Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Mainoksen uhrina kaupasta lähti mukaan Maca-Jauhetta. Kokemuksia tästä "ihme" jauheesta sekä käyttötapoja tästä kaivataan!

Iskin aamu-smoothien sekaan 10g ja ai jumal..... kun iskee ilkeästi läpi! Siinä meni se litra nenästä pidellessä! :D

Nostetaas tällä sivulle.

Onko paistetut kananmunat huonoja dieetillä? Olen paistellut välillä tunti ennen nukkumaanmenoa 3 kananmunan ja parin kinkkuviipaleen omeletin pannulla.

Millä kannattais korvata vehnäjauho ruuanlaitossa ? Esim broilerkastikkeet ja ruskee kastike ja yleisesti kastikkeiden suurustaminen jne. Joku missä olis hitaita hiilareita ja terveellistä.

Onko paistetut kananmunat huonoja dieetillä? Olen paistellut välillä tunti ennen nukkumaanmenoa 3 kananmunan ja parin kinkkuviipaleen omeletin pannulla.

Ihan yhtä hyviä tai huonoja ku muulloinki, jos ne sopii päivän kaloreihin. Paljon niissä on hyviä ravinteita.

Aloittelijalle apua: Tarkoitus ois tilata tuota Fitnesstukun Whey-80 proteiinia, mutta muutama epäselvä asia mietityttää.
Kuinka usein sitä oikeasti tulisi käyttää, ja milloin?
Mitä muuta kannattaisi käyttää Wheyn kanssa, jotta lihastenkasvu ym. tärkeä paranisi?

Aloittelijalle apua: Tarkoitus ois tilata tuota Fitnesstukun Whey-80 proteiinia, mutta muutama epäselvä asia mietityttää.
Kuinka usein sitä oikeasti tulisi käyttää, ja milloin?
Mitä muuta kannattaisi käyttää Wheyn kanssa, jotta lihastenkasvu ym. tärkeä paranisi?

1. Voit käyttää sitä palkkarissa, mutta tarviit myös ainakin maltoa ja mahdollisesti kreatiinia, bcaa, glutamiini... Noista viimeisistä ei tarvitse vielä stressata.

2. Välipalana yhdessä pähkinöiden ja esim. hedelmän kanssa.

3. Toiset suosittelee aamupalalle myös nopeasti imeytyvää proteiinia eli aamulla proteiinit esim. Hera+raejuusto tai hera+kananmunat.
Aloittelijalle ehkä turhan hifiä...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Eli heraa ja maltoa tilaukseen. Käytetäänkö niitä ainoastaan treenipäivinä? Esim. välipala whey, reeni jonka aikana malto ja tunti reenin jälkeen malton ja heran sekoitus. Olisiko OK? Kiitos avusta, auttaa roimasti!

Välipalan osana ihan mikä päivä vaan. Hera on kuitenkin maidon osa, eikä sen käyttäminen sinällään tuo ertyistä potkua lihaskasvuun. Ei sun treenin aikana tarvi maltoa lipittää. Syöt vaan reilun aterian tunnin pari ennen treeniä. Palkkari heti treenin jälkeen.

Lisäravinteet

Olen aika pihalla näitten lisäravinteitten käytön kanssa mutta ajattelin nyt koittaa ja katsoa saako niillä parempia tuloksia. Eli tarkoitus olisi nyt ostaa paikallisesta marketista joku tuommonen fast:in halppis herasäkki, tarvinko myös kreatiinia tai jotain muuta kaveriksi?

Olen aika pihalla näitten lisäravinteitten käytön kanssa mutta ajattelin nyt koittaa ja katsoa saako niillä parempia tuloksia. Eli tarkoitus olisi nyt ostaa paikallisesta marketista joku tuommonen fast:in halppis herasäkki, tarvinko myös kreatiinia tai jotain muuta kaveriksi?

Kuten nimikin sanoo, kyse on lisäravinteista. Ensin pitäisi laittaa normaali ravintopuoli kuntoon, onkos se? Ihan turha mennä mihinkään markettiin ostamaan pussia yhtään mitään ennen tätä. Pitää myös muistaa, että näihin lisäravinteisiin saa helposti kulumaan kymmeniä, jopa satoja euroja kuukaudessa eli asiaa kannattaa pohtia myös sillä tähtäimellä, että ei sillä parin kympin halpissäkillä Kuuhun pääse.

Normaali ravintopuoli on ihan hyvällä mallilla, syön päivittäin hyvää kotiruokaa ja johon kuuluu joka päivä lihaa,kalaa tai kanaa enkä mässäile paljon herkkuja. Ajattelin vain että pieni lisäproteiini tuskin olisi pahitteeksi joten ajattelin kokeilla nuita lisäravinteita.

Käyttämässäni palkkarissa on kreatiinia n. 3g per annos ja treenaan viikkoon 2-3 kertaa eli viikossa tulee se 6-9g kreaa tuosta. Tulisiko mun ottaa lisää kreatiinia tuon lisäksi ja jos tulisi niin miten annostelu?

Käyttämässäni palkkarissa on kreatiinia n. 3g per annos ja treenaan viikkoon 2-3 kertaa eli viikossa tulee se 6-9g kreaa tuosta. Tulisiko mun ottaa lisää kreatiinia tuon lisäksi ja jos tulisi niin miten annostelu?

Ei tarvitse. Joko vedät tota tai sitten ostat heran ja krean erikseen. Voithan sä toki sen 2g sinne sitä kreatiinia lisätäkkin jos mieli tekee.

Vedän tonnikalapaloja öljyssä 150g/200g 2 purkkia päivässä. Öljyssä vaiko vedessä, vaiko omat öljyt?

Se öljy on usein auringonkukka öljyä joka on huonolaatuista rasvaa, öljyssä maistuu kuitenkin paremmalle ja saa lisää kaloreita. Ite otan aina vedessä ja erikseen tarvittaessa öljyt, dieetillä tai ei.

Suositut

Back
Ylös Bottom