Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

mitäs olette mieltä että kannattaisko tota fastin whey3 prodea ottaa välipalana tai illalla? kun hera ainakin taitaa olla liian nopeeta illaks niin olisko toi sit sopivan hitaasti imeytyvää? :)
Whey3 ON heraa. :) Whey on hera englanniksi. Voit sä sitä välipalana ottaa ja vaikka illallakin jos ei muuta ole, mutta ota sitten vaikka rypsiöljyä sen kanssa hidastamaan sitä imeytymistä.

mitäs olette mieltä että kannattaisko tota fastin whey3 prodea ottaa välipalana tai illalla? kun hera ainakin taitaa olla liian nopeeta illaks niin olisko toi sit sopivan hitaasti imeytyvää? :)

Herakin on hyvä vaihtoehto (halvempaa) vaikka illalla (tai millon vaan) ku lorauttaa vähä rypsiöljyä sekaan, niin ei imeydy ihan niin nopeesti ku ilman.

Edit: HIIIIDAS :D

Whey3 ON heraa. :) Whey on hera englanniksi. Voit sä sitä välipalana ottaa ja vaikka illallakin jos ei muuta ole, mutta ota sitten vaikka rypsiöljyä sen kanssa hidastamaan sitä imeytymistä.

aivan niin joo sekotti toi että siinä oli kolmea eri heraa :D kyl yleensä illaks on muuta mut välil kun on muualla yötä niin ei siellä viitti kananmunia alkaa paistelee illal niinkun normaalisti tekis. kiitos vastauksesta :)

Herakin on hyvä vaihtoehto (halvempaa) vaikka illalla (tai millon vaan) ku lorauttaa vähä rypsiöljyä sekaan, niin ei imeydy ihan niin nopeesti ku ilman.

Edit: HIIIIDAS :D
Kyllä se vain silti imeytyy erittäin nopeasti, esim. kaseiini, rahka, raejuusto, tai munakas parempia vahtoehtoja iltapalalle. Ja rasvaksi ehdottomasti oliiviöljyä, jonka rasvahappokoostumus paljon rypsiöljyä järkevämpi, suomalaiset kun saavat muutenkin liikaa omega-6 rasvahappoja ruokavaliostaan... Tuo rypsiöljyn lisäily joka paikkaan on kyllä oikea pakkiksen ilmiö, lähes järjestäen kun katselee "gurujen" yms. ravintosuosituksia, ja keho- ja fitnesskilpailijoiden ruokavalioita, käyttävät/suosittelevat he rasvanlähteinään oliiviöljyä, lesitiiniä, pellavansiemenöljyä, maapähkinävoita, tai kalaa, vain aniharva käyttää rypsiöljyä lainkaan...

Kyllä se vain silti imeytyy erittäin nopeasti, esim. kaseiini, rahka, raejuusto, tai munakas parempia vahtoehtoja iltapalalle. Ja rasvaksi ehdottomasti oliiviöljyä, jonka rasvahappokoostumus paljon rypsiöljyä järkevämpi, suomalaiset kun saavat muutenkin liikaa omega-6 rasvahappoja ruokavaliostaan... Tuo rypsiöljyn lisäily joka paikkaan on kyllä oikea pakkiksen ilmiö, lähes järjestäen kun katselee "gurujen" yms. ravintosuosituksia, ja keho- ja fitnesskilpailijoiden ruokavalioita, käyttävät/suosittelevat he rasvanlähteinään oliiviöljyä, lesitiiniä, pellavansiemenöljyä, maapähkinävoita, tai kalaa, vain aniharva käyttää rypsiöljyä lainkaan...

eli kannattaa siis vaan jättää pussi ostamatta.?

Kyllä se välipalana on ok, iltapalaksi nappaa kylään vaikka ufs:n kaseiinia (saa vaikka P-storesta) funlightin kanssa tai purkki rahkaa/raejuustoa. Rasvaa toki silti hyvä saada iltapalalla, kotioloissa tosiaan tuo munakaskin hyvä vaihtoehto, munankeltuainen kun on melko laadukasta rasvaa. Esim. 8 valkuaista+2 keltuaista ja tonnikalaa sekä mausteet joukkoon...

Kyllä se välipalana on ok, iltapalaksi nappaa kylään vaikka ufs:n kaseiinia (saa vaikka P-storesta) funlightin kanssa tai purkki rahkaa/raejuustoa. Rasvaa toki silti hyvä saada iltapalalla, kotioloissa tosiaan tuo munakaskin hyvä vaihtoehto, munankeltuainen kun on melko laadukasta rasvaa. Esim. 8 valkuaista+2 keltuaista ja tonnikalaa sekä mausteet joukkoon...
joo täytyy nyt katsoa kun muutin just ruokailuu että tuleeko sitä erillästä prode jauhoa tarviamaan :) täytyy pitää tuo kaseiini mielessä jos se on hyvää tavaraa :P kiitän tiedosta :)

:rolleyes: Mitäs senkin tietää mille kalan osalle oon allerginen?

Onko mitään vastaavaa tuotetta mitä vois käyttää
EAS EFA HP rasvahappotuotteen tilalla?

:rolleyes: Mitäs senkin tietää mille kalan osalle oon allerginen?

Onko mitään vastaavaa tuotetta mitä vois käyttää
EAS EFA HP rasvahappotuotteen tilalla?

Kalan proteiineille. Rasvahapot eivät aiheuta oireita.
Tosin joillakin jo kalan haju saa aikaan oireita, mutta tuskin pillerit sentään.

EDIT: benchpress kertoikin jo kalan proteiineista. Mutta joo niille olet varmasti allerginen. Proteiineja ne yleisimmät allergeenit ovat.

Oon searchilla ettiny ja muutenkin selaillu mut silti on kysyttävää lisäravinteista:

Mulla on tarkotuksena lihasmassan kasvattaminen, käyn salilla 3-5krt vko. Kotoo löytyy nyt protsku, malto ja krea jauhot. Millaset juomasekotukset kannattas ottaa ja millon?

Nyt mä oon vetäny reenien jälkeen aina proteiinijuoman; oon sekottanu protskun maitoon, mut luin äsken että palautusjuomaan ei kannata maitoa sekoittaa. Äh, vähän helppii pliis? =)

Syön heraa ja muutenkin ruokailussani olen kiinnittänyt jonkin verran huomiota proteiinin saantiin.Käyn säännöllisesti salilla ja nytten olen huomannut, että minullehan alkaa maha pömpöttämään :eek:

Tavoittelen nimen omaan kehonrakentajan vartaloa, enkä mitään ''massahirmua''

Mitä teen väärin? ja pitäisikö lisäproden syönti esim lopettaa?

Oon searchilla ettiny ja muutenkin selaillu mut silti on kysyttävää lisäravinteista:

Mulla on tarkotuksena lihasmassan kasvattaminen, käyn salilla 3-5krt vko. Kotoo löytyy nyt protsku, malto ja krea jauhot. Millaset juomasekotukset kannattas ottaa ja millon?

Nyt mä oon vetäny reenien jälkeen aina proteiinijuoman; oon sekottanu protskun maitoon, mut luin äsken että palautusjuomaan ei kannata maitoa sekoittaa. Äh, vähän helppii pliis? =)

PALAUTUSJUOMAAN about 50/50 prodea ja maltoa(veteen sekoitettuna).Vaikka enemmänkin hiilaria.Muuten ruokavalioon paljon proteiinejä n 1.5-2g /painokilo/pvä....Tälläinen toimii hyvin : AAMUSTA-->ILTAA kohti...HIILAREISTA--->PROTEIINEIHIN .Nukkumaan mennessä vaikkapa heraa ja rypsiöljyä,ilman hiilareita.Toki tonnikala öljyssä ajaa saman asian.(Öljy hidastaa proteiinien imeytymistä).

Onko väliä jos ei meinaa kaloreita saada tarpeeksi nii syö jotain ei terveellistä mutta josta saa hyvin kaloreita?

ja entä jos kalorit jää vajaaksi mutta saa proteiinit.. onko yhtä tyhjän kanssa jos jää miinukselle kaloreissa niin muiden suhteen? :o ja paljo pitäis hiilareita, rasvoja päivän aikana tulla?

kai joku ymmärsi mitä ajan takaa :jahas:

PALAUTUSJUOMAAN about 50/50 prodea ja maltoa(veteen sekoitettuna).Vaikka enemmänkin hiilaria.Muuten ruokavalioon paljon proteiinejä n 1.5-2g /painokilo/pvä....Tälläinen toimii hyvin : AAMUSTA-->ILTAA kohti...HIILAREISTA--->PROTEIINEIHIN .Nukkumaan mennessä vaikkapa heraa ja rypsiöljyä,ilman hiilareita.Toki tonnikala öljyssä ajaa saman asian.(Öljy hidastaa proteiinien imeytymistä).
All right kiitos avusta!

Mutta miksi rypsiöljyä illalla?

All right kiitos avusta!

Mutta miksi rypsiöljyä illalla?

Öljy hidastaa protiinien imeytymistä, joten se auttaa yöllä ehkäisemään kehon kataboliaa, kun ravinteet imeytyvät hitaammin.Tarvitset niitä proteiinejä, jotta saat sitä lihasta.Ei taasen rasvaa aamulla ensimmäiseen sapuskaan,vaan paljon bensaa=hiilihydraattia aamulla.Proteiinit tietysti myös.Palautusjuomassakaan ei rasvaa paljoa saa olla, jotta hiilihydraatit ja proteiinit imeytyisivät mahdollisimman nopeasti.

Tosta kreatiinin käytöstä kysymys:

Että jos sitä käyttää päivässä +10g kuukauden ajan ja si taukoo, niin kertyykö toi kreatiini munuaisiin?ja häviääkö se sitten millään vai?tai onko tossa vaarallisuus riskejä kun mietin?

Tosta kreatiinin käytöstä kysymys:

Että jos sitä käyttää päivässä +10g kuukauden ajan ja si taukoo, niin kertyykö toi kreatiini munuaisiin?ja häviääkö se sitten millään vai?tai onko tossa vaarallisuus riskejä kun mietin?
Tietääkseni elimistö kuluttaa kreaa about 2g päivässä, ja ns. ylimääräisen krean luulisi poistuvan elimistöstä ihan itsekseen, eli eipä taida kertyä munuaisiin. Joku viisaampi voi korjata jos olen väärässä.

Syön heraa ja muutenkin ruokailussani olen kiinnittänyt jonkin verran huomiota proteiinin saantiin.Käyn säännöllisesti salilla ja nytten olen huomannut, että minullehan alkaa maha pömpöttämään :eek:

Tavoittelen nimen omaan kehonrakentajan vartaloa, enkä mitään ''massahirmua''

Mitä teen väärin? ja pitäisikö lisäproden syönti esim lopettaa?

Huomasin saman homman jonkin aikaa sitten itselläni,tuli pallomaha tosin suurin osa taisi olla ilmaa siellä...runsaasta protin syönnistä se mulla johtu

Back
Ylös Bottom