Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Älä noudata mitään typeriä ruokavalio esimerkkejä, ei haittaa ollenkaan jos ei kaurahiutaleet maistu, syö vaikka pastaa enemmän päivällä. Ruokaaineilla ja valinnoilla ei ole niinkääb merkitystä, kalorimäärä päivän loppuessa on se joka joko nostaa painoa/ pudottaa painoa. Eli, neuvoisin korvaamaan karahiutaleet ihan millä tahansa ruoalla jolla saat kaurahiutaleiden kalorit kroppaasi sovittaen ruoat makroihisi ja mikroihisi

Jep kato vaan että makrot ei muutu pahasti ja kaloreihinki natsaa.

Mikäs nyt oli ongelma? Oot normaalipainoinen ja kasvatat lihasta. Silloin kuuluukin painon nousta ja valitettavasti osa siitä on myös rasvaa. Voit sitten vetää dieetin kun alkaa liikaa peilikuva häiritä. Tuo terveellinen ruokavalio on tärkeä ja jos jotain epäterveellistä vielä on niin ne karsimalla varmaan vähenee myös tuo rasvan kertyminen. :)

Mulla ei vaan mahdu aivoon, et se painonnousu johtus lihaksista :D Jotenkin tuntuu että kertyy vaa sitä rasvaa. Ja tosiaan kun oon ton syömisen ja ruokavalion kans tapellut kauan ni kelasin et jos syön jotenkin tuhottoman paljon verrattuna siihen paljon kulutan (siltä se ainakin tuntuu, ja silti mulla on aina nälkä). Mutta kiitos vastauksesta, ehkä pitää tässä jossain vaiheessa kiskasta joku dieetti kun ei enää huosut mee kii... :)

Mulla ei vaan mahdu aivoon, et se painonnousu johtus lihaksista :D Jotenkin tuntuu että kertyy vaa sitä rasvaa. Ja tosiaan kun oon ton syömisen ja ruokavalion kans tapellut kauan ni kelasin et jos syön jotenkin tuhottoman paljon verrattuna siihen paljon kulutan (siltä se ainakin tuntuu, ja silti mulla on aina nälkä). Mutta kiitos vastauksesta, ehkä pitää tässä jossain vaiheessa kiskasta joku dieetti kun ei enää huosut mee kii... :)

Jos treenaat oikein ja ravinnossa on runsaasti prodee niin sen rasvan alla on kyllä aika paljon lihastakin. Kato ettet syö liikaa yli kulutuksen. +500kcal on varmaan aika max.

Jos treenaat oikein ja ravinnossa on runsaasti prodee niin sen rasvan alla on kyllä aika paljon lihastakin. Kato ettet syö liikaa yli kulutuksen. +500kcal on varmaan aika max.

Äsken kun kalorilaskurilla laskin nopeesti tän päivän safkat ni sain että n. 2100 kcl, proteiinia 202g, hiilareita 168g ja rasvaa 54g. En kyllä yhtään tiiä osasinko käyttää tota, kuinka pieleen meni. Pituutta mulla on n. 173cm ja painoa äsken kun salilla kävi vaa'alla niin 73kg... Ja ennen joulua painoin 68kg.

Äsken kun kalorilaskurilla laskin nopeesti tän päivän safkat ni sain että n. 2100 kcl, proteiinia 202g, hiilareita 168g ja rasvaa 54g. En kyllä yhtään tiiä osasinko käyttää tota, kuinka pieleen meni. Pituutta mulla on n. 173cm ja painoa äsken kun salilla kävi vaa'alla niin 73kg... Ja ennen joulua painoin 68kg.

Itse lihosin ennen 2000kcal päiväruoilla kun hiilarit olivat >200g/pvä, joten voit kokeilla lisätä rasvoja ja vähentää hiilareita. Itellä ainakin auttoi, enkä enää syö kuin n.100g max hiilareita päivässä.

oisko puuro+raejuusto hyvä välipala kaks tuntia ennen treeniä jos treenaa vasta 5-6 aikoihin? Vhh:lla ku oon nii vaihtas aamupuuron kananmunii ja raejuustoon ja vetäsis ton puuron mieluummin ennen treeniä?

oisko puuro+raejuusto hyvä välipala kaks tuntia ennen treeniä jos treenaa vasta 5-6 aikoihin? Vhh:lla ku oon nii vaihtas aamupuuron kananmunii ja raejuustoon ja vetäsis ton puuron mieluummin ennen treeniä?

Ihan hyvältä kuulostaa. Pitkäketjuisia hiilareita ja kaseiinipitoista proteiiniahan tuossa on joten toimii varmaan ihan hyvin, kunhan ei mitään pikkutytön annosta syö.

Nyt kesän lähetessä pitäisi vähän dieetata taas niin miltä kuulostaisi syklitys, jossa vaihdettaisiin bulkin ja dieetin paikka? Kun normaalistihan syklittelyssä vedetään esim. 4vk bulkkia ja 2vk dieettiä, tai 4kk bulkkia 2kk diettiä yms. niin vaihtaisin nyt kesän ajaksi niin päin, että dieettiä 4vk, ja bulkkia 2vk.

Tulisikohan tuosta mitään? Dieetin määrä olisi kuitenkin suhteessa isompi, ja lyhyiden bulkkipätkien avulla aineenvaihduntakin pysyisi suht korkealla eikä fläsää varmasti kerkeä tuossa ajassa kertymään.

Ite en ainaskaa lähe syklittelee jos haluun pois rasvaa. Ihan nopein keino on vetää (omasta mielestä) vhhlla ja pitää ne protskut ja rasvat korkeella ja tarvittaessa tankkauspäivä. Eli bulkilla maltilliset plussat ja dieetillä maltilliset miinukset.

Ite en ainaskaa lähe syklittelee jos haluun pois rasvaa. Ihan nopein keino on vetää (omasta mielestä) vhhlla ja pitää ne protskut ja rasvat korkeella ja tarvittaessa tankkauspäivä. Eli bulkilla maltilliset plussat ja dieetillä maltilliset miinukset.

Nopeintahan se tietysti on vetää vhh:lla miinuksilla, mutta rasvaprosentti ei enää ole kuitenkaan niin iso, että minulla olisi mitään kiirettä. Siksi aloin pähkäilemään, että saisiko tuolla tavoin syklittelemällä sitä rasvaa kuitenkin edes jossainmäärin palamaan, ja samalla homma olisi mielekkäämpää. Voisi jopa lihasmassa/tulokset kasvaa maltillisesti kesän mittaan tuolla tavalla.

Ihan hyvältä kuulostaa. Pitkäketjuisia hiilareita ja kaseiinipitoista proteiiniahan tuossa on joten toimii varmaan ihan hyvin, kunhan ei mitään pikkutytön annosta syö.

Nyt kesän lähetessä pitäisi vähän dieetata taas niin miltä kuulostaisi syklitys, jossa vaihdettaisiin bulkin ja dieetin paikka? Kun normaalistihan syklittelyssä vedetään esim. 4vk bulkkia ja 2vk dieettiä, tai 4kk bulkkia 2kk diettiä yms. niin vaihtaisin nyt kesän ajaksi niin päin, että dieettiä 4vk, ja bulkkia 2vk.

Tulisikohan tuosta mitään? Dieetin määrä olisi kuitenkin suhteessa isompi, ja lyhyiden bulkkipätkien avulla aineenvaihduntakin pysyisi suht korkealla eikä fläsää varmasti kerkeä tuossa ajassa kertymään.

Eipä löydy mitään syytä miksei noin voisi tehdä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kaliumin liikasaanti

Fineli sanoo kaliumista; "Suurin hyväksyttävä päiväsaanti aikuiselle 3700 mg/vrk." Tänään tuli ~7500mg, ja tuossa 6000-8000mg/vrk haarukassa on tullut kaliumia joka päivä. Mitä liikasaanti aiheuttaa ja ovatko nuo edellä mainitut määrät liikaa? Kuitenkin tuplat tuohon finelin ylärajaan verrattuna..

Fineli sanoo kaliumista; "Suurin hyväksyttävä päiväsaanti aikuiselle 3700 mg/vrk." Tänään tuli ~7500mg, ja tuossa 6000-8000mg/vrk haarukassa on tullut kaliumia joka päivä. Mitä liikasaanti aiheuttaa ja ovatko nuo edellä mainitut määrät liikaa? Kuitenkin tuplat tuohon finelin ylärajaan verrattuna..

Mistä sitten saat niin paljon? Normaalista ruoasta saa sen 3,5g/vuorokaudessa. Onhan tuo kyllä jo paljon, 14g on aihettanut kuolemia.

Terveellä ihmisellä kaliumarvo ei voi nousta liian korkeeksi, koska munuaiset suodataa sen ylimääräisen kaliumin virtsan kautta pois. Jos syö paljon kaliumia se tietenkin sitten rasittaa munuaisia. Sitten jos munuaisissa on jotain häikkää, niin kaliumin liikasaannin oireita on mm. lihasheikkous, väsymys ja halvaus- ja sydänoireet. Mutta siinä vaiheessa sitä kaliumia on jo aika helvetisti veressä. Ainakin pidemmän päälle tollaset kaliummäärät rasittaa munuaisia aika paljon, kannattaa miettiä voisko sitä kaliumin syömistä vähän rajottaa.

Paljonko vhhlla saa syödä hiilareita jos muuten tulee rasvaa 1g per painokilo ja protskua 3g per painokilo? eli itellää menee aika pitkälti joka päivä proteiinia 180g, rasvaa 75-80g ja hiilareita 70-100g. Menee miinuksen puolelle noin 200-500kcal riippuen liikunnan määrästä eli kannattaako nostaa hiilarien määrää vielä?

Eli oon semmonen 183 senttinen ja 121 kilonen 18 vuotias mies(tai poika). Laskin laskurilla että kuluttasin koko päivän aikana noin 3400 kaloria ku mukaan otetaan 40-60 minuutin raskas sali treeni. Voiko se olla noin korkea? Kun rupesin laskemaan päivittäiset kalorit saan noin 2500 kaloria päivässä. Ja tarkoituksena olisi saada tuo pieni maha pois :D ja kasvattaa lihas massaa :rock: Proteinin saanti ja ruokavalio on kyllä muuten kunnossa mutta onko noin suuri kalorien alisaanti jotenki huonoa :wtf: ? Ja onko tämä ees oikea paikka kysyä tätä :rolleyes:

Sun todellinen kulutus riippuu ihan valtavasti siitä, paljonko tuosta ylipaino-osasta on rasvaa ja paljonko lihasta. Salitreenin tuottama kulutus riippuu itse treenin luonteesta. Niinpä todellinen kulutus saattaa salitreenin kanssa olla "mitä vaan" väliltä 2600-3500 ja ilman salitreeniä 2100-2700 kcal (ja nämäkin on noin-rajoja, voi mennä ulkopuolellekin).

Sopiva kalorien saanti riippuu nimenomaan kulutuksesta ja tavoitteista. Jos oikeasti olet jo pidemmän aikaa syönyt tuon 2500 ja käynyt salilla eikä paino ole tippunut, niin tosiasiallinen kulutuksesi on pienempi. Mikäli haluat laihduttaa eikä paino ole tuolla määrällä tippunut, niin sitten kaloreita alemmas esim. 300/pvä ja seuraat, alkaako paino vähentyä. Aloittelijana voit saada lihastakin samalla, jos ruokavalio on kunnossa.

Alottelen tossa kesän jälkee massakautta ja ajattelin tälläsiä lisäravinteita vedettäväksi: toi uusi tuote Lean mass aamuin ja illoin (entinen MASS2 siis) ja palkkarina ajattelin vedellä tota MUSCLE+ palkkaria. Mielipiteitä, kokemuksia?

Alottelen tossa kesän jälkee massakautta ja ajattelin tälläsiä lisäravinteita vedettäväksi: toi uusi tuote Lean mass aamuin ja illoin (entinen MASS2 siis) ja palkkarina ajattelin vedellä tota MUSCLE+ palkkaria. Mielipiteitä, kokemuksia?

Omasta mielestä voisit kyllä jättää vähemmällekkin lisäravinteet, ostat säkin heraa ja pussin kreatiiniä etkä tarvii välttämättä muuta. Kyllähän noi asiansa toki ajaa, mutta massaa oikeasta ruoasta ja palkkariksi palkkari, thats it.

Mitä vitamiineja/lisäravinteita suosittelisitte et sais yleisesti piristyneemmän olon?Jo pitkään oon pitäny hiilarit aika matalissa lukemissa joten ne on poislaskettu vaihtoehto.Täl hetkel menee kaupan monivitamiini poretabletteja yks aamusin ja d3 vitamiini (5000ug).Välil popsin omega3 mut ne tuskin tohon virkeyteen auttaa.Kahvia menee paljon ja sen takia joutuu litkimaan aika paljon vettä ettei nestehukka ja sen tuoma päänsärky yllättä aamulla.Kusella saa käydä vähän väliä ja ruuasta tuskin saan tarpeeks tarvittavia vitamiineja.

En tosiaan tiedä näistä mitään mut voisko olla jonkunäköstä raudan puutosta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom