Ravintola-arvostelut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MHK
  • Aloitettu Aloitettu
Sofiankadun Nuevo on takuuvarma, ruokalistalta esim. Solomillo eli "grillattu häränpihvi, kasvis –pekonivarras ja röstiperuna
Nevat –juustotäytteellä" on todella herkulllinen annos. Alkupalalistalla oli viime talvena simpukka-pekonisalaatti, joka oli suunnilleen parasta ikinä. Toivottavasti tekee joskus comebackin.

Myös Crowne Plazan alakerrassa sijaitseva Macu on hyväksi havaittu, pasta oli parasta helsingissä syömääni. Ateljee Finne oli noista fine dining-paikoista viimeksi käydessä tasoa "ihan kiva".

Hyviä hampurilaisannoksia tarjoavat sekä Morrison´s että Memphis. Hyvää perussafkaa löytyy tässä ketjussa jo mainitusta Weeruskasta. Varsinkin darrassa joku pyttipannu on niin törkeän hyvää ettei mitään rajaa.

Suomalainen S-market "tex mex" ja 97% pasta-annoksista eivät itselleni tipahda. Kaiken muun syön heti nähdessäni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävin eilen Helsingissä Virgin Oilissa ekaa kertaa syömässä, ja voin sanoa että ehkä parasta ruokaa mitä olen ikinä syönyt!:5:

Virgin Oilissa saa ihan syötävää ruokaa, mutta ei mun mielestä mitään erinomaista. Olen käynyt siellä syömässä ehkä nelisen kertaa. Toisaalta mulla on vähän asenneongelma kaikkia sellaisia ravintoloita kohtaan, joissa on mahdollisuus saada bonusta. Vaikkakin ruoka saattaa silti olla ihan kelpoa. Usein näissä ravintoloissa eri annoksissa tuntuu olevan käytetty kaikissa samoja raaka-aineita.- Esimerkiksi Rossossa oli viime talvena joku ihme villitys pistää paholaisenhilloa joka annokseen. Tylsää, mielikuvituksetonta ja pihistelyä.

Ravintola Salveen teen comebackin joku päivä. Hampurilaisseteissä ainut hyvä on mielestäni Morrisons ateneuminkujalla.

Ravintola Salvessa on hyvät ja tuhdit kotiruokamaiset annokset. Tykkää.

Grilli TORO tapiolassa, oikeastaan pohjiksessa (Louhentie 16, 02130 Espoo) [pihviravintola]

Kävin joskus tuolla safkaamassa, kun sitä oli niin paljon kehuttu. En odottanut paikan ulkonäöltä mitään erityistä, mutta ruualta kyllä. Se pihvi, minkä mä söin, ei ollut mikään häävi. petyin siihen. Pitäisi varmaan käydä tuolla toiste testaamassa, josko ruoka olisi sittenkin hyvää.

Laitetaan tänne nyt legendaarinen Annankadun New Bamboo Center, jonka vahvuus on malesialaisessa sapuskassa.

Paikka on mielestäni todella tunnelmallinen, vaikka monet sitä epäsiistiksi moittivat. Ruoka todella maukasta, edullista ja sitä saa paljon. Lisä plussaa saa vanhempi aasialainen tarjoilijanainen joka pitää kuria ravintolassa.

Tämä paikka on ruokaravintola ja sieltä ei saa minkään sortin alkoholia. Muistelen, että ravintolatilat omistaa jonkinsortin raittusliike...

Kouluarvosana 9+

Fazerin aamiainen ytimessä, 9.90e. Pekonia ei saa, mutta muuten ensiluokkaista. Lisää saa hakea niin että napa rustaa.

kuva6-360x480.jpg

Sitähän vois mennä jo tänään :)
No kävitkö? Itse asun alle kilsan päässä, joten pitihän tuo eilen pojan kanssa käydä kokeilemassa kun kerran kehuttiin.

Ei jäänyt sellainen fiilis, että pitäis heti päästä uudestaan. Ruoka tulee todella nopeasti, mutta nopeuden hintana on pihvin lisäksi mauton ja mielikuvitukseton perunalisuke / riisi ja kouluruokamainen salaatinkäkkänä, joka on sama jokaisessa annoksessa. Plussaa halvoista lastenannoksista ja pihvi oli ihan OK.

Tuota ei pysty käsittään, mihin on pekonit kadonneet lähes kaikista aamiaispöydistä? Siis aamiaisenhan tulee koostua nimenomaan pekonista, keitetyistä kananmunista (ei kovaksi asti), tuoreista rehuksista ja useammasta kupista kahaveeta. Kylkiäisiksi menee siivu tai pari hyvää leipää, mielellään paahdettuna. Mutta ei, lähes joka paikasta on tuo pekoni kadonnut aamiaispöydistä, miksiköhän?

"Fazerin aamiainen ytimessä, 9.90e. Pekonia ei saa, mutta muuten ensiluokkaista."

Kyllä aamiaiseen pitää kuulua myös pikkunakit, eineslihapullat sekä kökkeli.

EDIT: tulipahan varmistettua asia. Aamen.

Tuota ei pysty käsittään, mihin on pekonit kadonneet lähes kaikista aamiaispöydistä? Siis aamiaisenhan tulee koostua nimenomaan pekonista, keitetyistä kananmunista (ei kovaksi asti), tuoreista rehuksista ja useammasta kupista kahaveeta. Kylkiäisiksi menee siivu tai pari hyvää leipää, mielellään paahdettuna. Mutta ei, lähes joka paikasta on tuo pekoni kadonnut aamiaispöydistä, miksiköhän?

"Fazerin aamiainen ytimessä, 9.90e. Pekonia ei saa, mutta muuten ensiluokkaista."

Olen samaa mieltä. Eräässä toisessa oli tarjolla nakkeja, mutta niitäkin vain viikonloppuisin. Wtf? Esim. pekoni, munakokkeli ja jugurtti myslillä olisi oiva aamiainen josta voisi maksaa. Kannattaa tsekata Nollan sunnuntaiaamiainen, hyvä tarjoilu ja hinta vaatimaton kymppi. Miinuksena printtipaitaiset ernut.

VIETNAMILAINEN RAVINTOLA: TRE VIET (HKI, ITÄKESKUS)

Kävin eilen syömässä ensimmäistä kertaa vietnamilaista ruokaa Helsingissä Tre Viet -ravintolassa Itäkeskuksen Hansasillalla. Ravintola on ensimmäinen vietnamilainen Helsingissä ja kokkikin on kuulemma ihka aito vietnamilainen (kuten muukin henkilökunta).

Ravintola oli siisti ja palvelu erittäin ystävällistä. Tarjoilijana ollut nuori mies kertoi minulle tosi kattavasti vietnamilaisesta ruokakulttuurista ja Vietnamista, kun kyselin häneltä kaikkea. Vaikutuksen teki se, että ravintolan astioihin oli painettu ravintolan nimi, joka kertoo mielestäni siitä, että he ovat tosissaan. Myös ravintolan sisustus oli ihan kiva ja siellä oli mukavia yksityiskohtia. Ravintola ei ollut hieno-hieno, mutta erittäin miellyttävä.

Kyselin myös, että järjestävätkö he kokkauskursseja, mutta ainakaan vielä sellaisia ei ole, vaikka he ovat tätäkin vaihtoehtoa miettineet. Ruoka-annosten hinnat olivat mielestäni keskitasoa ja ne olivat laatuun nähden ihan hyvät.

Outoa oli ehkä se, että vietnamilaisen menun rinnalle oli jätetty eurooppalainen menu eli varmaan sama, mikä tässä paikassa oli silloin, kun ravintola oli vielä toinen nimeltään ja omistajiltaan. Ravintolassa on ala carte -menu ja päivittäin jotkut annokset ovat tarjouksessa. Joitakin annoksia saa vain tiettyinä päivinä. Mielestäni menu oli aika laaja ja erilaisia vaihtoehtoja oli paljon.

Ehkä ainoa ”negatiivinen” asia oli se, että ravintola on kauppakeskuksen yhteydessä, sillä siitä tulee mieleen sellainen ravintola, jossa pistäydytään syömässä vain ostosten välissä, mutta johon ei mennä istumaan iltaa mukavalla seurueella. Itse kaipaisin enemmän tällaista iltaistumiseen painottuvaa vietnamilaista ravintolaa.

Ruoka oli maukasta ja pidin siitä, että makuja ei oltu piilotettu liian tulisuuden alle. Tulisuutta oli, mutta ei niin paljon kuin esim. thaimaalaisessa ruuassa, josta pidän myös valtavasti. Mielestäni vietnamilaisen ruuan makuhaitari on tämän ja aiempien kokemusteni valossa melko laaja. Olen syönyt vietnamilaista aiemmin Thaimaassa ja Indonesiassa, mutta ruoka ei kyllä ole ollut noissa paikoissa niin hyvää, kuin mitä tämä eilinen oli. Voisin kuitenkin kuvitella, että esim. jotkut nuudelikeitot ja sen sellaiset voisivat olla hiukan mauttomampia kuin mitä thaimaalaisessa keittiössä. Joku haluaa varmaan, että vertailen thaimaalaista ja vietnamilaista ruokaa. Mun mielestä maut ovat erilaisia eikä suoraan verrannollisia keskenään. Molemmat ovat hyviä, mutta tarvitsisin vietnamilaisesta enemmän kokemuksia, jotta voisin vertailla enemmän ja valita paremman.

Aion ehdottomasti mennä tuonne ravintolaan uudestaankin ja suosittelen sitä myös muille.

Tässä ravintolan nettisivut, jotka eivät vielä toimi kunnolla: http://www.treviet.fi/

Alkuruuaksi otin friteerattua maissia (ngo chien), joka oli aika namin makuista:
IMG_1171.jpg

Pääruuaksi otin ”luc lac” –paistettua naudanlihaa sipulin, paprikan, chilin ja valkosipulin kera. Ruokalistan mukaan annoksessa olisi pitänyt olla porkkanaakin, mutta puuttuminen ei haitannut makuhermoja. Tai no olihan sitä koristeena... ;) Ruoka oli hyvää ja maistuvaa:
IMG_1174.jpg

Jälkiruokana söin tällaista kookosmaidosta ja riisijauhosta tehtyä makeaa ja lämmintä keittoa. Tai ainakin näin ymmärsin tarjoilijan puheista jälkiruuan sisällön. Tätä syödään kuulemma myös kylmänä. Kyllä sitä söi, mutta se ei ollut mitään ihmeellistä. Näytti ja maistui makealle ja tosi ohuelle riisivellille. En huomannut ottaa ylös jälkiruuan nimeä, mutta muistaakseni se alkoi che –alkuisesti. Googlettamalla löysin jälkiruuan Chè Chuối, joka näyttää muuten samalta, mutta omassa jälkiruuassani ei ollut banaania. Käsitykseni mukaan Vietnamissa ei ole sen ihmeempää jälkiruokakulttuuria:
IMG_1175.jpg

Linkkejä Vietnam –aiheisille ruokasivustoille:
http://www.keittotaito.com/vietnamilainen_keittio.html
http://www.kepa.fi/kumppani/arkisto/2004_1/3423
http://xuvn.com/foodofvietnam/index.htm
http://www.vietnamese-recipes.com/vietnamese-recipes/desserts-drinks/desserts-drinks.php

Esplanadin aamiainen. Iso viineri ei kuulu hintaan, kahvi, mehu ja aamiaissämpylä kuuluvat (7.50e tjs). Tuore ja riittävä setti, ei nälkäisimmän valinta. Ihkuja suomenruotsalaisia vaaleita pimuja tiskillä. Aina.
esplanad.jpg

KOREA HOUSE

Yksi suosittelemisen arvoinen ravintola on Korea House Helsingin Kruunuhaassa (Mariankatu 19), jossa olen käynyt syömässä muutaman kerran. Tätä korealaista ruokaa ei mielestäni voi verrata thaimaalaiseen eikä vietnamilaiseen oikeastaan ollenkaan. Maut ovat miedompia ja ruuatkin jotenkin erilaisia, mutta tosi maukkaita silti. Olen tykännyt ruuasta joka kerta.

Tarjoilu on ollut ystävällistä. Ravintola on ulkoiselta olemukseltaan siisti. Hinnat ovat keskihintaisia ja hinta-laatu-suhde on ihan kohdillaan.

http://www.koreahouse.fi/

Turusta pitäis löytää hyvä ravintola hääpäivän viettoa ajatellen. Tykätään laadukkaasta ruoasta ja saa maksaa enemmän kuin Rosso-Fransmanni-linjalla. Ite en kaupunkia tunne, joten apu on tarpeen. Eli hyvät Pakkotoiston Turku-osaajat vinkkejä kehiin, kiitos.

VIETNAMILAINEN RAVINTOLA: TRE VIET (HKI, ITÄKESKUS)

Onko tämä siinä hansasillan vasemmalla (vanhempi erittäin suosittu, en ole 100% varma mutta uskosin että vietnamilaisten pitämä tämäkin) vai oikealla (uudehko, tuli jonkun kanvilan tilalle hiljan) puolella kun katso cittymarketin suuntaan?

Weeruskassa tuli käytyä pariinkin kertaan täs viikonloppuna pitkästä aikaa ja eipä ole paikka muuttunut vuosien saatossa eli suosittelen minäkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom