Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

eli mitä aamulla? puuro ei oikein maita :d

onko hyvä esim. joku prode juoma aamulla?

Esim. kauraleseitä, maitoa, kananmunanvalkuaista ja jotain vapaavalintaista makua parantavaa juttua, esim banaani sheikkeriin. Tosin ei tota makua oo välttämätöntä parantaa, ihan hyvää noin.

ite en maitoa juo :( koskaa en oo juonu... eli rajotteita on. ehkä menis jos sekottaa tosi hyvin tai jtn... "raaka" maito ei mee alas.
Korvaiskohan joku proteiini drinkki tota edes jonkuu verran? Onks se hyvä dietillä? ei tiiä mitää ei.

vedin tänään ehrmannin rahkan + pilttipurkki persikkaa sekaisin + kourallinen fitness muroja :D hieman protskua ainakin rahkasta.

olenko ymmärtänyt oikein että aamiaisella pitäsi saada puolet päivän tarpeista ? eli mun kohdalla esim. 65g proteiinia ? :o

Kananmunia/muu rasva+prode kombo, ei herrantähden mitään banaaneja aamulla jos dieetillä ollaan. Hiilareita sinne treenin suuntaan.

olenko ymmärtänyt oikein että aamiaisella pitäsi saada puolet päivän tarpeista ? eli mun kohdalla esim. 65g proteiinia ? :o
No joo, jos sä syöt kaksi kertaa päivässä. :rolleyes:

EDIT: Niin kyllähän aamiaisella on hyvä saada runsaasti kaloreita ja hiilareita, mutta tuskin nyt sentää puolet päivän kaloritarpeesta. Eli jos päivässä söisi 3000kcal niin ei varmaan kannata 1500kcal aamiaista vetästä lärviin. Siitä jäisi sitten vaan vaikka 3kpl 500kcal aterioita jäljelle loppupäiväksi. Proteiinit kannattaa sijoittaa aika tasaisesti pitkin päivää jokaiselle aterialle.

Aamiaismyytit elävät ja voivat hyvin, suomalainen terveystiedonopetus on tehnyt tehtävänsä :D

heh, joo ei banaaneja oo tullu popsittua aamulla ikinä. Tuli käytyä kaupassa ja mukaan tarttu lisää rahkaa, rasvatonta banaanijogurttia pari litraa + elovenaa kauraa. Niistä sitte fixaillaan aamupala. Ok?

heh, joo ei banaaneja oo tullu popsittua aamulla ikinä. Tuli käytyä kaupassa ja mukaan tarttu lisää rahkaa, rasvatonta banaanijogurttia pari litraa + elovenaa kauraa. Niistä sitte fixaillaan aamupala. Ok?

Nuo sekaisin blenderiin ja naamaan niin on jo ihan ok aamupala kasassa, sekaan voi myös heittää heraa niin saa nopeaa ja hidasta prodea samalla.

Joo. Nyt alkanut tosiaan ottamaan proteiinia enemmän ja rahkat takaisin ruokavalioon. Alussa niitä popsin ja painokin putosi. Proteiinit jäi vähemmälle niin paino junnannut paikoillaan!

Eli oon kirjotellu tän pvä ruokailuja ylös:

11:00 Ehrmann + Piltti Persikka, Kourallinen Cherios täysjyvä muroja (ei paljoa!)
14:30 4kpl pinaattilettua, lasi kevyt mans. keittoa + light kola
16:45 2kpl Täysrukiinen limppupala (yht. 4kpl makkara 5kcal per, juustoa) + light kola¨

Tossa kuuden maissa salille kuntopyörää + punttia. Palkkariksi HT-R 100g. Kotona siinä kahdeksan aikaan Ehrmann + Tonnikala. Ok? Dietillä siis olen.

Lisäksi otettu vitamiinit, kalaöljyt, vihreä tee pillerit yms tarpeelliset. Runsaasti vettä päivän aikana. Illalla ennen nukkumaanmeno vielä 1 kokonainen kurkku :D

11:00 Ehrmann + Piltti Persikka, Kourallinen Cherios täysjyvä muroja (ei paljoa!)
16:45 2kpl Täysrukiinen limppupala (yht. 4kpl makkara 5kcal per, juustoa) + light kola¨

Tossa kuuden maissa salille kuntopyörää + punttia. Palkkariksi HT-R 100g. Kotona siinä kahdeksan aikaan Ehrmann + Tonnikala. Ok? Dietillä siis olen.

Lisäksi otettu vitamiinit, kalaöljyt, vihreä tee pillerit yms tarpeelliset. Runsaasti vettä päivän aikana. Illalla ennen nukkumaanmeno vielä 1 kokonainen kurkku :D

Jätä ainaki noi cheeriosit veke, iha turhaa sokeria niissä vaikkei paljoa oliskaa. Ja kolat pois kanssa,
hampaat menee jos usein litkit.

Aika kevyt toi lounas. Ja sit puntin jälkee hirmunen satsi proteiinia. Vois tasotella vähän tuota pitkin
päivää? Mut eipä nuo ruoka-aineet mitään kauheen epäterveellistä oo. Ootko kaloreita jaksanu
laskea?

OT: vedätkö ton kurkun joka ilta? Luulis alkavan tyrkkäämään jossain vaiheessa :D

Nää nyt pisti mulla silmään siis, ite oon kanssa pudotellu painoa tässä about 6vko ja kivasti onnistunukki,
tsemppiä sulle taistoon!

Nuo pinaattiletut tuossa vähä hämää...niissa löytyy aika ihanasti noita hiilareita (ainaki jos kaupasta on ostettu). Miks colaa eikä maitoa? Ja muutenki vähä liianki alhaset kalorit taitaa olla tuos ruokavaliossa?

Sellane idioottimainen kyssäri itellä, että jos rypsärissä on noin karkeesti 120kcal/ruokalusikallinen, niin paljon siinä on sitten rasvaa? Ei oo koskaan tuo matikkapää ollu parhaita mahdollisia :(

Joo noi pinaattiletut nyt oli päivän pahin, käytii muijan kaa kaupassa " mä syön tänää pinaattilettuja "... jaaha... Kotona " monta lettuu syöt " :D no otin neljä vaan... Maitoa en juo "raakana" niinku tuol mainitsin. Ei oo koskaa tullu juotua.

yleensä siinä on jotain lihaa + salaattia tai kalaa + salaattia.

Sellane idioottimainen kyssäri itellä, että jos rypsärissä on noin karkeesti 120kcal/ruokalusikallinen, niin paljon siinä on sitten rasvaa? Ei oo koskaan tuo matikkapää ollu parhaita mahdollisia :(
Ainakin mun Hackmannin Savonia -ruokalusikkaan mahtuu 7g rypsäriä. Vaihtelee toi määrä vähän riippuen ruokalusikan koosta, mutta ton 7 gramman mukaan ruokalusikallisessa on 7 grammaa rasvaa, koska rypsäri on 100% rasvaa. ;) Kaloreita siitä tulee 7x9kcal eli 63kcal.

Ota kurkun kanssa prodea. Ja kuten sanottu, isompi lounas. Rasvaa on melko vähän, lisää sitä. Ja lisää prdoea tuolle 16.45 aterialle. Joka aterialle sun kokoiselle vähintään 30 g, että tulisi vähintään 200 g päivässä, 300 ei olisi paha. Mutta hyvää asiaa voi myös olla liikaa...

Ainakin mun Hackmannin Savonia -ruokalusikkaan mahtuu 7g rypsäriä. Vaihtelee toi määrä vähän riippuen ruokalusikan koosta, mutta ton 7 gramman mukaan ruokalusikallisessa on 7 grammaa rasvaa, koska rypsäri on 100% rasvaa. ;) Kaloreita siitä tulee 7x9kcal eli 63kcal.

No voi helvetti...onko se sitte ostettava ihan talousvaaka ja selvitettävä paljon tuoho menee tavaraa. Ei kyl muutenkaa ois pahitteeks ku Finelin ravintosisällöt on aina /100g ja eihä se kananmuna sitä paina:evil:

Ota kurkun kanssa prodea. Ja kuten sanottu, isompi lounas. Rasvaa on melko vähän, lisää sitä. Ja lisää prdoea tuolle 16.45 aterialle. Joka aterialle sun kokoiselle vähintään 30 g, että tulisi vähintään 200 g päivässä, 300 ei olisi paha. Mutta hyvää asiaa voi myös olla liikaa...

juuri tulin salilta. Ajattelin tossa yhdeksän maissa ottaa noi mitä sanoin että kahdeksan maissa, eli tonnikalapurkki + ehrmann. Sitten siinä 22-23 aikoihin vielä kurkku.

Back
Ylös Bottom