lounasaikaan. Yakiniku(tällä kertaa naudanlihasiivuja ja paprikaa/purjoa(tms.) suolaisessa soijantapaisessa liemessä) oli hyvää, muttei mitenkään erikoista. Liha oli erittäin hyvälaatuista, mutta liemeen olisi voinut panostaa enemmän.

Palvelu oli jossain määrin välinpitämätöntä ja tylyä. Muutama japanilainen herrasmies tuli ruokaillessamme tiedustelemaan tarjoilijalta, että olisiko yhtään tyhjää pöytää vapaana. Tarjoilija vastasi jotain tyyliin "We're fully booked, so it won't happen." Tarjoilija ei myöskään osannut kysyä asioita, kuten haluaisimmeko laskun/katsoa jälkiruokalistaa/maistuiko ruoka. Ei myöskään löytynyt sen vertaa sosiaalisia taitoja, että olisi osannut edes leikkiä kohteliasta ja sanoa "ole hyvä". Merkityksettömiä asioita ehkä joillekin, mutta oma ravintolakokemus muodostuu kokonaisuudesta, joten tuollainen ei tee ollenkaan hyvää.

30€/naama meni rahaa, olisi olettanut saavansa hyvää palvelua ja huolella tehtyä ruokaa, kerta Chez Dominiquestakin irtoaa lounasmenu kolmeenkymppiin ja se on sentään kahden Michelin-tähden ravintola.

:2:

En tiedä onko tuo päivästä kiinni vai mitä, mutta mielestäni Kabuki on jo pari vuotta sitten karistanut paikkansa Helsingin parhaana japanilaisena. Voi mennä hetki ennen kuin uskallan taas astua Kabukiin. Omien kokemusten perusteella edelle menee ainakin Tokyo 55 sekä Yume. eat.fi -sivustolla oli useampikin valitellut Kabukin huonosta palvelusta.

Rivoletto

Menimme ravintolaan ilman pöytävarausta arkipäivänä iltapäivällä neljän aikaan. Pöytä löytyi heti ja palveluakin saimme nopeasti. Tilasimme pastaruokia, itse otin Spaghetti, chorizomakkaraa, kermaa ja munankeltuainen ja kaksi muuta seurueessa ollutta tilasi Fusillipastaa, grillattua kananpojanrintaa, paprikaa, kalamata -oliiveja ja gorgonzolakastiketta.

Alkupalaksi talo tarjosi vaaleaa leipää kera oliiviöljyn, balsamicon sekä jonkinlaisen maustevoin. Aika mukava alkupala - yksinkertainen, mutta hyvä. Saatuamme ruoat pöytään tarjoilija kysyi, että saako olla parmesania. Toki halusimme parmesania, joten toinen tarjoilija tuli parmesanmyllyn kanssa jauhamaan jokaisen lautaselle sopivan määrän raastetta. Oma pasta oli hyvä, höyryävän kuuma ja sopivan mausteinen. Oletin chorizon tulevan jonkinlaisina palasina, mutta se olikin murennettu spaghettin sekaan. Taisi ollakin parempi niin :) Annos oli sopivan kokoinen ja vei nälän. Fusillia kera kananpojanrinnan kera syöneillä ei myöskään ollut annoksestaan mitään pahaa sanottavaa. Ruokajuomana toimi vesi. Hintaa tuli 15.8€/henkilö. Palvelusta ei pahaa sanottavaa.

:5:

Tuo Raku Ya on mukava ja ne hush puppies -tossut mukavat, vaikka kerran astuinkin niihin koristelammikoihin moisilla.

Sushimestoista suosittelisin etelärannan kauppahallin sushilaa ja Kämp-gallerian Zen sushia. Esim. ensimmäisessä kymmenen lohirullaa maksaa naurettavat kuutisen eekua.

Raku Ya:ta pitää kehua sumun vanavedessä. yksi parhaiten itsellen maistuvia settejä helsingissä.

lisäksi useamman kerran kokemus Yume:sta, joka sijaitsee hotelli Kämpin yhteydessä. erittäin hyvät sushit ja myös pääruuat. loistavia viinejä ja myös shampanjaa laseittain...

itse pidän myös ravintola Koto:n sushista ja muista japskiruuista ja hädän tulle syön mieluisasti myös kampin kauppakeskuksen alakerran Ichibanissa...

lisäksi pitää kehua, että myös Karpon Keittiöstä saa oivaa sushia... olen tarjonnut myös kavereille ja kyllä on aina hyvin kelvannut.... nigiriä ja makia pääasiassa teen, mutta jos kala on oikein hyvää niin siitä riittää myös sashimiin.... :kuola:

sushi on maailman orgastisin ruoka, erinomaista treffimättöä siis.... en tiedä miksi, mutta oikeasti pidän sitä eroottisena ja afrodiisisenä.... :pano:

lisäksi pitää kehua, että myös Karpon Keittiöstä saa oivaa sushia... olen tarjonnut myös kavereille ja kyllä on aina hyvin kelvannut.... nigiriä ja makia pääasiassa teen, mutta jos kala on oikein hyvää niin siitä riittää myös sashimiin.... :kuola:

Sitten vaan hertsikan kalatukkuun ostelemaan kaloja ja sushipippalot pystyyn :u

Mitäs siellä sitten pitäis olla? Sakepiirakkaa ja merileväkiisseliä?
No jos sä menet syömään ravintolaan jonka nimi on vaikkapa "Lapin Taika" ja siellä on listalla poronkäristystä ja rieskaa,puolukoita ja hirveä,leipäjuustoa ja lakkoja jne.
Niin eikö pikkasen särähdä silmissä jos menussa lukee myös Iskender Kebab,tulinen tai mieto kastike?
Tuo on mun mielestä just sama asia.Japskiraflassa italialaista jälkkärii.

Turhaan valitatte sushin jälkkäreistä. Pohjustan tilannetta kertomalla että kaikki keskustan Turun 3 sushipaikkaa menee kiinni kello 17. Kerron vielä lisää faktaa turusta. Täältä ei saa ribsejä enää mistään, eli siis 0 paikkaa tarjoilee tätä herkkua.

Ei tarvi ihmetellä jos en tee ikinä ravintola-arvosteluja turusta, pelkkää lounaspuffettia koko paikka.

Japanissa nyt ei muutenkaan pahemmin oo olemassa jälkiruokakulttuuria. Lähinnä siellä saatetaan kiskasta hedelmiä tahi jotain punapapujuttuja. Toisaalta friteeratut banaanit ei kuulu japanilaiseen sen enempää kuin pannacottakaan.

edit: Raku Ya CHOKO MOUSSE Seesami-wasabi krokantilla maustettu suklaamousse, vanilja-fenkolisalaatti - vois maistua.

Pitäskin käydä pitkästä aikaa testaamassa joku uus lounaspuhvetti. Vaikka heti huomenna. "Oikeista" ravintoloista Smör odottaa edelleen asiantuntevaa vierailuani.

RAVINTOLA PREGO

http://www.ristoranteprego.com/
Fabianinkatu 16, Helsinki

Ulkonäöllisesti paikka näytti sellaiselta, johon ei mennä syömään romanttisesti ja istumaan iltaa, vaan lähinnä juuri siltä, miten he itseään mainostavatkin: ”Fast & Fresh Italien Kitchen”. Ravintola siis näytti jollain tavalla enemmän pikaruokapaikalta kuin illanistujaispaikalta.

Tarjoilu oli ihan hyvää, siitä ei ole moitteen sanaa ja tarjoilija osasi kertoa minulle, miten ruuat oli valmistettu ja mitä raaka-aineita niissä oli käytetty. Söin ravintolassa alku-, pää- ja jälkiruuan ja aikaa kului noin 1,5h. Olin yksin syömässä ja tarkoitus ei ollut jäädä ravintolaan istumaan, vaan syödä ja lähteä pois. Loppua kohden tarjoilu hidastui, kun ravintolaan saapui enemmän ihmisiä.

Ruokalistalla oli mielenkiintoisen oloisia vaihtoehtoja varsinkin pääruuissa. Pääruuat koostuivat pastaruuista, muutamasta risotosta sekä pakollisista lintu-, liha- ja kalaruuista. Itse päätin syödä pääruuaksi risottoa, koska sitä saa niin harvoista ravintoloista.

Söin alkuruuaksi antipastolautasen, joka oli hyvänmakuinen. Tosin sen kokoaminen ei vaadi kokilta suurta osaamista, koska lähestulkoon kaikki siinä olevat raaka-aineet ovat ”valmiita”. Tai no sellainen kasvishässäkkä vaatii jo vähän kokkaamista, mikä oli kupissa siinä lautasen keskellä. Ennen alkuruokaa pöytään tuotiin tarjolle talon omaa focaccia –leipää paperipussissa, joka oli hyvänmakuista.

Pääruuaksi söin risottoa kanalla, paprikalla ja vuohenjuustolla. Valitettavasti jouduin pettymään tähän mauttomaan, riisipuuromaiseen risottoon. Riisit olivat kypsyneet mielestäni liikaa ja vuohenjuustoa oli liian vähän. Jos sitä olisi ollut enemmän, olisi maku parantunut huomattavasti. Kokonsa puolesta annos oli isohko.

Jälkiruuaksi otin mascarpone-moussea mansikoilla, amarettokekseilläja vadelma-melballa, joka oli mielestäni maukkaan makuista. Tosin en oikein välitä amarettokeksien mausta, mutta se ei ollut kokin vika. Muuten jälkiruoka oli ihan hyvää.

Minusta Prego on enemmän sellainen lounaspaikan oloinen ravintola tai paikka, johon voi mennä ruokailemaan shoppailun lomassa.

Montakohan tähteä ravintolalle antaisi… Hmmm... ** ja puoli tai ***

5.jpg

3.jpg

2-1.jpg

4.jpg

1-1.jpg

MC DONALDS

www.mcdonalds.fi
Iso Roobertinkatu 1, Hki

Palvelu normi mäkkäripalvelua.

Ravintola normi mäkkäriravintolan näköinen. Negatiivista oli pöytien epäsiisteys sekä se, että ketsuppitelineen luona lenteli kärpäsiä ketsupin kimpussa. Tosin ruokailun aikana yksi poika tuli pyyhkimään telineen.

Caesar –salaatti grillatulla kanalla oli normi mäkkärisalaatin makuinen. Huonoa oli se, että salaatinlehdet olivat jo ehtineet rusehtua ja niitä ei oltu paljoa pilkottu pieniksi. Musta on rasittavaa syödä salaattia, jos salaatinlehdet ovat isoja ja niitä pitää leikata veitsellä pieniksi.

Mäkkäri ei ole tuotteidensa puolesta muutenkaan mikään järin häävi pikaruokapaikka. Tähtiä **

McDonalds.jpg

Turhaan valitatte sushin jälkkäreistä. Pohjustan tilannetta kertomalla että kaikki keskustan Turun 3 sushipaikkaa menee kiinni kello 17. Kerron vielä lisää faktaa turusta. Täältä ei saa ribsejä enää mistään, eli siis 0 paikkaa tarjoilee tätä herkkua.

Ei tarvi ihmetellä jos en tee ikinä ravintola-arvosteluja turusta, pelkkää lounaspuffettia koko paikka.

En mä tänne yleensä mitään kirjottele ja onneks vanha nicki vielä toimii. Tarvitsee sen verran korjata/piristää mieltä, että Humalistonkadulle on avattu/avataan Lone Star-ravintola, mistä saa ainakin biisonin ribsejä, jos oikein muistan. Muutenkin keskittyy grilliherkkuihin kyseinen paikka. City-lehdestä bongattu tämä.

En mä tänne yleensä mitään kirjottele ja onneks vanha nicki vielä toimii. Tarvitsee sen verran korjata/piristää mieltä, että Humalistonkadulle on avattu/avataan Lone Star-ravintola, mistä saa ainakin biisonin ribsejä, jos oikein muistan. Muutenkin keskittyy grilliherkkuihin kyseinen paikka. City-lehdestä bongattu tämä.

Juu tiedän, plakaatit on ikkunassa jossa mainitaan ribsit. Sitä odotellessa...

WEERUSKA

www.weeruska.com
Porvoonkatu 19, Hki

Mun mielestä ehkä Helsingin paras ruokaravintola, jossa olen käynyt useita kertoja ja jossa ruoka on ollut AINA hyvää. Ruoka-annokset ovat isoja ja maukkaita. Ravintolasta saa ihan kunnon pihvejä ja muuta ”parempaa” ruokaa sekä Weeruskan kotiruoanomaisia klassikoita. Hienona puolena on vielä se, että dagen efteriä viettäviä ihmisiä ja tuhdin ruuan ystäviä on huomioitu omilla annoksilla, kuten ”Jäätävällä” ja ”Sikaniskalla”. Kalaruuat ovat myös erityisen maukkaita.

Weeruskan lounasvaihtoehdot ovat laajat ja perushintaiseen lounaaseen kuuluu salaattipöytä, itse tehty leipä, levite, keitto, itse pääruoka sekä mielestäni kahvi. Ja ainakin aikaisemmin viikonloppuisin tarjolla oli ala carten lisäksi myös suositusmenu.

Tiedän esim. että eräs julkisuudessa esiintynyt kokki käy säännöllisesti syömässä tässä ravintolassa, vaikka ei enää kulmilla asukaan. Ravintolaan siis tullaan syömään kauempaakin ja kiireisinä aikoina pöytävaraus on mielestäni paikallaan. Hinnat ovat normaalitasoa.

Ravintola on ulkonäöltään ihan perussiisti ruokaravintola. Ei mikään gourmet-paikka, mutta ei mikään räkäläkään. Sellainen lämminhenkisen oloinen samoin kuin ravintolan rennot tarjoilijat.

Suosittelen tätä ravintolaa ehdottomasti ja uskallan antaa sille ***** tähteä.

Tällä kertaa söin alkuruoaksi etanoita, pääruoaksi (Talonpojan broileria = ) kanaa, pekonia, lohkoperunoita ja cheddar-juustokastiketta, johon pyysin lisukkeeksi vähän aurajuustoa (vaihdoin kastikkeen) sekä jälkkäriksi maukasta mustikkapiirakkaa itsetehdyllä vaniljakastikkeella. laittoivat vielä extrana ja ilmaiseksi jäätelöpallonkin siihen päälle.

Weeruska-3.jpg

Weeruska-4.jpg

Olkoon pilkunnussimista, mutta vilkasin nopeasti Weeruskan sivuilta menua ja siinä oli aika hävytön määrä kirjoitusvirheitä. Antaa vähän sellasen kuvan, että "tehdään vähän sinne päin".. Ajattelin silti käydä joskus testaamassa :)

Olkoon pilkunnussimista, mutta vilkasin nopeasti Weeruskan sivuilta menua ja siinä oli aika hävytön määrä kirjoitusvirheitä. Antaa vähän sellasen kuvan, että "tehdään vähän sinne päin".. Ajattelin silti käydä joskus testaamassa :)

Ruoka voittaa kielioppivirheet :D

Mä en sittenkään uskalla antaa sille viittä tähteä. Annan neljä.

Tuolta saa rehellistä ja konstailematonta ruokaa.

Ruoka voittaa kielioppivirheet :D

Mä en sittenkään uskalla antaa sille viittä tähteä. Annan neljä.

Tuolta saa rehellistä ja konstailematonta ruokaa.

Jäätävä vaikuttaa aika jees annokselta ;)

p.s. ei ollu kielioppivirheitä, vaan puuttui monestakin kohtaa kirjaimia välistä. "entecote" "katiketta" ym.

no mitäs virheitä noi sitten on jos ei kielioppivirheitä :hyvä:

Kirjoitusvirheitä?

Eniwei, nyt olis fine dining- paikka hakusessa Helsingin keskustasta. Dominique ei käy. Kolme hyväkäytöksistä, viinille persoa ja kohtuu isoruokaista kaveria kysyy? Klassinen ranskalainen käy, venäläinen siinä ja siinä...

Eniwei, nyt olis fine dining- paikka hakusessa Helsingin keskustasta. Dominique ei käy. Kolme hyväkäytöksistä, viinille persoa ja kohtuu isoruokaista kaveria kysyy? Klassinen ranskalainen käy, venäläinen siinä ja siinä...

Isoruokainen ja fine dining eivät sovi oikein yhteen.. Oisko Torni, Carma tai Postres?

no mitäs virheitä noi sitten on jos ei kielioppivirheitä :hyvä:

Kannattaa ehkä selvittää asiat ensin itselleen ja sitten vasta tulla viisastelemaan :) Yleisimmät kielioppivirheet

Pohdippa vaikka ton linkin luettuasi kielioppivirheen ja kirjoitusvirheen eroja.

Jos ei vieläkään auennut, niin kannattaa tutustua seuraavaan linkkiin: Kirjoitusvirhe :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom