Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

helppiä mulle !!

oon 19w mimmi, pituutta 167 cm ja painoa 59-60kg.
Oon nyt tässä kuukauden verran yrittäny tota painoa tiputtaa, mutta mitään ei tapahdu ! Mielestäni liikun paljon about7-9h viikko kovilla tehoilla, lenkkeilyä ja kuntosalia. Joo kyllä mulla on haukka kasvanut kiitettävästi yms, treenin myötä mutta paino ei tipu !! tarkoituksena olis saada sellaset 3-4kg poies. Nyt joku mua viisaampi voisi antaan neuvonsa kehiin :) Tiedostan että vika on varmaan ruokailussani, mutta vaikea muuttaa kun ei tiedä mihin suuntaan. Syön ihan perus terveellisesti esim. aamupala: jälkiuuniruisleipä, (polar juusto,salaatti,kalkkunaleike), iso kahvi rasvattomalla maidolla, avokaado. Päivällinen: maitorahka 250g, muussattubanaani,hunajaa vähän ja sokeritonta mustikka keittoa. TAI "kunnonruokaa" kanafile/jauhelihaa/lohta about 150g ja 200-300g kasviksia. , välipala ennen treeniä esim raejuustopurkki ja appelsiini. iltapala treenin jälkeen : jälkiuunileipä(polarjuusto,salaatti,kalkkunaleike), appelsiini kuppi teetä. tai maitorahakaa. Joskus tietenkin päiviä millon syömiset eri luokkaa jos vaikka ulkona syömässä, mutta sillonkin yleensä fajitaksia tai salaattia, karkkia pyrin syömään vain kerran viikossa, mutta varmaan sekin pitää laittaa ihan nolla toleranssiin. eli mistä kiikastaa, suorastaan sanottuna V**TAA kun ei kevene vaikka kuinka yrittäs !:(

oon 19w mimmi, pituutta 167 cm ja painoa 59-60kg.
Oon nyt tässä kuukauden verran yrittäny tota painoa tiputtaa, mutta mitään ei tapahdu ! Mielestäni liikun paljon about7-9h viikko kovilla tehoilla, lenkkeilyä ja kuntosalia. Joo kyllä mulla on haukka kasvanut kiitettävästi yms, treenin myötä mutta paino ei tipu !! tarkoituksena olis saada sellaset 3-4kg poies. Nyt joku mua viisaampi voisi antaan neuvonsa kehiin :) Tiedostan että vika on varmaan ruokailussani, mutta vaikea muuttaa kun ei tiedä mihin suuntaan. Syön ihan perus terveellisesti esim. aamupala: jälkiuuniruisleipä, (polar juusto,salaatti,kalkkunaleike), iso kahvi rasvattomalla maidolla, avokaado. Päivällinen: maitorahka 250g, muussattubanaani,hunajaa vähän ja sokeritonta mustikka keittoa. TAI "kunnonruokaa" kanafile/jauhelihaa/lohta about 150g ja 200-300g kasviksia. , välipala ennen treeniä esim raejuustopurkki ja appelsiini. iltapala treenin jälkeen : jälkiuunileipä(polarjuusto,salaatti,kalkkunaleike), appelsiini kuppi teetä. tai maitorahakaa. Joskus tietenkin päiviä millon syömiset eri luokkaa jos vaikka ulkona syömässä, mutta sillonkin yleensä fajitaksia tai salaattia, karkkia pyrin syömään vain kerran viikossa, mutta varmaan sekin pitää laittaa ihan nolla toleranssiin. eli mistä kiikastaa, suorastaan sanottuna V**TAA kun ei kevene vaikka kuinka yrittäs !:(

Sanoit sen jo itse; "haukka on kasvanut" .. miten olis mahdollista kasvaa ja laihtua samaan aikaan?
Jos paino on koko ajan pysynyt samana ja kunto kohonnut ja voimaakin haettu salilta niin silloin sun rasvaprosentti on varmasti tippunut.
Tilalle tullut paino on:
-nestettä
-lihasten varastoima glykogeenimäärä on kasvanut
-ja ehkä jopa lihasmassaa hieman

Liiallinen hiilihydraattien välttäminen ei ole suositeltavaa koska se haittaa elimistön normaalia toimintoja ja palautumista. Eli älä ainakaan niitä kokonaan leikkaa pois.

Jos haluat olla hyvässä kunnossa, vahva, ja hoikka niin ei sitä vaakaa tule vahdata liian tarkkaan.

Sanoit sen jo itse; "haukka on kasvanut" .. miten olis mahdollista kasvaa ja laihtua samaan aikaan?
Jos paino on koko ajan pysynyt samana ja kunto kohonnut ja voimaakin haettu salilta niin silloin sun rasvaprosentti on varmasti tippunut.
Tilalle tullut paino on:
-nestettä
-lihasten varastoima glykogeenimäärä on kasvanut
-ja ehkä jopa lihasmassaa hieman

Liiallinen hiilihydraattien välttäminen ei ole suositeltavaa koska se haittaa elimistön normaalia toimintoja ja palautumista. Eli älä ainakaan niitä kokonaan leikkaa pois.

Jos haluat olla hyvässä kunnossa, vahva, ja hoikka niin ei sitä vaakaa tule vahdata liian tarkkaan.

Kiitos vastaamisesta ! Mä vaan ihmettelin sitä kun energiavajetta on ollut kokoajan, niin painon olisi tullut pudota, MUTTA selvensit vähän tolla nesteellä, glykogeenimäärällä yms! helpompi ymmärtää kun nyt tietää vähän enemmän :) Ja mulla tosiaan aina ollut meko lihaksikas vartalo että pitäs varmaan opetella ihan ekaks sen vaa'an tuijjottaminen niinkuin sä jo sanoitkin !

Jos mun ruokavaliossa lukee että 167 g kanaa. Paistan ison satsin kanoja ja punnitsen useammalle päivälle kerrallaan, paljonko punnitsen kanaa yhtä annosta kohti jos sen kuivapaino on 167 g. Toisinsanoen, mikä kanan kuivapaino on verrattuna paistettuun? Sori jos samantyyppinen kysymys on jo ollut, en jaksa selata koko ketjua taaksepäin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Riippuu kanasta ja että miten kuivaksi paistat sen. Mutta, helpommalla pääset kun lasket montako annosta paistat, esim. 400g:ssa on 2,4 annosta sun annoskoolla, jolloin jaat paistetun kanan yhteispainon 2,4:llä ja saat annoksen oikean kokoiseksi. Muistaakseni paistetun kanan paino tippuu esim. 100 grammasta noin 70-80g. Voin muistaa väärinkin.

Normaali ravintopuoli on ihan hyvällä mallilla, syön päivittäin hyvää kotiruokaa ja johon kuuluu joka päivä lihaa,kalaa tai kanaa enkä mässäile paljon herkkuja.

Voisit heittää vaikka jotain makrojakaumaa näistä päivän syömisistäsi sekä pituutta ja painoa (oli mahdollisesti jo ensimmäisessä viestissäsi), niin nähdään vähän millä mallilla homma oikeasti on.

jos proteiinia syö dieetillä yli sen minkä tarvii mikä on mun tapauksessa 230g päivässä eli siis 3g/painokg, nii haittaako jos päivän aikana sattuu tulemaan jopa 270g proteiinia jos kuitenkin päivän kokonaiskulutus on miinuksen puolella?

No oho :wtf: Eihän tossa ole mitään järkeä. Mehuissa ja vastaavissa olen joskus huomannut tuollaisen, "xx ml valmista juomaa sisältää x kcal". Mut siis pääosin peruselintarvikkeissa on aina kuiva/raakapainosta se sisältö.

Onko ok syödä proteiinilisäksi heraproteiinia (Whey 80), jos sen sekoittaa maitoon ja nauttii ruoan yhteydessä. Eikö tämän pitäisi hidastaa muuten nopean heraproteiinin imeytymistä huomattavasti? Rahat ei riitä kaseiiniin ja muutenkaan en ole ikinä maistanut hyvän makuista proteiinilisää, joka ei ole heraa. Entä onko väliä, mihin aikaan tämän välipalan nauttii, kunhan päivässä tulee se 2g/painokilo? Palkkarin siis juon sit vielä erikseen.

Painan 71 kg ja olen tähdännyt 150g/päivä proteiinia, mutta saan päivässä ravinnosta vain n. 110g, joten olen tähän asti ottanut välipalana 37g whey 80 + 2,5dl valio plus = ~ 40g proteiinia. Onko tämä ok?

Aamupala

puuro
rahkaa
banaani
mehu
vitamiinit

Lounas

lihaa/ kanaa
perunaa/ riisiä
kasviksia
vettä

Välipala

rahka
mehukeitto
jogurtti
banaani

Välipala 2

leipää lisukkeilla
rahka
jogurtti
mehukeitto
mehu

Treeni

hera
banaani

Päivällinen

lihaa, kanaa, kalaa
perunaa, riisiä
vihreä salaatti
maito

Iltapala

rahka
mehukeitto
pähkinöitä
oliiviöljy

P: 246g 29%
H: 257g 31%
R: 148g 40%

Miltä tämä ruokavalioni runko näyttää? Vinkit ja korjaukset ovat tervetulleita ja etenkin vaihtoehtoiset lähteet proteiinille! ( raejuusto ja tonnikala ei oikein uppoa muuten, kun ruuan kanssa, joten niitä ei tarvitse ehdotella ) :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom