Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Moro!

pituus 179cm paino 77kg.

tarkotus kasvattaa mahd. paljon lihasmassaa kesään mennessä, salia aktiivisesti n 6kk takana.

ruokavalio kutakuinkin seuraavanlainen, kertokaapa viisaammat mielipiteenne.

ruoka 1. klo 7.00: "aamu pirtelö"

250g rahkaa
200g kaurahiutaleita
2dl jugurttia
2dl maitoa
2dl pakaste mustikoita

ruoka 2. kello 10.30-12.00
200g riisiä/pastaa + 200g jauhelihaa/kanaa

ruoka 3 n. kello 13.30
400g pinaattilettuja + 0.5l maitoa

SALI n. kello 15.00

ruoka 4. Gainer pro palautusjuoma

Ruoka 5. n kello 17.30 200g riisiä/pastaa + 200g jauhelihaa/kanaa

Ruoka 6.

100g pastaa/riisiä + 100g jauhelihaa/kanaa + salaatti

ruoka 7.

Pirtelö:

250g rahkaa
2dl maitoa
100g kaurahiutaleita
2dl pakaste mustikoita

tulisiko muuttaa jotain? lisätä? vähentää?

tarkkaa kalorimäärää en osaa sanoa, mutta eiköhän tosta jokunen tule.

Kiitos jo etukäteen vastauksista :)

200g kaurahiutaleita pelkästään aamupalalla?! :wtf: Siinähän on joku 120g hiilaria ja vajaa 800 kaloria?

jep. :D tosta pelkästä aamupalasta tulee n. 1k kaloria, liikaa?

Noilla mitoilla et kyllä ihan noin paljon ruokaa tarvitse vaikka massaa halutaankin. Tuossa on aika hyvä esimerkki bulkista.

n. 3500 kcal bulkkiesimerkki by Hekottaja:

aamupala: kaurahiutaleita 4dl, 250g maitorahkaa, mehukeittoa 4dl. vitamiinit

lounas: 100g (kuiva) riisi, broilrin rinta 200g.

välipala: sama kuin aamiainen

päivällinen: 100g makaroni, jauheliha 200g, öljy 10g.

välipala2: purkki rahkaa, ananas purkki, öljy 15g

iltapala: 80g tonnikalaa, purkki rahkaa/raejuusto 15g öljy.

prot. ~250g hiilarit:~400 rasva~90 kcal:3500

Onko mitään syytä miksen söisi päivittäin mäkkärissä ruokiksella doublefeast hampparia salaatilla ranskisten sijaan ollessani cutilla, jos kuitenkin jään tarpeeksi miinuksille ja prodet täyttyy?

Onko mitään syytä miksen söisi päivittäin mäkkärissä ruokiksella doublefeast hampparia salaatilla ranskisten sijaan ollessani cutilla, jos kuitenkin jään tarpeeksi miinuksille ja prodet täyttyy?

Kyllä sä siinä laihdut, mutta jokainen meistä tietää, että päivittäinen mäkkäriruoan syöminen ei ole terveellistä. Puhdistettuja valkoisia viljoja, lisäaineita ja huonoja rasvoja. (Kaks ekaa nyt voi olla tai olla olematta niin epäterveellisiä, ku sanotaan, mut kunhan nekin mainitsin.) Kato sellanen dokumentti ku Supersize Me. Ei se siinä ihan terveenä pysy, vaikka toki tilanne on hyvin paljon erilainen ku sulla. Kuukaus pelkkää mäkkäriruokaa ja luonnollisesti pluskaloreilla. Toi pätkä löytyy Youtubesta. Se on aika mielenkiintonen.

No vaikka transrasvat näin alkuun. Lisäksi siinä ravinnossa on aika paljon muutakin kun kalorit ja prodet, esim. vitamiinit ja hivenaineet, kuitu. Kyllä sä ny itekin tiiät että mäkki on paskaa. Ei kai tätä nyt tarvii ees perustella.

^itseasiassa jos kuiduista, vitamiineista sun muista ei varsinaista pulaa ole muilla ruokailuilla, niin joku 20% pävän energiasta voi perjaatteessa ottaa mistä tahansa lähteestä.

No vaikka transrasvat näin alkuun. Lisäksi siinä ravinnossa on aika paljon muutakin kun kalorit ja prodet, esim. vitamiinit ja hivenaineet, kuitu. Kyllä sä ny itekin tiiät että mäkki on paskaa. Ei kai tätä nyt tarvii ees perustella.

Otan ranskalaisten tilalle salaatin, ehkä sieltä jotain "terveyttä" irtoaa. Ja osaatko/osaako joku sitten kertoa mikä "valmissafka" olisi parempaa ellei kotoa ota eväitä mukaan? Niin ja varmasti pitäisi mutta kun nyt eise vaan joka päivä "onnistu". Kaupan einespaska nyt ei ainakaan ole parempaa ellei sieltä jotain "helmiä löydy"

Olen kuitenkin 191/97 kg eli kulutus taitaa mennä kevyesti päälle kolmentonnin, mäkkäristä tulis se alle 900 kaloria päivässä.
Eli tähän asti ainoa peruste on huonot rasvat? (ihan hyvä sekin, eisiinä mitään) ja toisena "eikai tätä tarvi edes perustella" :D
Ja pitää toi supersize me vilkasta.

Mites, joka tuutista kuulee tosta vedenjuonnin tärkeydestä.

Itse juon noin 0-1 litraa päivässä, pitäisi kuulemma useampiakin litroja. Veden juonti, erityisesti jos ei ole iso jano, tuntuu erittäin väkinäiseltä ja pakotetulta. Onko OK jos vedän fun light mehutiivisteen kanssa? Kaloreita noin 1-2, mutta en sitten tiedä muista aineista, menisi kuitenkin helpommin alas. Muuten tulee päivässä juotua lähinnä maitoa/kaakaota ja piimää. Sitten treeneissä 0.5/1 litra vettä ja joskus kotona vähän vettä mehutiivisteellä. Pitäisi varmaan lisätä, mutta jos lisään, olisiko se ok tuon mehutiivisteen kanssa?

Otan ranskalaisten tilalle salaatin, ehkä sieltä jotain "terveyttä" irtoaa. Ja osaatko/osaako joku sitten kertoa mikä "valmissafka" olisi parempaa ellei kotoa ota eväitä mukaan? Niin ja varmasti pitäisi mutta kun nyt eise vaan joka päivä "onnistu". Kaupan einespaska nyt ei ainakaan ole parempaa ellei sieltä jotain "helmiä löydy"

Olen kuitenkin 191/97 kg eli kulutus taitaa mennä kevyesti päälle kolmentonnin, mäkkäristä tulis se alle 900 kaloria päivässä.
Eli tähän asti ainoa peruste on huonot rasvat? (ihan hyvä sekin, eisiinä mitään) ja toisena "eikai tätä tarvi edes perustella" :D
Ja pitää toi supersize me vilkasta.
Miksi niitä omia eväitä ei voi ottaa?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
En kehtaa luoda uutta threadia, joten jos joku vaivautuu vastaamaan niin Siitos!:worship: Tarkoitus olisi nyt rueta tosissaan keräämään lihasmassaa, eikä kimpoilla plussilta miinuksille koko ajan, niinkuin oon tehny viimesen ½vuotta:nolo: Pituus 173cm/paino n73kg/ikä 15v
Tavoitteeksi olen asettanut nousta cbb-lavoille vuonna 2018(voi kuullostaa todella etäiseltä, mutta sen mä teen!)
Päivän syömingit;
Aamupala: kaurahiutale 80g,whey protein 30g, pekoni 70g(rasvat imeytetty paperiin)
Päiväruoka: Jasmin riisi 100g, kanaa/lihaa/kalaa 200-300g, salaatti 300g
Välipala: Maitorahka 250g
Treenin jälkeen: whey protein 30g+kreatiini 8g
Iltaruoka: Jasmin riisi 100g, kanaa/lihaa/kalaa 200-400g,salaatti 300g, raejuusto 100g
iltapala: kananmuna 160-260g
Treenaan 4-jakoisella: ojentajat+Hauikset/Jalat/Rinta+olkapäät/selkä 2on 1off sydeemillä. Miltä tämä näyttää kokeneempien silmään/mitä korjattavaa?

En kehtaa luoda uutta threadia, joten jos joku vaivautuu vastaamaan niin Siitos!:worship: Tarkoitus olisi nyt rueta tosissaan keräämään lihasmassaa, eikä kimpoilla plussilta miinuksille koko ajan, niinkuin oon tehny viimesen ½vuotta:nolo: Pituus 173cm/paino n73kg/ikä 15v
Tavoitteeksi olen asettanut nousta cbb-lavoille vuonna 2018(voi kuullostaa todella etäiseltä, mutta sen mä teen!)
Päivän syömingit;
Aamupala: kaurahiutale 80g,whey protein 30g, pekoni 70g(rasvat imeytetty paperiin)
Päiväruoka: Jasmin riisi 100g, kanaa/lihaa/kalaa 200-300g, salaatti 300g
Välipala: Maitorahka 250g
Treenin jälkeen: whey protein 30g+kreatiini 8g
Iltaruoka: Jasmin riisi 100g, kanaa/lihaa/kalaa 200-400g,salaatti 300g, raejuusto 100g
iltapala: kananmuna 160-260g
Treenaan 4-jakoisella: ojentajat+Hauikset/Jalat/Rinta+olkapäät/selkä 2on 1off sydeemillä. Miltä tämä näyttää kokeneempien silmään/mitä korjattavaa?
Treenin jälkeen lisäisin palkkariin viel jotain hiilaria, esim. maltoo, mutta ei tarvitse. Musta tossa vois olla enemmän rasvaa tossa ruokavaliossa. Lisää vaikka jotain rypsiöljyä ruokiin. Sit tästä tulee varmaan paskaa niskaan, mutta en suosittele alottamaan 4-jakosella. Harkitse vakavasti 2-jakoista ja raskaisiin perusliikkeisiin panostamista. Ehit takoa monta vuotta niihin lihaksiin muotoa, mutta tässä vaiheessa on tärkeetä saada voimatasojakin kovasti ylös ja siinäkin tulee todella paljon lihasmassaa.

Sekoittaako hommaa pahastikin kun äsken herkuttelin "fitness" myslillä ja sitten menikin kokonainen 350g paketti.. kaloreita tuli 1300 kcal, hiilareitakin tais tulla se n.250g josta n.65g sokereita. Normaalina päivänä nyt menen suunilleen 2000kcal ruokavaliolla ja painokin pikkuhiljaa lähtenyt laskuun. Enkä ole kun n.600kcal aamupalan ennen sitä syönny joten tänään kalorit heilahtaa reilusti yli tavoitteen..

Sekoittaako hommaa pahastikin kun äsken herkuttelin "fitness" myslillä ja sitten menikin kokonainen 350g paketti.. kaloreita tuli 1300 kcal, hiilareitakin tais tulla se n.250g josta n.65g sokereita. Normaalina päivänä nyt menen suunilleen 2000kcal ruokavaliolla ja painokin pikkuhiljaa lähtenyt laskuun. Enkä ole kun n.600kcal aamupalan ennen sitä syönny joten tänään kalorit heilahtaa reilusti yli tavoitteen..

No eihän siin oo paljoo tehtävissä jos söit enemmän kuin piti. Eri juttu että onko toi ny niin maailman kauhein asia.

Auttaakaa mua, mikä on kun mulla nousee paino KOKO AJAN? Yritän syödä säännöllisesti, mielestäni syön hyvin. Aiemmin mulla on ollut vähän ongelmii saada ruokavalio kuntoon, söin liian vähän (päivittäin n. 1300kcal). Nyt oon kuitenkin vuoden sisään tsempannut. Aamupala (rahkaa, leipä), lounas (jotain lihaa ja salaattia), päivällinen (yleensä joku keitto ja salaattia) ja näiden välissä välipaloja (rahkaa, hedelmiä, pähkinöitä tms). Treenin jälkeen palkkari. Alkoholia menee ehkä kerran kuukaudessa. Oon osastolla töissä, eli työ on fyysisesti raskasta. Nyrkkeilytreeneissä käyn 2 kertaa viikossa, salilla 6 kertaa viikossa, yritän käydä uimassa ja juoksemassa kerran viikkoon, mutta aina ei ehdi.

Miksi mulla aino vaan nousee? Lihakset joo, mutta tuntuu että vatsa vaan kasvaa. Ihan normaalipainoinen oon, mutta mulla on puolessa vuodessa noussut paino 5kg. Ja peilistä kattomalla mun mielestä se on vaan rasvaa :itku: Mä en enää tiiä mitä teen, paisun kohta muodottomaks.

Avasin PIRKKA jauhelihapakkauksen ja hais ihan navetalle. viim. käyttöpäivä huomenna vasta. Veren tuoma värikin oli vielä normaalin punainen. Ei ollu harmaantunu mistään kohdasta, paitsi nurkasta ihan sormenpään verran ihan vähäsen, mutta otin pois sen.

Noo siinä paistelin ja tein kastikkeen mutta navetan haju säilyi edelleen. Söin sit ruuan ja maistu liha "navetalle". Hyi vitt.. :D Mutta menipähän alas pakolla.

Sitten siis kysymys. Kannattaako nuita vakuumipakattuja jauhelihoja syödä ollenkaan? Onko parempi vaihtoehto vetää niitä, jotka on kaupan myllyssä käyny? Ovat erilaisessa "astiassa" ja päällä elmukelmu. Tai suoraan sanottuna, mitkä jauhelihat on parhaita?

Pelottaa vähä et ku on 2 vielä noita samoja pakkauksia, pakastimessa tosin, että minkähän yllätyksen niistä saa.

Auttaakaa mua, mikä on kun mulla nousee paino KOKO AJAN? Yritän syödä säännöllisesti, mielestäni syön hyvin. Aiemmin mulla on ollut vähän ongelmii saada ruokavalio kuntoon, söin liian vähän (päivittäin n. 1300kcal). Nyt oon kuitenkin vuoden sisään tsempannut. Aamupala (rahkaa, leipä), lounas (jotain lihaa ja salaattia), päivällinen (yleensä joku keitto ja salaattia) ja näiden välissä välipaloja (rahkaa, hedelmiä, pähkinöitä tms). Treenin jälkeen palkkari. Alkoholia menee ehkä kerran kuukaudessa. Oon osastolla töissä, eli työ on fyysisesti raskasta. Nyrkkeilytreeneissä käyn 2 kertaa viikossa, salilla 6 kertaa viikossa, yritän käydä uimassa ja juoksemassa kerran viikkoon, mutta aina ei ehdi.

Miksi mulla aino vaan nousee? Lihakset joo, mutta tuntuu että vatsa vaan kasvaa. Ihan normaalipainoinen oon, mutta mulla on puolessa vuodessa noussut paino 5kg. Ja peilistä kattomalla mun mielestä se on vaan rasvaa :itku: Mä en enää tiiä mitä teen, paisun kohta muodottomaks.

Mikäs nyt oli ongelma? Oot normaalipainoinen ja kasvatat lihasta. Silloin kuuluukin painon nousta ja valitettavasti osa siitä on myös rasvaa. Voit sitten vetää dieetin kun alkaa liikaa peilikuva häiritä. Tuo terveellinen ruokavalio on tärkeä ja jos jotain epäterveellistä vielä on niin ne karsimalla varmaan vähenee myös tuo rasvan kertyminen. :)

Bulkkailen ja ajattelin napata tuon Hekottajan esimerkin, mutta ongelmaksi muodostui kaurahiutaleiden vetäminen (raakana), kun vatsa menee sekaisin ja tulee vatsakipuja. Yritin Nallen pikakaurahiutaleilla, jossa valmistusohjeena 2min mikrossa, joka taitaa olla prosessoiduinta tavaraa mitä lähikaupasta löytyy. Pitäisikö kokeilla jotain toista merkkiä vielä? Itse luulisin, että sama ongelma kyllä kaikissa, mutta eihän sitä ikinä tiedä?

Mikäli merkin vaihtaminenkaan ei auta, niin mitä muut samasta ongelmasta kärsivät vetävät aamupalaksi ja lounaaksi? Ruisleipää pitäisi syödä 2x200g, jos haluaisi korvata 8dl kauraa, joka taas tietää 4. kokonaista ruisleipää kahdesti päivässä.. :D Ei jotenkin nappaisi sekään.

Saan tosin kuukauden sisällä mikron jolloin voin tehdä puuroa ja tämä ongelma poistuu, mutta olisi kiva keksiä joku ratkaisu siihen asti.

Bulkkailen ja ajattelin napata tuon Hekottajan esimerkin, mutta ongelmaksi muodostui kaurahiutaleiden vetäminen (raakana), kun vatsa menee sekaisin ja tulee vatsakipuja. Yritin Nallen pikakaurahiutaleilla, jossa valmistusohjeena 2min mikrossa, joka taitaa olla prosessoiduinta tavaraa mitä lähikaupasta löytyy. Pitäisikö kokeilla jotain toista merkkiä vielä? Itse luulisin, että sama ongelma kyllä kaikissa, mutta eihän sitä ikinä tiedä?

Mikäli merkin vaihtaminenkaan ei auta, niin mitä muut samasta ongelmasta kärsivät vetävät aamupalaksi ja lounaaksi? Ruisleipää pitäisi syödä 2x200g, jos haluaisi korvata 8dl kauraa, joka taas tietää 4. kokonaista ruisleipää kahdesti päivässä.. :D Ei jotenkin nappaisi sekään.

Saan tosin kuukauden sisällä mikron jolloin voin tehdä puuroa ja tämä ongelma poistuu, mutta olisi kiva keksiä joku ratkaisu siihen asti.
Älä noudata mitään typeriä ruokavalio esimerkkejä, ei haittaa ollenkaan jos ei kaurahiutaleet maistu, syö vaikka pastaa enemmän päivällä. Ruokaaineilla ja valinnoilla ei ole niinkääb merkitystä, kalorimäärä päivän loppuessa on se joka joko nostaa painoa/ pudottaa painoa. Eli, neuvoisin korvaamaan karahiutaleet ihan millä tahansa ruoalla jolla saat kaurahiutaleiden kalorit kroppaasi sovittaen ruoat makroihisi ja mikroihisi

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom