VIRGIN OIL
Mannerheimintie 5, Kaivopiha, Helsinki
http://www.virginoil.fi/lounasbuffet.html
Saan minäkin tarinani vihdoin kirjoitetuksi
Etukäteen jo katselin netistä ruokalistaa ja pidin sitä todella tylsänä siitä huolimatta, että se sisälsi lemppariannokseni muutamana variaationa, nimittäin Caesar-salaatin. Päätinkin poiketa valtalinjasta ja pyysin tarjoilijaa viemään kokille terveiset, että tekee jonkun
extra special herkkusalaattiannoksen, jossa on kaikkea. Ennen annoksen saapumista tarjoilija toi kokilta terveiset
"All mixed together, I love you forever" :D Uskon, että jos niitä tylsiä menun mukaisia annoksia tekee päivät pitkät, niin tällainen erikoispyyntö saattaa hyvinkin laukaista suuren tunnelatauksen ;)
Tämmönen annos sieltä sitten tuli:
Salaatissa todellakin oli kaikkea, parmankinkkua, kanapiffi, mozzarellaa, melonia, sipulia, kalamataoliiveja, aurinkokuivattuja tomaatteja, punasipulia, useampaa sorttia salaatinlehtiä, rucolaa, ja jotain muutakin varmaan mitä ei näy tuossa kuvassa eikä muistu enää mieleen. Nam! Kastikkeena oli parasta oliiviöljyä, mitä koskaan olen maistanut. Siinä oli jotain balsamicoa pohjalla ja mitä lie yrttejä. Siitä ohessa kuva myös, en tosin muista miksi tuo lonkerolasi otettiin mukaan kuvaan :D Muistaakohan Anonymity...
Ruokailun jälkeen lähetin tarjoilijan mukana vastaavan viestin kokille takaisin ja eipä mennyt aikaakaan, kun kokki tuli henkilökohtaisesti kiittämään :hyvä: No, tunnelma oli kyllä todellakin katossa (ja toivottavasti muilla oli myös yhtä hauskaa ku mulla) ja kun erikoislinjalle oli lähdetty niin ei sitä sopinut katkaistakaan. Jälkiruokalista kyseisessä ravintolassa oli ihan yhtä tylsä kuin muiltakin osin, joten toivoin jälkiruokadrinksua, "jotain todella herkullista". Niin tämmösen White Weddingin ne mulle toi ja siitä innostui muutkin niin että niitä tuotiinkin kohta pöytään jo ihan urakalla.
Hyvää oli! Aivan upea jälkiruoka drinksun muodossa. Minttua ja kermaa ja suklaata sisälsi se
Plussaa tarjoilijalle siitä, ettei alkanut selittelemään miten "tämä sitten maksaa vähän enemmän kuin listan salaatti". Olen useasti törmännyt ravintoloissa siihen mussutukseen, jos jotain muutoksia on listaruokaansa halunnut. Lisäplussat siitä, että se maksoikin saman verran, kuin se listan mukainen annos :D Lievä miinus siitä, että tässä "kaikkea" määritelmässäni selitin kyllä myös "kuumaa ja kylmää" niin se kuuma jäi siitä puuttumaan, kana oli siis kylmää vaikka sen olisi hyvin voinut tarjoilla lämpimänä.
E: ruoan kanssa join talon punaviiniä, joka oli erittäin hyvän makuista (ihanan pehmeä maku, eikä liian täyteläinen salaatin kanssa nautittavaksi), vaikka ei siitä sen enempää osattukaan kertoa, kuten Anonymity jo tuossa edellä totesikin.