Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Mitä vitamiineja/lisäravinteita suosittelisitte et sais yleisesti piristyneemmän olon?Jo pitkään oon pitäny hiilarit aika matalissa lukemissa joten ne on poislaskettu vaihtoehto.Täl hetkel menee kaupan monivitamiini poretabletteja yks aamusin ja d3 vitamiini (5000ug).Välil popsin omega3 mut ne tuskin tohon virkeyteen auttaa.Kahvia menee paljon ja sen takia joutuu litkimaan aika paljon vettä ettei nestehukka ja sen tuoma päänsärky yllättä aamulla.Kusella saa käydä vähän väliä ja ruuasta tuskin saan tarpeeks tarvittavia vitamiineja.

En tosiaan tiedä näistä mitään mut voisko olla jonkunäköstä raudan puutosta?

Mites unen laita?

Oon ollu nyt viikkoja epätietoisuudessa että mitenkä rupean syömään. Olen aloittanut salilla käynnin eikä aikaisempaa kokemusta ole ja tavoite alkuun on saada läskiä pois eli rasvaprosenttia alemmas ja lihasta tilalle. Osan mielestä on mahdollista aloittelijalla kasvattaa lihasta samalla kun on dietillä ja osan mielestä taas ei. Eli mitenkä rupean syömään että saisin oikean suunnan tavoitteelleni? Pienillä miinuskaloreilla vai pienillä plussilla vai +- 0?

Oon ollu nyt viikkoja epätietoisuudessa että mitenkä rupean syömään. Olen aloittanut salilla käynnin eikä aikaisempaa kokemusta ole ja tavoite alkuun on saada läskiä pois eli rasvaprosenttia alemmas ja lihasta tilalle. Osan mielestä on mahdollista aloittelijalla kasvattaa lihasta samalla kun on dietillä ja osan mielestä taas ei. Eli mitenkä rupean syömään että saisin oikean suunnan tavoitteelleni? Pienillä miinuskaloreilla vai pienillä plussilla vai +- 0?

Jos oot ihan alottelija niin keskity lähinnä syömään paljon, mutta terveellistä. Tiiät varmaan itekin mikä sitä terveellistä on ja mikä ei :) Tolla pääset jo hyvin pitkälle ja kehonkoostumuksessa tulee tulosta kun jaksat tehdä töitä.

Korvaako joku pirtelö palkkarin? Niistä jauhoista tuppaa menemään pakki sekasin, joten olen tehnyt proteiinipirtelön ja vetänyt huiviin treenin jälkeen. Banaani, purkki rahkaa ja kaks desiä maitoa. 35g prot 42g hiilareita. Imeytyminen taitaa vain olla hitaampaa.

Korvaako joku pirtelö palkkarin? Niistä jauhoista tuppaa menemään pakki sekasin, joten olen tehnyt proteiinipirtelön ja vetänyt huiviin treenin jälkeen. Banaani, purkki rahkaa ja kaks desiä maitoa. 35g prot 42g hiilareita. Imeytyminen taitaa vain olla hitaampaa.

Vähän hitaampaa joo, mut tyhjää huomattavasti parempi. Ite ottaisin selvää miksi se pakki menee sekaisin. Jos normimaitoa ym pystyt vetämään niin ei se ainakaan laktoosista sitten johdu. Ei noissa mitään myrkkyjä pitäs olla.

Vähän hitaampaa joo, mut tyhjää huomattavasti parempi. Ite ottaisin selvää miksi se pakki menee sekaisin. Jos normimaitoa ym pystyt vetämään niin ei se ainakaan laktoosista sitten johdu. Ei noissa mitään myrkkyjä pitäs olla.

Tuskimpa johtuu laktoosista, maitoa menee litrakaupalla ja muitakin laktoosipitoisia tuotteita. Aluksi luulin olevan laktoosin aiheuttamaa ja olin ilman maitotuotteita viikon ajan, ei auttanut. Voiko kreatiini aiheuttaa ripulointia? Sitä tulee nimittäin heitettyä palkkariin yksi annos.

Tuskimpa johtuu laktoosista, maitoa menee litrakaupalla ja muitakin laktoosipitoisia tuotteita. Aluksi luulin olevan laktoosin aiheuttamaa ja olin ilman maitotuotteita viikon ajan, ei auttanut. Voiko kreatiini aiheuttaa ripulointia? Sitä tulee nimittäin heitettyä palkkariin yksi annos.

Mulla meni kreatiinista maha sekaisin, helpotti sitten ajan mittaan.

Meneekö ihan metsään asiat, jos päivän suurin ateria ei ole heti treenin jälkeen? Kävin aamusta salilla ja salin jälkeen söin rahkan ja siitä eteenpäin pari välipalaa, leipää jne. Kunnes vasta illalla tajusin, että kalorit on jäämässä pahasti vajaaksi, ja piti turvautua kevytmaito litraan ja suklaalevyn puolikkaasen, että sai kalorit päivältä täyteen. Kulutuskin tälle päivälle varmaan ihan kohtuu hyvä, 1h 15min salilla ja 1.5-2h Bmx:llä ajelua.
Bulkki olisi tarkoituksena, kun mittaa ei ole kuin 173cm/56, 5kg. Mutta onko tuosta kaloreiden iltaan painottumisesta haittaa?

Meneekö ihan metsään asiat, jos päivän suurin ateria ei ole heti treenin jälkeen? Kävin aamusta salilla ja salin jälkeen söin rahkan ja siitä eteenpäin pari välipalaa, leipää jne. Kunnes vasta illalla tajusin, että kalorit on jäämässä pahasti vajaaksi, ja piti turvautua kevytmaito litraan ja suklaalevyn puolikkaasen, että sai kalorit päivältä täyteen. Kulutuskin tälle päivälle varmaan ihan kohtuu hyvä, 1h 15min salilla ja 1.5-2h Bmx:llä ajelua.
Bulkki olisi tarkoituksena, kun mittaa ei ole kuin 173cm/56, 5kg. Mutta onko tuosta kaloreiden iltaan painottumisesta haittaa?
Lähtökohtasesti treenin jälkeen on hyvä syödä paljon eli yritä jatkossa sijoittaa ateria siihen. Iltakaloreista en olisi niin huolissani.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ei huolta ajoituksella, kunhan vaan saat ne kalorit päivän mittaan niin kroppasi kiittää

No hyvä. Pelkäsin, että treeni menisi "hukkaan" ja läskiä vain tulisi. Täytyy koittaa jatkossa tosiaan syödä enemmän heti salin jälkeen.

Kyllä tolla ajotuksella on väliä. Treenin jälkeen on hyvä syödä se isoin ateria.

Eli olisiko tuossa tapauksessa kannattanut syödä ylläpito-kaloreilla, +200kcal sijaan? Kuitenkin treenin jälkeen söin 3-4 tunnin välein jotain, mutta menikö siitä huolimatta treeni "hukkaan". Joten jos päivän kaloreita joutuu paikkailemaan illalla, niin periaatteessa sitä ei kannattaisi tehdä, jos ei halua saada pelkkää rasvaa?
Googlettamalla löytyy kovin ristiriitaista tietoa... Kannattaisiko mun nyt nipistää tän päivän syömisistä 200kcal pois?

Eli olisiko tuossa tapauksessa kannattanut syödä ylläpito-kaloreilla, +200kcal sijaan? Kuitenkin treenin jälkeen söin 3-4 tunnin välein jotain, mutta menikö siitä huolimatta treeni "hukkaan". Joten jos päivän kaloreita joutuu paikkailemaan illalla, niin periaatteessa sitä ei kannattaisi tehdä, jos ei halua saada pelkkää rasvaa?
Googlettamalla löytyy kovin ristiriitaista tietoa... Kannattaisiko mun nyt nipistää tän päivän syömisistä 200kcal pois?

Elä tee tästä niin vaikeeta :D Treeni ei mee koskaan hukkaan vaikka sitä ruokaa ei heti saisikaan. Ja jos illalla syöt niin ei ne kalorit rasvaksi mene. Syö vaan se päivittäinen kalorimääräsi vaikka et saisi treenin jälkeen heti ruokaa.

Palkkariin heraa + maltoa vai pelkästään heraa? Miksi jotkut suosittelevat pelkkää heraa (liittyikö jotenkin kasvuhormoniin)? Entä miksi sitä taas sitten suositellaan heti treenin jälkeen vs. ~1h treenin päästä hiilaripitoinen ateria?

Palkkariin heraa + maltoa vai pelkästään heraa? Miksi jotkut suosittelevat pelkkää heraa (liittyikö jotenkin kasvuhormoniin)? Entä miksi sitä taas sitten suositellaan heti treenin jälkeen vs. ~1h treenin päästä hiilaripitoinen ateria?

Heraa ja maltoa, imeytyy nopeemmin. No palkkari tottakai heti treenin jälkee, ja mielummin palkkari ku hiilaripitonen ateria, nestemäinen imeytyy nopeemmin. Ateria silti noin tunti palkkarin jälkeen, tai maksimissaan 2 tuntia palkkarista. Siks paljon hiilareita et treenin jälkeen lihakset ottaa hiilaria hyvin vastaan.

Osaisiko joku sanoa arvion paljonko keskiraskastyö polttaa kaloreita? Tulee seisottua se 8h ja nosteltua 3000-10000 kg tavaraa/esineitä töissä, per päivä.

En tiedä tuliko viesti edes oikeeseen paikkaan.

Heraa ja maltoa, jotta saadaan insuliinit tappiin ja paras mahdollinen määrä hiilaria ja aminoja lihassoluihin. Heti treenin jälkeen siksi, että saadaan se treenin aikana syntynyt katabolinen tila mahdollisimmat pian anaboliseksi. Lisäksi heti treenin jälkeen ja myös aikana insuliiniherkkyys on kovempi, mutta ei siitä sen enempää :) vedä silti se ateria tunnin päästä. Loppuu se palkkarista saatukkin tavara jossain kohtaa.

- - - Updated - - -

Osaisiko joku sanoa arvion paljonko keskiraskastyö polttaa kaloreita? Tulee seisottua se 8h ja nosteltua 3000-10000 kg tavaraa/esineitä töissä, per päivä.

En tiedä tuliko viesti edes oikeeseen paikkaan.

Itse tein pari vuotta sitten vastaavaa työtä ja kyllä jonkin verran sai enemmän syödä :D jos haluat tarkemmin tietää niin ei se auta muu kuin hakea kalorit pikkuhiljaa kohdilleen niin, että painon muutos on haluttua.

Aamu-Smoothiesta tullut jo melkein pyhä, mutta kohta alkaa kuukauden loppu kiristelyt ja vähän pitäisi hiilareita vähentää. Ongelma on se, että smoothie sisältää noin 100g hiilareita heti aamusta. Mistä lähtisi vähentämään ? Marjasekoitus 100g,Smoothie hedelmät 150g,Vital karpalo-rypälejuoma 2dl,Maitorahka 250g,Ananaspalat 1prk,Kaurlaese 25g, Noista koostui tämän aamun setti

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom