Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Nimimerkille Caed: Pidä ruokailut samassa ja treenaa kovempaa. Koulussa mahdollisimman paljon lihaa lautaselle. Tulosta tulee. Nuo mainitsemasi lautasmallit ovat suoraansanottuna bullshittiä kun on kyseessä kehon muokkaus :) Jätä siitä "3-4 ruisleivän satsista" puolet leivistä pois ja korvaa ne vaikka sillä maitorahkalla. Myös röyhkeämmät pinot leikkelettä leivän päälle.
Tarkoitus olisikin nostaa treenikertojen määrää viikossa lähitulevaisuudessa. Ja mitenniin tykkään ruisleivästä? :D Leivät voin kyllä korvata ongelmitta esim. maitorahkalla mutta koulussa on vaikeaa yrittää syödä paljon lihaa, kun siinä koko padallisessa ruokaa on joku kolme lihanpalasta :D

Tarkoitus olisikin nostaa treenikertojen määrää viikossa lähitulevaisuudessa. Ja mitenniin tykkään ruisleivästä? :D Leivät voin kyllä korvata ongelmitta esim. maitorahkalla mutta koulussa on vaikeaa yrittää syödä paljon lihaa, kun siinä koko padallisessa ruokaa on joku kolme lihanpalasta :D
Omat eväät kouluun mukaan. Ite kuskailin aina jauhetta sheikkerissä. Kätevää ja halpaa.

Oon miettiny jo pidemmän aikaa että kuinka paljon sitä hiilihydraattia sitte pitäisikään syödä, jotta lihasta tulisi mahdollisimman paljon ja rasvaa kertyisi mahdollisimman vähän. Sanotaan että proteiinia se 2g-3g/per kg ja rasvaa 1g/per kg ja loput hiilaria.. mikä sit on tuo loput hiilaria, pitääkö sitä täysjyväpastaa mättää menemään niin kauan kun mahtuu :wtf: .. ja sitten vielä, kun laskette kuinka paljon tulee hiilarii päiväs nii lasketteko kaikki hiilarit (esim. maidon hiilarit) vai pelkästään "hyvien" hiilarien hiilarit :confused:

Oon miettiny jo pidemmän aikaa että kuinka paljon sitä hiilihydraattia sitte pitäisikään syödä, jotta lihasta tulisi mahdollisimman paljon ja rasvaa kertyisi mahdollisimman vähän. Sanotaan että proteiinia se 2g-3g/per kg ja rasvaa 1g/per kg ja loput hiilaria.. mikä sit on tuo loput hiilaria, pitääkö sitä täysjyväpastaa mättää menemään niin kauan kun mahtuu :wtf: .. ja sitten vielä, kun laskette kuinka paljon tulee hiilarii päiväs nii lasketteko kaikki hiilarit (esim. maidon hiilarit) vai pelkästään "hyvien" hiilarien hiilarit :confused:
Ei se hiilarin määrä sitä sun rasvan kertymistä ratkase vaan se ootko kokonaiskaloreissa plussilla vai miinuksilla. Noi säännöt on hyviä ja otat sitten loput hiilareista siihen asti kun olet saanut tarvittavat kalorit. Kalorikulutuksesti selvität osoitteessa kalorilaskuri.fi

Riittäneekö kerran viikossa koko kroppa läpi - treeni, jos tarkoituksena on ainoastaan ylläpitää hankittuja lihaksia?

Edit. Nyt hoksasin, että eihän tää kysymys ravinto-puolelle kuulu. Oiskohan jollain silti vastausta..?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mua ihmetyttää se, kun aloitin ensimmäisen dieettini 25.2 ja sillon oli noin 104kg aamupaino. Nytten oon saanu sen tippuu 98-98,5kg, mut ei enää laske.
Olisinkohan mä mun alku rasvaprossissa, mikä oli syksyllä ennen bulkkia, ja keho ei haluu mennä sen alle. Tarkoitus olis ensimmäistä kertaa saada sikspäkki näkyviin ennen heinäkuuta.
Pituutta mulla 204cm jos kiinnostaa. Rasvaprossasta en osaa sanoo mitä se olis... Nelipäkki näkyy aika hyvin.

Tosiaan olisko jotain vinkkejä ?

Mua ihmetyttää se, kun aloitin ensimmäisen dieettini 25.2 ja sillon oli noin 104kg aamupaino. Nytten oon saanu sen tippuu 98-98,5kg, mut ei enää laske.
Olisinkohan mä mun alku rasvaprossissa, mikä oli syksyllä ennen bulkkia, ja keho ei haluu mennä sen alle. Tarkoitus olis ensimmäistä kertaa saada sikspäkki näkyviin ennen heinäkuuta.
Pituutta mulla 204cm jos kiinnostaa. Rasvaprossasta en osaa sanoo mitä se olis... Nelipäkki näkyy aika hyvin.

Tosiaan olisko jotain vinkkejä ?

Ootko nyt viimeaikoina oikeasti laskenut kaloreita mitä syöt päivän aikana? Siitä lähtisin ekana liikkeelle. Seuraavaksi miettisin juonko tarpeeksi vettä. 4 litraa vähintään päivässä. Sitten kun nämä on katsottu, niin miettisin onko kalorit olleet koko diettaamisen ajan suunnilleen yhtä paljon miinuksella, jolloin automaattisesti kun painoa on tippunut, on kokonaiskulutuskin hieman laskenut, jolloin kalorivaje ei ole enään niin suuri (jos sitä edes on) kuin se on alussa ollut.

Toki myös jos olet jo 1 numeroisessa luvussa rasvaprosentin suhteen, niin tiputtelu on huomattavasti haastavampaa..

dietti, n. 500 kaloria miinuksella päivittäin. kysymys n. 1 = saako dietillä olla cheatti päiviä vai onko ne sit tankkaus päiviä jolloin hiilareilla ei väliä vai saako vetää ihan mitä haluaa? ps. eka kertaa dietillä eka viikko menossa ja ikävä roskaa:D vai pitäisikö tankkauspäivä pitää kaloreissa kohdallaan ja syödä vaan protskuu ja hiilarii? tavoitteena rasvan ja nesteen poisto ja poltti + lihas massan säilyttäminen.

Vähän nyt sekaisin tuon LGF-1 arvon merkityksestä, eli onko se hyvä vai huono asia että se on korkea/matala? Normaalilla ihmisella ilmeisesti hyvä jos matala mutta miten vaikuttaa lihaksen kasvatusmielessä?

Nyt ensimmäinen varsinainen dieetti saa alkaa että saa muutaman kilon pois. Kuinka paljon lähtee painoa suunnilleen viikossa 500kcal miinuksilla? Arvioin oman kalorikulutukseni päälle 3000kcal päivässä. Pituus 173cm, 73kg ja lähes joka päivä on jonkunnäköstä reeniä. Eli noin 2500kcal tarttis saada syötyä päivässä. On varmasti ihan hyvä idea ottaa ruokavaliosta loputkin vaaleat jauhot pois, ainakin vaalea leipä saa jäädä nyt lopullisesti.

Mites dieetti vaikuttaa treenituloksiin, jääkö ne nyt junnaamaan paikalleen vai onko mahdollista lisätä rautaa tankoon noususuhdanteisesti edelleen :hyvä:

Aamiainen

kuituseospuuro (nalle)
maitorahka+ananas/marjoja
1 CLA-kapseli
1 vihreä tee kapseli

1.Välipala

Whey-80
1 CLA-kapseli

Lounas

200-400g paistijauheliha/broileri
2-4 isoa porkkanaa
1-2 sipulia
1-2 kananmunaa
1 CLA-kapseli

2.Välipala

1 prk maitorahka/annos whey 80

ennen treeniä

(whey 80/annos)
PWO-tuote esim Craze

treenin aikana
BCAA-jauhe/kapselit

Treenien jälkeen
Recovery pro

Illallinen
200-400g wokki possua
200-400g pakaste wokkivihanneksia

iltapala
Tonnikalaa vedessä+oliiviöljy
3-6 kananmunaa
raejuustoo 100g/150g

Päivän aikana myös:

vitamiinit, kuten b-c-ja d-vitskut
omegat

Ennen nukkumaanmenoa:
maitorahka
2 kpl ZMA-kapseli

Miltä näyttäis tommonen dieettiruokavalio? tosin proteiinia tulee aika paljon ja rasvaa omasta mielestä sopivasti. Ideana siis mennä 6 päivää matalilla hiilareilla ja sit 7 päivä vähä reilummin. Aattelin siis kokeilla tota, mut varmistan täältä viisaammilta kannattaako ees lähtee kokeileen?

mikä ois suunnillee sopiva rasvan määrä dieetillä? oisko sopiva 60-70g, joka tietysti hyvistä rasvoista (oliiviöljy,rypsiöljy,kalan rasva yms.)?

Kun rupeat massakaudelle niin kuinka paljon kalorit täytyvät olla plussalla ja taas diettikaudella kuinka paljon miinuksella? Ja kannattaako massakaudella olla niitä massanlisäys ravinteita ja diettikaudella rasvanpolttajia?

Olen dieetillä, ja ajattelin vähentää päivittäisestä ruokavaliostani hieman hiilihydraatteja ja korvata ne rasvalla. Onko ok että otan ne rasvat vaikka ihan rypsiöljystä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom