Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Tonnikalaa tomaattipyreellä. :kuola:

Saakohan täällä mainita ihan merkkejä?
Oletteko ostaneet luontaistuotekaupasta?
Itsekään en ruokavaliostani välttämättä saa tarpeeksi tarvittavia hyviä rasvoja, ja purkkiöljy on kuulunut aamupalapopsintoihin olennaisesti jo useamman vuoden.

Kannattaa vähän vertailla noiden purnukoiden hintoja. Luontaistuotekaupoillakin on ero hinnoissa. Toisaalta Rainbow'lla ja Pirkaltahan on myös tullut kalaöljykapseleita, mutta hintavertailujen myötä olen todennut ne useimmiten jopa kalliimmaksi, kuin useat muut vastaavat tuotteet.

Tällä hetkellä syön Vitamaria, ja purnukka on maksanut 6,95.

Yksi aiheeseen liittyvä keskustelu:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=7667

Onko normaalia, että heran + muun proteiini ruoan syönnin ja säännölisen salilla käynnin aikana alkaa paino nousemaan? itselläni noitten syömisien jälkeen on paino noussut kahteen kuukauteen noin 6kg.En mielestäni näytä sen lihavammalta tai muuta.Lihottaako proteiini siis, vai onko minulle lihasta tullut tuon 6 kilon eestä?

painon nousuhan johtuu ensisijaisesti ruoan energiamäärästä, ei välttämättä laadusta. ei proteiinin määrällä siis pitäisi painon nousemisen kanssa olla mitään sen ihmeellisempää tekemistä.

viisaammat korjailkaa jos meni jotain vikaan.

painon nousuhan johtuu ensisijaisesti ruoan energiamäärästä, ei välttämättä laadusta. ei proteiinin määrällä siis pitäisi painon nousemisen kanssa olla mitään sen ihmeellisempää tekemistä.

viisaammat korjailkaa jos meni jotain vikaan.

Näinhän se on, mutta syynä painon nousuun on yleensä alussa vain se, että kroppaan (lihaksiin) on kertynyt enemmän nestettä salitreenin aloittamisen jälkeen. Tämä on aivan normaalia.

Kannattaa painon seuraamisen sijasta keskittyä enemmän peilikuvan seuraamiseen. Siitä kyllä näkee, jos olet syönyt liikaa kulutukseen nähden viime aikoina.

Näinhän se on, mutta syynä painon nousuun on yleensä alussa vain se, että kroppaan (lihaksiin) on kertynyt enemmän nestettä salitreenin aloittamisen jälkeen. Tämä on aivan normaalia.

Kannattaa painon seuraamisen sijasta keskittyä enemmän peilikuvan seuraamiseen. Siitä kyllä näkee, jos olet syönyt liikaa kulutukseen nähden viime aikoina.

Ok, luotetaan peilikuvaan.
Kiitoksia.

Bodari_ oot kuitenkin 13wee jamppa eli pitkälti kasvuiässä ja mikäli ne makkarat ei ihan megalomaanisissa mittasuhteissa ole niin tuskin paljon muuta tarvitsee sun tehdä kun jättää se selkeä "paska" kuten karkit, sipsit, vaaleet paahtikset voilla ja juustolla jne. pois. Ja puntin ohella kannattaa tuossa iässä myös harrastaa jotain lajia/lajeja joista saat hyvän peruskunnon sitten myöhemmälle iälle ja miksei sitten vaikka koko elämän läpi kestävän harrastuksen. Tosin tää vaan mun mielipide.

Bodari_ oot kuitenkin 13wee jamppa eli pitkälti kasvuiässä ja mikäli ne makkarat ei ihan megalomaanisissa mittasuhteissa ole niin tuskin paljon muuta tarvitsee sun tehdä kun jättää se selkeä "paska" kuten karkit, sipsit, vaaleet paahtikset voilla ja juustolla jne. pois. Ja puntin ohella kannattaa tuossa iässä myös harrastaa jotain lajia/lajeja joista saat hyvän peruskunnon sitten myöhemmälle iälle ja miksei sitten vaikka koko elämän läpi kestävän harrastuksen. Tosin tää vaan mun mielipide.
Siis en oo kovinkaa läski...vatsalihakset näkyy osittain mutta haluaisin jenkkakahvoista eroon :D

EDIT:
Ja ajattelin aloittaa uudestaan jonkun budolajin...

Enkä minä kyllä ikinä suosittelisi dieettiä kasvuiässä oleville... Parempi kasvaa ensin mittaan ja kiristellä sitten jos on tarvetta, ettei pituuskasvu vain vaarantuisi.

Joo elikkäs olen reenannut tässä pari kuukautta salilla 3-4 kertaa viikossa. Ja on alkanut kiinnostamaan nuo lisäravinteet massanlisääjät, proteiinijauheet ja mitä nyt niitä onkaan. Kerran olen testannut jotain Mass 2 jauhetta tais olla jtn 1.2 kilon pussissa. Onko tuosta jollain kokemusta et onko laatu tavaraa. Vai mitä sitä kannattaa ottaa ja milloin reenin jälkeen ilalla vai milloin, että lihakset kasvais vähän nopeempaa :D Jos joku vois "vähän" valaista amatööriä.

Joo elikkäs olen reenannut tässä pari kuukautta salilla 3-4 kertaa viikossa. Ja on alkanut kiinnostamaan nuo lisäravinteet massanlisääjät, proteiinijauheet ja mitä nyt niitä onkaan. Kerran olen testannut jotain Mass 2 jauhetta tais olla jtn 1.2 kilon pussissa. Onko tuosta jollain kokemusta et onko laatu tavaraa. Vai mitä sitä kannattaa ottaa ja milloin reenin jälkeen ilalla vai milloin, että lihakset kasvais vähän nopeempaa :D Jos joku vois "vähän" valaista amatööriä.
Ei ne lisäravinteet mitään ihmeaineita ole. Se ruokavalio kokonaisuudessaan vaikuttaa enempi ravintopuolella siihen lihasten kasvuun. Eli kalorit plussalle ja tarpeeksi proteiinia näin alkuun. Sitten kun ruokavalio on muuten kunnossa, voi ottaa siihen lisäksi sitten lisäravinteita tukemaan sitä monipuolista ja hyvää ruokavaliota. Ne on kuitenkin vain LISÄravinteita. Jos ravinto on muuten kunnossa, saa lisäravinteilla esim. palautusjuomalla marginaalisen lisähyödyn lihaskasvuun.

Back
Ylös Bottom